Irritante reply's

Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

04-02-2003 20:03

Zeg ik kom op dit forum steeds vaker dusdanige irritante reply's van gasten tegen die echt nergens op slaan.

Mensen kunnen niet eens meer een normale vraag stellen of ze worden gelijk afgezeken. Laat ik mij maar stil houden over die eindeloze discussies mbt de betaalwateren alsof wij niet weten hoe men er hier over denkt.

Wat vinden jullie hier eigenlijk van?

Met vragende groet,

Peter
To Carp or not to Carp, Thats the question!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-02-2003 20:23

Peter,

Bedoel je bijv. dat als jij een vraag stelt over betaalwaters waar je wilt gaan vissen terwijl je weet dat je dat eigenlijk niet kan maken en TOCH doet, omdat je bijv. eigenwijs bent of een betonplaat voor je plaat hebt?
En dat er dan mensen reageren met bijv.
"Not to Carp, that's the answer"?
Eeeeeh.....dat vind ik eigenlijk nog een antwoord van iemand die het erg veilig met je houdt.

John
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

04-02-2003 20:31

Nee John,

Jij begrijpt deze topic niet. Ik doel dat er op erg veel topics tamelijk irritant en offtopic gereageerd wordt. En dan gaan deze helaas voor jou niet over de 'verboden' betaalwateren.

Met uitleggende groet,

Peter
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

04-02-2003 20:49

Peter, postings zoals:

Geplaatst: 04-02-2003 19:47
--------------------------------------------------------------------------------
Sorry maar ik zeg JA
_________________
To Carp or not to Carp, Thats the question!

als ik me niet vergis door jouw geplaats, Door het ontbreken van enige fundering / argumenten behoorlijk irritant.

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

04-02-2003 20:52

Kiron,

Op jou reageer ik naar niet.

doei
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

04-02-2003 20:59

Peter, door deze topic te openen wilde je blijkbaar de discussie aangaan.

Maar nu jouw eigen posting-"gedrag" onder de loep wordt genomen, ben je opeens niet thuis....... opmerkelijk.

Kiron
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-02-2003 21:00

Peter,

Ik denk dat ik het nu wel begrijp. Wat zeg ik, ik WEET nu dat ik het begrijp.
Wedden dat je zo' n reply als hierboven bedoeld!!!!!!

Kiron,

Je begrijpt deze topic niet, maar dat geeft niet hoor ik leg het wel even uit.
Wat jij doet is dus (irritant)replyen. He Peet? En wat Peter deed was (relevant) posten. :grin:
Groet,

John
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

04-02-2003 21:07

Oke John, tis me nu veel duidelijker :grin:

Bedankt,
Kiron
_________________
Betaalwatervissers en betaalwaterverhuurders zijn medeplichtig aan de diefstal van, de mishandeling van, en de moord op de vis die zij zo graag zeggen te vangen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-02-04 21:07 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-02-2003 21:09

hehe

geweldig!

;o))
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

04-02-2003 22:41

Nu ik bovenstaande gelezen heb is mij een en ander duidelijker geworden. Ik had altijd gedacht dat de karperwereld een grote familie was. Maar nu blijkt dat er een kliek actief is die deze wereld wil sturen en een ieder die anders denkt dan zij genadeloos aan het kruis genageld wordt.

Die eeuwige discussie mbt de betaalwateren kan ik goed begrijpen maar ik begrijp ook dat er vissers wel naartoe gaan. Ik ben er eentje van en ik ga de openbare wateren zeker ook nog testen. Ik vind deze wateren nl een wezenlijk onderdeel van de karperwereld die je niet in een kerker mag opsluiten en mag laten wegrotten. Zorg dat er 'harde' bewijzen liggen die verspreid kunnen worden aan diegenen die naar een dergelijk water gaan. Met harde bewijzen bedoel ik bewijzen die gestaaft kunnen worden.

Waar mijn post eigenlijk om bedoeld was is dat eeuwige offtopic gemekker van een ieder (diegenen die zich aangesproken voelen zullen wel reageren) op vragen van medevissers.

