Stakingen op scholen

Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

20-11-2007 18:43

klagen bliven ze toch is nooit goed.
Tim van Anrooy
Berichten: 368
Lid geworden op: 25-08-2006 19:24
Locatie: Maastricht

20-11-2007 18:54

ron crumbach schreef:klagen bliven ze toch is nooit goed.


Tsja, ik zal niks zeggen, vinden jullie het normaal als stoel poten en rugleuning afbreken van rottigheid? ik niet, maar het zal wel aan mij liggen als ik het zo begrijp, mischien toch maar eens naar het ziekenhuis gaan en het er met de zusters over hebben (Toch Jacob? :lol: ) kijken of die het wel begrijpen :roll:

Groeten Tim van Anrooy

p.s. mensen die doen werken staken toch ook voor loons verhooging? daar ook iets op tegen? wij krijgen helemaal niks betaald, toch :roll: .......
Moore means moore!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

20-11-2007 18:57

Nee...

Ik zou ook gewoon braaf doen wat er wordt gezegd...
Als 't dan mis gaat, kun je in ieder geval zeggen dat je het niet zelf hebt bedacht!

En je hoeft ook niet zoveel na te denken :o

Ik weet wel hoe ik jullie op andere gedachten kan brengen, maar
dan moet ik toch in detail treden over uniformen van verpleegsters...
Ja en helaas... Het is te mooi om te kunnen beschrijven! 8)

Zelf kijken dus :lol:

Trouwens; op instorten???

Waarom staan er in Verwegistan dan splinternieuwe schoolgebouwen op onze kosten??? Die worden gebruikt door inheemse groeperingen om te vergaderen over waar de volgende bom geplaatst moet worden? Plas sterk daar al eens over aan de tand gevoeld?

Ik zou zeggen: nieuwe schoolgebouwen!
En zolang die er niet zijn, lessen volgen in zieken-/verpleeghuis!!!

Gezellig!!!

:D:D:D

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gerrit Hees

20-11-2007 18:59

dus jij wilt een school met dit:

Lieft zo min mogelijk lesuren
een nieuwbouw school
modernste en nieuwste materialen
Betaald school volgen

en dan zeuren wanneer je je eind examens niet haal omdat je nauwlijks les heb gehad? en je klaagt nu al dat je 32 uurtjes per week op school zit. Arme baas die jouw werk moet gaan geven :(
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

20-11-2007 19:06

Ja...

Je noemt daar een stel goede punten op!!!
Maar ik had ook nog even een punt gemaakt van
de kwaliteiten waar de "meesteressen" aan moeten
voldoen (sorry dat ik zit te lachen terwijl ik dit schrijf)
Die krijgen loonsverhoging dus dat moet je er dan
minimaal van af kunnen zien!!!

(ik help je alleen maar Tim :wink: )

:D:D:D

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gerrit Hees

20-11-2007 19:09

somige leraren kunnen niet les geven bij de meeste ligt het aan de leerlingen.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

20-11-2007 19:16

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de grootste kwaliteit van een leerkracht is om de onverdeelde aandacht van de leerlingen te krijgen, te hebben én te houden!

Vandaar mijn laatste toevoeging 8)

:D:D:D

Groet,
Jacob
Wonderful Days
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

20-11-2007 20:18

Tim van Anrooy schreef:
ron crumbach schreef:klagen bliven ze toch is nooit goed.


Tsja, ik zal niks zeggen, vinden jullie het normaal als stoel poten en rugleuning afbreken van rottigheid? ik niet, maar het zal wel aan mij liggen als ik het zo begrijp, mischien toch maar eens naar het ziekenhuis gaan en het er met de zusters over hebben (Toch Jacob? :lol: ) kijken of die het wel begrijpen :roll:

Groeten Tim van Anrooy

p.s. mensen die doen werken staken toch ook voor loons verhooging? daar ook iets op tegen? wij krijgen helemaal niks betaald, toch :roll: .......


wat ben jij een triest figuur zeg :-?
zoek dan een andere school.
als je daar blijft zitten vraag je tog om moeilijkheden.
zoek gewoon een goede school, misschien heb je dan nog een toekomst :wink:

ik heb het 4 jaar geleden al verneukt voor mezelf :)
en je wilt er verdorie voor betaald krijgen ook :evil:
later als je groot ben krijg je betaald
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

20-11-2007 20:33

Nou, dagen van 8 tot 5 vind ik toch wel een beetje achterlijk qua schooltijd, ook al heb je per dag drie tussenuren, 9 uur op school is gewoon teveel, denken jullie ouderen dat er nog wordt opgeklet na 7 uur op school zitten?
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

21-11-2007 16:58

nee marco je heb nog gelijk ook man :wink:



ga dan werke dan ben je van het gezeik af :lol:

trouwens mbo is ok klote beter hbo man
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

21-11-2007 17:49

Staking voorbij...

