Stakingen op scholen

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-11-2007 16:54

==> :D ==> :-? = :cry:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

25-11-2007 18:14

Sint en piet zaten te bedenkeee wat ze de regering zoude schenken
morgen na de kleine pauze allemaal naar het plein
Om zo op tijd bij het gemeentehuis te zijn
Daar zal een staking komen
Omdat die motherfuckers ons met meer uren willen belonen
Geef het door aan iedereen nu meteen


Gr remco
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-11-2007 18:56

Een uurtje extra Nederlands kan toch geen kwaad?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

25-11-2007 23:25

Kees Ouwehand schreef:==> :D ==> :-? = :cry:

Groet, Kees


1+2=4...??? o.i.d.!!!

Gr Harnold
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

26-11-2007 18:16

Ron bedankt :wink: ik vind het gewoon echt onzin die stakingen, de meeste weten niet eens WAAROM ze staken. Het is namelijk zo dat we eerders 1076 uren moesten maken, toen 1040 en nu 1000 :lol: de stakingen zijn begonnen om het feit dat de regering extra uren in wou voeren, tijdens bijvoorbeeld de proefwerkweken :-? daar word tegen geprotesteerd :roll:

de meeste leerlingen die nu 'staken' doen dit enkel en alleen voor de kick, nu hebben ze wat te doen en kunnen ze ff een lekker potje knokken en herrieschoppen. Vanochtend was het bij ons in de stad ook zo ver; vuurwerk, politie, ME, vechtpartijen en arrestaties. Achja, ik zat me huiswerk maar te maken en nu kan ik vanavond de stad in met een groepje vrienden. Ik weet wel hoe ik het aanpak..

nog even en dan zijn de stakingen voorbij.. :roll:
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-11-2007 18:21

Goedenavond,

Ik snap echt het probleem niet.
Teveel uren?

Creeer je toch je eigen rooster?
Betekent: gaan wanneer je wilt...

Werkt hier al jaren...
VMBO, MBO en nu zelfs op t HBO.... :)

Ze moeten zich niet zo aanstellen...

Gr. Frank
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

26-11-2007 18:52

Frank,

Pff, laat die mensen maar flink staken. We hebben het immers 'druppelzweetdruk' man..Ga zo door!.. :wink: ...


Doei
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

27-11-2007 23:35

Kijk first of all ik ben het met het idee van de stakingen eens. Maar hoe ze uitgevoerd worden heeft totaal geen zin. Brandjes, rellen en arrestaties zijn heel normaal. Kijk ons (praat voor de leerling die zich een beetje verdiept heeft) gaat het erom dat de kwaliteit van het onderwijs omhoog gaat en niet de kwantiteit. En dat laatste is nou net het geval.
Jullie kunnen wel zeggen ga dan werken maar dat is heel anders (en niet beledigend bedoelt). Ik werk dan welliswaar in een supermarkt en maar daar soms dagen van 8 tot 9 uur.
Maar dat is lang niet zo vermoeiend als 6 uur in klaslokaal zitten. Het vervelende vak Frans (ik spreek nu voor mezelf) waarin je dan 60 minuten lang uitleg krijgt over dingen die je in het nederlands nauwelijks snapt en dan moet je ze in frans opeens wel goed gaan doen. En dan kun je naar het volgende vak. Bijvoorbeeld scheikunde. Die leraar vind zijn vak ook weer het belangrijkste en vind dat de leerling toch minstens 40 min zn aandacht bij de les moet kunnen houden. Zo gaat het maar door. Aan het eind van dag zit je hoofd zo vol dat er gewoon geen plaats meer is voor je eigen gedachtes!!!
Bovendien vult het gros van de scholen het aantal lesuren aan met nutteloze opvul uren. Leraren gaan babysitten! dat is toch niet de bedoeling van het middelbaar onderwijs??
In feite wil de regering 2 dingen. Enerzijds veel uren maken want dat zou goed voor ze zijn en anderzijds veel zelf werken, thuis werken. Dat klopt niet. Volgens onze lestabel zouden wij in TOTAAL 1040 met school bezig moeten zijn. Daar is huiswerk bij mee gerekend. Nu heb je nauwelijks nog tijd voor bijbaantjes of hobbys. Er wordt namelijk van je verwacht dat je thuis ook nog het nodige thuis doet. Ik noem PO's, leerwerk ed.
Bovendien laten we wel wezen, de meeste van ons zullen van 8 tot 5 werken, 15 minuten koffie pauze in de ochtend, een uur lunchen en dan nog 15 minuten koffiepauze in de middag en ondertussen nog een beetje ouwehoeren met collega's. En bovendien zul je geen werk mee naar huis nemen. Het hele weekend ben je in principe vrij en kun je doen en laten wat je wilt.
Ik wil echt niet zeggen dat jullie niets uitvreten maar de situatie is toch niet helemaal te vergelijken. En voordat de oude garde nou gaat roepen maar toen ik op school zat... We zitten in een andere tijd, met een andere manier van lesgeven en zeg zelf. De meeste scholen hebben een prima slagingspercentage ook op het VWO. Dus waarom zo moeilijk doen en geef ons gewoon onze "oude" uren terug. Het zou wat anders zijn als we allemaal maar hersenloos uit die school kwamen maar dat komen we niet!!!

