Sodium Fluoride, de waarheid is verbijsterend!

Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-11-2007 13:37

Nu ben ik van de generatie waarbij ik als tiener "voor mijn eigen bestwil" bij de tandarts moest gaan zitten kwijlen, doordat ik een bitje gevuld met fluoride in mijn smoel had.

Leuk om dit dan te moeten lezen.....:-?

"Als kind was ik als de dood voor de tandarts, zeker de tandarts waar mijn ouders mij afleverden. Het was een man op leeftijd, ik schat hem rond de midden zestig en hij keek ook altijd zo gemeen. Het is natuurlijk de emotie van een jong kind die hier herinneringen ophaalt, ik was onder de 10 jaar. Naast de diepe angst voor de boor, was er de jaarlijkse Fluoride behandeling en gelukkig was er daar dol op. Sinaasappel smaak Fluoride, de tandarts smeerde een gebitsbadje er mee vol en dan moest het een aantal minuten in je mond om goed in te trekken. Terwijl je daar zat met dat badje in je mond sijpelde regelmatig Fluoride concentraat je keel in, maar aangezien de smaak lekker zoet en fruitig was vond ik dat niet erg.

Hoeveel Fluoride ik toentertijd jaarlijks heb binnengekregen weet ik niet, over de volgende 30 jaar heb ik het in ieder geval nog even lekker aangevuld via mijn Sodium Fluoride tandpasta.
Sodium Fluoride, wat is het voor een stof?

De feiten op een rij, deze gegevens zijn controleerbaar, lees en huiver.

* Fluoride is giftiger dan lood en net iets minder giftig dan arsenicum ( Clin Toxicol Commerc Prod, 1984; 11: 4, 112, 129, 138) .
* Fluoride staat officieel bekend als een gif.
* Fluoride is een hoofdbestanddeel in pesticide.
* Fluoride is een hoofdbestanddeel in een atoombom.
* Fluoride vinden we in bijna alle munitie die momenteel gebruikt wordt in Irak door de Amerikanen.
* Fluoride is een hoofdbestanddeel in de operatiekamer om u in een diepe slaap te brengen (narcose).
* Fluoride is een afvalstof die overblijft bij de productie van aluminium.
* Fluoride werd door de Nazi's in de kampen gebruikt om de gevangenen gewillig te maken (denkt u daar maar eens over na tijdens het tandenpoetsen).

Tijdens de industriële revolutie en het succes van aluminium stond er een grote milieuramp te gebeuren. Er werden dusdanig grote hoeveelheden Fluoride gedumpt in de rivieren, dat het niet lang zou duren voordat dit de aluminium industrie miljarden zou gaan kosten in schadevergoedingen en opruimen. Het was ook de tijd dat er driftig door het Amerikaanse leger met de atoombom geëxperimenteerd werd. Naar wat later bleek, Fluoride is dus een hoofdbestanddeel in de atoombom. Er moest dus een oplossing gevonden worden, want zou deze schandalige milieuvervuiling op grote schaal openbaar worden, dan zou ook het leger niet meer kunnen testen met de atoombom.
De geniale oplossing, we zeggen dat Sodium Fluoride goed voor je tanden is

Op zoek naar een uitweg werd het geniale plan bedacht dat Fluoride goed zou zijn voor je tanden. Er werden gigantische bedragen uitgegeven aan een campagne geleid door een als expert naar voren geschoven arts Harold Hodge in dienst van het Mellon Instituut. Het is interessant te vermelden dat dit instituut ook verantwoordelijk is voor het promoten van asbest als isolatiemateriaal in bedrijven en woonhuizen en dat het volkomen veilig zou zijn, we weten inmiddels beter. Fluoride toegevoegd aan het drinkwater zou de oplossing zijn tegen tandbederf. Het toegenomen niveau aan Fluoride dat gedumpt werd door de aluminiumindustrie zou hiermee perfect gecamoufleerd worden.
Iemand maak mij wakker, ik leef in de twilight zone, dit is een verschrikkelijke nachtmerrie!

