3de hengel bekeuring

Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-06-2008 13:43

Beste Henk,
stuur me anders even een persoonlijk bericht met welke stappen je hebt ondernomen tot nu toe.
dus ook wie en wat je benaderd hebt en hoe je dit hebt gedaan dan wel opgestart, kan binnen mijn netwerk kijken of we nog iets kunnen doen, beloven kan ik helaas niets.


groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-06-2008 21:54

Henk, op de KSN site bij laatste nieuws en updates 9-6 kun je het advies inzake het vissen met meer dan 2 hengels lezen wat de KSN op verzoek van het bestuur van Sportvisserij Nederland heeft uitgebracht.
Mij bekend is dat het bestuur van de Federatie Groningen-Drenthe nogal afwijzend staat t.a.v. het vissen met 3 hengels, maar ook dat is een kwestie van tijd...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-06-2008 23:19

Tsja Aart,
Henk en consorten zijn niet zo happig, kan het ze niet eens kwalijk nemen.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

01-07-2008 16:33

Aart,

Dus, geduld is een schone zaak 8)

Met afwachtende groeten; Henk
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

13-07-2008 17:15

is er iemand die mij kan helpen aan deze wetgeving op papier?

Waarvoor heb ik het nodig;
Ik ben namelijk met een aantal karpervissers bezig om het één en ander op papier te zetten om via onze vereniging een 3de hengelvergunning en een nachtvergunning te realiseren.

Alles van de WOR (tent en nachtvissen) heb ik inmiddels al het gaat dus alleen nog om dat gedeelte wat ik als bijlage nodig heb.

m.v.gr. Raymon
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2008 18:10

Raymon is jou HSV visrechthebbende? m.a.w. pacht die HSV dat water anders heeft de HSV er niets over te zeggen namelijk.
De tekst staat in de nieuwe visserijwet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

13-07-2008 19:43

De Hoornse Hengelaarsbond (Hierna HHB genoemd) is een hengelsportvereniging met bijna tweeduizend leden. De vereniging is aangesloten bij de Hengelsportfederatie “Noord-West Nederland”. Deze federatie is weer verenigd in een landelijke organisatie “Sportvisserij Nederland”. Leden van de HHB kunnen hun sport beoefenen, niet alleen in alle vis- wateren van de gemeente Hoorn en omringende polders (Oosterblokker en Polder Beschoot) maar ook in alle viswate- en, die vermeld zijn in de Landelijke en federatieve Lijst van Viswateren.

dit staat op de site.

Maar heb de vraag omtrent nachtvissen en 3de hengel al eerder voorgesteld maar kreeg te horen dat ze daar niets voor voelde. (echter het bestuur bestaalt uit witvissers en houd zich voornamelijk bezig met de visput van de vereniging). Dus zijn we met een aantal karpervissers bezig om dit toch van de grond te krijgen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2008 20:23

Raymon ik lees in jou reactie niet dat die HSV ook de visrechthebbende is en alleen de visrechthebbende kan dergelijke beslissingen nemen.
Toch vind ik het onverstandig om dit te doen, ik blijf van mening dat het federatief beslist moet worden.

Succes.
Vissen is een hobby, geen religie!