En nu hou ik er mee op want ik heb geen zin meer om nog meer te moeten typen hoewel dat toch zeker wel zou kunnen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-11-2007 12:44

Werk 47 weken x 40 uur = 1880 uur.
Komen nog sollicitatiegesprekken bij in de avonduren wanneer ik tenminste geen ontwikkelingswerk hoef te doen.

De oudste dochter doet 6 VWO, heeft nooit huiswerk want ze let op school wel goed op zodat de kinderjuf aan haar niet besteed is..Houd tijd over voor de LLV, Baantje van 14 uur per week, extra muziekles, uitgaan en een vriendje.
Volgend jaar gaat ze waarschijnlijk 2 studie's volgen op de Uni, ze is bang dat ze zich anders loopt te vervelen.

Zie hier een boel jeugd hele lappen tekst kloppen terwijl ze beter hun KOSTBARE uren in het huiswerk "staken".. 8) :oops: :oops: :lol:

ps,
mocht er ooit een 1040 urenstakker bij mij op een sollicitatiegesprek komen..Oh nee dat kan natuurlijk niet na werktijd..dom van me, Sorry :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-11-2007 16:58

1040 uur per jaar ?

Waar kan ik daar voor tekenen :o
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

28-11-2007 17:23

Ik kan me het enigszins wel voorstellen.
men moet 1040 uur les krijgen. (nu 1000)
dit zijn actieve lessen! dus geen tussenuren..

het probleem zit hem gewoon in de leraren tekort en niet goed kunnen roosteren. dus sommigen hebben gewoon 2-3 tussenuren per dag op school. komt het al met al nog op +- 1400 uren op school..

Natuurlijk is de mogelijkheid om wat met de leraren te regelen en je rooster aan te passen maar dit werkt niet voor iedereen en overal..

Op zich moet er wat gedaan worden aan de lesstructuur en aan het leraren tekort. zodat mensen wel alle lesuren kunnen volgen en zo min mogelijk tussenuren hebben en dat het lesniveau omhoog gaat door de juiste leraren op de juiste plaats te hebben en niet een techniek-leraar die voor nederlandsleraar speelt..

wat er de laatste dagen afspeeld is absurd en sta ik niet achter. maarja ze jutten mekaar op en dan krijg je dit soort taferelen.

Gr. Remko
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

28-11-2007 17:49

Henk ter Maat schreef:Werk 47 weken x 40 uur = 1880 uur.
Komen nog sollicitatiegesprekken bij in de avonduren wanneer ik tenminste geen ontwikkelingswerk hoef te doen.

De oudste dochter doet 6 VWO, heeft nooit huiswerk want ze let op school wel goed op zodat de kinderjuf aan haar niet besteed is..Houd tijd over voor de LLV, Baantje van 14 uur per week, extra muziekles, uitgaan en een vriendje.
Volgend jaar gaat ze waarschijnlijk 2 studie's volgen op de Uni, ze is bang dat ze zich anders loopt te vervelen.

