Gratis karperblad

Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-10-2007 13:26

Dennis
Goed idee ik zal het in mijn achterhoofd houden. Tja mijn verbaasde de reactie van een aantal adverteerders ook. De advertentie is volgens een aantal te duur terwijl het in mijn ogen zeker niet zo is. Het is vergelijkbaar met het blad Beet. Als je ziet wat ze ervoor terug krijgen. Maar ik laat mij nog niet uit het veld slaan en ga komende week flink heen en weer bellen.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

27-10-2007 16:43

Piet,

Mijn idee was niet zozeer als permanente oplossing bedoeld, maar alle begin is moeilijk en om een start te maken zou het gebruik van vrijwilligers best eens een handje kunnen helpen. Bovendien denk ik dat je met een reeds uitgegeven blad een stuk sterker staat in je onderhandelingen bij potentiele sponsors en adverteerders.

Dat adverteerders niet staan te springen is ergens wel een beetje te verwachten. Het seizoen loopt ten einde en de verkoopcijfers dalen. Zelfs Fox geeft momenteel al fikse kortingen aan de winkeliers. Natuurlijk moet je als fabrikant je naamsbekendheid op peil houden maar met adverteren zullen de verkopen dit kwartaal echt niet veel gaan stijgen.

Je gaf aan dat je je met dit blad wilt richten op de jonge vissers die liever een zak boilies kopen als een visblad. De doelgroep is dus de visser met de wat kleinere portemonnee. De topmerken zullen vanzelfsprekend wat terughoudender reageren omdat de doelgroep van het blad voor hen wel de klant van de toekomst is, maar geen klant op korte termijn. Merken als Ultimate en F4E lijken me goede kandidaten, maar ook de goedkopere boillieboeren zijn geschikt. Maar daar heb je vast al wel aan gedacht

Nog een aardige manier om wat inkomsten te genereren is misschien een "thuisstuur" service in een donateursvorm. Laten we zeggen dat (even afhankelijk van het gewicht van het blad) de totale verzendkosten van het blad 5 euro per jaar zouden zijn. Geef lezers de mogelijkheid donateur te worden voor 6,50 waarbij ze het blad thuisgestuurd krijgen. Elk jaar verdien je zo per "donateur" 1,50. Het grote voordeel hierbij is natuurlijk dat je geen lezers verliest vanwege de prijs van het blad. Vindt de lezer die 6,50 te duur kunnen ze het blad altijd nog gratis afhalen bij de lokale hengelsportzaak. Een soort private i.p.v. commerciele sponsoring zeg maar.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-10-2007 08:13

Sander
Ik begrijp wat je bedoeld maar ik wil voor de eerste uitgave toch liever een sluitende begroting. De bedrage voor het opmaken en drukken zijn niet gering en dat moet gedekt zijn.
Dat de grotere merken en niet direct een voordeel aan hebben ben ik het niet eens want ze hebben allemaal wel een low budget range op de markt. Wat f4e betreft dat is volgens mij niet een merk maar meer een inkoopcombinatie als ik mij niet vergis.
Ik vind nog steeds dat het voor alle merken belangrijk is om de toekomst veilig te stellen. Kunnen 3 advertenties nu zo zwaar drukken op het budget van een groot merk? Ik zou als eigenaar van een bedrijfje dit nooit laten lopen (doe ik ook niet). Op de beurs in Utrecht ga ik veel praten met merken en winkeliers om hun mening te peilen. Daarnaast probeer ik op een stand met een grote poster van de cover het blad te promoten. Gewoon eens kijken hoe de reacties zijn. Zijn die zeer positief dan kan ik dat meenemen in mijn verkooppraatje naar de merken. Ik ben zeer benieuwd!

Wat ik nog wil toevoegen aan het bladconcept is dat het magazine ook digitaal gelezen moet kunnen worden. Op deze manier wordt het bereik nog groter en kunnen nieuwe lezers oudere bladen terug zien en zo meegroeien. Ik weet echter niet of dit technisch mogelijk is en zou dit gaarne vernemen van één van de vele techneuten op dit forum.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-10-2007 09:10

Piet Vogel schreef:Sander
Ik begrijp wat je bedoeld maar ik wil voor de eerste uitgave toch liever een sluitende begroting. De bedrage voor het opmaken en drukken zijn niet gering en dat moet gedekt zijn.
Dat de grotere merken en niet direct een voordeel aan hebben ben ik het niet eens want ze hebben allemaal wel een low budget range op de markt. Wat f4e betreft dat is volgens mij niet een merk maar meer een inkoopcombinatie als ik mij niet vergis.
Ik vind nog steeds dat het voor alle merken belangrijk is om de toekomst veilig te stellen. Kunnen 3 advertenties nu zo zwaar drukken op het budget van een groot merk? Ik zou als eigenaar van een bedrijfje dit nooit laten lopen (doe ik ook niet). Op de beurs in Utrecht ga ik veel praten met merken en winkeliers om hun mening te peilen. Daarnaast probeer ik op een stand met een grote poster van de cover het blad te promoten. Gewoon eens kijken hoe de reacties zijn. Zijn die zeer positief dan kan ik dat meenemen in mijn verkooppraatje naar de merken. Ik ben zeer benieuwd!

Wat ik nog wil toevoegen aan het bladconcept is dat het magazine ook digitaal gelezen moet kunnen worden. Op deze manier wordt het bereik nog groter en kunnen nieuwe lezers oudere bladen terug zien en zo meegroeien. Ik weet echter niet of dit technisch mogelijk is en zou dit gaarne vernemen van één van de vele techneuten op dit forum.
Gr Piet


natuurlijk is dat mogelijk. inscannen en een pdf bestandje ervan maken. moet wel lukken.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-10-2007 09:25

Piet, Mourad,

als het blad bij de drukker aangeleverd wordt is dat sowieso al in pdf-bestanden. Hoef je niks in te scannen.

Mag geen enkel probleem opleveren dus.

m.vr.gr.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-10-2007 09:34

Mannen
Ik heb net een paar gesprekken gehad via de telefoon met een aantal mensen uit de branche. "Ja op zondagmorgen" Moet toch wel belangrijk zijn hé!
Het feit dat een aantal adverteerders niet staan te springen om mee te gaan heeft te maken met hun budget. Veel bedrijven hebben dat budget voor 2008 al ingevuld. Daarnaast heb ik ook even snel technische informatie ingewonnen bij een uitgever en nu blijkt dat het uitbrengen van Karperpraat in 2008 qua tijd ook heel moeilijk zal worden. Het kost nu eenmaal veel tijd om het goed te doen. Daarom denk ik op dit moment dat de beste optie voor Karperpraat zal zijn uitbrengen in 2009. Dan heb je een jaar de tijd om goede contracten af te sluiten met adverteerders en kun je redactioneel veel tijd nemen om het geheel voor te bereiden.
Dat wil niet zeggen dat de informatie richting de onervaren vissers stil staat in dat jaar! Nee, gelukkig heeft de KSN een geweldig initiatief ontwikkeld door een gratis DVD uit te geven vol met informatie voor die doelgroep. Als KSN man ben ik daar heel trots op. Chris en Jeroen en alle andere die hebben meegeholpen "super"!

Blijf a.u.b. allemaal meedenken met Karperpraat want 2009 staat zo voor de deur.

Piet Vogel
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

28-10-2007 12:28

Piet Vogel schreef:Wat ik nog wil toevoegen aan het bladconcept is dat het magazine ook digitaal gelezen moet kunnen worden. Op deze manier wordt het bereik nog groter en kunnen nieuwe lezers oudere bladen terug zien en zo meegroeien. Ik weet echter niet of dit technisch mogelijk is en zou dit gaarne vernemen van één van de vele techneuten op dit forum.
Gr Piet


Ha Piet,

Dit is uiteraard mogelijk.
Waar je hierbij over na moet denken is wat het doel is van de website?
Naast informatie geven aan vissers via een digitaal kanaal kun je ook nog extra advertentie plaatsen aan bedrijven aan bieden, in de vorm van banners.

Een aantal vragen:
- Moet de website een exacte kopie zijn van het blad?
- Wil je advertentie plekken op de website voor extra inkomsten?
- Wat is het doel van de website?
- Is het interessant om een mailing te sturen naar de ingeschreven vissers (informatie komt naar de vissers i.p.v. dat de vissers naar informatie moeten zoeken)?

Het is heel reëel om te denken dat het internet ook een medium is en daardoor een kopie van pdf volstaat voor een website. Deze denkwijze is niet fout, maar het is wel een fout die velen bedrijven maken. Het web vraagt om andere standaarden qua tekst, opmaak en functionaliteit.

Als je verder wilt met het internet-concept van Karperpraat dan wil ik graag een keer om de tafel met je zitten om je hiermee te helpen.

Gr.

Bas
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-10-2007 13:02

Bas
Dat lijkt mij zeer interessant!
Neem binnenkort zeker contact met je op. Bedankt voor het meedenken.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

28-10-2007 13:29

Mooi initiatief. Ik hoop alleen dat het blad niet zo mooi wordt dat alle goede karpervissers er mee gaan lopen want dan bereiken we de jeugd nog niet.
Piet, als het je helpt wil ik in Oost Brabant wel distribueren. Zeg maar alles ten oosten van de lijn Eindhoven. PB me maar even als je wat concreet wil afspreken.

Succes.

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

28-10-2007 13:32

Kan een van de Moderators even de tijd aanpassen. Ik raak een beetje in de war (zomertijd, wintertijd, karpertijd...)
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-10-2007 14:24

Peter,

Misverstand 1.
Doelgroep is niet '' de jeugd''
Maar de onervarende karpervissers. Oud en jong.

En inderdaad verstandig om op het gemakt voor uit te denken en liever iets langererover doen met een rete goed concept en uitvoering.
Dan snel rats rats afraffelen.

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-10-2007 14:30

Piet,
Heb Bas Bakker attent gemaakt op jou internet verzoek.
Bas weet van wanten en ik kan hem jou ten zeerste aanbevelen :wink:
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-10-2007 16:48

Peter,

Is off-topic, maar de tijd bepaal je zelf in je profiel. GMT+1 en de tijd is weer in orde.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

29-10-2007 16:26

Wist ik wel hoor. :oops: :oops:
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

14-11-2007 13:13

Piet,

Ik sta helemaal achter dit concept. Als we hierdoor al 1 % minder verminking hebben dan is het al gewonnen.
Net zoals je zegt hoor en zie ik om me heen dat er gewoon behoefte hieraan is.
Hopelijk gaat het lukken met het blad en wordt het een groot succes.
[img]Op%20verzoek%20weggehaald!!![/img]

Ron
Laatst gewijzigd door Ron Som op 19-11-2007 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het internet ook op zondag open?????
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-11-2007 13:18

jezus, wat een vis man..

of ze hebben bij mij in de regio er minder last van, dit kom ik nooit tegen, zelfs niet op plekken waar veel wordt gevist!

Niet om aan te zien
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-11-2007 17:11

zou dat alleen door haken komen???lijkt eerder een erfelijk iets.....

maarre kan die foto eraf?? er kijken niet alleen vissers........
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-11-2007 17:35

Mee eens Martijn, dergelijke verwondingen hoeven per definitie niet aan de haken liggen kan zoveel oorzaken hebben.
Vissen is een hobby, geen religie!
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

14-11-2007 17:38

denk idd dat dit een erfelijke afwijking is, foutje bedankt moeder natuur!!
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

14-11-2007 17:48

Volgens mij stond er in beet ook een dergelijke foto?
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

14-11-2007 17:57

Net even doorgeleze nde topic.
en klinkt goed ik wil graag informatie aangezien ik zelf dit jaar voor het eerst begonnen ben met serieus karpervissen.

Hoe staat met de website ?
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

14-11-2007 19:37

Even voor jullie info.
Dit is NIET erfelijk maar veroorzaakt door...., juist.
De andere kant was te gruwelijk om te fotograferen! :cry:

Ron
Is het internet ook op zondag open?????