Wanneer u zich verdiept in Fluoride gaat u inzien dat de organisaties die zouden moeten waken over u en mijn gezondheid, dit dus helemaal niet doen. Hoe moet je als mens nu omgaan met dit soort informatie, je krijgt je verstand gewoonweg niet tot het begrijpen van deze krankzinnige situatie. Overal om je heen wordt Sodium Fluoride aanbevolen terwijl u daar ernstig ziek van wordt. Je zou ook verwachten dat artsen weten wat Fluoride is, ik daag u uit uw huisarts zijn mening te vragen. Ik verwed dat hij of zij niet verder komt dan als een reclame spotje te roepen dat het goed is voor je tanden. Het meest bizarre is nog wel dat Fluoride juist de tanden ernstig kan beschadigen, zeker als het toegevoegd wordt aan het drinkwater.

Voor uitgebreide informatie kan ik u het boek aanraden van Christopher Bryson genaamd The Fluoride Deception.
U kunt hier op Google Video een Engelstalig interview kijken met Christopher Bryson


HOE GEVAARLIJK IS SODIUM FLUORIDE NU WERKELIJK?

Fluoride is heel erg gevaarlijk voor uw gezondheid, laat u niks wijsmaken door mensen die totaal verblind zijn. Gebruik uw gezond verstand en lees nogmaals dat Fluoride giftiger is dan lood en net iets minder giftig dan arsenicum. Als u een jong kind heeft en tijdens het poetsen slikt hij de Fluoride tandpasta in, dan moet u direct een arts om advies vragen. Hoeveel overtuiging heeft u nog nodig wanneer u zich dit realiseert? Veel mensen kunnen de waarheid niet geloven omdat hun tandarts nog rustig werkt met Fluoride. Veel mensen kunnen de waarheid niet geloven omdat in ons drinkwater 1ppm aan Fluoride zit en het waterleidingsbedrijf informatie verschaft dat dit totaal veilig is. Onderzoek heeft aangetoond dat een hele kleine hoeveel Fluoride al leidt tot een ernstige vorm van botontkalking. Kent u iemand in uw omgeving met osteoporosis? Laten we eens op een rijtje zetten wat de effecten zijn van fluoride op uw gezondheid:

* Fluoride veroorzaakt een ernstige vorm van botontkalking, bekend als osteoporosis.
* Fluoride veroorzaakt al in hele kleine hoeveelheden ernstige schade aan belangrijke organen (via ons drinkwater).
* Fluoride wordt er ernstig van verdacht de oorzaak te zijn van de chronische ziekte ME, myalgic encephalomyelitis.
* Fluoride wordt er van verdacht de oorzaak te zijn van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (uw kind misschien?) voetnoot, TV levert ook een grote bijdrage aan deze ziekte, hieraan wijdt ik binnenkort een sectie.
* Drs. R.N. Mukherjee en F.H. Sobels van de universiteit van Leiden hebben gevonden dat Fluoride in drinkwater en tandpasta de genetische schade aan spermacellen vergroten en de reparatie van ons DNA voorkomt.
* Een recent Italiaans onderzoek heeft aangetoond dat Fluoride een kankerverwekkende stof is.

MATERIAL DATA SAFETY SHEET FOR SODIUM FLUORIDE

Synonyms: Floridine; sodium monofluoride; disodium difluoride; natrium fluoride; Florocid
CAS No.: 7681-49-4
Molecular Weight: 41.99
Chemical Formula: NaF
Product Codes:
J.T. Baker: 3687, 3688, 3689
Mallinckrodt: 0467, 5309, 5325, 7636

Emergency Overview
--------------------------
DANGER! MAY BE FATAL IF SWALLOWED OR INHALED. AFFECTS RESPIRATORY SYSTEM, HEART, SKELETON, CIRCULATORY SYSTEM, CENTRAL NERVOUS SYSTEM AND KIDNEYS. CAUSES IRRITATION TO SKIN, EYES AND RESPIRATORY TRACT. IRRITATION EFFECTS MAY BE DELAYED.

Potential Health Effects
----------------------------------

If inhaled or swallowed, this compound can cause fluoride poisoning. Early symptoms include nausea, vomiting, diarrhea, and weakness. Later effects include central nervous system effects, cardiovascular effects and death.

