vissen met gevlochten lijn.

Plaats reactie
david de vlieger
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-12-2006 20:13
Locatie: buggenhout

31-10-2007 20:15

hallo,

ik heb enkele vragen ivm met het vissen op grote afstanden en dan meer bepaald met het gebruik van gevlochten lijnen al dan niet in combinatie met een voorslag.ik wil een nieuw water gaan bevissen,dat maar langs één kant te bereiken is.ik ben er meermaals geweest,en het aas moet op zo een 220 tot 250meter uit de kant gelegd worden.vanaf de ene stek heb je geen obstakels,vanaf de andere stek liggen er wel overhangende takken in het water en zijn er mosselbanken.diepte gaat van 1.2m tot ong 2.60m.de lijn zelf ben ik al uit.dat zal de gatorbraid van pb worden,maar wanneer gebruik je nu wel en wanneer gebruik je geen voorslag en welke knoop is hiervoor het meest geschikt,welke lijndikte kan ik het beste nemen.en indien je zonder voorslag vist waar dien ik dan zeker op te letten bij de montages.dit zijn mss domme vragen voor de meesten onder ons hier.maar ik stel ze liever dan dat ik onbezonnen ergens aan begin.ik heb geen ervaring met lange afstandvissen en met gebruik van gevlochten lijnen.en de veiligheid van de vis komt op de eerste plaats.alvast bedankt voor jullie hulp.

mvg

david
gun me die run!
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

01-11-2007 14:12

Ik weet wel dat als je geen nylon voorslag neemt dat je veel meer kans op losser hebt. Anders moet je Ruud Visser effe pb-en die weet er wel veel van af. :wink:
Plaats reactie