Logboek HOT or NOT

Plaats reactie

Logboek HOT or NOT

Hot, altijd handig
14
61%
Not, Wat moet ik ermee
8
35%
Een logboek , wat is dat kun je dat eten ?
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 23
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

15-11-2007 16:56

Hallo,
Ik vroeg me af of er ook mensen zij die een logboek gebruiken en vooral de reden waarom wel of niet, Vandaar deze Poll.

Zelf maak ik sins 2 jaar gebruik van een logboek , eerst digitaal met het programma Carp-Works,Later in een Exel bestand.

Helaas is mijn pc laatst een beetje stuk geweest (iets te snel geweest met dingen verwijderen)
en ben ik carpworks kwijt.

Nu gebruik ik een Exel bestand en dat bevalt me prima.

M.V.G,
Gerard Brondijk
KSN
peter andrae

15-11-2007 17:10

Heb jarenlang een logboek bijgehouden maar na verloop van tijd ebt dat weg geen zin meer in voor de wateren waar ik vis heb ik het niet nodig,alles zit in mijn kop dat is mijn logboek daar kan geen programma tegenop.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

15-11-2007 17:24

ik wou altijd een foto boek met fotos er in uiteraard en dan naast elke foto schrijven waarmee je em hebt gevange hoe zwaar,waar,datum,enz....... maarja het komt er maar niet van.

groete
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-11-2007 20:45

nee...want dan begint mijn hobby wel heel erg op "werken" te lijken :wink:
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

15-11-2007 21:50

ik hou nu 4 jaar een logboek bij ben ik mee begonne toen ik begon te vissen op de randmeren.Ik moet zegge dat nu na vier jaar van info opschrijfen.Je een bron van info verzameld waar je op kan terug valle en zeker er steeds meer een patroon valt te ontdekke van stekke.Welke lopen er per jaargetij extext
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gerrit Hees

15-11-2007 22:22

Heb vaak met het idee gelopen om er 1 te beginnen maar denk later wat moet ik ermee weet van de moeilijkere wateren toch wel waar ik vis en met wat ik ze vang.
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

15-11-2007 23:36

carpworks heb ik nog wel ergens hoor, maar vind fish2000 eigenlijk beter. zou het ook maar eens echt moeten gaan gebruiken
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

16-11-2007 08:54

ik hou niet echt een uitgebreid logboek bij.
noteer maar een paar dingetjes.

vangsten (naam van het water, datum/tijd + gewicht en lengte)
en in het voorjaar en najaar de watertemp.

verder doe ik alles op gevoel en speel ik in op de actuele omstandigheden.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

16-11-2007 11:03

hou ook een soort logboek bij.Heb gewoon een a4 kladblok waar ik de datum opschrijf hoelaat ik hem had wat voor vis schub of spiegel hoezwaar lengte.En waar ik nu vis heb ik dat een jaar gedaan en heb ik een mooi patroon ondekt.Zo weet ik dat ik tussen12en2 een vis kan verwachten en tussen 6en8 in de ochtend.Ga volgend jaar ook de temperatuur erbij doen.Dus temperatuur van overdag en de nacht.Zonnig ofnie wind richting en wind snelheid dus is het water ruw of glad.

Gr remco
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-11-2007 11:21

Ik noteer enkele dingen in een exceltabel. Maar kijk eigenlijk nauwelijks terug. Als ik dat al doe is het voornamelijk naar de datums van vangsten en hoeveel vissen ik gevangen heb. Of gemiddelde gewicht van een water of stek uitrekenen of zo. Verder niks.
Heb een paar jaar zo'n logboek ingevuld maar ook geen zin meer in. De meeste dingen vergeet je tijdens het vissen en dan zit ja naderhand thuis te gissen van: wat was de watertemperatuur? bewolking? en dan vul je maar wat in. Tenminste zo ging het mij af.
De belangrijkste informatie die je uit vissessies haalt die blijft wel in mijn hoofd. Daar heb ik geen logboek voor nodig. Je zult al hele zorgvuldige en langlopende statistieken bij moeten houden wil je er bepaalde trends in zien en conclusies uit trekken.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

16-11-2007 11:46

Ik zal maar wat plannen uit de ijskast halen. Ik ben namelijk van plan om een dergelijk logboek te ontwikkelen online. Problemen als pc kapot van Gerard hebben daar dan ineens geen invloed meer op en jouw logboek is dan ook van meerdere locaties te bereiken, werk, school, misschien laten zien aan een medevisser.

Het blijft jouw logboek en de gegevens zijn dan ook alleen toegankelijk voor jou persoonlijk.

Het punt blijft dat het voor nieuwe vissers rete interessant is om een logboek te maken echter weten veel mensen niet hoe een logboek in elkaar steekt. Vervolgens is het doel wat je er aan stelt verschillend. Persoon A wil gewoon het totaal aantal uren en vissen zien en de ander wil patronen, aastijden en vangsten analyseren. Ieder zijn wens en om dit in een webtool te plaatsen maakt het alles alleen maar eenvoudiger. Geen ingewikkeld computer programma’s of Excel (voor de kenners natuurlijk niet ingewikkeld, maar voor nieuwelingen wel). Nee, gewoon eenvoudig sessies en vangsten intypen op internet op jouw account en gaaaaan.

Tot zover even een kleine blik in de toekomst. ;)
Plaats reactie