Dank zij Hightech en niet anders Heren!!!!

Arjan van den Berg

15-01-2003 12:44

Laat Wilko 'low tech' Bloem toch lekker zwemmen. Al zijn postings in welke topic dan ook hebben dezelfde bedoeling, provoceren of zeiken.
Als het over betaalwateren gaat kan ik nog wel eens met hem meekomen, soms want elke keer post ie hetzelfde.
Helaas zijn zijn postings niet te lezen, anders zou ik nog een keer de moeite doen om deze man op leeftijd van enig weerwoord te voorzien.

MVG

Arjan
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

15-01-2003 12:53

Bart. je schreef:

>> Edwin, Bezig met het niet vangen van een karper, laat me niet lachen, vroeger probeerde ze de beste methode te vinden om de karper aan de schubben te komen omdat er nog niet echt gericht op gevist werd.

hm, de essentie van het niet-vangen zit um in het feit te trachten te begrijpen, nee, volledig te doorgronden waarom hij niet te vangen is. En niet zozeer hoe dan wel. Ander rigje? moderner? trukendoos? Allen termen van vandaag de dag. Leuk dat dat misschien wel een extra visje oplevert, maar geeft weinig weerspraak op de vraag waarom niet gevangen. Ik persoonlijk kan het mij niet voorstellen dat al deze moderne technieken meer kennis over de vis heeft opgeleverd. Ik vis gewoon immer overal op ieder water met een simpel rigje. Een standaardrig, bekend genoeg denk ik. Voor mij is het van belang juist met die standvastigheid bezig te blijven, want het leert mij gewoon enorm veel. Ik geloof in deze standaard aanpak, zelfs al zal ik op bijvoorbeeld een KK gaan zitten, wat ik niet zal doen, dat terzijde. De basis essentie voor mij op elk water is simpel. Ontdekken waar en wanneer er een kans is op karper. Een paar basis-essenties van 'vroeger' blijf ik aanhouden. Bijvoorbeeld afstandvisserij. (te grote verhoging van de kans op verspeling, en te weinig contact wat betreft aanbeten) Doe ik niet. Punt. Maximale lijndikte is 28.00, met lijnen waar er een kans op bestaat dat de karper deze niet kapot kan trekken vis ik niet. Punt (gevlochten etc) Als ik niet naar het buitenland ga, vis ik niet met een tent. Best knus en gezellig, maar handiger is weten wanneer wel en wanneer niet te vangen, zodat het niet-vangen thuis van mijn part voor de tv plaatsvind. Te vaak ben ik gaan slapen met het idee, laat ik maar gaan slapen, het is nu effe gebeurd met de vis. Kamperen doe ik wel zonder hengels ;o) Begrijp me goed, dat het vandaag de dag allemaal standaard geworden is betreur ik, maar misgun ik niemand.

>>Het gericht vissen op karper heeft de hair, boilie, voedingstheorieen, Bite 'n run nu baitrunner, enz. enz. teweeg gebracht. Omdat ze wilde leren en NIET wilde vangen, NEE omdat ze hun visserij effectiever wilde maken en het vangen van meer/grotere vissen als bevestiging stond voor het bedachte wat dus werkte. Dat jij dit dan leren noemt is in mijn ogen een misvatting. Vasthouden aan het laatste sediment is in mijn ogen meer het vastgeroest zijn aan de ijzerertslaag en dit komt het helder denken in de huidige visserij niet ten goede. Waarom verlangen dat het wiel opnieuw uitgevonden dient te worden als het al bestaat.

Dit wiel werd vrij snel uitgevonden, er kwam een hairig, een juist onderlijntje, en de vis bleek akelig goed te vangen ja. Ik wil geen wiel opnieuw uitvinden, integendeel. Ik heb een juist wiel uitgekozen, en daarmee blijf ik rijden, net zolang tot hij niet meer rijden wil. Dit heb ik immer al gedaan. Misschien loop ik wel vast. En dan bezie ik wel verder. Maar als ik aan een water vis, probeer ik te doorgronden of een vis wel te vangen is of niet. Dat ik daarbij nauwelijks aandacht besteed aan hetgee wat op mijn stek afspeelt (hoe vis ik, met welk materiaal etc?), geeft mij alleen maar meer ruimte contact te maken met het water en zijn bewoners. Mede dankzij deze standaard aanpak, vertrouw ik er erg op als ik na een sessie niets heb gezien, ik geloof dat uberhaupt weinig kans heb gehad. Allerhande moderne -hitech materialen zijn mijns inzien maar van verdomde weing nut geweest een verhoging te weeg te brengen in het gemiddelde bezit van enig watersence vandaag de dag. De bivvy een bijdrage daartoe? De Hitech-zooi is niet door die oude-stempel-vissers op de markt gekomen, slechts door een paar met commercieel ingestelde ideeen erover. Loop eens naar een standaard beurs; of winkel en vraag je eens eerlijk af? Wat alles heeft nu werkelijk een nut? Wat zie je? Wat is het nog? 60 procent kampeerspullen? 20 procent electronica? 60 verschillende type haken? en net die ene, een simpele ouderwetse Jack Hilton haak, die immer vangt, is er niet meer. Een jack Hilton haak, tsja die buigt uit met dynema op afstand etc, en dat wil de klant zo graag vandaag de dag... op afstand. Trend mijnheer ;o)

>> Ik ben het wel met je eens dat je de visserij op moet bouwen. Beginnen met je drie meter hengeltje op voorntjes of baarsjes en of dit hengeltje nu van carbon is of vroeger van bamboe dat maakt niets uit. Er is nog steeds veel jeugd die deze leerschool meekrijgt, alleen in een modern jasje. Maar ook heel veel karpervissers hebben deze leerschool niet gehad en deze behoren in mijn ogen dan ook in groep 3, op enkele na die toch meer een gewone goede gezelligheidsvisser zijn. Deze mensen zullen bijna nooit topvissers worden omdat ze de fundering onder het huis missen.

hm, daar kan je het niet met mij eens over zijn, want zo denk ik er niet eens over ;o) Dat gezever over, ik ben de echte, want ik heb op voorntjes gevist met een bamboestokkie, dat zal allemaal wel. Schrijft leuk, maar ik vind dat vandaag de dag bull. De moderne visser? Die pas een complete set heeft gekocht, en nu een trip van zijn vriendin aangeboden krijgt? Moet die als beginner eerst maar eens met zo een stokkie voorntjes vangen? Hij kan beter inderdaad op de moderne wijze (inet enzo) info vergaren. hoe en wat om veel te vangen, en ook de zwaardere bakken is al voldoende vermeld. (hopen dat ie OOK de juiste info meepakt, wat betrefd behandeling van de karper) Helaas zal ie dankzij die gevonden info vangen, en zal het heel lang duren om te leren begrijpen waarom eigenlijk? maar goed, die vraag waarom is erg irrelevant geworden, de vis is al binnen namelijk.

zo, hij kan wel weer nu.

vriendelijke groten
Ed ;o)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-01-2003 12:59

Heren,

Wat is en wie bepaald eigenlijk of iemand suc6 heeft of suc6vol is?

Of: Wie bepaalt of iemand een goede/betere visser is?

Wat zijn in voorgaande de bepalende factoren?

Grote vissen vangen? Wat is groot dan?

Veel vissen vangen? Wat is veel dan?

Zijn er andere factoren?

MVG

Klaas
Gast

15-01-2003 13:13

Als jullie nou gewoon lekker gaan vissen ipv discussieren of iemand goed kan vissen. Iedereen kan vissen... En of Wilko je nou een echte vind of niet. Wat boeit het... Het is Wilko maar
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-01-2003 13:38

Edwin,

Wat het niet vangen begrijp je me niet goed, natuurlijk heeft het niet vangen ook te maken met het feit waar en wanneer de karper aast. Als hij niet aast kan je hem ook niet vangen, al hang je er een gouden boilie aan! Ik doel op het feit dat ze aanpassingen deden waardoor je de vis wel ving en ook vangt. Ze "leerde" en we "leren" nog steeds van het niet vangen dat er iets niet goed zit. Of dit dan de onderlijn, visplaats, voermethode, tijd, weertype, etc., etc. zijn dat is iets waar je zelf je conclusies uit moet trekken. Maar als ik vis en gaandeweg blijkt op een water dat ik meer vang op die ene vierkante meter stenen talud tussen de modderbodem en de enige gerichte manier om er nauwkeurig te vissen met de voerboot is, dan doe ik dat. Als mijn runaantal verdubbeld wordt door het vissen met een stiff rig in plaats van de standaard onderlijn, dan doe ik dat. Uiteindelijk zit elke visser aan het water om vis te vangen en niet om aan het water te zitten. Je praat dus niet over efficientie, maar dat kan ik dus wel opmaken uit de laatste regels. In mijn ogen benut je het alleen niet volledig als je vast houdt aan die laatste meter, dit is namelijk ook iets wat op elk water verschilt en je dient te doorgronden.

Een wiel met een slappe band rijd ook, maar is niet zo effectief qua brandstofverbruik. Ik probeer altijd met de goede bandenspanning te rijden. Het karpervissen is een totaalplaatje van enkele van de bovengenoemde zaken plus heel veel meer. Geen enkele is verwaarloosbaar om zo goed mogelijk te vissen en er is dus ook met die nieuwe high tec materialen nog beter te rijden. Ik wil nu eenmaal niet in de middenmoot eindingen als ik weet dat ik door enkele simpele aanpassingen eerste zou zijn geworden. De tijd die ik vis wil ik gewoon zo goed mogelijk vissen en daarbij zet ik een punt.

Je hebt inderdaad maar een 10% nodig en die andere 90% maken het vissen comfortabel. Ik ben daarintegen geen spullenfreak zoals die er veel zijn in de karperwereld. Als het op de kant maar goed staat en het er picobello uitziet, dan zal ik vis vangen. Maar als ik fijer zit op een JRC stoel, dan koop ik er een en als ik mijn spullen beter kan vervoeren in een Fox rugzak, dan heb ik die een. Ik wil ook wat en waarom gaan zitten armoeien als je het jezelf makkelijker kan maken. Van ik hierdoor meer vis, NEE, zit ik met meer gemak aan de waterkant en heb je daardoor meer zin om je volledig op de vis te richten en kan je hierdoor meer kracht opbrengen om door te gaan, JA!

Van het stokvissen schrijf je niet letterlijk, ik nam alleen op uit je eerdere bericht dat je de basis belangrijk vond en de basis van het vissen begint hier. Maar aan de cynische toon in de laatste regels heb je toch ongeveer dezelfde gedachtengang. Ben je een echte door het vangen van die voorntjes, Nee dat niet maar je hebt wel een basis waarvanuit je kan bouwen.

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-01-2003 13:42

Klaas,

Niemand, Geen en Niets zijn de antwoorden op jouw vragen.

Wat Jeroen zegt klopt wel, iedereen kan vissen en de een beter dan de ander. Waarom? Gewoon omdat hij beter is. Wie zegt dat? Niemand, al doet het internet je tegenwoordig wel anders geloven! Is hij daardoor Echter dan de ander???

mvg

Bart van den Hurk
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

15-01-2003 14:40

Petrus is niet de enige; Aad ZAADslikker.
Ga ook maar eens een priveberichtje sturen.

mvg Rob
Jeroen Leuven

15-01-2003 14:42

Rob,

Misschien zijn ze daar juist op uit, gewoon negeren dan houdt het vanzelf op.

Gr.
Wilko Bloem

15-01-2003 14:55

Beste Laurens even dan:
Als je al mijn postings c.q. replays had gelezen, had ik mij zelf nu niet steeds hoeven te herhalen, en was onze discussie totaal overbodig geweest! Oké zand er over wat mij betreft, ik ben geen moment boos geweest.

Andere Heren:
Trouwens dat is nog nooit iemand gelukt hier op het board, die dat voor elkaar krijgt bij mij, inderdaad heel arrogant van mijn kant. Als ik mij zou ergeren aan alles wat men over mij post, zou ik acuut met het board gebeuren stoppen, maar zover is het nog lang niet heren, ik vermaak mij uitstekend, sorry!!

Ik zou zeggen Heren, maak van Uw hart geen moordkuil, en gooi al Uw frustraties en respectloos gedrag hier maar ten grabbel, ik moet er alleen maar om lachen en U doet Uw zelf veel te kort. Wat een discussie al niet teweeg brengt en men zich aangesproken voelt foei, foei toch!

Met high technische groet Heren, en niet Heren...Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gast

15-01-2003 15:00

Ach Wilkotje.... Ik kan niet geloven dat jij 59 bent.
Ben je getrouwd Wilko?
Kdenk het eig. niet. IK hoop dat als ik jou leeftijd heb in een andere positie zit dan jij.