Bron : http://www.jtbaker.com "
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

28-11-2007 13:46

zal me tandarts ff aan ze jas trekken....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-11-2007 15:09

Dennis,

Er is een actief anti-fluoride front met name in de US. Maar de uitkomsten van diverse researchinstituten voor wat betreft de gezondheidsaspecten zijn op zijn minst nogal omstreden. Wat vast staat is dat de positieve effecten van de toepassing van fluoride wereldwijd over de laatste decennia de nadelige effecten vele malen overschrijden. Ik zou mij niet al te veel zorgen maken om de zaken genoemd in jouw lijstje. Je moet maar rekenen dat water bij een te grote concentratie ook dodelijk is. Een groot risico op verdrinking heb je met name bij activiteiten op en aan het water zoals karpervissen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

29-11-2007 12:48

Creepy ,

voor mij vanaf nu tandpaste zonder die zooi.
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
K. van den Herik

29-11-2007 13:42

“Uw ochtendritueel??”

Als de wekker haar ’s morgens wekt, komt ze rustig uit bed, ze stapt onder de douche en onder een stevige straal water schrobt ze zachtjes haar lichaam met Propyleenglycol en Phenol. Daarnaast wast ze haar haren met DEA en Sodium Lauryl Sulfaat. Nadat ze de shampoo eruit heeft gespoeld, neemt ze een grote hoeveelheid van (nogmaals) de mutageen DEA en Propyleen Glycol en laat het “ínwerken”, terwijl ze ondertussen scheerschuim opsmeert en haar benen begint te scheren met A-Pineen (een onkruidbestrijdingsmiddel).

Ze is klaar met douchen, ze droogt zich af en smeert zich in met de schadelijke stoffen Polycyclische Aromatische Koolwaterstoffen (PAKs), Talk (familie van asbest) en minerale olie..

Dan spuit ze zenuwvernietigend Aluminium onder haar armen, poetst ze haar tanden met Fluoride. Daarna spoelt ze en gorgelt ze na met Ethanol en Fenol Alcohol. Ze kamt krachtige gel door haar haren en fohnt het droog en bespuit het dan met Polyvinyl pyrrolidine (PVP) en Ftalaten.

Werkend aan haar mooie uiterlijk, plaats ze heel voorzichtig een dunne laag met Phenol Carbolzuur, en Propyleen Glycol over haar gezicht om de kleine rimpeltjes tegen te gaan.

Vandaag gebruikt ze een foundation met een beetje FD&C Red#3.
Ze gebruikt wat IJzer Oxide voor rond de ogen, want ze heeft een speciale afspraak.
Ze brengt ook wat Polyvinyl Pyrrolide (PVP) op haar wimpers aan.
Een beetje Benzo-A-Pyreen en Benzo B-Fluroanthene om haar lippen een mooie kleur te geven.
Het is een prachtige zonnige dag. Ze brengt wat propyleen Glycol,Nitrosamine, NMP ABAO, op haar gezicht, armen en benen om haar te beschermen tegen de zonnestralen en ze is klaar om de dag in te gaan.

Ze ziet er echt stralend en gezond uit......................

Maar wat ze niet weet is ................. dat ze door haar schoonheidsideaal haar gezondheid op het spel zet!

Worden deze giftige stoffen opgenomen door haar huid?

>Neem de proef met knoflook: wrijf wat persel aan de onderkant van je voet en wacht af hoe lang het duurt voordat je smaak proeft in je mond...
* ongeveer 3 seconden!

Waar hebben deze producten haar zo al aan blootgesteld in een paar minuten tijd?

Shampoo – Veel Shampoo’s bevatten Cocomide DEA, wat verwant is aan kankerverwekkende Nitrosamines en Sodium Lauryl Sulphate, of Laurethverbindingen, bekende mutagenen, tijdens het produktieproces vaak vervuild met dioxine.

Haarkleuren – veel haarkleuren bevatten Quaternium-15, wat het kankerverwekkende Formaldehyde en het kankerverwekkende Phenyl-x-amine vrijmaakt. Ammoniakdamp heeft hetzelfde effekt op de longen als Asbest. (zie verder 'lichaamsverzorgingsprodukten')

Haar Conditioner – Haar Conditioner bevat meestal DEA en Propyleen Glycol, beiden onbekende mutagenen en kankerverwekkers - vooral ook in de chemische combinaties die ze vormen met de andere aanwezige stoffen.

