XXtreme Bike "Game" van Jos.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-01-2008 00:04

Vissen afzien??
Bekijk en volg de weblog van Jos maar eens.

http://www.joskaal.nl/nl/
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 26-01-2008 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Wes Pias

26-01-2008 18:30

bijna 12.000km......ben al moe als ik m'n spul goed op plek heb staan
Harry Striper
Berichten: 80
Lid geworden op: 04-11-2004 08:47
Locatie: bovensmilde

26-01-2008 20:04

Jos hoeft in ieder geval niet elke morgen vroeg zijn nest uit om te gaan werken!!
Hij gaat gewoon elke dag een lekker stukkie fietsen.Respect Hoor!!
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

26-01-2008 20:48

Er zijn er die slapen niet eens meer als ze fietsen.
http://www.robinrotman.nl/werk/HC/26080 ... ietsen.htm
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-01-2008 21:34

Harry Striper schreef:Jos hoeft in ieder geval niet elke morgen vroeg zijn nest uit om te gaan werken!!
Hij gaat gewoon elke dag een lekker stukkie fietsen.Respect Hoor!!


Normaal staat Jos ook gewoon vroeg op Harry, hij werkt minsten 40 uur per week bij Atos Origin zijn werkgever die hem 4 maand een kans geeft en bovendien mede sponsor is. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Harry Striper
Berichten: 80
Lid geworden op: 04-11-2004 08:47
Locatie: bovensmilde

26-01-2008 21:49

De laatste 2 woorden van mijn text ,Respect Hoor!! waren gemeend henk.
Ik zie het mezelf in ieder geval niet doen.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-01-2008 21:54

Ja Harry, dat had ik ook wel gelezen en begrepen..Merendeel leest echter niet verder dan de eerste 16 woorden uit jou berichtje. :wink:

Enneuhh, ik doe het Jos ook niet na hoor 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-02-2008 20:03

Groet'n Henk..

still growing Old.
Evert Jan van Schaik
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2007 22:38

09-02-2008 22:53

Ik vind het een hele prestatie Hendrik J van die Jos.
12000 km met de auto kost me nog geen 10 weken maar met de fiets zal ik het denk ik nooit halen.
Petje af en het is nog voor een goed doel ook.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-02-2008 21:43

Kort weblog-dagverslag van Jos..

Het koffie ritueel
Tot nu was de koers vrij saai, zodat ik er nog niet erg veel over geschreven heb. Dit veranderde echter drastisch in Ethiopië in de sectie die de naam The Gorge draagt. In het eerste deel van deze sectie (van Khartoum tot de Ethiopische grens) was er weinig eer te behalen zoals ik eerder beschreef. Het was er vlak en volledig geasfalteerd. Door het 'waterincident' fiets ik alles bij elkaar 'slechts' 8 minuten voorsprong bij elkaar.

Grootste probleem voor mij is tot dusver niet de fysieke kwaliteiten van mijn tegenstanders, maar het feit dat Bernd en de andere fanatieke racers niet stoppen voor koffie, cola of het maken van foto's. En juist mijn chronische behoefte aan deze genotmiddelen en mijn toeristische gedrag lijden er soms toe dat ik mijn gewonnen tijd weer weggeef.

sany0480.1.jpg
Mooi voorbeeld hiervan waren de eerste twee dagen Ethiopië. Beide waren op onverhard terrein en grotendeels omhoog. Dus compleet ander landschap. Ik rij dan zodanig hard dat Stille Willie en Bange Wezel (zoals ik Bernd ben gaan noemen vanwege zijn passieve rijden) al snel moeten lossen. Als ik na een goed anderhalf uur een dorpje binnenrijd, lijkt het me tijd voor een colaatje. Ik wordt uitgenodigd om op het enige bankje dat er is plaats te nemen. Of ik ook koffie wil. Ja, graag zelfs. Ethiopische koffie schijnt erg lekker te zijn.

Ik ruik de lucht van vers gebrande bonen en denk nog in mijn meegebrachte Hollandse naïviteit dat zoiets snel gepiept zal zijn. Niets is minder waar. De bonen moeten eerst nog bij de overburen gehaald worden om daarna op ambachtelijke wijze gebrand te worden. Daarna volgt: ambachtelijk (lees: met de hand en langdurig) stampen van de bonen, koken van water (alles in serie, dus niets gelijktijdig), laten trekken en inschenken (duurt ook even, als je de kopjes eerst nog moet wassen). Maar dan heb je ook uitstekende koffie.

