nie mouwe die hedde overal...

Plaats reactie
boudewijn meyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-02-2008 10:44
Locatie: eindhoven
Contacteer:

23-03-2008 16:43

Nie mouwe die hedde overal...

Nee het is niet wat het lijkt , dit is geen zin vol met spelfouten maar ouderwets brabants.
en een zin wie ik onderand kan dromen.
Ik vis geregeld op een stadswatertje , ook al zal daar niet het nederlands record gevangen worden het is toch leuk vissen als je even een avondje bezig wil zijn.
De benaming zegt het al het is in de stad ((eindhoven)) en dus heb je vaak gewenst/ongewenst bezoek van de locale stedelingen.
Van allerlei mensen zo komen er grote mensen kleine mensen maar ook ertussenin mensen.
Geef ik niet zoveel om hoor zo nu dan een praatje is niet zo erg , maar ((altijd is er weer een drommelse maar)) sommige doen het er voor.
En nee nooit een dame van het sweedse bikini team nee altijd een man van respectabele leeftijd met de daarbij behorende prietpraat.

hoevaak ik zijn Piet,s levenverhaal al niet heb gehoord , ik kan er haast een boek overschrijven.
De reden dat het boek er niet is , is nogal simpel , een leven bij philips in het magazijn is nu eenmaal niet erg inspirerend.
een keer piet,s verhaal aanhoren is nog tot daaraantoe , ik bedoel je hoeft niet de meest spectulaire dingen uitgehaald te hebben om een leuk verhaal te vertellen.
Maar 20 keer achter elkaar is toch wel teveel van het goede.
Echt waar de laatste keer moest ik Piet zijn eigen levensverhaal verbeteren , een simpele ""oh ja das waar"" was zijn reactie op mijn verbetering.

als echte nederlander klaag ik dan wel eens .
een vismaat zegt dat telkens ""nie mouwe die hedde overal""

Maar is dat ook zo?
ik kan haast niet wachten op reacties van jullie forum rapalje

Boudewijn
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

23-03-2008 17:11

tja ,ik herken het,sommige stekken ben ik zelfs gaan vermijden om dat langdradige gezaag maar niet aan te horen.
Ik herinner me een nachtje vissen,ik ging overdag al zitten en dacht eindelijk rust,zat net lekker,komt er een vent naast me zitten en begint aan een verhaal zonder eind,urenlang gemekker over niks aan mn kop,probeerde er steeds tussen te komen,maar lukte maar niet,mn kop stond op half 7,en hij bleef maar tetteren,sommge mensen hebben echt een bord voor hun kop,ik zeg op een gegeven moment,sorry maar ik wil ff lekker zitten,begint hij gelijk weer over brasemuitzettingen van vroeger gevolgd door de tieten van zn buurvrouw,toen heb ik t echt gehad en ben in mn tent gesprongen en heb m dichtgeritst aaaaaaaaahhh!!!, ik hou van een praatje op zn tijd, maar kom niet uren mekkeren over niks,volgende x stop ik m een paar uur in een bewaarzak,kijken of hij nog zoveel te vertellen heb :D
Gebruikersavatar
Tom de wal
Berichten: 205
Lid geworden op: 03-01-2008 16:44

23-03-2008 17:16

Heey.

Hier heb je meer oude mannetjes die een uur kunnen vertellen over palingen die ze hier vroeger wel niet vingen.... :roll:
Maar hier heb je meer last van kleine kinderen die je van alles proberen wijs te maken....
Carp spirit!
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

23-03-2008 17:33

Dat ken ik Tom,

Klein blaag van 8 ofzo: "Hier zit helemaal geen karper". Dan blijft ie vervolgens bij je staan terwijl je rustig wilt penvissen... Ik verzoek hem vervolgens om weg te gaan, maar dat wilt hij niet. Als hij uiteindelijk toch weggaat gaat ie van een afstandje naar je schreeuwen! :-?