Scheer Schuim – Scheer Schuim kan DEA en A-Pineen bevatten, chemicaliën die het immuunsysteem aantasten.

Body Lotions – Body Lotions bevatten vaak Minerale Oliën of parafine (zie bij ‘lippenstift’), wat de huid kan doen verstikken. De produkten bevatten regelmatig ook Talk, een stof die kwa struktuur overeenkomt met Asbest, en op dezelfde manier het vaatstelsel binnendringt en blijft vastzitten. Vele onderzoekers vinden dat talk geplaatst moet worden op de lijst met bekende kankerverwekkers.

Deodorants – Deodorant bevat bijna altijd aluminium, dat berucht is door het veroorzaken van Alzheimer en borstkanker. aluminium verlamt de zenuwen in de oksels, trekt de huidporiën dicht (die reageren op het gif), en voorkomt daarmee zweetproduktie...

Tandpasta – Tandpasta bevat Sacharine en Fluoride. Beiden bekend als kankerverwekker (hoewel: Sacharine schijnt tegenwoordig zuiverder geproduceerd te worden)(zie de fluorpagina).

Mondwater – Mondwater bevat vaak 27% Ethanol, en andere , hier genoemde, schadelijke stoffen. Slechte adem kan dan beter met poetsen en flossen bestreden worden - en àls mondwater gebruikt wordt: goed naspoelen...

Haar Sprays en Versteviger – Haar Sprays en verstevigers bevatten Polyvinyl pyrrolidine (PVP) wat schadelijk is bij inademing. Beperkte hoeveelheden bij ratten veroorzaakten al tumoren.
De naam lijkt - niet toevallig - op PVC ... en, net als bij PVC, worden er weekmakers (de beruchte Ftalaten) gebruikt...

Mascara – Mascara kan besmet raken met bacterien en polyvinyl pyrrolide (PVP) bevatten, een kankerverwekker.

Lippenstift – Lippenstift kan parafine bevatten, wat een mix is van Koolwaterstoffen en verrijkt is uit Petroleum. Het is bekend dat het besmet is met de kankerverwekkers Benzo-A-Pyreen en Benzo-B-Fluorantheen.

Zonnebrandolie – Zonnebrandolie bevat veelal Padimate O en het conserveermiddel BNPD, wat samengevoegd het kankerverwekkende nitrosamine NMP ABAO aanmaakt. Ook andere UV filters zijn bediscussieerd, met name door Zwitserse en Denemarkse onderzoekers.

Met dank aan Edwin van Es van Natural Style Neways produkten (redelijk goede lichaamsverzorgingsprodukten).




Afbeelding
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-11-2007 17:04

fluoride kan dan giftig zijn

Sodium fluoride is een en fluoride zout dat chemisch totaal andere eigenschappenkan hebben dan pure fluoride
Het argument dat fluor een hoofdbestandeel is in een kern bom maakt het niet per definitie giftig! Sterker het hoofdbestandeel in een kernbom is verrijkt uranium
Daarnaast is elke stof giftig, zo is water mits je er genoeg van inneemt ook giftig evenals alcohol etc etc

al met al typisch zo'n internet verhaaltje (hoax) net als de zsgn " chem trails" achter vliegtuigen
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

29-11-2007 21:08

ik ben het met martijn eens.

dat fluor giftig is zal best maar dan hebben we het wel over de lethale dosis.
sterker nog elke stof die bestaat is giftig.
als je er maar genoeg van opeet.

neem bijv. zout, weet je dat het 1 van de giftigste stoffen is die bestaat op aarde? maar niet als je af en toe wat eet.
als je maar 300 gram opeet achter elkaar ben je zo dood hoor :wink:

wat ik hier mee wil zeggen is:

dat fluor in kleine hoeveelheden misschien juist wel positief kan zijn.
en dat het woord giftig niets zegt.

neem bijvoorbeeld weer zout :lol: voor een rat is 50 gram dodelijk (lees giftig) en voor een mens 300 gram dus het woord giftig heeft weer een hele andere betekenis.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-11-2007 10:08

nog een voorbeeld
Natrium--gooi het in het water en jekrijgt een xplosie
Chloor-- hoeft geen introductie

natrium chloride lekker over een eitje!

zelfde als salmiakzout lekker in snoep maar bestaat uit amoniak en zoutzuur
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

30-11-2007 22:20

Dennis, ga vissen man :lol:
ff v==
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

01-12-2007 14:46

Heb nooit fluor behandeling gehad bij de tandarts, zat al wel genoeg in de
tandpasta volgens hem 8)
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

01-12-2007 20:20

Lekker met fluoride-vrije tandpasta gaan poetsen allemaal. Wel ff je tandartsverzekering verhogen :lol:
blub blub
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

02-12-2007 10:56

Hoe kom jij eigenlijk aan zulke info Dennis?
Jij komt wel vaker met van die bizarre dingen, zoek je daar echt gericht naar ofzo?
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-12-2007 01:52

Jeroen,

Gewoon van een of andere nieuwssite.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-12-2007 07:13

Ik had het net voor de landelijke gelezen en maakte me zorgen.
Had net ook een fluoride behandeling gehad.
Ik denk ik moet spoelen man, dus ben vol gas aan het bier gegaan :lol:

Ooh trouwens nog complimenten voor wat je toen met die vis gedaan hebt op de plas, die kwam toch telkens boven drijven ofzo.
Ik weet nog dat ik het las en vond dat je erg netjes gehandeld hebt.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

04-12-2007 07:54

ow jes!

ik mag binnenkort weer naar de tandarts..........
die mond hygieniste........die ogen........ :D 8)
Fuck die fluride-meuk. Deze aanblik is goed voor mijn hart :wink:
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

04-12-2007 09:15

Beste Dennis,

Fluoride is tegenwoordig essentieel voor de bescherming van kindertanden. Zonder fluoride rotten tanden gewoon weg, dit komt door slecht poetsen en enorme hoeveelheden suiker. Er is geen middel wat dit zo goed voorkomt dan fluoride. Als een kind te veel fluoride zou krijgen, dan krijgt hij fluorose (vlekjesop de tanden).

Het is zo dat fluoride niet echt gezond is, maar heel veel andere stoffen die wij als gezond zien ook niet. (Suiker is bijvoorbeeld het zoetste vergif op aarde) .Er moet altijd vermeld worden dat het tot een bepaalde waarde 'niet te slecht is' . Het beste wat je, je kind kan geven is aminfluoride omdat deze substof niet uit elkaar valt in water maar op de tanden blijft zitten, ofwel er wordt minder doorgeslikt. Ik geloof dat er maar 1 producent dit gebruikt en dat is Elmex. Ook het gebruik van zoetige tandpasta's kan ontraden worden omdat kinderen dit doorslikken.

Leuk dat je zo'n onderwerp op het board brengt Dennis, zo kunnen we de academische waarde van het board wat opschroeven. Ook kunnen we van elkaar heel wat opsteken buiten karpervissen om.

gr Carlo
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

04-12-2007 09:23

Oh ja nog even een tip voor jullie: Gebruik nooit mondwater met alcohol er in! Je loopt de kans op keelkanker en het neemt de geur niet weg. Dit met de rede dat alcohol je uitdroogt, dus ook je mond. Dat bijvoorbeeld listerine zou helpen bij een geurige adem is een fabeltje!!! Het enigste wat echt helpt is waterstofperoxide, dood 60 tot 80% van de bacterieen in de mond. Maar let op; gebruik het nooit langer dan twee weken...anders krijg je een bruine tong. Als je er toch last van hebt; tong schrapen, en zorgen dat je geen droge mond hebt.

gr Carlo
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-12-2007 12:13

Ben net terug van de mondhygieenenablablablabla-iste
2 uur in die teringstoel man what the fuck.
Maar goed het is weer helemaal up to date en keurig netjes.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-12-2007 12:24

wil je van mondwater met alcohol keelkanker krijgen dan moet jehet wel heel bond maken. zou dan eerder het gezuip in de weekenden afraden dan i maal daagas smoelen met mondwater 8)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-12-2007 12:33

Hoi Carlo,

Geen dank, jij bedankt voor deze verhelderende reaktie.