Regering was bij voorbaat kansloos geweest.

Je krijgt niet veel medestanders als je scholieren door de ME in mekaar laat meppen.

Dus kan de regering full force zich weer richten op de andere zwakke groepen binnen onze samenleving.

De geestelijk gehandicapten?

Daar valt nog wel het een en ander te halen.
Wonderful Days
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

21-11-2007 21:13

dit bericht kreeg ik via msn

Jullie hebben vast wel gehoort dat de school uuren zijn verhoogt naar 1040 uur en dat er in heel nederland op elke school een 9de uur bij zal komen en die ongeregelde roosters enzo hier zijn we het niet mee eens daar willen we gaan staken op vrijdag 23 11 07 meteen na de eersste pauze op het schoolplein en de lessen te weigeren te volgen stuur dit door naar iedreen op msn

dadelijk door heel het land stakingen, gaat lekker:)
Gerrit Hees

21-11-2007 21:16

een 9e uur? ik zit op zo school onder extra toezicht omdat wij te weinig uren maken en ik heb zelfs al een 10de uur :lol: en john zulke berichten zijn gemaakt door mensen die het staken stoer vinden omdat er dan lessen uitvalt. En als je op net zo school zit als ik staat er dus na de eerste pauze 30 man op het schoolplein en de rest heeft allemaal grote mond over het staken maar doen niks.
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

21-11-2007 21:18

we zullen zien, waarschijnelijk is het zo, ik kijk ff toe.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

22-11-2007 15:21

Achja.. als de regering die 1040 uren nodig vindt.. van mij mag het hoor als ik thuis zit doe ik bar weinig aan mijn schoolwerk en als ik op school zit juist ontzettend veel. Mijn resultaten zullen dus alleen maar omhoog gaan door extra uren op school zitten :D
Ik vind het wel best als ik de hele middag op school zit, dan doe ik smiddags schoolwerk en werk ik dus aan mijn toekomst en s'avonds heb ik dan de tijd om andere dingen te doen :D 8)

een goede baan later is ook wat waard... :roll:

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

22-11-2007 18:11

ga morge ook staken

als er andere mensen ook mee doen :D
Gewoon genieten
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

22-11-2007 19:02

Gerardo Heezen schreef:een 9e uur? ik zit op zo school onder extra toezicht omdat wij te weinig uren maken en ik heb zelfs al een 10de uur :lol: en john zulke berichten zijn gemaakt door mensen die het staken stoer vinden omdat er dan lessen uitvalt. En als je op net zo school zit als ik staat er dus na de eerste pauze 30 man op het schoolplein en de rest heeft allemaal grote mond over het staken maar doen niks.


Dat was bij ons vorige week week ook zo dacht de meesten je hebt het vast wel op h.v.n gezien. Er hengen papiertjes in de school dat er de volgende dag een staking was en de lokale tv kwam ook iedereen wilde kijken wie er allemaal stonden en de eerste 2 uur waren niet verplicht. Toen maakte een leraar een grapje om naar het centrum te gaan wat toen serieus werd genomen door de leerlingen. Je had die mensen hun gezichten moeten zien om half 9 smorgens 750 leerlingen op de grote markt in groningen. Er werd door sommigen wat naar andere scholen gebeld en er gingen wat groepjes mensen naar de omliggende scholen toe om meer leerlingen op te halen. Helaas kwamen er ook mensen bij die wat begonnen te auwhoeren en beetje met vuurwerk te gooien. Dat liep niet helemaal zo als het zou moeten en daardoor kwamen die relletjes. owja de mensen die nog gaan staken doe het goed en leg uit waarom anders gaan mensen zelf conclusie`s trekken en daar krijg je veel problemen mee. De politie was door mensen gebeld die zelf gedacht hadden wat wij zouden gaan doen en daardoor kwam de brandweer en politie als een gek aan gereden.........
groet`n ramon
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

