3de hengel bekeuring

Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-06-2008 10:51

Douwe,

oppervlakte zegt niets over de beschikbare te bevissen oeverlengte. Elk water heeft zijn eigen-aardigheden. :wink:

Elk water dient dus apart door de visrechthebbende zelf beoordeeld te worden of dat water al dan niet geschikt is om met 3 hengels per sportvisser bevist te kunnen worden.

Het zal duidelijk zijn dat de sportvisser daar zelf de nodige invloed op uit kan oefenen binnen zijn HSV en via zijn HSV bij de betreffende federatie.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2008 10:53

Dat is ook weer waar maar ik zie het niet zitten op een watertje onder de 100 ha. aaneengesloten water waarop ook nog eens een aardige hengeldruk staat er zijn meer vissers dan een karpervisser namelijk voordat je dat vergeet mee te nemen.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

27-06-2008 11:22

Denk dat we niet moeten denken in ha.

Men komt er vanzelf achter dat soms 1 hengel bete vangt dan 6.

Uitgangspunt moet zijn:

Mits een ander niet toto overlast, hoewel dat ook weer logisch is.
frits wolt
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-04-2008 12:29

27-06-2008 15:48

De volgende vraag heb ik naar de landelijke Partij van de arbeid gestuurd.



'Hallo hier een vraag van mij, als je vist met een derde hengel krijg je direct een boete van ong. 200 euro, ben je de lijst met viswateren vergeten krijg je 60 euro aan je broek.
Kunnen jullie ( sterk en sociaal als jullie zijn ) niet regelen dat wij vissers ook geen boete krijgen als we de regels overtreden ?

Jullie eigen E. Herfkens komt er toch ook mee weg als ze ten onrechte 280.000 dollar beurt ?
En Koenders als hij de aanbestedingsregels overtreedt?

Namens vele vissers wacht ik met spanning op jullie antwoord.'



Ik hou jullie op de hoogte van het antwoord want als ze ergens weten hoe ze straffeloos regels kunnen overtreden dan is het denk ik bij deze partij.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2008 15:51

Dit valt echt weer onder kleuter-geleuter. :cry: :cry: :cry: :cry:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2008 15:54

Mits een ander niet tot overlast dat is een heel mooie dan ben je snel klaar.
Dan valt er heel veel water af omdat er altijd wel iemand staat te zeiken dat de visser overlast veroorzaakt.
Ennuuuuuhhhhhhhh heel vaak ook nog eens terecht.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

27-06-2008 16:02

Ennuuuuuhhhhhhhh heel vaak ook nog eens terecht.


beginnen we daar mee. :lol:

Als iemand korter dan 100 meter naast mij komt zitten veroorzaakt ie ook overlast.


Frits,

Wil je alleen namens jezelfs spreken?
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

27-06-2008 16:10

Leg t voor op een vergadering van jullie h.s.v om de gemeente aan te spreken voor die 3e hengelvergunning. Dan dat gezeik over 3 hengels hellemaal uit de wereld,of t word gedoogt of de gemeente nog niet ver genoeg ontwikkelt om dit aan te kunnen.
Dan kunne die slappe menneke,s gewoon hun boete,s weer uitschrijven,of niet.
In plaatsje maastricht was het in 3 maanden geregeldt,kan me voorstellen dat er plaatsen zijn waar meer fietsen en varkens zijn t allemaal wat stroever loopt,maar gewoon doorgaan.
:lol:
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2008 16:12

Gemeente heeft niks te zeggen over de derde hengel tenzij zij zelf de visrechthebbende zijn en juist die rechten zijn vaak verpacht.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

27-06-2008 16:40

Leg t voor op een vergadering van jullie h.s.v


Wil ik wel maar hoe moet dat?
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

27-06-2008 17:01

Frits maak je niet druk,de gewone burger is altijd de dupe. :evil:

Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd voor een derde hengelvergunning,antwoordt is duidelijk,,,,NEE,,,doen we niet aan.
Heb de moed opgegeven. :cry:
oost west,aan het water het best.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

28-06-2008 04:34

douwe je praat een hoop onzin.
samenwerkingsverband dus gemeente gaat in t algemeen over een 3e hengelverguning en als die aanvraag door leden van een hsv worden aangevraagt kunne zij deze beslising nemen.
de boa en jut een woord samengevat lamsakuh die met 4 ,5 of heel leger een actie door de week doen om mensen op de prent te slingeren die een of 4 opgetuigde hengel in t foudraal hebben zitten schrijven die ook voor de gemeente.
gepacht of verpacht dan leggen zij t ook voor aan de gemeente en krijg je een of meerdere vergunningen bij de vispas.
hier is t gezamelijk 30 euro met de GEPACHTE GEBIEDEN en daar mag ik ook met 3 e hengel vissen.
:lol:
breek me de slurf niet open
K. van den Herik

28-06-2008 07:21

Ron,

De klepel heb je nu de bel nog horen luiden.

