Onschuldig oud dametje op brute wijze vermoord en waarom ?

Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-09-2007 13:36

Intressant hoe mensen door emoties snel overtrokken reageren!

De bewaarzak is het probleem niet maar het verkeerd gebruik ervan. Je kan inderdaad de bewaarzak verbieden en dan komt dit niet meer voor. Maar dan kunne we net zo goed ook eens gaan nadenken over voorslag materialen bij verkeerd gebruik zijn de gevolgen niet te overzien. En wat dacht je van bent hooks??
Ik vind dat we moeten ophouden onze mening op te dringen aan anderen, we leven met zoveel mensen bijelkaar met div opvattingen dat het ondoenlijk is het ieder naar zijn zin te maken. Voorop staat de veiligheid van de vis en je eigen goede boeren verstand kan je een heel eind op weg helpen dit soort dingen te voorkomen!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

07-09-2007 13:53

Amen martijn! wat een gezeur met het afschaffen van die zakken zeg...Gewoon je verstand gebruiken en er is nix aan de hand en ohja en in dit geval als je er achter zou komen wie de zak niet goed had vast gemaakt...gewoon de vispas voor een paar jaar afnemen...dat leert hem wel nadenken
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

07-09-2007 14:19

Sebastiaan kost dat nou ,zo een camera t is wel een mooie.
mijn bewaarzak 8 euro p/st en de camera waarmee ik in daglicht een redelijk fototje kan schieten 100 euro.

Ik ben wel ervaren genoeg om een goede knoop te maken en weet hoe ik een karper in goede conditie te houden .
dat dan weer wel.
groet Henk
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

07-09-2007 14:36

Dan had je dus 8 euro uit kunnen sparen, die camera van 100 euro heeft
waarschijnlijk ook een zelfontspanner knopje... :wink:

Maar even zonde knipoogje, er zijn inderdaad genoeg vissers die een
karper met voldoende zorg weten te zakken, en ik denk zelf dat het
merendeel van de forumbezoekers tot die groep behoord.

Maar dan nog kom je er niet onderuit dat een karper in paniek raakt in
de zak. Ik heb zelf ook heus wel eens een karper gezakt, maar als ik dan
s'ochtends de vis te keer zag gaan op de kant kreeg ik het gevoel dat dit
toch niet echt de bedoeling van het karpervissen kon zijn...

Daarbij heb ik nu een redelijk flink aantal vissen gezien van plassen waar
niet of nauwelijks gevist word. Zij hebben allemaal een slijmlaag zo glad
als vernis, dat is op de drukker beviste (en bezakte) wateren wel anders.
Karpers lijden onnodig door het zakken.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2007 15:24

Martijn is jou reactie ontspeent van emotie??

Zo ja geef mij dan eindelijk eens een ECHT goede reden om de vis op te zakken los van de egoïstische die al heel vaak voorbij komt.
Ik weet dat jij heel goed in staat bent om in het donker een goede foto te maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-09-2007 15:34

Douwe , stel je hebt een sterke vis aan de lijn die bijna niet te stoppen is, gaat vervolgens door 2 andere lijnen heen, als gevolg moet je na het scheppen het zooitje weer uit elkaar peuteren in het donker, nou dan gaat ie voor straf een uur in de zak, zodat hij de volgende keer niet meer door mn lijnen heen zwemt.

dit zijn pure diciplinaire gevolgen (straf)

is dat een goede rede om te zakken ?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2007 15:42

Ja dat is een goede reden, maar dan wel de vis merken en de volgende keer in de pan met dat beest.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

07-09-2007 15:50

Dit is weer zo'n eindeloze discussie over het wel of niet afschaffen van een bewaarzak. Ik vind de het verhaal + de foto's wel noemenswaardig voor het forum, alleen roept het een enorme discussie op.

Het is goed dat de gevolgen van het verkeerd gebruiken van een bewaarzak bekend worden gemaakt, zodat iedereen die een vis zakt weet wat de consequenties ervan zijn. Hopelijk realiseren ze dat, en zakken ze de vis met veel zorgvuld.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-09-2007 16:30

De reden om een vis te zakken is net zo egoistisch om diezelfde vis te vangen douwe!
Daarnaast zak ik een vis om bijv te kunen wachten op assistentie bij het fotograferen.
Wanneer de fotos door iemand anders gemaakt worden krijg je over het algemeen toch mooiere resultaten, omdat diege beter kan inspelen op de situatie, of toch even iets dichterbij of veraf kan gaan staan. Daarnast gaat het sneller omdat je niet hoeft te controleren of de fotos gelukt zijn. Zeker in het donker komt het aan op een goede belichting en wanneer je in je eentje bent moet je toch weer naar je fototoestel om eventueel aanpassingen te maken.
En als laatste zijn fotos in de ochtendschemering in mijn optiek het mooist.
Zo dat waren MIJN goede reden om af en toe een vis verantwoord te zakken

bye bye zwaai zwaai
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2007 17:50

Net wat je zegt Martijn jou GOEDE (in mijn ogen twijfelachtige ) reden, dus blijft het puur egoïstisch.
Geen enkele regel gelezen om mijn visie daarop te veranderen, had ik ook niet verwacht overigens.