Ik zit natuurlijk al een tijdje op hete kolen, maar dat weten zij niet. Verbouwereerd staart men mij dan ook aan, als ik de hete koffie in no-time achterover sla. Het daadwerkelijk opdrinken staat in geen verhouding tot het maken ervan. Ik probeer nog uit te leggen dat de reden voor mijn snelle vertrek iets met een fietsrace te maken heeft. Maar dat stuit op nog meer vragen. "where you from, where you go?". Ik besluit die vraag maar over te laten aan andere rijders die inmiddels zijn aangeschoven en zet de achtervolging in op mijn concurrenten. Het koffieritueel heeft dan precies 38 minuten geduurd lees ik op mijn fietscomputertje.
sany0652.jpg
sany0664.jpg sany0667.jpg

Uiteindelijk haal ik iedereen in en win de etappe met 10 min voorsprong. Een soortgelijk verhaal de dag erop als het aantal hoogtemeters nog veel groter is (namelijk ruim 2400). We klimmen dan naar ruim 2000 meter. Ik heb me voorgenomen om vandaag echt tijdwinst te gaan pakken. Dus geen koffiestop. In plaats hiervan is het echter Addis, een sterke wielrenner uit Ethiopië die vanaf vandaag meerijdt tot aan de grens met Kenia, die roet in het eten gooit. Hij rijdt hard omhoog, maar krijgt dan kramp. Ik wacht op hem omdat ik het wel handig vind om een lokale reisgenoot te hebben die de weg kent. Kan van pas komen, nietwaar?

Ik krijg echter snel spijt als ie een verkeerde weg aanbeveelt (op de enige splitsing die we die dag hebben!). Maar dat blijkt een reden te hebben: hij wil zijn familie bezoeken onder het motto: "it is quite far from my hometown". Dus dat wordt niet alleen omrijden maar ook Afrikaans keuvelen en handen schudden. Heb ik weer, denk ik al snel. Maar goed, ik wilde zo nodig zowel racen als cultuur opsnuiven. Dus na de koffie, die ditmaal al klaarstond, kan de race opnieuw beginnen. De inmiddels opgelopen achterstand wordt omgezet in een voorsprong die dag van 18 minuten.

Wimpie, die alles gadesloeg vanuit zijn truck, zou dit optreden later kernachtig samenvatten: "it looked you were on a fucking mission man, that day". Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Missie volbracht, voorlopig althans.

http://www.joskaal.nl/nl/index.php?opti ... 1&Itemid=9
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-03-2008 21:44

Hallo allemaal,

Graag willen we jullie onder de aandacht brengen dat as. maandag om 22:30 op Veronica bij het reisprogramma "Waar is de Mol?" , aandacht wordt besteedt aan de Tour d' Afrique 2008. Het leuke hiervan is dat Jos hierin een bijdrage heeft geleverd.
Dus allemaal kijken
In de vierde aflevering gaan Johnny en televisiepresentator Filemon Wesselink naar Noord-Afrika, Egypte om precies te zijn. Filemon heeft al veel gezien van de wereld, maar nog nooit een woestijn. Johnny neemt hem mee en samen overnachten ze met een groep bedoeïenen in de Witte Woestijn. Maar Filemon is ook een enorme wielerfan en daarom reist Johnny met hem af naar Luxor, voor de zesde etappe van de Tour d’Afrique: een bizarre wielerwedstrijd van Cairo naar Kaapstad. Hier daagt Johnny hem uit in de huid te kruipen van Mart Smeets. Ze eindigen hun tocht aan de kust, voor een duik in de Rode Zee.


Verder zijn er drie nieuwe weblogteksten geplaatst en vanaf nu kan er via een link op de home page naar foto's gekeken worden.
.
Klik op http://www.joskaal.nl/nl/index.php?opti ... 1&Itemid=9
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-03-2008 19:15

Berg afwaarts lijkt me ook wel wat hebben ;

http://www.world-vtt.com/video-mondial- ... rquee-a218

Iig respect voor Jos !
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-05-2008 20:29

Beste mensen,

Er zijn zojuist een aantal foto's van de huldiging in Kaapstad op de website geplaatst.
Klik op http://www.joskaal.nl/nl/index.php?opti ... 1&Itemid=9 om ze te bekijken.


Groetjes Rudi

NB: Dinsdag komt er een artikel over Tour d'Afrique / Right to Play in de Volkskrant.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie