Niets vangen!!!

Mike Aanhane
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-08-2007 21:35
Locatie: N'wijk

01-10-2007 22:20

Ben na lange tijd weer begonnen met karperen, maar heb tot nu toe slechts één knolletje en een brasem gevangen. En heb toch al aardig wat uurtjes aan de waterkant gezeten. Gewoon pech of wat? :-?

Voorbeeldje: afgelopen zondagochtend gaan vissen. 3 dagen van te voren gevoerd met kippevoer en boilies. Gaan vissen, 1 hengel met n pellet, 1 met pop-up. Wel beweging op beide hengels, maar geen runs. Lijnzwemmers of brasem? Of moet ik maar weer stoppen? :D
Nog wat roestig

Opslag nodig? http://www.opslagtehuur.nl
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

01-10-2007 22:41

Niet stoppen :lol: Misschien ligt het aan de montage? onderlijn loodmontage etc...misschien ligt het aan de aastijden, het weer, het kan overal aan liggen..gewoon doorgaan en dan komen de vissen vanzelf.

Misschien een handig idee om je montage ff te posten ?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

01-10-2007 23:04

volgens mij moet je het meer in je tactiek zoeken

voeren met het één en vissen met iets anders :-?
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

02-10-2007 00:04

maarten kokhuis schreef:begin eens lekker simpel met het voeren van bollen en het vissen met bollen :wink: , en niet aan elke hengel verschillend aas.

groeten Maarten


Ben ik het helemaal mee eens. Geen popups of andere dingen gewoon voeren met bollen. vind je dat te duur dan kan je duiven voer weken en koken en dan daar mee voeren plus een tiental boilies er op en dan vissen.


Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

02-10-2007 00:12

Peter kuipers schreef:
maarten kokhuis schreef:begin eens lekker simpel met het voeren van bollen en het vissen met bollen :wink: , en niet aan elke hengel verschillend aas.

groeten Maarten


Ben ik het helemaal mee eens. Geen popups of andere dingen gewoon voeren met bollen. vind je dat te duur dan kan je duiven voer weken en koken en dan daar mee voeren plus een tiental boilies er op en dan vissen.


Vr gr peter


dan juist geen bolle er op mar gewoon een mais korrel op je hair ,vis waar je mee voer basta.Zo klaar als een klontje
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Mike Aanhane
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-08-2007 21:35
Locatie: N'wijk

02-10-2007 12:34

Tim Belshof schreef:Niet stoppen :lol: Misschien ligt het aan de montage? onderlijn loodmontage etc...misschien ligt het aan de aastijden, het weer, het kan overal aan liggen..gewoon doorgaan en dan komen de vissen vanzelf.

Misschien een handig idee om je montage ff te posten ?


Montage is basic, eentje geknoopt met ong. 20 cm Merlin en eentje met Silkworm. Drennan haak, maatje 6 en van hair tot haak ongeveer 1 cm.
Vis meestal met vastlood systeem en ongeveer 70 gram wartellood.

Verder voer ik dus met duivenvoer of kippemais en boilies. En heb ik eigenlijk altijd met hetzelfde aas gevist, behalve dus afgelopen zondag. Ik had toevallig de dag ervoor pellets en pop-ups aangeschaft, dus had deze nog niet eerder gebruikt. Heb de pellets uiteindelijk weer wel vervangen voor gewone boilies, maar slechts 1 keer leven erop gehad.

Maar ik zal in ieder geval rekening houden met wat ik voer en waar ik mee vis. Kijken of dat verschil maakt.

Bedankt voor de antwoorden. Meer tips zijn altijd welkom :)
Nog wat roestig

Opslag nodig? http://www.opslagtehuur.nl
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

02-10-2007 17:05

Gewoon stug blijven volhouden!

Zijn de karpers er misschien voorzichtig?
Ik heb ook vaak zat dat ik zit te vissen en ook de hele dag niets vang maar andere dagen hoef ik maar een uurtje te zitten en dan heb ik al beet.

Ik gebruik zelf ook wartel lood en een standaart onderlijntje dus daar kan het niet aan liggen want ik vang daar ook wel mee.

Ik zou gewoon stug blijven volhouden en misschien af en toe alleen wat boilies. Ik weet niet hoe het zit met duivenvoer maar mais is erg witvis gevoelig en die zijn er meestal eerder bij dan de karpers.

Hoe lang zit je altijd te vissen? Want als je maar 1 of 2 uurtjes zit te vissen wordt het meteen al erg moeilijk, hoe goed je aas ook is.

Succes !

Groeten Jens 8)
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

02-10-2007 17:08

Op de meeste wateren heeft het 'niets' vangen weinig te maken met wat voor onderlijn je vist.

Je moet het meer hebben van observeren, voeren en op de juiste momenten vissen.

Succes!

De aanhouder wint, zeggen ze....
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

02-10-2007 17:15

Het kan wel met je onderlijnen te maken hebben. Het kan ook gebeuren dat hij zicht niet goed haakt, dat hij de boilie inslikt en weer uitspuugt maar dat de haak niet in de lip terecht komt .. ;)

Maar met de rest met ik het wel eens van het observeren, voeren en vissen op de juiste momenten
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

02-10-2007 17:21

Jens Dobbinga schreef:Het kan wel met je onderlijnen te maken hebben. Het kan ook gebeuren dat hij zicht niet goed haakt, dat hij de boilie inslikt en weer uitspuugt maar dat de haak niet in de lip terecht komt .. ;)


Hij heeft al een brasem en een karper, dus haken doet het in ieder geval.
Daarnaast zul je ook rare dingen moeten uithalen met je onderlijn om helemaal geen vis te haken.
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

02-10-2007 17:56

Daar heb je gelijk in!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

02-10-2007 19:44

remon van dusschoten 2 schreef:
Peter kuipers schreef:
maarten kokhuis schreef:begin eens lekker simpel met het voeren van bollen en het vissen met bollen :wink: , en niet aan elke hengel verschillend aas.

groeten Maarten


Ben ik het helemaal mee eens. Geen popups of andere dingen gewoon voeren met bollen. vind je dat te duur dan kan je duiven voer weken en koken en dan daar mee voeren plus een tiental boilies er op en dan vissen.


Vr gr peter


dan juist geen bolle er op mar gewoon een mais korrel op je hair ,vis waar je mee voer basta.Zo klaar als een klontje


Ben je SCHEEL of zo ik zeg toch ook voeren met BOILIES en DUIVENVOER BASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vr gr peter
Mike Aanhane
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-08-2007 21:35
Locatie: N'wijk

02-10-2007 20:04

Hij heeft al een brasem en een karper, dus haken doet het in ieder geval.
Daarnaast zul je ook rare dingen moeten uithalen met je onderlijn om helemaal geen vis te haken.


Die waren met de pen :) Maar lijkt me ook stug hoor dat het aan mn onderlijn ligt, want die is gewoon ok.

De wateren die ik tot nu toe bevist heb zijn een vaart en een kanaal/rivier. Laatgenoemde heb ik meerdere keren gevist zonder te voeren en niets gevangen. De laatste keer dat ik er zat was er in ieder geval activiteit. Smakkende karpers, springende karpers en beweging recht onder de kant. En op eerstgenoemde ga ik het dit weekend weer proberen. Het is een zijwater van een kanaal, in de buurt van een jachthaven. Rietkragen, wat plompebladeren en een modderige bodem. Voel ook dat mn lood wegzakt in de blubber, misschien dat dat ook niet goed is?

In ieder geval vanaf morgen weer voeren met duivenvoer en boillies.
Nog wat roestig

Opslag nodig? http://www.opslagtehuur.nl
Mike Aanhane
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-08-2007 21:35
Locatie: N'wijk

03-10-2007 21:16

maarten kokhuis schreef:Dan lijkt het me logisch dat je hier binnenkort een vis gaat posten ! :wink:

Succes kerel !


Bedankt man!
Nog wat roestig

Opslag nodig? http://www.opslagtehuur.nl
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

03-10-2007 22:03

misschien moet je makkelijker water zoeken.

vanwege het feit dat je voert neem ik aan dat je op open water zit of op een grote put.

als je in een klein putje of wieltje gaat zitten kun je ze veel makkelijker vangen. :wink:
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

03-10-2007 22:45

misschien moet je iets aan stekkeuze doen en eens lekker een middag met een peilhengel en pen en papier langs het water gaan lopen!
Edwin Gieske
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-05-2006 13:54

07-10-2007 11:04

Mike Aanhane schreef:
De wateren die ik tot nu toe bevist heb zijn een vaart en een kanaal/rivier. Laatgenoemde heb ik meerdere keren gevist zonder te voeren en niets gevangen. De laatste keer dat ik er zat was er in ieder geval activiteit. Smakkende karpers, springende karpers en beweging recht onder de kant. En op eerstgenoemde ga ik het dit weekend weer proberen. Het is een zijwater van een kanaal, in de buurt van een jachthaven. Rietkragen, wat plompebladeren en een modderige bodem. Voel ook dat mn lood wegzakt in de blubber, misschien dat dat ook niet goed is?

