waarom aalscholvers nog beschermen!!!!!!!

chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

30-12-2007 17:16

Jaja Douwe,jij bepaalt en bevestigd en wijst maar weer lekker wat,ben je toevallig psycholoog ofzo,je weet iedereen maar dan ook iedereen binnen no time te analizeren hier op het board.
Je moet een ander ook s ff lekker zijn mening laten................
Weet dat het moelijk is voor Friezen,maar jullie hebben het ook wel eens bij het verkeerde eind........
Ik zal je verder met rust laten,kun je weer lekker ongestoord alles en iedereen met een andere mening dan jou lekker ongegeneerd de grond in trappen.
Voor mij is de lol er onderhand af,jongens veel plezier met Douwe.....
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

30-12-2007 17:23

Nee echt niet. Ja misschien in absolute cijfers (de midden klasse bestaat natuurlijk ook uit meer vissen) maar per centimer vis produceert een vis 2x zo veel kuit.

Ag douwe wees de wijste en ga niet in op dit kansloze gedrag.

Tibor
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

30-12-2007 17:27

sorry Henk,zal even wachten tot dat ik 211 heb????!!!!!!!
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

30-12-2007 19:12

Douwe Bijlsma schreef:Lekker zo door gaan heren het bevestigd de mentaliteit van de karpervisser maar weer eens.


Chris den Heijer schreef:Lekker zo doorgaan Douwe,het bevestigd de mentaliteit van de Friezen weer eens..........
Overal tegen in gaan,maakt niet uit waaar het overgaat........


Sorry Douwe,maar wie generaliseert en stopt mensen in een hokje?
Ik sla je gewoon met je eigen uitspraak om de oren,schijnbaar had je dat nog niet gezien..........maar ja,sommige mensen zijn nou eenmaal kortzichtig.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-12-2007 23:23

Tibor, je hebt gelijk als de argumenten beginnen te knellen worden sommigen wel eens sacherijnig. :D 8) 8) :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-12-2007 23:48

Welke argumenten ?

Ik heb jou nog geen enkel inhoudelijk argument in deze topic over aalscholvers zien plaatsen.

1 kanttekening dan: Jijzelf gooit bijna achteloos elke karpervisser op een en dezelfde grote hoop.

Douwe Bijlsma schreef:Lekker zo door gaan heren het bevestigd de mentaliteit van de karpervisser maar weer eens.


Anderen verwijten dat jezelf ook zwart bent hhhhmmmm

...... weet je nog ? :P

Goed 2008 allemaal :D
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 31-12-2007 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

31-12-2007 01:49

Gaat weer lekker de verkeerde kant op hier.
Schijnt dat er niet eens normaal gediscusserd kan worden zonder dat er mensen tussen komen.
kunnen we gebroederlijk 2008 te gemoed zien.

Ging dus over de Aalscholver.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-12-2007 10:56

Michel ik hoor niet bij de karpervissers met onderstaande meningen en ik weet zeker dat jij er ook niet toe behoord.

------
Ik snap soviso het nut van die beesten in de natuur niet.
-------------
ja joh het is toch schandalig wat een vis die beesten vreten die polen stelen enz.
----------------

Juist daarna kwam mijn eerste reactie, wil je dat ik dat nog verder beargumenteer of zullen we dat maar laten?

Met het argument dat de (karper)visser de grootste bedreiging is voor de hengelsport zijn velen het hier mee eens en niet eens de minsten.

Het stuk van Marco klopt in mijn ogen haal die beschermde status maar van het dier af.
Ik denk dat wij het daar in ieder geval samen over eens zijn.

Ik laat de reacties op mijn persoon maar van mij afglijden, dergelijke ongenuanceerde uitlatingen zijn simpel te pareren.
Soms haalt een moderater iets weg en als ik snel genoeg ben haal ik mijn reactie dan ook maar weg.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

31-12-2007 11:09

Douwe heeft wel een punt,de karpervissers staan nou niet direct te boek als de meest relaxte,natuurrespecterende model vissers.
En de commentaren die sommigen geven in dit topic over wat er met die vogel moet gebeuren draagt daar weer een steentje aan bij.Dit board wordt niet alleen bezocht door karpervissers.

