Niet altijd rozengeur en manenschijn

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-01-2008 18:19

Het is tijd. Vroeg opstaan en alle spullen van mijn moeder (en een aantal van mij) van Amsterdam Noord naar Purmerend te verhuizen. Na 2 dagen ploeteren hebben we eindelijk alles naar het ééngezinswoninkje toe verhuisd.

Omdat de huiskamer nog bomvol spullen zat, waren we teruggegaan naar het oude appartementje in Amsterdam Noord om de nacht daar door te brengen. De volgende dag gingen we weer terug naar Purmerend en hebben een aantal spullen uitgepakt en op zijn plek gezet. Aan het einde van de dag, zo rond een uurtje of 8 's avonds, sloot ik alle deuren af (dit weet ik zeker) en gingen we weer naar Amsterdam Noord.

Toen we de volgende ochtend terugkwamen stond de deur van de keuken die leidt naar de achtertuin wagenwijd open. Direct viel het op dat er in de hal en huiskamer wat minder spullen waren. Toen wisten we het, er was ingebroken.

Na alles gecontroleerd te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat er 2 pc's (waaronder eentje van mij) weg zijn, een schotel + ontvanger, mijn gereedschapskist (gevuld), mijn decoupeerzaag, mijn vlakschuurmachine, een cd map met daarin al mijn hengelsport dvd's(!!!!!!!!!!!!!!!), mijn cameratas met daarin mijn digitale fototoestel, piepers (!!!!!!!) & txr set (!!!!!!!), een samsung telefoonlader en zelfs een fles cola (je zal maar dorst krijgen van al dat harde werk). Verder heeft hij ook een kroonluchter stuk gemaakt door erop te gaan staan om bij de ontvanger van de schotel te kunnen komen. Bij elkaar een schade van ongeveer 3500 euro.

Wij vonden voetsporen in het zand van de achtertuin wat aanduidde dat het een man en eventueel een vrouw (zeer kleine voeten) waren. Ze hebben in de woning twee met tape dichtgeplakte dozen opengescheurd, dus wij vermoeden dat als diegene geen handschoenen om had, er wel wat vingerafdrukken zitten op de tape. Deze is inmiddels meegegeven aan de politie toen ze een sporenonderzoek kwamen verrichten.

Het meest frappante aan dit alles was dat er geen braakschade was. De deur is met een sleutel geopend. Dit constateerde de politie ook. Je zou dus haast denken dat het de vorige bewoners waren. Toen wij de woning opgeleverd kregen werd tegen ons gezegd dat alle sloten van de woning waren vervangen. Toen puntje bij paaltje kwam en ik ze daarmee confronteerde wisten ze het ineens niet meer zeker en konden ze dat niet bevestigen. Enige wat ze zeiden was dat er een opdracht gemaakt was voor het vervangen van de sloten, maar niemand kan bevestigen dat dit daadwerkelijk gebeurd is.

De vorige bewoner is een man die amper kan lopen, maar zijn zoon daarentegen was bot en kortaf toen wij de woning kwamen bezichtigen omdat pappa zijn huur niet meer wilde betalen en hij tegen zijn wil in weg moest gaan. Diezelfde zoon heeft daar gewoond met zijn vriendin, en heeft dus de sleutel van de achterdeur.

Inmiddels ben ik naar de politiebureau gegaan om aangifte te doen en alles staat geregistreerd. Mijn vraag aan jullie is: Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden? Kan ik de woningbouwvereniging hiervoor aansprakelijk stellen? Zij was nog niet verzekerd voor haar inboedel, wij zouden alles opschrijven tijdens het uitpakken om zo een compleet mogelijke inboedel door te geven aan de evrzekeringsmaatschappij. En dit incident is gebeurd voordat wij het konden verzekeren. Ik heb liever geen contact met een advocaat nu omdat ik al mijn geld kan gebruiken om een andere pc, fototoestel, piepers en txr set aan te schaffen. Pas als ik zeker weet dat ik (namens mijn moeder) de vorige bewoner of de woningbouwvereniging aansprakelijk kan stellen, raadpleeg ik een advocaat.

Ik hoor het wel, alvast bedankt.

Mourad
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

30-01-2008 18:28

beste mourad,als ik je zou kunnen helpen dan deed ik dat.
maar zou bijgod niet weten hoe ik zou moeten beginnen met die verzekeringsdingen.
hoop voor je dat je alles betaald krygt , en je ma natuurlijk ook.

gr harold
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

30-01-2008 20:25

Mourad, Zwaar kut voor je..

Weet dat je het niet wilt horen en dat je ten goede trouw gehandeld hebt.
maar sluit altijd een inboedel verzekering af vanaf dag 1 dat je een nieuw woonhuis hebt! verhuizing/opknappen duurt misschien 1 maand ofzo. dus je hebt hooguit 1 maand dubbele verzekeringspremie. Maar alles in je nieuwe woning is dan ook gedekt!

Zelfde geld voor de sloten. Altijd vervangen!! ongeacht wat de woningbouw zegt. heb ik met mijn vorige huurwoning ook gedaan (terwijl ze hadden gezegt dat ze vervangen waren) maarja safety first..

Het blijft kut en hoop dat alles voor je goed komt.

Sterkte..