Met nog steeds geirriteerde groet,

Peter
To Carp or not to Carp, Thats the question!
HansPeter van Ee

04-02-2003 22:51

Peter

Zoals ik al eerder zei, wind je niet op.

met rustige groet

HPE
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-02-2003 00:17

Beste Peter,

Fair is foul, and foul is fair.
Macbeth. Act i. Sc. 1.


Met vriendelijke groet, MB
Jeroen Leuven

05-02-2003 06:35

Waar maken jullie je nou druk om... indien een posting van iemand nergens op slaat gewoon negeren.
Volgens mij is dit DB in het leven geroepen om info uit te wisselen en niet om elkaar op elke mogelijke manier aan te vallen of onderuit te halen.

Gr.
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

05-02-2003 08:30

Jeroen,

Je slaat de spijker op zijn spreekwoordelijke kop. Dit forum is om informatie uit te wisselen en niet om vissers om de meest lullige zaken af te zeiken. En dit gebeurt mijns inziens steeds vaker en daar baal ik van.

Micheal: I am and I an not going to be!

HPE: Ik vind dat dit wel eens gezegt mocht worden.

Met balende groet,

Peter
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Marcel Hoefman

05-02-2003 10:25

Jeroen,

Natuurlijk heb je gelijk als je stelt dat je een irritante, niet-constructieve kunt negeren. Ik vind het alleen zo jammer dat het regelmatig voorkomt dat een vraag om informatie of een aanzet tot een constructieve discussie weer wordt gebruikt om meningen op te dringen, mensen aan te vallen enz.
Wat mij ook opvalt dat het steeds weer dezelfde mensen zijn die HUN mening en visie als goed en waarheid verklaren, waarbij zij enkel en alleen hun eigen belevingswereld als referentiekader hanteren. En natuurlijk is het prima als iemand een eigen mening heeft en daar vervolgens ook voor uitkomt, maar er zijn vaak diverse manieren om tegen een bepaalde zaak aan te kijken. Als die nuance ontbreekt vervalt men tot een zielig soort fundamentalisme dat nergens toe leidt. En vaak krijg ik juist de indruk dat het groepje dat vaak zo hard roept iets wil bereiken. En ik kan me voorstellen dat dat iets anders is dan het op vaak wat vermoeiende, betweterige en inmiddels meer dan overbekende toon steeds maar weer dezelfde (waarschijnlijk goed bedoelde) dingen roepen. Dat veroorzaakt alleen maar irritatie en leidt tot een daling van het discussieniveau op dit DB.

Met constructieve groet,
Marcel
Jeroen Leuven

05-02-2003 12:12

Peter,

Ik kan me voorstellen dat je daar van baalt maar, kop op er zijn ook leuke discussies gaande.

Marcel,

Ben ik volkomen met je eens.
Toch moet je een ieder in zijn waarde laten er zijn mensen die zich niet weten te verwoorden.
Het kan ook zijn dat die aantijgingen voortvloeien uit onzekerheid.
Maar ja het is net wat je zegt het leidt tot helemaal niets en het enige is dat er over en weer modder gegooid wordt.


Gr.
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

05-02-2003 13:26

Jeroen,

Die leuke discussies worden vaak verpest door de gasten die rotopmerkingen schrijven. Ik snap niet wat daar leuk aan is.

Ik krijg t gevoel dat er een aantal gasten hier rondzwerven die de boel opzettelijk vernaggelen om maar interessant over te komen.
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-02-2003 13:32

Euhmmm.... gewoon overheen lezen?

Mark
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

05-02-2003 13:41

Door eroverheen te lezen los je het probleem niet op. Die irritante reply's blijven komen.

Je kop in t zand steken is geen oplossing.
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

05-02-2003 14:32

Peter, misschien moet je je eigen postings eens nalezen, zoals in het begin van deze (onzinnige) discussie al aangegeven maak jij je ook "schuldig" aan irritante posting(s).

Wat iemand irritant vind is een mening, dit kan voor verscheidene doelgroepen verschillen......

Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Met groet,Kiron

Ps, ik voel me niet echt aangesproken / aangevallen, maar ik denk dat ik weet welke kant Peter opwijst!

_________________
Betaalwatervissers en betaalwaterverhuurders zijn medeplichtig aan de diefstal van, de mishandeling van, en de moord op de vis die zij zo graag zeggen te vangen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-02-05 14:34 ]</font>
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

05-02-2003 14:38

Kiron jij snapt t niet.

Ik doel op reply's die gegeven worden in topics die niet op de topic slaan. Dat irriteert mij en het klopt dat ik vind dat jij je daar ook schuldig aan maakt.

groet
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

05-02-2003 14:50

Ik zou nu kunnen schrijven:

" Yesss, De wonderen zijn de wereld nog niet uit: ik ben het een keer met Kiron eens.

mvg Rob"

Sommige Reply's zijn voor de één heel onbenullig of irritant, anderen vinden deze reply's bijvoorbeeld grappig en juist veelzeggend. Dat hangt soms namelijk ook af van persoonlijke 'vetes', eerder gevoerde discussies en persoonlijke contacten.
Als je dit niet interressant vind of zelfs irritant dan lees je er gewoon overheen. Dat is niet je kop in het zand steken maar een beetje realistisch nadenken. Soms wil je iemand gewoon ff iets (off-topic) vragen of vertellen en dan krijg je evt. enkele soortgelijke reply's en dan gaan anderen of zijzelf weer genwoon verder met de eigelijke discussie. Uitzondering zijn de cynisch-bedoelde topics. Als je enkel hierkomt om van mening te wisselen of iets te kopen of te verkopen en een ander gevoel voor humor hebt dan is dat ieders goed recht. Maar reageer dan gewoon niet of lees topic helemaal niet of ga vissen ofzo.
Ook dit vind ik namelijk een teken van het al dan niet hebben van respect voor elkaar.
Ikzelf heb ook vaak genoeg een min of meer onzinnige reply geplaatst. Ik heb daartegenover ook (als ik zo vrij mag zijn) een aardige bijdrage geleverd in een aantal discussies en sommige mensen wat kunnen bijbrengen.
Mijn tussenuur is weer bijna voorbij en ik heb mijn zegje weer gedaan dus:

Met onzinnige groeten Rob
Marcel Hoefman

05-02-2003 15:09

Kiron,

Wat is de reden dat jij deze discussie als "onzinnig" betitelt?
Ik ben het overigens enorm met je eens als je stelt dat "irritant" een subjectief begrip is en dat een waarde-oordeel voor "verscheidene doelgroepen kan verschillen"(om maar's iemand te citeren :wink:.

Tegelijkertijd denk ik dat dit uitgangspunt ook uitstekend bruikbaar is bij het (ver)oordelen van/over mensen die een mening hebben over aspecten van het karpervissen die afwijkt van jouw eigen visie.
Het zou me niet verbazen als dat tot een veel positievere toon zou leiden van veel discussies op dit DB.

Met beschouwende groet,
Marcel
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

05-02-2003 15:16

Peter, jij doelt onder andere op de discussie over de Zwaan in waddinxveen / gouda.

Mijn reacties waren (zeker in het begin)niet "onzinnig" maar eerder sarcastisch! De discussie opzich was al onzinnig genoeg........ Blijkbaar was ik niet de enige die zo reageerde.....

Verder denk ik, dat ik vrijwel altijd mijn postings goed onderbouw (of daar zeker een poging toe doe). Postings zoals die van jouw, die ik in het begin van deze discussie als voorbeeld heb gebruikt, zijn geheel niets zeggend en totaal niet onderbouwd...... voor mij dus irritant om te lezen. Ik negeer het gewoon, das namelijk een stuk beter voor me hart. Ik zou zeggen probeer het ook eens een keer.

Groet,Kiron
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

05-02-2003 15:20

Marcel, Ik had deze vraag al verwacht, onzinnig staat daarom niet voor niets tussen haakjes. Voor de een wel, voor de ander niet onzinnig.........

groet,Kiron