De overheid zal moeten ingrijpen,al zal dat waarschijnlijk ook een utopia worden als je al kijkt hoe ze het wilde zwijnen probleem 'aanpakken'.
K. van den Herik

31-12-2007 14:59

Bijna elk water waar ik vis en waar vrij veel alikruiken rondbanjeren, vang ik hele grote karper. Sterker: de vissen groeien extra.

Ik heb nog geen 1 nadeel ondervonden.

Nu nog otters.


MVG

klaas
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

31-12-2007 16:02

Klaas wat jij zegt klopt natuurlijk wel dat op de wateren waar alle ondermaatse vis tot en met de 40 cm weg is de karper geen voedsel concurentie meer heeft en dat dankzij de ALI.
Maar op ten duur zullen wij vissers en misschien ook wel de natuur het zuur beleven want ook deze grotere vissen gaan een keer dood en dan moet de aanwas van jongbroed het eigenlijk al langzaam overgenomen hebben.
Maar als die niet de kans krijgen groot te worden houd het ooit natuurlijk een keer op, en dan uitzetten heeft ook weinig nut die zullen dan ook alivoer zijn.
Op dit moment gaat het nog wel maar als de aantallen blijven groeien van de aalscholvers dan lijkt het mij dat het erg mis gaat, maar ik ben geen bioloog dus weet het fijne er ook niet van.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-12-2007 16:17

Remko,
wacht dan eerst tot ook alle Aalscholvers de hongerdood gestorven zijn en pas dan opnieuw uitzetten.

De natuur gewoon zijn werk laten doen.
Waar tot nu toe de mens heeft ingegrepen, werd het er wel anders maar niet beter op en is aldus nog steeds de grootste flora en faunabedreiging.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-01-2008 13:56

Schadelijk of niet ik kan er nog steeds van genieten als ik een aalscholver zijn vleugels zie drogen, het zijn prachtvogels!
En ze zijn goed in wat ze doen, in ieder geval niet van die peppies als 80% van wat er hier op het board rondhangt.
Want hoe negatief Douwe ook moge zijn, en nee mijn vriend zal het ook niet worden maar hierin hebben ze wel gelijk.
Bevissers van andere soorten gaan over het algemeen beter met elkaar om. Met elkaar he niet met de natuur, recreatievissers zijn rotzooimakers en die heb je in alle takken van de hengelsport.
Maar ik vis ook wel eens op andere soorten, en dan merk je wel het verschil. Ga maar eens een dagje vliegvissen aan het oostvoornse meer, wereldsfeer daar.
En die heb ik ook nog nooit met vissen zien slepen.
Heb namelijk net gehoord dat een 40 plus rijenkarper weer naar de Krabbeplas in Vlaardingen verhuisd is. Goed bezig jongens!
En dan jezelf nog visser noemen, stelletje aalscholvers
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Jan Peter Teerling

03-01-2008 17:19

Jeroen,
Het zal wel aan mij liggen,maar ik zie de overeenkomsten tussen aalschovers en de 'peppies' van dit board niet.

En waarom Douwe zien als negatief?Ben blij dat hij zich positief inzet voor de vissen,vissers en de natuur waarin zij zich bevinden.
Dat zijn antwoorden en bedoelingen soms verkeerd geïnterpreteerd worden,heeft meer te maken met het tekort aan inzicht van de ander.
Proberen boarders zelf aan het denken te zetten is m.i.z niks mis mee,op de man spelen daarentegen een hoop.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

04-01-2008 08:38

Kenny Willems schreef:Gaat weer lekker de verkeerde kant op hier.
Schijnt dat er niet eens normaal gediscusserd kan worden zonder dat er mensen tussen komen.
kunnen we gebroederlijk 2008 te gemoed zien.

Ging dus over de Aalscholver.


het zijn ook elke x de zelfde gasten lijkt het wel.

tip!! Doe wat met je leven.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-01-2008 16:06

Iemand als negatief bestempelen en ook nog eens zeggen dat zal mijn vriend nooit worden is ook niet bepaald een positieve instelling bij mensen die je helemaal niet kent.
Gelukkig heb je voor vrienden zijn twee partijen nodig dat scheelt ook weer.
Mensen met vooroordelen heb ik weer niets mee, zo zie je maar weer.

Om iets toe te voegen betreffende de visslopers.

Marco wordt aangehaald en terecht daar niet van maar in hetzelfde magazine staat ook iets anders over de aalscholver.

in het kort komt het in de conclusie hier op neer dat door het wegvallen van de middenklasse de jonge vis betere kansen krijgt om te groeien.

In de meren van de Wieden waaronder de Beulakkerwiede werd in 1993 het onttrekken door aalscholvers conservatief geraamd op 66 a 86 kilo per ha.

In augustus 1993 een bemonstering op het bestand geschat 144 kilo per ha.

In augustus 1994 weer een bemonstering en nu een geschat bestand van 168 kilo per ha.

in de conclusie staat: het lijkt er dus op dat de aalscholvers werken als aanjagers van de visproductie.
Door het wegvallen van de middenklassers krijgt de jonge vis betere groeikansen.
Uit onderzoek van het SOVON tenslotte blijken daar ook andere viseters als de fuut en de zwarte stern van te profiteren.


Volgens de meesten hier zou dat niet kunnen omdat de aalscholver het water leeg vreet, toch lijkt het anders.
In de grafieken staat ook dat de blankvoorn de pos en de baars het meest te lijden hebben.
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 04-01-2008 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

04-01-2008 19:38

Douwe,

hebt helemaal gelijk, maar er is wel een verschil met open watersystemen en zeg maar; visputten.

in open watersystemen regelt de natuur het uiteindelijk zelf wel, niet aan ons om zich hier druk om te maken lijkt me, maar wanneer het om visputten gaat praten we toch over heel wat anders.

http:/users.pandora.be/buitengebied

belgisch onderzoek naar predatie van aalscholvers, tja, ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij van wordt.

gr,
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-01-2008 20:04

Ooh, en jij hebt geen vooroordelen...whahahahahahaha
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

04-01-2008 21:30

Douwe,

SIVON moet zijn Sovon.

het verschil met wat ze doen is te groot :wink: .vandaar.

gr.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-01-2008 22:07

Kan het nou niet gezelliger hier? :roll: zonde, dit..
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

04-01-2008 22:22

Mourad,

hallo, dit is absoluut niet verkeerd bedoelt, vind de discussie erg interessant,
beschouw het maar gewoon als een geintje, meer niet,

by the way; sivon maakt oa. zwembaden, Sovon doet veel vogelonderzoek :D .

gr.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-01-2008 22:24

Rick Van Derks schreef:Douwe,

SIVON moet zijn Sovon.

het verschil met wat ze doen is te groot :wink: .vandaar.

gr.


Je hebt gelijk een typfoudje. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-01-2008 22:28

Jeroen Neef schreef:Ooh, en jij hebt geen vooroordelen...whahahahahahaha


Tekenend voor de sfeer die sommigen hier proberen te kweken, selectief lezen niet door hebben wat er feitelijk wordt bedoeld en die kortzichtigheid afwentelen op een ander.

Ja ik heb ook vooroordelen, alleen veel minder dan velen hier.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-01-2008 22:30

Rick Van Derks schreef:Mourad,

hallo, dit is absoluut niet verkeerd bedoelt, vind de discussie erg interessant,
beschouw het maar gewoon als een geintje, meer niet,

by the way; sivon maakt oa. zwembaden, Sovon doet veel vogelonderzoek :D .

gr.


had het ook niet over jou, rick. maar in het algemeen. :D
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-01-2008 22:37

Pas maar op Mourad voor je het weet nemen "ze" het jou kwalijk dat je een partij kiest als moddereter.
Vissen is een hobby, geen religie!