Voor je iets zegt verdiep je gerust eens in de visserijwet. Je zal merken dat er alleen staat dat de visrechthebbende een vergunning mag/moet afgeven. Waarvoor? Is aan hem/haar.

Het bestuur beslist dus hoe en wat en het bestuur? Dat ben jezelf...

En heeeeel soms, als de gemeente visrechthebbende is, moet de gemeente doen wat een visrechthebbende moet doen. Vaker betekent dit dat ze allerlei werkzaamheden uitbesteden.

vroeguh hadden we een meneer van de kamer voor de binnenvisserij, die moest de vergunningen waarmerken. Die is met pensioen

Nu zou het handig zijn dat de hsv een aantal voorbeeldvergunningen afgeeft aan de hermandad, zodat die weet waar ie op moet letten.

Je rest van je verhaasl is zo onsamenhangend dat ik het niet begrijp
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

28-06-2008 09:28

henk dammer schreef:Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd voor een derde hengelvergunning,antwoordt is duidelijk,,,,NEE,,,doen we niet aan.
Heb de moed opgegeven. :cry:


Ik heb hier een beetje zelf aan de hand. Ik heb het ook aangegeven bij de HSV hier in de regio en kreeg ook "Nee doen we niet aan" als antwoord.

Maar een vereniging is voor de vissers en niet andersom. Daarbij is het vaak dat dit soort zaken bij een jaarvergadering (op de agenda laten zetten) besproken moeten worden en dat je daar dus fysiek aanwezig moet zijn om dit te kunnen bespreken. Dan kan er door middel van een stemming onder de aanwezige een besluit genomen worden. Verder is het ook handig om een petitie aan te bieden met zo veel leden die achter jou (3de hengel plan) staan. Geef als argument extra inkomsten voor de vereniging aan. Alles staat of valt vaak bij zo'n jaarvergadering. Je zou ook zo het nachtvis gebeuren kunnen bespreken.

Ik ben hier momenteel ook mee bezig en wacht de eerste jaarvergadering af om zo mijn ding te doen. Ik weet in iedergeval genoeg vissers die daar aan mee willen werken.

Daarbij komt dat dit de vereniging alleen maar geld opbrengt. Een ontheving aanvragen bij de gemeente omtrent nachtvissen of 3de hangel kost ze namelijk niets.

En je zou ook nog kunnen voorstellen om het als proef voor een jaar te doen, om later te evalueren hoe het gaat en wat de ervaringen zijn. (een mooi voorbeeld is momenteel gaande in Rotterdam)

succes
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-06-2008 09:39

Ron de enige die hier onsamenhangende niet begrijpelijke onzin uitkraamt ben jezelf.
Jij weet helemaal niet hoe dit werkt de enige die iets mag beslissen is de visrechthebbende heeft de gemeente dat recht verpacht hebben zij er niets over te zeggen hooguit te verzoeken.
Problemen van een gemeente met een beslissing komen dan wel aan de orde bij verlenging van de rechten.

Raymon andersom is ook heel goed mogelijk en zelfs erg wenselijk.
Vraag niet wat een vereniging voor jou kan doen vraag je af wat jij voor een vereniging kunt doen.
In die sfeer bereik je veel meer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

28-06-2008 10:14

even een offtopic berichtje

Douwe Bijlsma schreef:Raymon andersom is ook heel goed mogelijk en zelfs erg wenselijk.
Vraag niet wat een vereniging voor jou kan doen vraag je af wat jij voor een vereniging kunt doen.
In die sfeer bereik je veel meer.


Daar heb ik ook al aangedacht. Maar onze vereniging heeft een visput bij Scharwoude en helaas ligt daar ook de prioriteit wat dat betreft. En daar liggen mijn dingen nou eenmaal niet. Wil misschien nog wel overwegen om controleur te worden maar dat hangt ook weer van een aantal zaken af.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

28-06-2008 19:07

rymond gewoon doorzetten wat die heikn..ker ook neerzet.
je pb al binne???
woensdag stuur ik je de rest.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-06-2008 20:13

Derde hengel - kan de visrechthebbende zelf bepalen

Nachtvissen - visrechthebbende kan dit aanvragen bij het ministerie.