In ieder geval vanaf morgen weer voeren met duivenvoer en boillies.


Ziet er goed uit waar je vist, hoe modderig is de bodem ? lood in een andere vorm(platlood) kan helpen of het gewicht van je lood aanpassen.
Iets langere onderlijn kan in dit geval misschien ook geen kwaad
Al kan je nog zo goed zwemmen je wordt nooit een vis ! ! !
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-10-2007 11:08

Lijk me beter om eerst een hard stukje bodem te vinden ipv doorblijven vissen in de modder.Gewoon met een stuk loop het hele water afgooien en rustig binnen slepen over de bodem.Verschil tussen hard en zacht voel je gelijk.
Mike Aanhane
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-08-2007 21:35
Locatie: N'wijk

07-10-2007 15:37

Edwin Gieske schreef:Ziet er goed uit waar je vist, hoe modderig is de bodem ? lood in een andere vorm(platlood) kan helpen of het gewicht van je lood aanpassen.
Iets langere onderlijn kan in dit geval misschien ook geen kwaad


Je komt uit de buurt dus zal je het vast kennen. Of niet?

Wat ik iedere keer doe is ingooien, daarna heel zachtjes mn lood uit de modder trekken en dan laten liggen. Gewicht van het lood is 64 gram, zo'n platte met "bobbels" van Fox. En met mn andere hengel heb ik met een peervormig wartellood van 21 gram gevist. Op beiden hengels runs gehad, maar geen vis. :( Heb er ook aangedacht om een langere onderlijn te gebruiken, maar nog niet geprobeerd.

Ga in ieder geval voortaan het water peilen en vanavond een verderop gelegen plekje proberen(dichter bij de haven).

Iedereen bedankt voor het meedenken. :)
Nog wat roestig

Opslag nodig? http://www.opslagtehuur.nl
Gebruikersavatar
jan-willlem braam
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-10-2006 19:21
Locatie: Zuidholland

07-10-2007 19:50

Hallo Mike,

Dat uit t modder trekken zou ik niet doen.
Msschien trek je je haak wel in de rommel en is je presentatie niet meer zo als ie wezen moet.
Als je op modder vist zou ik toch 2 anti tangle foams op je haak prikken zodat na elke inworp je presentatie netjes op t voer ligt,maar vooral op de bodem en niet in de modder !!
Je lengte van onderlijn zou ik min 20 cm houden

Groeten Wim
Wie geen fout maakt,maakt meestal niets...
Mike Aanhane
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-08-2007 21:35
Locatie: N'wijk

07-10-2007 21:02

In ieder geval wat gevangen vanavond......................een krab :-?
Nog wat roestig

Opslag nodig? http://www.opslagtehuur.nl
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

08-10-2007 19:41

Mike Aanhane schreef:
In ieder geval wat gevangen vanavond......................een krab


Dan kun je beter zorgen dat je meedoet aan Dadliest Catch ! dan verdien je flink poen !

kijk maar eens op discovery channel maandag avond 10 uur geloof ik !

jowhoooow !


Hahah ja ook nog echt :lol:

Nu nog een karper!

Succes 8)
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

09-10-2007 00:03

Als je net nieuw bent op dat water en er nog niet zo veel van weet probeer dan eens de hit and run methode.
Kan je in korte tijd veel informatie opleveren!

Niek
Catch them if you can...
Mike Aanhane
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-08-2007 21:35
Locatie: N'wijk

09-10-2007 19:10

De Hit&Run Methode??
Nog wat roestig

Opslag nodig? http://www.opslagtehuur.nl
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

09-10-2007 20:53

Ja Hit and Run methode.

In het kort komt het er op neer dat je 3 a 4 stekken een dag of 2 á 3 gaat aanvoeren. Neem een weekend de tijd. Vrijdag avond kom je aan je gaat eerst een uurtje of wat je stekken bekijken of je tekens van vis ziet, zo ja ga je daar meteen vissen! Vang je tot 's ochtends een uur of 4 nix ga je inpakken en verkas je naar de volgende stek (dan heb je nl nog de ochtend op je volgende stek) vang je wel blijf je zitten todat je 15 uur geen run gehad hebt. Ondertussen heb je vrijdag 's avonds nog wel je andere stekken onderhouden dat doe je zaterdag ochtend en zaterdag avond ook. Zo vis je je stekken waarvan je vooraf dacht dat het de 4 beste waren als je aardig goed zit met je stekkeuze dan kom je daar snel genoeg achter. zo nee dan heb je in een weekend heel wat stof tot nadenken gekregen.
Ik denk dat je op deze manier heel snel dingen kan uitsluiten.

Succes Niek
Catch them if you can...