ksn meeting regio friesland!!!!!!

Plaats reactie
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-09-2007 19:13

Afbeelding


kom erbij zou ik zeggen
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

10-09-2007 23:35

Gezellig Martijn,

Maak sinds 2 weken leeuwarden, mijn nieuwe woonplaats, onveilig :P
Watch your ass out there :D

Groet,

D
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-09-2007 12:19

wolkom!!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-09-2007 14:29

Superboehoeeeeerrrrr!!!


xxxxx
Frank
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

11-09-2007 14:35

en danieellll, was jij het die zondag aan de schieringer zat? :D
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

11-09-2007 16:11

Daniel durft nog niet te vissen in Frylan...

Groetuh!!
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

11-09-2007 16:25

He Amerongen,

Pas op ouwe.... :wink: Beter een superboer die vist dan een... :wink: :wink: :wink: ...

Groetjes
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-09-2007 16:45

Heren is het niet beter om via PB oid te communiceren over stekken enz.??
Vissen is een hobby, geen religie!
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

11-09-2007 17:33

Wanneer is die regiomeeting trouwens?

Groet,

Frank
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

11-09-2007 17:37

Martijn, dankje :D Voel me ook al aardig thuis hier, mooi man :P

Van Amerongen, de man van de ballen, zelf superboer in hart en nieren, is alleen verkeerd geplaatst :P

Van B, jij mag ook niet klagen, vist ook meer in sloten dan kanalen.. wacht maar tot de spullen hier in m'n hokkie van 4 bij 4 staan :D 8)

En die stekkies, ik heb geen idee hoe dat allemaal heet hier dus ik zie wel wie ik waar tegenkom hahaha.

Groeten van een nieuwe leeuwarder!
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Chiel Haverkotte
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-05-2007 21:53
Locatie: Slagharen

11-09-2007 19:13

Als Takkie een slaapplek over heeft en niet zn hele kamer vol met leeuwardener Sletjes heeft zitten dan ben ik ook wel op de regiomeeting :wink:
Fishing is Life, The rest just Details!!!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

12-09-2007 11:55

En waar bier is....
Is lol....

Dus Takkiee... maak maar plaats voor twee stretchers vd winter.

xxxx
van Aaaaaaa
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-09-2007 17:06

Heb nog wel een 2-persoonsbed voor jullie 2....

:P

Yo he,

D
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

12-09-2007 19:43

Daniel Takken schreef:Heb nog wel een 2-persoonsbed voor jullie 2....

:P

Yo he,

D


Maare frankie neem jij het boekje "fries voor dumies" dan ook weer mee ? :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

12-09-2007 20:36

Ik ben ook weer van de partij dit jaar
KSN
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

12-09-2007 21:41

Wat houd het precies in die ksn meeting??

Janieck Spithoff
Mvg, Janieck
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-09-2007 21:51

Janieck,

KSN meetings zijn bijeenkomsten van de regio's van de Karperstudiegroep Nederland. Deze worden elk jaar, in het 'naseizoen' en 'voorseizoen' gehouden. Op de site van de KSN, http://www.karperstudiegroep.nl, worden de actuele data voor het komende jaar aangegeven.
Je kunt als introduce vrijblijvend een kijkje komen nemen op zo'n meeting!
Het zou leuk zijn als er bij de regio Friesland wat meer jeugd komt kijken, vorig jaar was Gerard volgens mij als enige jeugdige aanwezig.
Ik zal me hier zelf ook wat meer mee bezig gaan houden..
De meetings van Friesland worden gehouden in Wirdum. Als vervoer hierheen een probleem is, kun je even een oproepje doen op het board oid, en dan vind je vast wel iemand met wie je mee kunt rijden!

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

13-09-2007 06:43

Daniel Takken schreef:Janieck,

KSN meetings zijn bijeenkomsten van de regio's van de Karperstudiegroep Nederland. Deze worden elk jaar, in het 'naseizoen' en 'voorseizoen' gehouden. Op de site van de KSN, http://www.karperstudiegroep.nl, worden de actuele data voor het komende jaar aangegeven.
Je kunt als introduce vrijblijvend een kijkje komen nemen op zo'n meeting!
Het zou leuk zijn als er bij de regio Friesland wat meer jeugd komt kijken, vorig jaar was Gerard volgens mij als enige jeugdige aanwezig.
Ik zal me hier zelf ook wat meer mee bezig gaan houden..
De meetings van Friesland worden gehouden in Wirdum. Als vervoer hierheen een probleem is, kun je even een oproepje doen op het board oid, en dan vind je vast wel iemand met wie je mee kunt rijden!

Groeten,

Daniel



Klopt ! :wink:

Trouwens de site van de ksn is http://www.karperstudiegroep.nl/
KSN
K. van den Herik

13-09-2007 09:32

Introductie:
Gedurende het jaar 2004 bleek dat er zoveel ontwikkelingen waren in Friesland op het gebied van Karperbeheer en alles wat daarmee samenvalt, dat een aantal Friese KSN leden het idee opperden om een eigen regio Fryslân op te richten. In 2005 kreeg het idee steeds meer gestalte en uiteindelijk is eind 2005 in goed overleg met het landelijk bestuur en regio Noord, regio Fryslân opgericht.