Groet van een niet-Heer
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

15-01-2003 15:43

Een hele hoop ophef en bombarie om iets dat niet door andere te beantwoorden is.
Wie is karpervisser en wie niet.
Mij kan het geen ruk intreseren,degene die denkt dat ik geen karpervisser ben,swa je denkt maar, zolang ik maar kan gaan vissen en mijn visje vang,met de pen of op de moderne manier het maakt me niet uit.
Vergeet een ding niet het is een hobby(en ook nog een mooie).
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-01-2003 16:41

Wil,

Sinds wanneer heb jij tijd voor dit Forum, of is het wat rustiger in de zaak?

Het blijft koffietafelpraat en als er ijs op het water ligt dan komt het slap geouwehoer bij de karpervissers naar boven. Beetje eigenwijs moet je zijn, toch?

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

15-01-2003 16:46

Op 2003-01-15 14:55, schreef Wilko Bloem:
Beste Laurens even dan:
Als je al mijn postings c.q. replays had gelezen, had ik mij zelf nu niet steeds hoeven te herhalen, en was onze discussie totaal overbodig geweest! Oké zand er over wat mij betreft, ik ben geen moment boos geweest.

Andere Heren:
Trouwens dat is nog nooit iemand gelukt hier op het board, die dat voor elkaar krijgt bij mij, inderdaad heel arrogant van mijn kant. Als ik mij zou ergeren aan alles wat men over mij post, zou ik acuut met het board gebeuren stoppen, maar zover is het nog lang niet heren, ik vermaak mij uitstekend, sorry!!

Ik zou zeggen Heren, maak van Uw hart geen moordkuil, en gooi al Uw frustraties en respectloos gedrag hier maar ten grabbel, ik moet er alleen maar om lachen en U doet Uw zelf veel te kort. Wat een discussie al niet teweeg brengt en men zich aangesproken voelt foei, foei toch!

Met high technische groet Heren, en niet Heren...Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:


Euh, lijkt wel een andere (en beter leesbare) schrijfstijl?!?!?! Is dit echt WJ Bloem?
HansPeter van Ee

15-01-2003 17:30

Heren

Men kan wel afgeven op Wilko zijn schrijfstijl maar weet wel dat dat voort komt uit het feit dat er over het algemeen slechts wordt gelezen.
Door zijn manier van posten dwingt hij mensen toch om hun aandacht te focussen op wat zij nu eigenlijk lezen.
Maar het lijkt erop dat sommige het dan nog niet lukt...

Dat begint al bij zijn eerste 'provocerende' openingsposting.
Hij beschuldigd niemand ergens van, hij neemt alleen een trend waar.
Een duidelijke omschrijving van wat een echte karpervisser nu precies is heb ik niet kunnen vinden.

Een aantal mensen hapte lekker waardoor ik(mijn mening) van een leuke 'discussie' heb mogen genieten.
Vooral blijven lezen...

Peter

Een voorbeeld: Afgelopen zondag zag ik Willibrord op tv.
Het blijkt dat er onlangs een figuur is geweest die zijn hond heeft doodgeschopt.
Die vent die dat op zijn geweten heeft bleek duidelijk doorgedraaid.
De man loopt gewoon vrolijk rond in alle vrijheid, het had mijn buurman niet moeten zijn want voor dat soort personen zonder normen en waarden ken ik geen tolerantie.

En als ik 1 ding zeker weet over 'onze' maatschappij dan lijkt het me duidelijk dat men veel te tolerant is geweest de afgelopen jaren.
Nu heeft iedereen de mond vol over de normen en waarden die blijkbaar zoek zijn bij verschillende mensen.
Maar 1 oplossing voor: Zero-Tolerance!!!

met normvervagende groet

HPE
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

15-01-2003 17:42

Ja Bart ook hier komkommertijd en dus neem ik tussen het werk door eens ff de tijd om op het web te surfen,tussen de vissen en de tieten(ja wie kijkt niet)op het web vind ik de discussies op dit forum toch wel intressant,tenminste vaker.
De discussie van Wilco is eigenlijk goed bekeken helemaal geen discussie,hij zegt infeite helemaal niet zoveel en dat had HPE al heel goed gezien.
Het is geen discussie maar een uitlokking tot reactie op iets wat er niet is.
En petje af Wilco het is je gelukt,hele volksstammen zijn zich aan het verdedigen waar het niet nodig is.
TRAP ER TOCH NIET IN MET ZIJN ALLE.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-01-2003 18:56

Bart,

Ik maak voor mijzelf uit of ik suc6vol ben of suc6 heb. Ik ga naar de waterkant met een bepaald idee. als dat slaagt ben ik voor mijzelf suc6 vol. Ik vis gewoon voor mijn eigen plezier.

