VisPas

Plaats reactie
janwillem hilverts

02-11-2007 08:42

Beste medevissers..

Onlangs had ik een "kleine discussie cq meningsverschil" omtrent de vispas..

Naar mijn weten is de vispas niet voor elke federatie (lees: HSV) beschikbaar. Hiermee bedoel ik dan dat ik niet met de vispas van Nijkerk op een HSV water van bijvoorbeeld brabant mag vissen. Zie het als de grote vergunning waar je wel op wateren mee mag vissen waar je alleen een grote vergunning nodig had en niet aangesloten is bij een HSV.

Daarin tegen zei een maatje van me dat je de vispas in heel NL mag gebruiken.

Is er iemand die hier iets meer over weet / ken vertellen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-11-2007 09:06

Heel simpel.

De vispas geldt voor de wateren die genoemd worden in de documenten die bij de vispas verstrekt zijn. Daarbij zat een Landelijke Lijst van Viswateren. De in de landelijke lijst genoemde wateren mogen met een geldige vispas bevist worden. Dat is dus viswater van verschillende federaties in heel Nederland waar je met de vispas van de HSV Nijkerk in mag vissen. Wel alle documenten mee nemen.

Daarnaast is er een kleine vispas voor één hengel met een Kleine Lijst van Viswateren. Maar ik neem aan dat je de vispas hebt.

Let op, op de site van Sportvisserij Nederland is een aanvullende lijst die je moet kopieren en bij de Landelijke Lijst moet doen.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 02-11-2007 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
janwillem hilverts

02-11-2007 09:08

Kees,

ik heb inderdaad de gewone vispas.

Dus als ik het goed begrijp mag ik met mijn vispas in bijv. NB vissen op een federatie, mits deze in de lijst vermeld staat..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-11-2007 09:09

Ja, mits het water vermeld wordt in de Landelijke lijst en onder de voorwaarden genoemd voor dat water.

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
janwillem hilverts

02-11-2007 09:50

Ik dank u vriendelijk
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

09-11-2007 12:53

Afeglopen week gecontroleerd aan de H'lemmer ringvaart bij Zwanenburg. Ik in het bezit van vispas en lijst van HS Kennemerland, wist natuurlijk, dat je lid moest zijn van Haarlem,Leiden of A'dam. Deze BOA in een kleine groene jeep, was kennelijk van de Amsterdamse HV.
Ik kon nl. meteen lid worden van Amsterdam. Ik heb mijn onnozelste gezicht opgezet. Met een beetje lullen kwam ik onder de prent uit van 75 Euro.
Achteraf zat ik mij te bedenken. Waar zit ik te vissen? Dat is Zwanenburg. Die man (klein kereltje, met een baard en snor in een klein groen jeepie) zit te controleren in een Haarlems gedeelte en niet Amsterdam. Hiertoe zou ik dus zijn aanstellingsakte moeten opvragen bij de AHV of de PG te Amsterdam omdat te achterhalen.
Misschien heeft hier iemand een antwoord op?

WAS DIE MAN BEVOEGD OM MIJ TE CONTROLEREN, LAAT STAAN TE VERBALISEREN?
Mocht iemand daar een antwoord op hebben en een naam van die persoon weten, laat het me even weten. Geen naam on board maar in een PB.

PS volgend jaar wordt ik gewoon lid van Haarlem, al is het een belachelijk idee, dat een water vanb 65 km lang niet in de landelijke lijst staat.

Groetjes John
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-11-2007 14:33

Dat laatste is ook mijn frustratie John, en SVN maar juichen dat je met je Vispas bijna overal kan vissen. Elk groot water zou gewoon in die lijst moeten staan vind ik, en dan bedoel ik dus meren groter dan pak 'm beet 100 ha, kanalen en rivieren.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie