Stage lopen bij een commercieel bedrijf met een sportrelatie

Plaats reactie
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

12-02-2008 16:21

Voor mijn opleiding HBO sport en marketing management moet ik het volgende schooljaar 6 maanden stagelopen. Dit moet gaan gebeuren bij een commercieel bedrijf met een sportrelatie. Nu heb ik navraag gedaan of de sportvisserij door de school ook als sport word gezien. Dit is gelukkig het geval :D. Ik kan dus mijn hobby gaan koppelen aan mijn opleiding. Het lijkt me dus erg leuk om een stage te gaan lopen bij een van de grote merken. (die begrijpen het tenminste als ik s'ochtends een uurtje later kom vanwege een nachtje vissen :P ) Maar dit is natuurlijk niet de enige reden!!

Heeft er iemand toevallig ervaring met stagelopen bij een van de grotere merken of weet iemand of hier mogelijkheden toe zijn? (Fox, Delkim, Ultimate, Chub, Nash enso)

Zijn er bedrijven of aasfirma's of commerciele viswateren :oops: ( nu begeef ik me op gevaarlijk terrein) op zoek naar een stagiar op het gebied van marketing, management of financieel?

Alle informatie (en ervaring) over het stagelopen bij een sportvisbedrijf is welkom.

Groeten,

Robin Nieuwhof
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

12-02-2008 18:17

Internet,telefoon pakken en de bedrijven bellen en dan vragen naar HOOFDAFDELING marketing. Niet genoegen nemen met een vrouwtje van die afdeling, maar echt naar het hoofd vragen!!, das vaak een kerel (bij een klein bedrijf naar directeur vragen natuurlijk ;) ). En niet zeggen dat je een stageplek zoekt want dan wordt je vaak afgescheept naar iemand anders en moet je een brief schrijven.

Heb je de persoon in kwestie aan de lijn dan je beste verkoopgesprek houden en jezelf dus presenteren. Je motivatie bla bla..... dat weet je vast zelf wel. Zorg ervoor dat je communicatief sterk overkomt en probeer een afspraak te maken. Je zal zien, hoe brutaler je bent, hoe verder je komt. Ik zit zelf in de reclamewereld en spreek met directeuren van swereld grootste bedrijven die in Nederland zijn gevestigd. Eigen initiatief nemen en dat wordt absoluut gewardeerd!

Succes met je zoektocht, er staat op het forum een vacature bij FOX, bel daar eens heen.
Plaats reactie