Onschuldig oud dametje op brute wijze vermoord en waarom ?

Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

06-09-2007 14:24

ik heb ook een bewaarzak maar ik zak pas als die boven de 20is of het een heele mooie is.En mijn grootste reden is zelfs nog hoe dat de vis zig voelt is die rustig dan zak ik hem als die mooi is.Gestrest gelijk terug.En meestal vind ik het ook niet nodig om te zakken meestal zet ik ze gelijk terug.

Remco
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

06-09-2007 17:43

een goed fototoestel lost al veel op.Hoe mooi een vis ook is ik schiet hem er gewoon op al is het donker.Bewaarzakke de eenige die ik heb licht allang in de prullebak
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-09-2007 17:46

:roll: :cry:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

06-09-2007 17:52

jongens, ik zak nooit...

nu weet ik weer waarom....

ooit een verhaal erover gehoord, maar deze foto's komen veel harder aan!!

:( :( :(
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

06-09-2007 17:53

de bewaarzak zelf is het probleem niet ...in dit geval is het de mensen die de zak niet goed hebben vast gemaakt..dit is duidelijk een idioot persoon geweest...als je nog niet eens zon zak goed kan vast maken kun je beter niet eens beginnen aan vissen !!!!!!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-09-2007 18:03

heb je geen zakken, dan krijg je dit probleem ook niet.. :roll:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

06-09-2007 18:15

heb je zakken maar doe je het goed krijg je de problemen ook niet ..
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-09-2007 18:21

sommige kunnen het blijkbaar niet. Haal ze dan maar allemaal uit de handel.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-09-2007 20:48

Dat krijg je als zakken gaan zakken. :cry:

De dader heeft waarschijnlijk schoenen met klittenband, de klootzak! :evil:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

06-09-2007 21:26

Eus Molewijk schreef:Dat krijg je als zakken gaan zakken. :cry:

De dader heeft waarschijnlijk schoenen met klittenband, de klootzak! :evil:


Heel scherp geschreven EUS,klasse.Als je dit ziet ben je in alle staten ongelooflijk.Misschien net zoals in Duitsland 4 maanden cursus doen om te mogen vissen?
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-09-2007 22:00

Dennis, die 'cursus' duurt geen 4 maanden in Duitsland en stelt maar heel weinig voor. Bovendien wordt je daar bijgebracht dat het wettelijk (in grote delen van Duitsland) verplicht is om IEDERE gevangen vis dood te maken...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-09-2007 22:14

Jan Peter Teerling, hulde voor je reactie.
Verbieden gaat toch niet werken.
Nachtvissen, drie hengels enz. zijn op de meeste wateren (nu in elk geval) verboden en men doet het toch en vaak ook nog erg opzichtig.
Een ergens in het water hangende bewaarzak wordt dan zeker niet gevonden, of te goed verstopt met alle nare gevolgen vandien.

Zulke dieronwaardige toestanden kun je alleen bestrijden door voorlichting.
En daar wordt en is hard aan gewerkt.

Erg zonde van die karper en wat een nare dood voor het beest.

Met walgende groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

06-09-2007 23:36

tino beunk schreef:heb je geen zakken, dan krijg je dit probleem ook niet.. :roll:


Goh eindelijk iemand met een duidelijke visie. :wink:
vr gr peter
Jan Peter Teerling

06-09-2007 23:40

Wel eens een mud aardappels gekocht Peter.. :roll:

Wel eens een zak van Sinterklaas voor je deur gevonden op 5dec. :roll:

Beiden werden vroeger als bewaarzak gebruikt,door iets te verbieden wil niet zeggen dat het niet gebruikt wordt.

De sleutel zit hem toch echt in voorlichting,door de fabrikant zelf of door anderen.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-09-2007 00:24

tino beunk schreef:heb je geen zakken, dan krijg je dit probleem ook niet.. :roll:


Mja heb je geen kennis over het gebruik van bewaarzakken, dan krijg je dus dit.

Komen we weer aan bij de topic van Piet Vogel.


Trouwens er is niks tegen zakken van een vis, alleen heb je van die (mja komt die weer) zakken van mensen die iets niet snappen en of kunnen knopen (nu maar hopen dat ze onderlijn wel vast kunnen knopen).

Dit is gewoon klote en leef mee met de mensen die deze vis graag levend gevangen zouden willen hebben.

Al moet ik zelf ook zeggen dat ik nooit meer zak, maar als ik echt iets speciaals heb, ik hem rustig met een goed geweten kan en zou zakken.

Omdat ik wel weet hoe ik hem of haar in een zak moet vast knopen.
Helaas en echt Helaas weten sommige peppie's niet hoe en wat.

Wij kunnen helaas wel schreeuwen dat we die gene ook eens zullen zakken enz enz.

Maar hier mee lossen wij het probleem niet op, ook lopen wij te zeiken op dit soort volk en weet zelf zeker dat er hier gasten rond kijken die ook niet weten hoe ze nu een vis goed zakken.

Dus mischien moeten wij eens een voorbeeld geven, over hoe het wel moet.

Zoals niet in wier velden zakken of in de buurt van.
En sterke steunen gebruiken niet van die slappe alumnium krengen.
Tauw aantal keer om een paal draaien enz enz..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-09-2007 00:45

Er werd van hoge daken geschreeuwd over de 'rubriek' van de ksn jeugd in dé karperwereld.

Het enige wat je kreeg te horen was van de tosti's dit, tosti's dat... Dat daarnaast een pagina groot te lezen was over; het zakken van een vis...

Geloof dat alleen HPE ( KUT heb ik weer :D Toch vind ik je een lul :wink: ) daar op reageerde en dat aankaartte....

Soms moet er eens wat verder worden gekeken dan de neus lang is. Een veelvuldig terugkomende spreuk hier op het board… Met toch wel een kern van waarheid erin.

Dit zijn kut situaties maar het gebeurt gewoon! Het gebeurt ook vaker dan dat 'wij' weten en denken te weten.

Nu hoorde ik laatst een enorme goeie tip van Herwin kwint dat hij staalkabels gebruikt mocht hij het de moeite vinden om een vis te zakken.

Hiermee leg je de vis een stuk uit de kant en het probleem van dat ratten je touwtje doorknagen ( zie nu al een x van ons ( en dat deed ik ook! ) zich achter de oren krabben en aan hun stuk gebeten schepnetten,molenslingers denken..) is ook niet meer het geval.

Het zakken van vissen hoeft vaak nooit lang te duren en doe het zelf dan ook sporadisch meer.

In het aankomende verenigingsblad van de AHV kom ik hier ook op terug. ( Ja, HPE inderdaad. Toch valt er door de commercie nog wat terug te doen..) en hoop dat vooral de beginnende en minder ervaren vissers uit de ledenlijst er wat aan kunnen hebben.

:oops: "Zie mezelf nog als 8 jarige jongen 4 van die supervissen van 13 pond die zak in douwe"

Gelukkig is een mens leergierig en worden hopelijk dit soort gevallen tot een minimum gehouden...

Groetjes,
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

07-09-2007 00:59

ben ook tegen de bewaarzakken, jij beleeft plezier aan hun.. zet ze dan ook gelijk plezierig terug.. en voorkom daarmee enige desorientatie. Koop een goede nachtbestendige camera of ga overdag vissen.
"khad nou toch wel een run verwacht"
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

07-09-2007 07:10

Gaan we weer???

Komt toch de vraag of het niet handig is een 1 euro-apparaatje (floater + afloop-mechanisme met minimaal 25 meter snoer) te ontwikkelen die ja aan de zak vast kan maken.

Als er niks gebeurt weten straks een handvol goochemerds ook in Nederland een verbod op zakken te krijgen om geheel andere redenen dan in Frankrijk, wat een blamage!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2007 07:47

Verbieden is HELAAS een lege maatregel die niet te controleren valt.
Raar toch dat de voorstanders altijd aan zichzelf denken, de enige reden om op te zakken is immers om op de foto te komen.
De mens is nu eenmaal een egoist.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-09-2007 08:22

Ach Douwe, zelfs de alom geprezen purist Jan B. de Winter zakte een karpertje van hooguit 12 pond in zo'n jute zak om de volgende morgen een foto te maken, en dat was vast z'n record niet...