Gebruik van een tentje - visrechthebbende kan een verzoek indienen bij de gemeente

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

28-06-2008 23:34

Alles gaat via veel te veel schijven.
Baas boven Baas,iedereen wil wat te zeggen hebben ( zo lijkt het wel ).
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-06-2008 07:58

In een land waar we eigenlijk met 10 miljoen mensen zou moeten wonen. Om wonen en leven voor de volle 100% op een aangename wijze te kunnen beleven. Zul je nu meer van bovenaf moeten regelen om ratten gedrag zoals je nu tegenkomt te helpen voorkomen.

Dat men regelgeving betreffende recreatie nu bij de lagere overheden als gemeente en bij belanghebbende neerlegt. Ervaar ik alleen maar als erg prettig.

Groet,
Peter
___________________
Een wijze raad, probeer het kankeren op alles en iedereen is voor een week niet te doen.
Is een verrijking die je leven voor je zelf en voor andere een stuk aangenamer maakt.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

29-06-2008 09:23

[quote="ron thijsen"]rymond gewoon doorzetten wat die heikn..ker ook neerzet.
je pb al binne???
woensdag stuur ik je de rest.[/
quote]

Ik weet niet of dit voor mij bestemt is? maar nee ik heb nog niets binnen
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

29-06-2008 11:58

Foutje van mijn bedoelde henk ik stuurde hem pb tje.
:o
breek me de slurf niet open
Jan Peter Teerling

29-06-2008 13:14

pj otte schreef:In een land waar we eigenlijk met 10 miljoen mensen zou moeten wonen. Om wonen en leven voor de volle 100% op een aangename wijze te kunnen beleven. Zul je nu meer van bovenaf moeten regelen om ratten gedrag zoals je nu tegenkomt te helpen voorkomen.

Dat men regelgeving betreffende recreatie nu bij de lagere overheden als gemeente en bij belanghebbende neerlegt. Ervaar ik alleen maar als erg prettig.

Groet,
Peter
___________________
Een wijze raad, probeer het kankeren op alles en iedereen is voor een week niet te doen.
Is een verrijking die je leven voor je zelf en voor andere een stuk aangenamer maakt.


Vraagje wat is?:

In een land waar we eigenlijk met 10 miljoen mensen zou moeten wonen. Om wonen en leven voor de volle 100% op een aangename wijze te kunnen beleven.

En waar is dat op gebaseerd?

En over welk rattengedrag heb je het?

En wat moet je in hemelsnaam 'van bovenaf regelen' ?

En de laatste, zover het je nog niet is opgevallen, in welke ambtelijke (draai) molen je ook zit.. Verschil in de draaisnelheid is er niet.

En de allerallerlaatste, probeer dat kankeren eens uit je onderschrift te gummen!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-06-2008 14:10

Beste Henk,
bureaucratie vergt een lange adem, net als de wijze waarop je een fiks aantal mensen in ambtelijke molens dient te benaderen. Geef ze vooral het gevoel dat zij belangrijk zijn, het voor het zeggen hebben en laat hun er met de credits vandoor gaan. Dan misschien heel misschien inclusief goede onderbouwing en argumenten kun je zaken voor elkaar krijgen.

Wat betreft de 3e hengel op federatiewater in onze regionen, dit lijkt mij uitgesloten op dit moment voor zover ik Henk Mensinga en consorten heb begrepen. Bij onafhankelijke wateren buiten de federatie heb je misschien kans van slagen mits je natuurlijk hier op bovenstaande wijze inzet voor toont. Mocht dit het geval zijn dan hoor ik het wel, misschien kan ik je ergens mee ondersteunen. Ook al is het niet mijn cup of thea.

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 30-06-2008 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

30-06-2008 01:02

Peter,

Ik vis veel op openbare vaarwater in onze woonomgeving, en dat valt onder de federatie.
Op gemeente wateren bij ons vis ik bijna niet,is niet mijn ding.Mij veel te druk.Heb je de ruimte ook niet voor een derde hengel.
Dus ik zou graag een derde hengelvergunning willen voor de openbare vaarwater bij ons.
Als jij misschien nog wat kan betekenen, hoor ik het graag van jou.

En Ron,ik heb je pb binnen.

M.v.g Henk.
oost west,aan het water het best.