Goedkopere alternatieven ? Wie heeft ideeën ? Geldbesparen ?

Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-01-2003 12:43

Je hoeft ook niet per se alles goedkoper te willen. Maar makkelijke, voor de hand liggende dingetjes waar makkelijk aan te komen is, dat zou gewoonzonder van hetgeld zijn als je het niet zou doen!

Nog eentje:

- Geel pop-upfoam voor tussen de mais snijden uit een knieplankje voor het in de tuin werken. Superstevig en een enorm drijfvermogen... 2 euro voor 40 bij 20 bij 5cm pop-up foam, in plaats van 3 euro voor aan plakje van 5 bij 5 cm.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-01-2003 09:56

Kijk,

Nu gaan we de juist kant op !

Foos
Cor Blokhof

24-01-2003 10:28

Hallo,

Dat van die kurkenballetjes kan ik ook inkomen :smile: Die komen bij mij ook van de hobbyzaak.

Aleen een tacklebox bijvoorbeeld heb ik heel lang van Curver gehad alleen heel vaag lag de deksels los en alles kon in andere vakken komen als de deksel dicht was. Dat bedoel ik met prutsen.

En bijvoorbeeld een rod pod. Ik ben nu al aan mijn derde setje steunen toe omdat ik hiervoor altijd goedkoope merkloze steunen kocht. Nu een keer goede van een merk (Nash) gekocht en ze bevallen mij uitstekend.

Stretchair hetzelfde een vriend van mij heeft nu al twee Vlemmix stretchairs versleten en ik ben nog steeds aan dezelfde van JRC bezig.

Dat bedoel ik dus meer met prutsen :smile:

Groeten,

Cor
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-01-2003 18:40

OK Prutsen willen we allemaal denk ik niet.
Ik ben wel al leuke en bruikbare tips tegengekomen, dat was ook precies de bedoeling van deze Topic. Er zijn ook andere Topic's over de Commercie rond de Karperscene. In deze kunnen wij elkaar misschien onderling een beetje verder helpen.

Dat is ook precies de bedoeling geweest,

PS Het begint al weer behoorlijk te kriebelen !
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

25-01-2003 19:07

Dumpzaak:
Veldbed 50 euro (doe er 3-4 jaar mee).
Heuptasje voor gasmasker = Boiliebag.
Kleding, schoeisel, haringen, campeergerei.

Boilienaalden... zakkie fleurnaalden en die dan in een doorgesneden kroonsteentje vastschroeven of in een houten duvel steken.

Gevlochten lijn... vliegerwinkel (ook dyneema, wel wit).

Zachte tube... sproeikoppen uit het tuincentrum (10 x 1 meter voor 2-3 euro).

Baitdroppers en markers... zelf maken (hobbyzaak).

Grondzeil topkwaliteit... vijverfolie.

Met handige groet,


Mike
Gebruikersavatar
johan hutchey
Berichten: 32
Lid geworden op: 03-08-2002 02:00
Locatie: Heino

26-01-2003 00:45

Heren,
Is hier niemand die zelf z'n hengels bouwt? een goede hengel heb je dan vaak al voor 1/3 van de prijs!

met construerende groet
work hard
rock hard
eat hard
sleep hard
wear glasses if you need them
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

26-01-2003 13:05

Mike, volgens mij is dyneema vliegerlijnen niet bedoelt voor vissen.. Ik vlieger zelf ook..

Lijnen zijn niet bedoeld om doorweekt te worden. Het is een ander soort dyneema, ten tweede betaal ik voor vliegerlijnen dyneema verhoudingsgewijs meer dan voor vislijndyneema...

Correct me if I`m wrong...
R.Koopal
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

26-01-2003 22:43

Rogier.

Ik weet dan niet waar jij je vliegerlijnen koopt.
Ik haal dat in de Damstraat in Amsterdam.
De prijs weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar het was wel stukken goedkoper dan Dyneema vislijn.
Het zou best kunnen dat vliegerlijn niet geschikt is om te vissen, maar ik gebruik(te) het alleen maar als onderlijn en heb er geen slechte ervaring mee.

Trouwens, een goede vliegerlijn moet toch ook gewoon nat kunnen worden.

Met opgelaten groet,


Mike
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

27-01-2003 21:50

Mike, je hebt verschillende vliegerlijnen.. Diegene die voor kite surfen wordt gebruikt mogen inderdaad goed nat worden..

maar gewone vliegerlijn, voor de power kites mag spat water op komen maar absoluut niet in het water. Dit heeft nix met goede lijn te maken, cyclone is namelijk de beste..

Ten tweede zijn de echte vliegerlijnen vanaf trekkracht 30 kilo. Bedoel je misschien dacron polyester lijnen.. Cyclone en dyneema zijn dus niet bedoel om nat te worden.. Die dacron gebruiken ze trouwens ook in het vliegvissen als backing...

Die mogen wel nat worden, maar zijn ook nog zo n 7 euro per 100 meter..
met vr gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-01-2003 10:28

Ben wel benieuwd naar een goede vervanger voor Dyneema lijn, dat kan ik nl goed op een spoeltje gebruiken om te peilen !
Jeroen Leuven

28-01-2003 10:34

Gewoon nylon gebruiken.

Gr.
Joost Rentema

09-04-2003 20:08

Kleine flesjes cola of AA. Nylon om het gedeelte waar je de dop omdraait heendraaien en een gaatje in de dop maken waar je een klein beetje lijn doorheen steekt. Hier bind je een gewicht (liever geen lood, natuuronvriendelijk) aan. en je draait de dop vast (over je lijn heen dus).; Boven je stek draai je de dop los en laat je het gewicht naar de bodem zakken. Vervolgens draai je de dop erop waardoor er geen lijn meer af kan. Zo staat je flesje rechtop en kan er geen lijn door golven o.i.d af.