Zie hier een boel jeugd hele lappen tekst kloppen terwijl ze beter hun KOSTBARE uren in het huiswerk "staken".. 8) :oops: :oops: :lol:

ps,
mocht er ooit een 1040 urenstakker bij mij op een sollicitatiegesprek komen..Oh nee dat kan natuurlijk niet na werktijd..dom van me, Sorry :oops:


Huiswerk??? Qu'est-ce que il y a??? Nee maar zonder grappen ik vind het momenteel nergens op slaan. Als de slagingspercentages goed zijn waarom dan alles weer omgooien?? Je dochter is trouwens goed bezig. Begrijp me goed hoor ik werk ook nog 11 uur in de week ('s avonds) Maar ik merk gewoon dat mn huiswerk er wat onder lijdt. Ik probeer dat op te vangen in de les maar dat gaat lang niet altijd...

Remko Oude Elferink schreef:het probleem zit hem gewoon in de leraren tekort en niet goed kunnen roosteren. dus sommigen hebben gewoon 2-3 tussenuren per dag op school. komt het al met al nog op +- 1400 uren op school..


Heb je helemaal gelijk in. En ik sta ik ook niet achter de manier waarop de stakingen uitgevoerd worden maar goed als dat de enige manier is... Het is op fatsoenlijke manier gebeurd mja toen wilden men niet luisteren.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

28-11-2007 17:54

Ach ja...

Misschien dat de scholieren thuis worden geconfronteerd met ouders die elke avond hun gal spuwen over onze regering...

En met name als de (school-)rekeningen betaald moeten worden...

Dit ongenoegen werkt onbewust door en het slaat over op de jeugd, die iets simpeler tegen de zaak aankijkt en kan kijken!

Ook ik vind het belachelijk om dingen te vernielen (ik heb zelf nooit iets stuk gemaakt vroegah :oops: )

Toe maar, er zit een positieve zijde aan:

Je kunt moeilijk zeggen dat de jeugd niet (meer) solidair is :D:D:D
Daar kunnen wij misschien nog iets van leren :wink:

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gerrit Hees

28-11-2007 19:20

je kan in die tussenuren ook je huiswerk maken 8)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

28-11-2007 21:26

Afbeelding
Gr. Remko 8)
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

28-11-2007 21:59

ik moest het vroeger eens wagen om te staken en dat soort onzin uit te halen,kreeg ik een klets in mn nek van mn ouders.
K. van den Herik

29-11-2007 10:34

De een kan met 6 vingers in de neus 5 studies volgen de ander heeft uren en uren nodig om maar les 1 van wiskunde te begrijpen. vind ik dus geen argument.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

29-11-2007 11:22

Inderdaad kan niet iedereen even goed leren,
Ik zit zelf al een jaar of 6 niet meer op school maar heb wel veel te maken met stagiares etc dus ik volg nog wel redelijk het MBO/HBO onderwijs..

Wat mij opvalt (ook in mijn eigen schooltijd al) is dat de begeleiding op school zeer laag is.
Op het voorgezet onderwijs is dit nog wel redelijk omdat de kinderen nog vrij jong zijn (12-16 jaar) en de ouders er ook nog wel eens bij betrokken worden als het mis lijkt te gaan.

op het MBO/HBO sta je er alleen voor en als het mis gaat krijg je ipv begeleiding een gesprekje met de leraar die je een preekje geeft (gaat het ene oor in en andere gelijk weer uit) en als het mis gaat kicken ze je van school of laten ze je zitten..

Er ligt ook een grote oorzaak bij de huidige opvoeding van de jeugd. De kinderen worden zeer vrij opgevoed en zijn vrij vroeg zelfstandig. De ouders verliezen vaak op jonge leeftijd de grip op hun kinderen.
School mentaliteit is dus ook vrij laag omdat ze al een eigen wil hebben en niet naar school willen en waar ouders weinig op in te brengen hebben of willen.

Ik moest eens een dag spijbelen of een onvoldoende halen.. dan kreeg ik echt wel een preek van me ouders en zaten ze me achter de kont aan om de lesstof te leren. nu waren ze geen control-freaks maar ze wisten wanneer ik me rapport ong zou krijgen en die wilden ze ook inzien!
Tegenwoordig lijkt dat wel anders..

Ik scheer hier niet alle ouders over dezelfde kam heen, het gaat veelal goed maar van de groep die de meeste problemen hebben op school en je kijkt bij hun naar de thuis situatie is die niet altijd helemaal 100%.

