Aan de Inspecteur der Belastingen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-11-2007 13:29

Aan de Inspecteur der Belastingen,



Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2008 nog kan betalen.

Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van de Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziektewet enz. enz. die op een weerloos publiek wordt losgelaten.



Door al deze verschillende wetten, ben ik zo teneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.



Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividentbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting en verder voor Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.



Ik ben verplicht bij te dragen aan: WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; alsook aan Ziektegeldverzekering, Ziekenfondsverzekering en Autoverzekering…



Ik betaal Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld, Kijkgeld en Luistergeld.



Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor: Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.



Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor: het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis en een regenboog van andere Kruizen.



De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.



Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.



Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.



Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en ja, waar en wanneer. Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft. Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.



Ik ben verplicht een Energie Keurmerk aan te schaffen voor als ik mijn huis wil verkopen.



Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid: WAT KOMT ER NOG MEER?



Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk. Omdat het milieu vervuilt door de uitstoot van gassen door het rund. Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis. Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.



Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.



Hoogachtend,



Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler.



Willeke Meerburg.



18 november 2007
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

18-11-2007 13:34

:lol: amen
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
wilbert nies
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-03-2006 21:57
Locatie: nederweert
Contacteer:

18-11-2007 14:25

:lol: welkom bij de club!

mvg ,een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-11-2007 14:46

Aggain amen!!!
....................
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-11-2007 15:49

Dennis,

Kun je nagaan hoeveel mensen "ambtenaren" jij in je eentje al aan het werk en van de straat houd.. :o :lol: :lol: :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-11-2007 18:18

Hoe meer je betaald, hoe beter het is !
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

18-11-2007 18:29

belasting ik denk dat je er nooit mee leert lezen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

18-11-2007 18:37

En wie is nou Willeke Meerburg?? :roll:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-11-2007 18:43

Kennelijk iemand die op heel wat verschillende fronten ongelooflijk actief is. :o

Ik vul jaarlijks zelf mijn inkomstenbelasting in, maar heb hier gelukkig niks mee te maken. :D

Een groot aantal zaken gaan vanzelf natuurlijk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

19-11-2007 02:27

Dennis en Willeke,

Jullie vormen de fundamenten van deze samenleving!! :)
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

19-11-2007 09:03

En ze willen nog meer komend jaar enwel 18 punten
verhoging vliegbelasting, verpakkingsbelasting,millieudiffereniatie BPM en
motorrijtuigenbelasting,verhoging dieselaccijns,LPG-accijns en energiebelasting,alcoholaccijns,tabakaccijns,tarief tweede schijf met 0.45%,bijtelling auto van de zaak van 22 naar 25 %,BTW van 19 naar 20%, beperking aftrekbaarheid pensieonspremie,invoering AOW belasting,
verhoging eigenwoningforfait dure huizen,korting kinderbijslag en kindgebonden budget inkomensafhankelijker,kansspelbelasting gokautomaten, invoering inkomens en vermogenstoets AWZB, fors hogere zorgpremies.

Dit terwijl ruim 6 % van alle ambtenaren betaald thuis zitten zonder arbeid te verrichten.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

19-11-2007 09:05

Welkom in Nederland :-?
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

19-11-2007 09:29

Je bent een slaaf van de maatschappij!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-11-2007 09:49

Nou, was hier al een tijdje hoor. :D

Klinkt in elk geval indrukwekkend. Wat telt is natuurlijk hetgeen je netto kunt besteden.

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-11-2007 10:04

Denk alleen aan de dingen die ze van al dat geld doen en alle leed is snel vergeten...

Groetjes,
Jacob

Om alle misverstanden te voorkomen; ik bekijk m'n loonstrookje geeneens meer; dan denk ik: snel vioolspelen leren en voor de Hema gaan staan elk weekend... Maar ook daar weten ze je vroeg of laat te vinden...
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

19-11-2007 10:08

Jacob van Wensveen schreef:Denk alleen aan de dingen die ze van al dat geld doen en alle leed is snel vergeten...


of begint dan alle leed? :wink:
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

21-11-2007 18:17

wat zeuren jullie nou toch, de kansspelbelasting gaat toch omlaag????

alleen nog wat winnen natuurlijk :D .

gr. uit een mooi en rustgevend Drenthe,
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-11-2007 07:31

Meest frustrerende vind ik nog wel de BTW op de energiebelasting!

Sinds wanneer moet ik gvd btw over belastingen betalen????

Belasting Toegevoegde Waarde, en waar is mijn toegevoegde waarde op de belastingen?

<zucht>
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-11-2007 07:41

Amen.. Super beschreven!

Gewoon met zn allen emigreren naar een warm land, Turkije of Marokko bijvoorbeeld! Gaan we daar met zn allen integreren.. 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-12-2007 01:19

Uit de bundel "Waarin Een Klein Land Kut Kan Zijn", het gedicht Micromanagement


O land van tax en plicht, van striemend stuk bemoeizucht
Bedillerd beetje grond, vol klootjesvolk en kwel
Vol zorg, bezwaarde last en ondoorwaadbre regels
Vol otoos in de rij, vol kommer en gezwel
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie