Invloed van karpervissen op je privéleven

Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-10-2007 19:57

Dag beste mensen.

Wat voor invloed heeft karpervissen op jullie privéleven? Daarmee bedoel ik jullie alledaagse, hedendaagse dingen.
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

19-10-2007 20:08

dat ik minder vrije dagen over heb per jaar van me werk
dat ik nu met 4 hengels kan vissen omdat het vrouwtje het ook leuk vind en mee gaat
dat ik een uitgebreidere vriendenkring heb gekregen


das ff waar ik zou op kan komen
maar denk dat het voor vele onder ons hetzelfde is
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

19-10-2007 21:11

Je wilt het serieus niet weten hoor.

Vrijwel alles wat ik doe of gedaan heb, keuzes die ik maakte in mijn leven of wat dan ook... echt zo goed als alles is wel op de een of andere manier een keer beinvloed door meneer en mevrouw "Karper".





In de ogen van andere mensen ben ik misschien maar een zielig geval... En ergens heb ik een haat-liefde verhouding met het hele beest en zou ik misschien stiekem in mijn achterhoofd willen dat ik nooit de "fever" had gekregen. Maar ik geniet ervan, heb dankzij het visje de meeste van mijn vrienden leren kennen en weet niet beter.
Heerlijk man, een zielig geval zijn.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

19-10-2007 21:33

G E W E L D I G :D
KSN
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

19-10-2007 21:36

Beste Mourad,
weinig tot niets, dat ik te weinig tijd heb voor alles dat wel :D :D
Helaas schiet vissen er bij in, ben dus anders gaan vissen. Kortere sessies, terug naar zoeken en vinden.

Moet zeggen dat bevalt me uittermate goed.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

19-10-2007 21:37

Kevin : Fred j Taylor zei het een zo "Ik ben blij als ik er genoeg van heb" Maar hij vist nog steeds met veel plezier.
Tuurlijk verandert het je leven,mijn vrouw zei laatst nog "trek eens wat leuks aan, je lijkt wel een boswachter". Zelf ben ik veel bewuster geworden wat betreft natuur e.d. dan besef hoe klein nederland eingelijk is en door alle regelgeving je vrijheid zeer beknopt is in nederland.Laatst nog een uurtje met men zoon in een boom gezeten om vis te spotten,vis hebben we niet veel gezien maar we werden constant vermaakt dor een ijvogel die steeds het kleine poeltje rondvloog herhaaldelijk zelfs onder ons door.Maar een klein voorbeeld van iets wat nooit gebeurd was als ik 45 jaar geleden niet was gaan vissen.Gouden uren zijn het.

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-10-2007 21:57

Als ze me missen, dan ben ik vissen.

Dat is toch deel van je privéleven?

Vis tenminste niet voor mijn werk. Brengt te weinig op. :P

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-10-2007 22:15

Discussies met mn vrouw omdat het zo duur is wil je het goed voorbereiden.

Denk aan boilies en benzine.
vis materiaal(ik ben nooit tevreden lijk soms wel een wijf)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-10-2007 22:41

Vissen is een groot deel van mijn prive leven,heb er bijna elke dag wel mee te maken.Als ik er nu nog mijn geld mee kon verdienen zou het helemaal tp zijn.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

20-10-2007 07:45

er is geen dag dat ik erniet aan denk,alles wat ik doe is werken en vissen.Waarvan ik zelf vindt dat ik te weinig vis naar mijn zin het is bij mij echt een verslafing het laat je nooit los.Ben wel blij dat ik een makkelijke vrouw heb getrouwt die mij alle vrijheid geeft die ik voor mij hobby nodig heb ze zeurt eerder dat ik te veel werk mar ja je moet toch een gezin onderhouden en je hobby natuurlijk.gelukkig hebben wij nooit discussie over de hobby en wat het me kost twee maal naar Frankrijk ik denk een 400 kilo bolies per jaar dan je klien materiaal al met al een aardige koste post.dus ik kan wel zegge dat ik altijd door mijn hobby op de een of andere manier geleeft wordt .Het is een constante van keuzes maken waar ga ik vissen hoe ga ik vissen .geloof me eenmaal op ded weg van karpervissen en je raakt er al niet snel meer van af
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

20-10-2007 09:19

Ramon,soms krijg ik er koppijn van zo erg ben ik met de voorbereiding bezig etc. :lol:
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

20-10-2007 10:14

Geen, het hoort erbij.

Andere mensen kunnen zich er wel eens aan ergeren – op dit moment zijn dat mijn vrienden – maar dat is dan hun probleem en dat veranderd bij mij niets aan het dagelijkse leven. Vissen is net zoals elke andere hobby – waar je wat voor moet doen – iets wat je zelf kiest en waar je tijd in moet steken. Het is een kwestie van geven en nemen. Zou ik een andere hobby uitoefenen dan zou ik dezelfde situatie zitten, het moet dan echter wel wat spannender zijn dan postzegels sparen (Hoewel die personen ongetwijfeld ook veel vertier beleven in hun doen en laten).

Is een hobby niet een onderdeel van het dagelijkse leven?

ps. Succes Mourad!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

20-10-2007 10:19

Misschien heeft het karpervissen toch invloed op mijn leven, namelijk dat ik in staat ben om zo enorm te genieten van het leven op zo'n jonge leeftijd. Daar waar andere pas na hun 40ste beginnen, ga je realiseren aan de waterkant dat je gelukkig bent met alles wat je om handen hebt.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

20-10-2007 10:43

ik heb een pauze gehad in mijn visserij vanaf me 16-17e jaar tot 20-21 jaar. en vis dus nu al weer ruim 5-6 jaar zeer intensief.

in die pauze heb ik veel vrienden gemaakt ivm uitgaan en school etc. ook heb ik in die tijd me huidige vriendin leren kennen.

toen ik weer ging vissen zijn er veel slachtoffers gevallen onder mijn vriendenkring. ik denk dat ik uit die tijd nog met 2-3 mensen regelmatig om ga, de rest zijn allemaal vage kennissen waar je hoi en doei tegen zegt als ik ze tegen kom.

Wel heb ik veel nieuwe mensen leren kennen in het karperwereldje.

ik verwaarloos eigenlijk best veel vrienden tijdens bepaalde tijden (voorjaar en najaar in specifiek) omdat ik dan veel aan het water ben. zomer en winter trek ik de banden weer aan met me vrienden door gezellig te BBQ'en of iets te doen buiten het vissen om. bv naar cafe of iets dergelijks.

Mijn niet vissende vrienden balen er soms wel van dat ik soms 3-4 maanden nergens voor in ben behalve vissen. maar in de zomer en winter trekt dat gelukkig wel weer bij.
en mijn vissende vrienden hebben het omgekeerde. daar ga ik veel mee om tijdens de vis periodes en bijna niet in de zomer/winter. dus ik heb mijn ideale mix gevonden.

en met het vrouwtje thuis?? gewoon goede afspraken maken. over een enkel nachtje vissen doet ze niet moeilijk maar met meerdere nachten achter elkaar (3 of meer) moet ik er toch wel iets tegenover zetten. bv gezellig dagje uit met haar zodat zei zich ook weer belangrijk voelt :)

je moet gewoon een balans vinden tussen je visleven en de rest van je leven. en op dit moment heb ik het naar mijn idee goed in balans en iedereen om mij heen is tevreden.

Gr. Remko
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

20-10-2007 11:11

Fuck een privé leven.

Zonde van je tijd, das alleen maar lastig in je visserij joh, zo’n privé leven. :lol:

Nee, met drie zwijgende vrienden aan het water, das pas een privé leven
Afbeelding

later 8)
8)
peter andrae

20-10-2007 12:01

Ik ga trouwen met mijn visspullen hihi.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

20-10-2007 12:14

[ja
remko oude elferink je kent het gezegde vissen kost je vrienden en vrienden kost je vissen voor mij zelf is het af en toe ook moeilijk met een dochter een vriendin en 36 uur werk per week om dan een goede balans te vinden mijn gezin staat op de eerste plek dan natuurlijk vissen alhoewel mijn vriendin er af en toe anders over denkt maar gelukkig kan ik max 2 nachten in de week vissen maar ik vis er maar vaak 1 alleen april mei juni september en okt ga ik meestal 2 nachten in de week gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

20-10-2007 12:27

peter andrae schreef:Ik ga trouwen met mijn visspullen hihi.


De kerk
Afbeelding

De getuigen
Afbeelding
Afbeelding

De chick
Afbeelding

Het nageslacht
Afbeelding

8) :lol:
8)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-10-2007 12:44

Robert,

1e week enkel wittebrood is ook gebruikelijk.
Groet'n Henk..

still growing Old.
peter andrae

20-10-2007 13:13

Mag ik die overslaan.
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

20-10-2007 13:57

Ben inmiddels 46 jaar en vis daar al 39 jaar van. Toch kan ik nog steeds nachten wakker liggen (van pure voorspanning en pret) als ik weet dat ik over enkele dagen een week naar Frankrijk ga.

Ik noem dat het kind in mij, dat kan uitzien naar de komst van Sinterklaas of die weet dat over 6 nachtjes slapen zijn verjaardag is.

Ik hoop dat iedereen (in enige vorm) dat kind nog regelmatig in zich voelt. Dát is het wat voor mij deze hobby nog steeds de moeite waard maakt en dat het in veel gevallen zelfs prioriteit krijgt boven andere zaken in mijn priveleven.
Daar kunnen geen kilo's tegenop. Dat is slechts bijzaak en soms het gouden randje rondom mijn geluk.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-10-2007 14:05

Het feit dat dit mijn 3 duizendste bericht is zegt ergens ook al iets he. :lol:

Meneer de Jong,

Goed om te zien dat je weer ietsiepietsie actiever bent.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

20-10-2007 16:50

Ruben vd Worp schreef:Discussies met mn vrouw omdat het zo duur is wil je het goed voorbereiden.

Denk aan boilies en benzine.
vis materiaal(ik ben nooit tevreden lijk soms wel een wijf)


AHA vandaar :lol: :lol:
Joost Jochems
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-11-2006 14:02
Locatie: Kieldrecht BE

20-10-2007 19:53

Geen problemen mee. Ik doe wat ik wil. Ik rook niet, ik drink 'nauwelijks', werk bijna 65 uur per week en ga dan gewoon een nachtje vissen zo per week of zo. :wink: Ahja, heb vrouwtje en 2 kids... 8) Ieder zijn hobby denk ik toch?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-10-2007 19:23

als ik tijd over zou hebben zou ik mijzelf moeten schamen :-?
38 uur voor de baas
20 uur voor mijzelf
40 uur slapen
48 uur vissen
en de rest gaat op aan andere dingen, zoals ehhhh??????

oja ouwehoeren over vissen en internetten :oops:


je zou toch met mij getrouwd zijn hé
vandaar dat ik nogsteeds heeeeeeeel gelukkig ben met mijn vrouwtje en mijn zoontje die ook al besmet is met het virus :wink:

gr jacco