Doelstellingen:
De regiovertegenwoordigers hebben een aantal doelstellingen geformuleerd waarmee zij de komende jaren mee aan de slag gaan, samen met alle regioleden. Hieronder staan deze in willekeurige volgorde genoemd.


- Kennis onder elkaar uitwisselen;
- Toekomst borgen voor de volgende generatie Friese karpervissers;
- Bevorderen van de onderlinge saamhorigheid;
- Creëren van een vriendensfeer binnen de groep van regioleden waarbij plezier voorop staat;
- Invloed op het algemene (karper)beleid van HSV'n en Hengelsport Federatie Fryslân;
- Uitvoering geven aan de Nota Herintroductie Spiegelkarper in de Friese Boezem;
- Als KSN regio Fryslân toegelaten worden tot Hengelsport Federatie Fryslân met stem- en vetorecht;
- Slagvaardigheid als het gaat om alle zaken die met karpervissen in Fryslân betreffen en
- Alle Friese karpervissers aan laten sluiten bij de regio waardoor de beïnvloedingsfeer groter wordt op nieuwe ontwikkelingen.
Een aantal zaken hebben we al kunnen realiseren, zoals participatie in het INTEREG NOLIMP project De Leijen waardoor aansluitend de eerste spiegelkarpertjes zijn uitgezet. Het loskoppelen van de karper t.o.v. de brasem als bodemwoelende vis bij Wetterskip Fryslân. Vanuit Ecologisch oogpunt is dit een geweldige ontwikkeling! Vanaf januari 2006 een meeneemverbod van Snoek en Karper. En Adviseurschap Commissie Water- en Visstandbeheer. Maar we willen nog meer bereiken en dat kan alleen door de inzet van actieve leden.

Regiomeetings:
Voorlopig houdt regio Fryslân in het winterseizoen twee regiomeetings. Eentje in de tweede week van december en de ander in de tweede week van februari. Naast een stukje entertainment trachten we ook een stukje "studie" in een meeting mee te nemen door gasten uit te nodigen die iets meer kunnen vertellen over bijvoorbeeld Water- en Visstandbeheer, Controle, Materiaal ontwikkeling door producenten en door eigen leden, Spiegelkarper Projecten e.d.

Spiegelkarper Projecten:
In september 2000 is 150 kilo Valkenswaard spiegeltjes uitgezet in de Grote Wielen. Er is geen monitoring aan deze uitzetting gekoppeld, maar de vangsten van de laatste jaren wijzen uit dat een groot gedeelte van de uitgezette spiegels uitermate goed gedijen in dit water.

In het najaar van 2005 zijn 200 kilo Valkenswaard/Spijzekarpfen spiegels uitgezet in de kleivaarten van 't Bild (60 kilometer lang) omdat uit monitoring is gebleken dat het huidige karperbestand erg oud is en dat er de afgelopen jaren geen succesvolle paai is geweest. In overleg met het Wetterskip Fryslân zal getracht worden een aantal aanpassingen (waaronder aanleg paaizones) door te voeren waardoor een natuurlijke aanwas geborgd is voor de toekomst.

In het najaar van 2005 zijn 193 stuks Valkenswaard/Spijzekarpfen spiegels uitgezet in De Leijen als onderdeel van het INTEREG NOLIMP Project. Hier betreft het wel een Volledige Monitoring en wordt getracht middels vangstregistratie en monitorringonderzoeken de ontwikkeling en migratie van de spiegelkarpers in kaart te brengen. Naast dat van de KSN Regioleden wordt verwacht deel te nemen aan een actieve terugmeldregistratie, wordt ook een beroep gedaan op andere (karper)vissers om hun vangsten te melden.

Maar hier blijft het niet bij. In 2004 is door Wim Boogholt en Wijtze Tjoelker de Nota Herintroductie Spiegelkarper in de Friese Boezem binnen Hengelsport Federatie Fryslân gelanceerd. Deze Nota is leidraad voor een grootschalig project waarmee de basis is gelegd voor handhaving van de spiegelkarper in de Friese Boezem voor de komende twintig jaren. Wellicht het grootste project ooit in Nederland daar het om totaal 16.000 hectare boezemwateren gaat. Een ambitieus plan wellicht, maar niet onbereikbaar.

Commissie Belangenbehartiging Regio Fryslân:
Wat zou de regio zijn zonder Commissie Belangenbehartiging? Door alle ontwikkelingen die op stapel staan in de Provincie Fryslân (denk hierbij aan de Europese Kaderrichtlijn Water), is het belangrijk om tijdig met de juiste personen en organisaties om tafel te zitten. In goed overleg, heldere communicatie en op basis van wederzijds respect tracht de Commissie de belangen van de Friese Karpervissers te verdedigen. Tevens zullen zij trachten nieuwe zaken aan te dragen en deze onder de aandacht te brengen bij beslissingsbevoegde vertegenwoordigers van belanghebbende organisaties. De Commissie wordt aangestuurd door Cock Pels, voormalig voorzitter van de Hengelsport Federatie Fryslân.

Informatie:
Nieuwsgierig geworden? Behoefte aan meer informatie betreffende Regio Fryslân? Dat kan! Neem gerust contact op middels onderstaand E-mail adres.

e-mail naar: friesland@karperstudiegroep.nl
Plaats reactie