23-11-2007 12:30

http://www.youtube.com/watch?v=GwrHccblt_I

http://www.youtube.com/watch?v=xCULOjFoZdY

http://www.youtube.com/watch?v=azT-hkB7qd8

http://www.youtube.com/watch?v=GwrHccblt_I

staking van vandaag :D


Er stonden zo'n 1000 man op het schoolplein, ze hadden toen de poorten dicht gedaan zodat we niet weg konden. ze waren toen over de hekken heen geklomen met zo'n 50 man. Toen kwam de directeur Toen kwam de rest van de school via de andere kant aan gerend. ze hebben daar nog midden op de weg auto's tegen staan houden. Toenn kwam er een bus aan, ze hadden toen de deuren open getroken en met z'n alle door die bus heen gerend. Toen klommen er een paar mensen op het dak van de bus. Toen kwam de politie er aan met een bus,auto en twee moters. Er zijn toen ook nog een paar mensen op gepakt. Er werd ook nog vuurwerk afgestoken.

Toen dat allemaal was gebeurd mocht iedereen naar huis!!
Laatst gewijzigd door daan biemans op 23-11-2007 18:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Gewoon genieten
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

23-11-2007 12:43

:lol:

Goed zo!

Groetjes,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

23-11-2007 12:44

EINDHOVEN - De landelijke scholierenstaking is vrijdagmorgen in Raamsdonksveer uit de hand gelopen. De politie heeft drie leerlingen van het Dongemond College opgepakt vanwege openlijke geweldpleging. De drie 15-jarige jongens zouden een bus hebben vernield.
In Brabant wordt vrijdag op verschillende scholen gestaakt tegen de lesuren-norm. Volgens die norm van het Ministerie van Onderwijs moeten middelbare scholen verplicht 1040 uur per jaar lesgeven. Maar de scholen kunnen hier nauwelijks aan voldoen.

Om niet op de vingers getikt te worden door de onderwijsinspectie moeten leerlingen bij lesuitval verplicht in een lokaal zitten onder begeleiding van een docent. Leerlingen stellen dat dit niets met de kwaliteit van onderwijs te maken heeft.


hahah :P
Gewoon genieten
Gerrit Hees

23-11-2007 16:00

Of je doet het net zoals ons hebben we een zogenaamd stand by uur gaan we weg, minste problemen :P als je met de hele klas wegblijft schrijven ze toch geen absenten op
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

23-11-2007 17:30

Kevinskie de Boer schreef:Achja.. als de regering die 1040 uren nodig vindt.. van mij mag het hoor als ik thuis zit doe ik bar weinig aan mijn schoolwerk en als ik op school zit juist ontzettend veel. Mijn resultaten zullen dus alleen maar omhoog gaan door extra uren op school zitten :D
Ik vind het wel best als ik de hele middag op school zit, dan doe ik smiddags schoolwerk en werk ik dus aan mijn toekomst en s'avonds heb ik dan de tijd om andere dingen te doen :D 8)

een goede baan later is ook wat waard... :roll:

Kevin.


Dat is pas de juiste instelling.

7 jaar geleden studeerde ik ook nog en hadden we ook nog het sávonds college van 18.00 tot 20.00 en dan ging je ook gewoon omdat het ook interessant was maar volgens mij interesseren de meeste scholieren zich niet meer voor school, maar zeg maar zo kijk maar eens als je tien jaar verder bent dan denk je er net zo over als de oudere generatie.
Groetjes ron
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

23-11-2007 22:00

haha bij ons is het ook begonnen krijg vandaag mailtje:

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november, alle scholieren moeten in de ochtend naar het marktplein komen in de stad. we rekenen op jullie! stuur dit naar iedereen in je msn lyst en zorg dat maandag heel nederland weer meedoet!

( elf uur in veghel
Gebruikersavatar
Danny van Langen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-10-2007 18:57
Locatie: De Lutte

25-11-2007 15:29

Ik doe ook weer mee:D :D
GEEN COMMENTAAR
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

25-11-2007 15:45

Staak maar goed kinderen, die leraren die jullie wat proberen bij te brengen hebben het tegenwoordig niet gemakkelijk, dus ook die kunnen wel wat vrije uurtjes gebruiken.
Gemiddeld per jaar een dikke 20 uur per week naar school valt ook niet mee!
Slecht een week of 8 helemaal niet naar school, tja dan ga je toch studeren aan de waterkant tijdens het vissen!
Ofwel 44 weken naar school, plm 1040 uren is per week....nou?
Nee, dan kun je veel beter 38 of meer uur per week hard werken,toch? :roll:

gr Harnold