Ook het opleidingsniveau daalt zeer snel.. als je kijkt wat er allemaal in mijn tijd (6-7 jaar geleden) behandeld werd aan vakken en kennis, en je vergelijkt dit met mensen die nu van dezelfde opleiding komen lijkt het wel alsof ik HBO heb gedaan ipv MBO in de tijd. Maarja dit kan ook een gevoelskwestie zijn.

Als de begeleiding goed is op school van de mentoren icm de ouders dan kan iedereen in mijn ogen hun opleiding goed afronden. wie dit met goede begeleiding niet kan moet zich afvragen of de opleiding dan niet te zwaar is. Maarja aan die begeleiding ontbreekt het nou net in de meeste gevallen en komen veel mensen op lager onderwijs terecht terwijl ze beter kunnen.

Zo zie ik het tenminste. En mocht ik ooit kinderen krijgen zou ik ze al mijn aandacht geven die ze nodig hebben om hun opleiding af te ronden.

Gr. Remko
Derk Roelsen

29-11-2007 14:30

Ik heb niks te klagen, met mijn 2 vrije schooldagen... Lekker hé, 4 dagen weekend.

Staak ze!

Groeten,

Roel
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-11-2007 14:32

Ik heb elke week 4 dgn weekend, hoef ik niet voor naar school! :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-11-2007 19:40

K. van den Herik schreef:De een kan met 6 vingers in de neus 5 studies volgen de ander heeft uren en uren nodig om maar les 1 van wiskunde te begrijpen. vind ik dus geen argument.


Argument zou andere richtingkeuze kunnen zijn, of is staken nu echt de oplossing?
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

30-11-2007 08:31

Henk,

Staken is m.i. nooit een oplossing. Hooguit, echt in uitzonderings gevallen, een ondersteuning.

De hoeveelheid schooluren en eventuele studiebelasting in uren is niet te overzien voor mij. Wel weet ik dat eerst ikzelf en zo pas de kleine, dagen een beetje voor aap aanwezig waren. Geld voor een vervanger voor een zieke leerkracht niet aanwezig.

Ik denk dat het anders kan en moet. De pabo opleiding begonnen in september in Leiden kent nu nog maar de helft van de deelnemers. Toetsen voor wiskunde en Nederlands worden dramatisch slecht gemaakt.

Ligt m.i. dus nog een beetje werk, voor zowel scholier, school en overheid.

MVG

klaas
erwin schot
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2004 13:04
Locatie: scheveningen

30-11-2007 12:44

staken wat lopen ze nou weer te klagen

1040 uur te veel?

die gasten hebben
7 weken zomervakantie
2 weken kerstvakantie
1 week najaarsvakantie
2 weken meivakantie
1 week voorjaar

dan hou je dus van de 52 weken er 39 over

39 ''effectieve" lesweken
1040/39= 26.6 uur per week

26.6 uur /5= 5.32 lesuren per dag

snap niet dat die figuren zich daar druk om maken
maarja zoals altijd met zijn alle de massa volgen
dr heeft er waarschijnlijk 1 gezegt zo dat is veel we gaan staken
en nu loopt de massa er maar achteraan

studentjes wen er maaraan dat je later op zijn minst het dubbele aantal uren moet maken dus geniet van dat luizenleventje wat je nu heb

en vooral van de vistijd die je momenteel beschikbaar heb
gr erwin
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-11-2007 13:06

Enige zinvolle discussie lijkt mij over de kwaliteit van die 1040 uur. Niet het feit dat het 1040 uur is. Of sommige activisten onder de leerlingen dat ook begrijpen is maar de vraag. Het zou best wel eens kunnen dat dit harder werken wordt voor ze. Er is namelijk nogal wat achterstand in te halen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

30-11-2007 14:36

Hallo Erwin,

Weet niet wat voor school jij gedaan hebt.

Simoontje heeft Havo gedaan. Bij haar lesuren kwamen nog minimaal 2 tot 3 uur per dag aan huiswerk bij.

Dezelfde massa loop jij ook na, alleen de andere partij.

Verdiep je gerust eens in de materie, je zal merken dat het onderwijs systeem een beetje mank is. Je bent nu 22. Over een kleine 15 jaar kan ook jij kinderen op een school hebben. Waarschijnlijk krijgen die kinderen dan les van kinderen die nu staken. Staken voor in principe beter onderwijs.


Goeie moggel

MVG

Klaas