Gr. Remko
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

30-01-2008 21:34

Als het nog niet verzekerd was kan je het schudden bij de verzekerings maatschappij. De woningbouw verantwoordelijk stellen kan niet eerder dan wanneer de politie uitsluitsel geeft over de niet geforceerde inbraak.
Als je een degelijke verzekering hebt als een buiten de deur verzekering, kan je het daarop verhalen, maar dat moet dan niet de persoon zijn op wiens naam de nieuwe woning geregistreerd staat.

Verder denk ik dat het lastig wordt. tenzij de politie de daders vind, daar kan men het wel rechtstreeks op verhalen.

Vraag dit na bij een advocaat of bij de jurofoon. Jurofoon is niet duur en je krijgt 1 uur overleg met een advocaat voor 30 euro via rechtsbijstand. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt zit je helemaal gebakken.

Gr Wiljo
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

30-01-2008 22:38

Wiljo van Eerden schreef:Verder denk ik dat het lastig wordt. tenzij de politie de daders vind, daar kan men het wel rechtstreeks op verhalen.



Gr Wiljo


heel vervelend allemaal dat zeker. Maar van een kaale kip valt ook niet te plukken
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

31-01-2008 04:29

Sterkte, ik reageer omdat ik inbraak zon laffe misdaad vind en stelen van een ander ook. Voor die spullen heb je hard gewerkt daar moet een ander afblijven.

Ik hoop voor jou dat je vermoedens juist zijn en dat de politie meewerkt aan het bevestigen van je vermoedends. Dan heb je tenminste de dader. Dan kan je altijd nog zien of je geld terug kan krijgen.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

31-01-2008 13:03

Houd marktplaats en dergelijke ook in de gaten je weet nooit of je iets bekends tegenkomt. Sterkte er mee.

Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

31-01-2008 13:33

Misschien zijn de regels veranderd hoor, maar volgens mij zijn de spullen wel degelijk verzekerd, als je verhuisd is je verzekering geldig voor oude en nieuwe huis en moet gewijzigd worden als je er werkelijk in gaat wonen.

Anders zou je namelijk een dubbele verzekering moeten hebben of nemen wat niet logisch is, omdat je daarvoor dubbele kosten hebt, je inboedel verzekering blijft hetzelfde, wat zegt je huidige verzekering? wel lastig als er iemand een extra sleutel heeft.
Ik denk wel dat er andere forums zijn die veel beter antwoord kunnen geven op je vragen als wij hier.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

31-01-2008 13:36

WGR van het Fok forum is wel goed.

Maar je moet gewoon ook even bellen met je verzekering. Wie weet.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

31-01-2008 13:40

Dat is zeker geen rozengeur en manenschijn :roll:
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

31-01-2008 15:51

als ik goed heb opgelet bij mijn maatschapijleer heb je studenten instanties.

deze instanties wordne beheert door studenten die rechter studeren, deze geven gratis advies, mocht voor hun dit te moeilijk zijn sturen zij je door anar een advocaat.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-01-2008 17:21

Ik wil je toch ff zeggen dat ik met je mee voel,en echt duper k..t is dat dit is gebeurd.
Van wetten en zo weet ik niet veel,andere mensen weer wel,en die helpen je ook zie ik al.
Veel succes in ieder geval.

Groet,

Gradus
....................
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

31-01-2008 19:47

Beste mourad,

Behoorlijk kut natuurlijk, hopelijk kunnen ze de daders vatten zodat je schadeloos gesteld kan worden....

Ik zou je graag willen helpen betreffende het juridische verhaal, helaas heb ik hieromtrent enkel ervaring met de Belgische wetgeving...
Maar als je geen concrete hulp kan vinden, wil ik zeker enkele contacten aanspreken die misschien wel meer kennis hebben in Nederlands recht.

Ik raad je alvast wel om zo snel mogelijk concrete hulp zoeken inzake het juridische verhaal, op die manier hou je alvast wat snelheid en aandacht bij het onderzoek.

1 ding kan ik alvast wel zeker, proberen je terug aan wat materiaal te helpen. Laat me dus al zeker weten welke dvd's je kwijt bent, dan stuur ik alles wat ik heb (natuurlijk gratis) naar je op.

Greetz en veel sterkte

Thomas
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

01-02-2008 17:27

Ik zou eens gezellig op de koffie gaan bij de zoon van de vorige bewoner ?
Het ligt nogal aardig voor de hand .....
Alleen jammer dat sommige mensen gewoon niet van iemand anders de spullen kunnen afblijven !
:-?
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

01-02-2008 20:05

Niels Rook schreef:Ik zou eens gezellig op de koffie gaan bij de zoon van de vorige bewoner ?
Het ligt nogal aardig voor de hand .....
Alleen jammer dat sommige mensen gewoon niet van iemand anders de spullen kunnen afblijven !
:-?


Beste Niels,

Ik zie de goede bedoeling, maar zoiets doe je uit ervaring beter niet...

Wat zal het resultaat hiervan zijn ?
Meestal niks positief met eventueel nog een hoop narigheid nadien.

Gewoon de 'normale' weg bewandelen.... als dat helemaal geen resultaat geeft, kan je nog zelf actie ondernemen.
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

01-02-2008 20:42

sja wie ben ik ?
:roll:
Plaats reactie