Gr,
Dennis

carlo van de boom schreef:Beste Dennis,

Fluoride is tegenwoordig essentieel voor de bescherming van kindertanden. Zonder fluoride rotten tanden gewoon weg, dit komt door slecht poetsen en enorme hoeveelheden suiker. Er is geen middel wat dit zo goed voorkomt dan fluoride. Als een kind te veel fluoride zou krijgen, dan krijgt hij fluorose (vlekjesop de tanden).

Het is zo dat fluoride niet echt gezond is, maar heel veel andere stoffen die wij als gezond zien ook niet. (Suiker is bijvoorbeeld het zoetste vergif op aarde) .Er moet altijd vermeld worden dat het tot een bepaalde waarde 'niet te slecht is' . Het beste wat je, je kind kan geven is aminfluoride omdat deze substof niet uit elkaar valt in water maar op de tanden blijft zitten, ofwel er wordt minder doorgeslikt. Ik geloof dat er maar 1 producent dit gebruikt en dat is Elmex. Ook het gebruik van zoetige tandpasta's kan ontraden worden omdat kinderen dit doorslikken.

Leuk dat je zo'n onderwerp op het board brengt Dennis, zo kunnen we de academische waarde van het board wat opschroeven. Ook kunnen we van elkaar heel wat opsteken buiten karpervissen om.

gr Carlo
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

04-12-2007 12:43

Beste Marijn,

Ik neem aan dat je bier (of iets anders,weet niet wat je drinkt) niet 1 minuut in je mond houdt. Bovendien is mondwater veel geconcentreerder en zitten er ook andere niet zo''frisse' stoffen in. Aan de andere kant is de kans natuurlijk ook klein dat je er kanker van krijgt. Maar ben slim en gebruik mondwater zonder alcohol, deze werkt bovendien ook veel beter.

Verder,

Wat betrefd keelkanker en alcohol is het dus wel zo dat mensen die drinken meer kansen hebben op deze ziekte. Alcohol is niet zo onschuldig als wij hier in Nederland aannemen, maar dat blijkt over een jaar of twintig wel. In de tussentijd Proost!!! (Ja, ook ik)

gr Carlo
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-12-2007 14:37

Ethanol is recent in Nederland aan de lijst van carcinogene stoffen toegevoegd.

Maar ook hier geldt de concentratie en de duur van de blootstelling.

Met een paar biertjes ga je dat bij lange na niet halen. Ook al zuig je minutenlang op een slok.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

04-12-2007 15:12

er gaan er meer dood van de dorst...

...Werkend aan haar mooie uiterlijk, plaats ze heel voorzichtig een dunne laag met Phenol Carbolzuur, en Propyleen Glycol over haar gezicht om de kleine rimpeltjes tegen te gaan...


http://www.heelnatuurlijk.nl/index.php? ... &Itemid=49
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

04-12-2007 19:02

ach ja er zijn waarscheinlijk nog zoveel dingen die wij dagelijkes gebruiken die heel slecht zijn en waar we geen weet van hebben! En daarnaast consumeren wij ook zat dingen waar het wel van bekend is en daar denke wij ook niet bij na dus om hier nou bang van te worden!? :roll:

Ik poets me tanden met fluoride als ik vis ben ik constand bezig met lood en drink elke vrijdag een glas (ofmeer) etanol ik eet dagelijks meer dan de aanbevolen hoeveelheid vetten, Ik drink cola (moet je eens indamen dan vraag je je ook af wat je voor troep je naar binnen schuift) zo leven wij mensen nou eenmaal, probeer nou maar gewoon het leuk te hebben in je leven daar gaat het uiteindelijk om...........................

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-12-2007 19:20

Dat alcohol kankerverwekkend is bij misbruik is al heeel lang bekend.
Dit is een van de risico factoren (naast roken) bij het onstaan van kanker in het hoofd hals gebied (keel,slokdarm speekselklierkanker)dit is een van de eerste dingen die ik leerde tijdens mijn studie
Nu in de praktijk zie ik de resultaten van jarenlang roken en veel drinken.
Let wel op het woord misbruik, een bierte oop zijn tijd of ee nacht kroeghangen is niks mis mee :D