Het liefst wat ik dan doe is dat kind het water inflikkeren... :oops:
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

23-03-2008 18:15

ik ken het blaag wara tobie het over heeft :P .
een keer komt het blaag aan rennen hier zit geen vis ,waarop ik antwoord: OKEEE!.kind loopt verder en begint te roepen je vangt tog niks ,mijn antwoord OKEEE!.5 minuten later komt hij weer aan rennen en roept je vangt tog niks ,mijn antwoord daarop was OKEEE! )met deze vis in mijn handen :wink:
Afbeelding
na deze vangst heeft hij ook nooit meer geroepen dat er geen vis zwemt :lol:
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

23-03-2008 18:48

YANNICK deksuh schreef:ik ken het blaag wara tobie het over heeft :P .


ooja, dat is jouw vriend :D
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

23-03-2008 19:01

flikker op :lol:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

23-03-2008 19:01

Boudewijn,

Zo had ik in Eindhoven op een parkwater ooit de (zogenaamd) redacteur van een of ander rockblad naast me zitten. Hij vond dat zijn fles drank maar helemaal op moest aangezien hij de dop kwijt was.
Die hele avond praten met een zwerver zorgde echter wel voor het nodige vermaak, hoewel ik over het algemeen toch liever zonder zulk soort bezoek aan de waterkant zit.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

23-03-2008 22:31

Ken het precies, hier bij ons heb je zo'n watertje waar mensen hun poedeltje uit laten, zit je te vissen en je vangt een knolletje, in hun ogen een monster :o , is de eerste reactie; zit hier zulke grote vis? "nee mens heb hem van thuis meegenomen :lol: "om gek van te worden en elke keer weer, toch heeft het wel wat.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

23-03-2008 23:27

Zucht ik ben ook een slachtoffer, maaaaaaaaaaaar ik ben nu verhuist :lol:


Ben een keer uit frustratie mijn tent ingegaan en gezegt dat ik even ging slapen. die meneer was al een uur bij me. En wat zegt ie, ik pas wel op je spullen en gaat vervolgens op mijn stoel zitten. Na 2,5 uur loopt ie naar zijn fiets en ik dacht......... YESS!!!!! Pakt ie zijn regenpak en zegt ''zo das wat warmer want het wordt wel wat koud''..................... zucht

Vervolgens komen de boterhammen uit de tas en gaat heerlijk zitten te dineren. Sommigen mensen weten echt niet wanneer ze moeten OPROTTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Joris Janssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 03-12-2006 20:18
Locatie: America,Limburg
Contacteer:

23-03-2008 23:36

Phoe gelukkig heb ik hier allemaal geen last van ... Er komt wel een nieuw [ad genaamd "Turfstekers pad" die pal naast de vijver loopt ben benieuwd wat er van de zomer dan allemaal langs gaat komen :(

Mvg, Joris Janssen
''Dat heel Holland Limburgs lult''
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-03-2008 09:04

Boudewijn, waarom ben je niet gewoon direct tegen die mensen en zeg je dat je niet naar zijn levensverhaal wilt luisteren? En dat je vist voor je rust?

Misschien is dat dan weer typisch Amsterdams, maar Nederland is maar een klein landje. Je zult vast ook wel iets Amsterdams in je hebben.

Zolang je het maar op een normale toon zegt, is er denk ik niets aan de hand. Als de desbetreffende persoon ook maar een beetje sociaal is, begrijp hij het wel. Zo niet, heb je je zegje gedaan.

Gewoon zonder poespas datgene wat je ons vertelt ook tegen Pietje zeggen.

Succes! :wink:
boudewijn meyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-02-2008 10:44
Locatie: eindhoven
Contacteer:

24-03-2008 09:45

* mario , kan ik me helemaal in vinden , veel mensen vinden het kleinste knolletje al een joekoeloelos van een beest , dat is altijd wel grappig om te horen

*mourad , ja is mischien wel de beste oplossing maar ja vind dat altijd beetje moeilijk mischien ben ik wel te sociaal om zo direct te zijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-03-2008 10:47

Mijne heren gewoon niet direct in gesprek gaan gewoon geen antwoord geven of heel afwijzend reageren dan is volgens mij de boodschap wel duidelijk.
Boudewijn het is ook sociaal om wel voor jezelf op te komen en je kunt ook heel sociaal direct zijn het is vaak de ontvanger die er een punt van maakt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

24-03-2008 22:35

@Boudewijn,

Nou voel ik mij niet direct aangesproken als je over forum rapalje begint..

Maar gewoon zeggen dat je geen zin in iemands praatjes/lulkoek/gezwets etc. hebt,is toch niet zo moeilijk?
En anders kun je nog gaan faken dat je doofstom bent.. :D

@Dries,

Hahaha..*Houd zich in*... :lol:
Plaats reactie