Veel ik-en niet? Klopt. Andere posting maar ala. Beetje egoistisch is elke karpervisser. Anders hing ie wel een borgjje neer wanneer waar er gevoerd os en wanneer hijzelf komt toch?

Maar egoisme is geen egotripperij. Grote vissen vangen wil alleen maar zeggen dat er op een water gevist wordt waar grote vissen rondzwemmen.


HPE,

Zero tolerance- Prima, maar dan ook niet vissen waar wanneer het niet mag. Of is dat een gedoogbeleid. Schijnt ook modern te zijn.

MVG

Klaas
HansPeter van Ee

15-01-2003 21:07

Klaas

Absoluut mee eens.
Dan komt er weer meer rust voor mij :smile:

met niezende groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2003-01-15 21:12 ]</font>
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-01-2003 13:35

Wilko,

Nog 1 keer dan... juist jouw herhaalde en steeds minder zwart-wit gestelde postings was uiteindelijk hetgeen waar ik op uit was.

Gr. Laurens
HansPeter van Ee

16-01-2003 20:25

Op 2003-01-12 15:16, schreef Jeroen Gentjes:
Is Wilko dan niet dezelfde persoon als HansPeter?????????



Is Jeroen dan niet dezelfde persoon als Tjander Meddocks????

met quotende groet

HPE
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

16-01-2003 20:41

HB,

Lijkt me sterk want volgens Jeroen kan iedereen vissen terwijl volgens Tjander niemand, behalve alleen hijzelf kan vissen.
Groet,

John



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-01-16 21:07 ]</font>
HansPeter van Ee

16-01-2003 20:55

John

Niet dat het me boeit want ik ben toch Wilko :smile:

met bloemachtige groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2003-01-16 20:56 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

16-01-2003 21:03

HP,

Wellicht een iets te hoog gehalte papaverolie tijdens de wekelijkse Bloemtherapie????
Groet,

John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-01-16 21:05 ]</font>
HansPeter van Ee

16-01-2003 21:14

John

Nee, helaas voor jouw wordt er tijdens de therapie geen gebruik gemaakt van papaverolie of andere geestverruimende middeltje's.
Bij deze therapie wordt alleen gebruik gemaakt van de allerlaatste high-tech ontwikkelingen die er op de markt verschijnen.....

met geestdodende groet

HPE
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-02-2003 18:06

allemaal gezeik,
De karpervissers van de zogenoemde "oude garde" kunnen niet tegen kerstbomen voerboten diepte meters etc.
waarom vraag ik me dan altijd af.
volgens mij is het juiste antwoord:pure jalozie.
de gene die vroeger begonnen zijn met karpervissen hebben naar mijn mening nooit het geld gehad om het te kopen....maar ja toen was het ook nog niet voorhande.
wie bepaald eigenlijk hoe je moet vissen?
Beslist niet de oude garde.
ik persoonlijk 25 jaar oud vind al die hightech snufjes helemaal het einde,ik heb onlangs een microcat gekocht en ben van plan er een diepte meter aan te schaffen en zelf een gps....ja oude garde een gps.Heerlijk gewoon dat je je voerboot in het water zet....dat ie gewoon via een voorgeprogrameerde preset je lijn uitvaart en dan automatish weer terug komt(handig in de mist)Helaas moet ik nog even wachten want het is nog niet verkrijgbaar....maar het komt er wel aan.
De meeste mensen die ik spreek over voerboten zijn altijd negatief hierover.......meestal hebben ze er zelf geen...............
verklaard een hoop toch?
Wilko Bloem

23-02-2003 14:34

Mmm humor....hoor, is dat even genieten!Pas op voorje rug,met al die materiele balast!
Met geeuwende groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol: