eten frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin van grol
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-08-2004 19:16
Locatie: renswoude

03-09-2007 18:02

hallo allemaal
ga 1 week naar frankrijk alleen.
ik vroeg me af wat jullie dan allemaal meenemen om te eten.
omdat ik alleen ga kan ik dus niet naar de supermarkt.
ben ook niet in het bezit van een ijskastje.
de pasta gerechten die ken ik allemaal wel .
maar wat zijn ook lekkere en makkelijke gerechten om klaar te maken.

nou ik wacht af waar jullie allemaal mee op de proppen komen.

groetjes erwin
je kan beter vissen,dan werken.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

03-09-2007 18:38

krieltjes, soep, knakworsten,enz :wink:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

03-09-2007 19:08

je hebt van de unilever gehaktballetjes in zweedse saus, pinda saus en in roomsaus... je kan gebakken aardappeltjes maken, ma ook aardappels koken. je kan gewoon bij de aldi en lidle halve haan vacuüm verpakt halen. en blikgroente.

smakelijke groet
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

03-09-2007 19:40

smaakte goed he Bas! :wink:
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

04-09-2007 03:00

Tip:
neem wat extra particles mee in de vorm van gedroogde bonen(zwarte, rode, kidney), kikkererwten etc. mee, laat ze hydreren, kook ze, en gooi deze in een pan met uitgebakken spek en uien.

Nog een tip: bezoek een toko voor gedroogde producten zoals gedroogde garnaaltjes en vis, en kijk meteen naar alle blikproducten die ze daar hebben. Soms vind je erg lekkere dingen

Ga in frankrijk vooral eens even naar de hypermarché voor je naar je stek gaat, en koop aldaar nog wat blikvoer in. Naar mijn mening allemaal net even iets beter dan in NL. Cassoulet bijvoorbeeld. Of ratatouile. Of de meest uiteenlopende confits in glas. Fantastisch spul als je niet bang bent voor wat experimenteren. De grotere hypermarchés vind je trouwens bij elk groter plaatsje aan de rotonde, lijkt het wel.

Ideaal om mee te nemen vind ik ook de diverse gedroogde vleessoorten zoals een luchtgedroogd hammetje, of lekkere franse en italiaanse salami's (aan het stuk, dus geen schijfjes). De befaamde cacciatore (jagersworstjes) ontbreekt zelden als ik wat langer weg ga. Ook in warmere klimaten zijn deze goed houdbaar. Als het om luchtgedroogde hammen gaat vind ik ze zelfs lekkerder worden naarmate ze "gerijpter" zijn...

Gedroogde paddestoelen, ook erg lekker, samen met gedroogde tomaten weer een lekker sausje met wat (UHT) room. Gooi er wat blokjes van die ham of worst bij, en een scheutje wijn of zelfs gewoon bier!

zowieso meenemen of ter plekke kopen: Fruit, komkommer, groenten, (olijf)olie, aardappelen, rijst, uien, knoflook en gedroogde kruiden. Met de bovenvermelde ingredienten die allemaal makkelijk langer dan een week houdbaar zijn kun je de meest uiteenlopende gerechten bereiden. Een potje sambal gaat ook altijd mee, maar dat is een tic van mij...

Geen ijskastje is lastig, maar met een koelbox kom je een heel eind. Overdag (als het warm is) een natte lap er overheen leggen onttrekt door het verdampen van het vocht een boel warmte aan de box, en de inhoud blijft redelijk koel. Wel de lap nathouden natuurlijk!

Wat ik ook vaak doe is ruim van te voren pakken met melk, sap e.d. in de vriezer leggen om als extra koelelement te kunnen dienen. Ik hou op die manier makkelijk 48 uur of langer alles wat bederfelijk is op een prima temperatuur. Als de ruimte het toelaat neem dan 2 koelboxen mee, en vul ze zoveel mogelijk met bevroren producten. De last minute shopping in Frankrijk mag dan ook wat luxueuzer, met wat bederfelijker producten. Die gaan dan gewoon bij de bevroren spullen in de box(en). De eerste dagen van je sessie kun je dan de verse gekoelde producten eten, en later de gedroogde voorraden en het blikgebeuren aanspreken. Ik ben dol op die franse supermarkten, goede spullen!

Ben benieuwd naar de tips van anderen, want ik vind het erg leuk om met minimale middelen, zonder koelkasten en dergelijk toch iets lekkers klaar te kunnen maken!
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

04-09-2007 10:05

soso he wat een menu's maak jij! :wink:

Bas, je bent vergeten de nasi en bami in blik! (tip :lol: )
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

04-09-2007 12:54

I'm impressed :o
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

04-09-2007 20:35

ja tub was super lekker, en vergat de soep ook nog... owjah en de 8 blikken knakworsten, en vacuüm verpakte braadworstjes..

maar was super lekker!!!
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

04-09-2007 21:18

eten voor frankrijk boilies natuurlijk! :P en voer?? knakworste en ander blikvoer, spagetie,cup a supetc.

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

04-09-2007 23:44

Ruud kokerel
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

04-09-2007 23:52

K. van den Herik schreef:Voor wie geen kw heeft:


Ingredienten
vers gemalen peper
4 plakjes schouderham
30 gr.zachte boter
8 sneetjes witbrood
75 gr.geraspte kaas (emmentaler)
2 1/2 dl.melk
1/2 zakje bechamelsaus
boter om in te vetten




Bereiding
Verwarm de grill voor.Vet een bakplaat in met boter.Bereid de bechamelsaus met de melk volgens de verpakking (of je maakt deze zelf).Roer de helft van de geraspte kaas door de saus.Bestrijk de boterhammen met boter.Beleg 4 boterhammen met een plakje ham en bestrooi de rest van de geraspte kaas overheen.Dek ze af met de andere 4 boterhammen en leg de tosti's op de bakplaat.Verdeel de kaassaus over de tosti's en bestrooi deze met peper.Rooster de tosti's in het midden van de oven (niet te dicht bij de grill) in 10 min. goudbruin.Serveer direct.

Afbeelding


Opmerking
Vegatarisch:
Voor een vegatarische-croque laat je de ham weg.Lekker met dungesneden tomaat.


Croque-madam:
Voor de vrouwelijke versie van de croque-monsieur leg je er een apart gebakken spiegelei op

Afbeelding
peter andrae

05-09-2007 04:26

Nou er kan wel een nieuwe rubriek bij zie ik de kookhoek.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

05-09-2007 05:23

ik neem mee soep en veel fakum spul en blik voedsel
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

05-09-2007 09:46

Dat we "Lupac" Paultje hier nog niet gehoord hebben.... :lol: :lol:

Zeker ook een aanrader om mee te nemen die Lupac hamburgers, en kipsnitzels...

Ook de Uno Noodles zijn een hartige snack voor midden op de dag...

Verder moet je natuurlijk de Kronenburgjes niet vergeten, en hierbij is het dan ook weer zo: 1 flesje (25cl) is weer 1,5 boterham... :D

1 Ding weet ik zeker, van een weekje Frankrijk val ik meestal niet af.... 8)

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

08-09-2007 18:25

denk aan pannekoeken en pakjes stoofvlees
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Plaats reactie