Vangen is niet egoïstisch en zeker geen reden reden om een vis op te zakken.
Wederom een zwak argument.

Kom met iets sterkers dan kun je mij misschien overtuigen.

Met een terug zwaaiende groet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

07-09-2007 18:03

eindeloze discussie :roll:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

07-09-2007 18:03

Douwe ik zak een vis ook, doe dit zodat ik na het vangen de vis even weghang om vervolgens mijn camera op te stellen.
Daar ik altijd alleen vis komt daar dus een statief en die onzin bij kijken, dit alles neemt toch wat tijd in beslag dus die tijd zit de vis even in de zak.
Vevolgens kiekje maken en weer terug, zak dus niet om te wachten op licht of mooie fototechnische omstandigheden.
De vis zit dus een paar minuutjes in de zak.

Is dit wel een reden om te zakken?

Vind namelijk de tijd te lang als een vis moe is gevochten om dan vervolgens nog ff op het droge te liggen wachtend op een foto met het risico dat ie ook nog eens op een van de mat klapperd als ik het foto toestel opzet.

Ik zou dus NIET blij zijn met een zak verbod.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2007 18:09

Wil het enige wat ik doe is MIJN visie geven, iedereen die verantwoord opzakt gaat zijn gang maar.
Ik begrijp alleen niet dat ze gewoon niet toegeven dat het enige doel een foto is en niets met welzijn te maken heeft.
Kutredenen zoals vangen en haken is ook egoïstisch dat is drogredeneren.

Jou redenering is tenminste een juiste die heeft met het dier te maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-09-2007 20:25

Dennis, aan de bomen op de achtergrond te zien zou het gaan om het eilandje. Klopt dat?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-09-2007 20:29

Laat maar, na verder lezen zie ik inderdaad dat het om de Sloterplas gaat.

Pfffff.. Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen.

Zonde, heel zonde. Erger ik me dood aan.

P.S Nou had ik een week of 3 geleden een verhaaltje gehoord over iemand die 's ochtends zijn bewaarzak kwijt was, het schijnt dat hij zelf zei dat hij dacht dat het gestolen was. Was met steun en al weg. Ik geloofde het verhaaltje al niet echt, maar kan dit em zijn? Drie weken oud ongeveer? Of is dit veel langer? Zat er trouwens ook nog een steun aan?
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

08-09-2007 10:13

Afbeelding

8)
~~Dreams can be true.~~
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-09-2007 12:37

Douwe Bijlsma schreef:Net wat je zegt Martijn jou GOEDE (in mijn ogen twijfelachtige ) reden, dus blijft het puur egoïstisch.
Geen enkele regel gelezen om mijn visie daarop te veranderen, had ik ook niet verwacht overigens.

Vangen is niet egoïstisch en zeker geen reden reden om een vis op te zakken.
Wederom een zwak argument.

Kom met iets sterkers dan kun je mij misschien overtuigen.

Met een terug zwaaiende groet.


douwe jij bent ook een niet te overtuigen persoon!
Daarnaast jij noemt het egoistisch? Ten eerste laat ik mij door niemand uitmaken voor egoist en al helamaal niet door jou! Ten twede jij hebt hoop ik ook een foto van je trouwdag maw een foto van een belangrijke gebeurtenis! verder ga ik niet meer met jou in discussie zoek het lekker uit met je wijsheden......
peter andrae

08-09-2007 13:14

Nee Mourad zo ziet een vis er wel uit na 3 weken in een bewaarzak te hebben gedobbert.

Ja zo gaat het snel natuurlijk plus dat er nog vele vissen zijn gejat van de plas die nu op verschillende wateren hun rondje,s zwemmen.


Okay voor alle zakkers de volgende vraag de dagen worden korter en je besluit er een weekend tegenaan te gooien,je zit en krijgt de eerste avond al om een uur of 19.00 een fluiter KUT natuurlijk het is al donker en het word pas weer om 07.00 licht nou zou ik graag van de zakkers weten wat doe je,laat je de vis weer op krachten komen zodat hij bij het maken van een foto ligt te klapperen op de mat want dat gebeurt natuurlijk,en nou niet allemaal roepen van nee hoor,ik zie namenlijk hele andere dingen langs de waterkant.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-09-2007 13:17

Ik zak de vis en zorg ervoor dat er iemand komt voor de fotos en anders zak ik de vis en zet mijn fotospullen klaar en maak een foto met zelfontspanner
peter andrae

08-09-2007 13:26

Martijn moet je Douwe overtuigen dan het is al gezegd dit is een ja nee onderwerp.

Ik ben het helemaal eens met Douwe,dat je dat beest haakt en uitdrilt en er nog een foto van maakt vinden sommige al erg kan je nagaan laat je dat beestje ook nog 12 uur lang in een zak hangen waar hij weer op krachten kan komen,eigenlijk is dat wat ik niet wil scheppen fotomatriaal plus mat en statief staan al klaar zo gaat het snel en goed stel meestal ook mijn toestel al van te voren in scheelt een hoop geklooi.


Met het digitale geweld van tegenwoordig kun je de mooiste fotoos maken ook in de nacht maar dat heb ik al een keer aangekaart en dan probeert men weer een exuus te vinden.

We zullen er wel nooit uitkomen.
Laatst gewijzigd door peter andrae op 08-09-2007 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
peter andrae

08-09-2007 13:34

Deze is met een canon 350 gemaakt met een filter voor de flitser foto is gemaakt met het toestel van Ruud.

Afbeelding






En zo zijn zijn ze met mijn eigen toestel sorry hoor maar daar hoef ik geen vis voor in een bewaarzak te stoppen,en de suggestie dat het mooi is met de omgeving :lol: lekker boeiend het gaat toch om de vis.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door peter andrae op 08-09-2007 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2007 13:39

Martijn discussies op deze manier voeren is voor mij heel simpel, jij vindt een belangrijke gebeurtenis in je leven, huwelijk, geboorte o.i.d, gelijk staan aan het opsluiten in een bewaarzak??
Slaat wederom helemaal nergens op, dat soort foto,s komen met toestemming van beide kanten.

Als jij echt geen andere redenen weet te verzinnen dat dit soort geklets overtuig je mij zeker niet.
Ik ben niet te overtuigen zeg je, nou ik kan je zeggen dat jij ook niet veel blijk geeft van een flexibele instelling.
Alleen ook hier zijn de argumenten zwak.

Wat ik een egoïstische reden vindt maakt jou niet per definitie een egoïst, dat is hoe IK er tegenaan kijk en dan alleen in verhouding met het opzakken van vissen.

Tot nu toe nog geen antwoorden gezien die mijn mening doet veranderen.
Ook niet dat jij je niet door mij als egoïst uit laat maken dat maakt verder ook geen indruk.
Wat wil je daarmee zeggen dat je desnoods fysiek je argumenten kracht bij wil zetten?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

08-09-2007 14:32

@ Peter: gelijk heb je. Het draait om de vis en dan boeit die achtergrond mij ook niet. Ik van al mijn vissen in de donker en zak er geen enkele van en denk niet dat mijn foto's slecht te noemen zijn (zie pagina 2 in de post van Wout). En ik trek ze thans met de simpele Snap Nightshot functie... (P.S.: ik heb een canon S3IS)

Zakken kan, maar verantwoord. Ik ben nog steeds aan het wachten tot er een firma op de markt komt met een bewaarzak waarbij de koord standaar al een meter of 5 lang is!!! Het is vaak niet de knoop van de bewaarzak die ze verkeerd leggen, maar wel vaak de knoop van de koord die ze er extra aanhangen om de vis wat le laten zwemmen....

De dag dat ik een mooie veertiger vang dan zak ik de vis waarschijnlijk wel, maar dan slaat bibi wel eerste die pin in de rechteronderhoek gans de grond aanin met een gigakoord en een gigaknoop!

Afbeelding

Heb die staaf inlcusief zak nog nooit gebruikt, maar alles is wel voorzien van de nodige attributen zoals de speciale bewaarzakclip, lange rolluikkoord etc..

Want immers zoo gaat het ook

Afbeelding

adios en hou die zakken droog 8)
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

08-09-2007 15:08

joeri onkelinx schreef:
adios en hou die zakken droog 8)


Nat lijkt me beter :wink:
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
thijs gerritsen
Berichten: 59
Lid geworden op: 11-04-2007 15:55
Locatie: de heurne

08-09-2007 15:22

triest :( :cry:
carpfish

A way of life!