(Karpervissen blz.126): "Op het dijkje meet ik hem bij het licht van een zaklantaarn, hij is 72 centimeter. Het is bijna donker en als ik een foto wil maken moet ik tot morgenochtend wachten. Ik neem een grote ( :o ) jutezak en maak die nat in het water (kijk, daar kunnen sommigen al wat van leren :wink: ). De karper wordt in de zak geschoven. Aan een diep in de grond gestoken hengelsteun wordt het koord, waarmee ik de zak heb dichtgebonden, stevig vastgemaakt (weer een leermoment voor sommigen, helaas). De zak gaat te water. Morgenochtend kom ik terug om foto's te maken."

Einde citaat uit een overigens prachtig en sfeervol boek.
Uiteraard wisten ze toen niet beter, maar weten we nu wel beter? Het materiaal is veel beter geworden, maar wat weten we nu van een gezakte karper, hoe hij dat ervaart? Shit, zit ik weer in een bewaarzakken discussie, ik had me nog zo voorgenomen... :wink:

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2007 10:05

Kees ik ken gelukkig de klassiekers, ik ventileer alleen mijn eigen gevoelens tav het opzakken, iedereen die er anders over denkt is daar uiteraard vrij in alle respect daarvoor.

Ik blijf altijd bij de mening dat het een egoïstische reden is, tenzij er is altijd een tenzij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

07-09-2007 10:55

Hier een foto met de reden waarom het mijns inziens volledig flauwekul is om een vis te zakken voor een mooie foto :evil: :evil: :evil:

Zakkers moeten dus met betere redenen komen!


Foto 'leen' ik overigens van de vangsten op datum - augustus.


Afbeelding
janwillem hilverts

07-09-2007 11:58

Ruud Visser schreef:Gelukkig is een mens leergierig en worden hopelijk dit soort gevallen tot een minimum gehouden...


Waar baseer jij het op dat IEDER MENS leergierig is? Dit zit in een mens zijn aard of niet! Je hebt er genoeg die denken (meestal de jongeren naar ervaring wetende) fuck jullie, krijg de schijt. Ik doe wat ik wil want dat vind ik het beste. Hoe vaak hoor of merk je dat soms wel?

Ik heb het vaak zat meegemaakt, zelfs bij ouderen die toch wel enig ervaring hebben en dan ook verstand zouden moeten hebben?

Mensen die al zo nors reageren en iets heben van.. Kan mij het schelen, blablabla... Noem je zulke types leergierig? Nee totaal niet!

Iemand die zich voor het vissen inzet, en dan over alle aspecten gezien.. Van uitpeilen tot voer. Van rig tot zoeken etc. Die zijn vaak leergierig en dus ook bereid om te leren omgaan en weten hoe je moet zakken.

Dus een foute beredenering in mijn ogen Ruud. Jij bent misschien leergierig, maar niet iedereen is aan de waterkant zo! De meeste nemen niks van je aan en weten zelf alles beter! Is dat leergierigheid? Aan jou om het te beantwoorden
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

07-09-2007 12:05

Kijk, dit is nu een perfect voorbeeld van waarom een karper zakken nutteloos is...
Zelf vind ik een foto in het donker genomen van een mooie vis vaak ook nog haast mooier dan eentje overdag ook!

Ik heb zelf 1 keer een vis gezakt, maar voelde me daar uiterst onprettig over en deed dit nog geen uur omdat ik wachtte op een kameraad die foto's kwam maken(in het donker!!!)...

Ik vind btw wel dat bewaarzakken een andere goede nuttige eigenschap hebben: ze kunnen goed gebruikt worden voor het drogen/ weghangen van je boilies :wink:

Wat eigenlijk ook weer jammer is, is dat dit ook weer een goed argument is voor de tegenstanders van het (karper)vissen :( :-?

Mijn conclusie: Zakken is niet nodig, een foto in het donker kan zelfs nog mooier zijn en de risico's voor de vis zijn dan minimaal gehouden...
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

07-09-2007 13:27

zakken is niet nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Grs seb

oh, nog een reden:

http://img409.imageshack.us/img409/7404 ... perqg7.jpg

***********Afbeelding groter dan toegestaan***********
Laatst gewijzigd door Sebastian Huvenaars op 07-09-2007 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.