Welke FACTOREN zijn bepalend om te gaan KARPERVISSEN?

Plaats reactie
Relmer Warning
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-03-2002 01:00

08-01-2003 19:27

Waarom zou je niet gaan karpervissen!!!!!Dit is een vraag die ik voor mezelf gemakkelijk kan beantwoorden. Maar voor een ieder ander kan die veel gecompliceerder zijn.

Met deze vraagstelling probeer ik voor mezelf en voor anderen in te beelden hoeveel tijd de karpervisser nou eigenlijk heeft, en wat belet hem vaak?

Vandaar hieronder een kleine algemene opsomming van factoren die bepalend kunnen zijn.

Bepalende factoren:

1 Werk
2 Tijd
3 Wederhelft
4 Weer
5 Seizoen
6 Vis Collega(s)
7 Geld
8 Nachtwater ja/nee
9 Vakantie (s)
10 .........

De Factoren die voor mij bepalend zijn:

1,2 en 3

Ben benieuwd naar jullie Factoren en/ of reacties ??????


Vriendelijke vissersgroet en vangse
Ew
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

08-01-2003 19:39

Ik denk niet dat je dat zo makkelijk kan verdelen in factoren maar om de hele situatie om je heen en waar je op dat moment de meeste waarde aan hecht.
Als ik geen auto kan hebben dan is het al meestal afgelopen
Gast

08-01-2003 21:04

Ja wat zijn de factoren???
Nr 10 bij mij
en dat is Ik heb ook wel eens 5 kilo bollies gedraaid met vogelvoer erin van een karper visser gekregen die er echt verstand van heeft en toen ik eenmaal wou gaan vissen na +/- 5 dagen en de bollies wou gaan gebruiken stond er de schimmel al op.

ja zo zie je maar.
Maar ik heb nu een droog machine ontwikkeld met die karper visser en ander zaad gebruikt en nu gaat het wel goed maar nu vind ik het te koud en mij wederhelft gaat niet mee dus heb ik een dubbel probleem
Harald Huizing
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-10-2002 01:00
Locatie: Wageningen

08-01-2003 23:52

Boeie, vissen met die boillies!!! Met schimmels erop kun je soms heel goed vangen!! Die karper ziet hooguit nog wat extra voedsel, en zo'n beschimmelde bal komt 'ie ook niet elke dag tegen.

Groetjes
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

09-01-2003 00:16

Alo Alo

Bij mij zijn 1, 2 4 en 8. 8 is bij ons verboden, maarja er is wel meer ....

MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-01-2003 01:08

Waar bevindt zich Zuidland??????
Jeroen Leuven

09-01-2003 10:48

Reller,

In jouw opsomming van factoren is 2 voor mij van toepassing.

1 valt te combineren
3 werkt in de horeca en ik op kantoor
4 heeft geen invloed op mij, ik blijf doorvissen
5 zie 4
6 alleen of met meerdere maakt me niet zo veel uit
7 heb ik genoeg van
8 trek ik me niet zo veel van aan
9 zie 4

Met antwoordende groet.
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

09-01-2003 15:00

1. Ik moet mijn karperspullen ook verdienen, en zit op kamers en betaal alles zelf dus, JA.
2. Vaak heb ik bergen huiswerk, gewoon werk, tijd om naar het water te vertrekken en andere bezigheden dus JA.
3. Of ik er blij mee moet zijn weet ik niet maar daar heb ik op dit moment geen 'last' van dus, NEE.
4. Daar trek ik mij meestal niets van aan of het moet echt te gek worden dus NEE.
5. Ik ga vaker in het warmere seizoen vissen maar dat heeft dat weer betrekking op de tijd die ik s'avonds overheb na de studie alvorens het donker wordt dus JA.
6. Ik ga meestal met één van mijn vismaten omdat die de beschikking heeft over een auto en we hebben het dan ook gezelliger dus wederom, JA.
7. Zoals ik bij één reeds vermeldde, JA.
8. Ik ga (te) weinig s'nachts vissen dus, NEE.
9. Ik ga in de vakantie wel vaker vissen dan in de gewone lesweken. Bovendien ga ik in de vakantie als het ff kan op visvakantie dus, JA.
10. Ik heb niet de beschikking over een auto en dat is echt heel vervelend als je anders meer dan een uur op de fiets zit voor je op de plaats van bestemming bent dus nog maar eens, JA.

mvg Rob
Relmer Warning
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-03-2002 01:00

09-01-2003 21:41

Michael Bouman
Zuidland bevind zich in het Zuiden van het land onder de rook van R'dam.
Relmer Warning
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-03-2002 01:00

09-01-2003 21:46

Mensen, toch leuk dat er al enige reacties zijn die veel van elkaar verschillen, zo blijkt wel dat het ook sterk van de leeftijd afhangt.

Karpervissen is voor velen een verslaving en ook voor mij, maar deze verslaving heeft toch verdomd veel tijd nodig.
Relmer Warning
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-03-2002 01:00

09-01-2003 21:47

Arie Bollen

Dat noem ik nou de pechfa(u)c(k)tor



Maz.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-01-2003 00:45

Beste Relmer,

bedankt voor je geografische uitleg.

In eerste instantie vond ik je vraagstelling ietwat onduidelijk.

Na alles voor de 3e maal doorgelezen te hebben vindt ik het nog steeds onduidelijk.

Maar ik zal mijn best doen:

werk: "mijn" restaurant is op 4 december afgebrand dus op dit moment ben ik in opleiding voor sloper, schilder enz.

Tijd: meer dan vorig jaar, zeker om goed een stek voor te bereiden.

Wederhelft: Miss Karpervriendelijk 1999 tot en met 2003!!! Mijn Hetty vliegt op haar bezemsteel overal naar toe. Zelfs om te voeren!

Weer: nog nooit rekening mee gehouden

Seizoen: lente, zomer, herfts, winter???

Vismaat, tja zo noem je ze: 2 toppers. Mijn Guppie(boot) en Stymon.(over hem ga ik nog wel eens een boek schrijven)

Geld: in overvloed......

Nachtwater: HUH......?

Vakantie: De herbouw duurt minimaal tot 1 oktober dus.........

10: Ben blij dat Zuidland in het Zuiden ligt. :smile:

Met afgefikte groet, MB

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2003-01-10 00:47 ]</font>
Gast

10-01-2003 17:19

Ik wil in het rijtje ook nog 'uitgaan' zien eigenlijk. Ik denk dat veel jongeren een keuze moeten maken tussen ;oungen aan de bar of aan de waterkant. Voor mij staat nu uitgaan op 1. Als ik wat ouder ben (lees 40+ hahahaa) komt het vissen wel weer. Ik ben zon visser die gaat vissen voor de gezelligheid.Ik weet dat velen van jullie dit niet 'echt'vissen vinden, maar ik behandel de natuur met respect en daar gaat het toch om. Naast wederhelft wil ik er daarom ook nog sociaal leven bij hebben staan. Als ik verhalen lees van sommige jongens in de leeftijd 16-24. Dan denk ik van: HEBBEN JULLIE GEEN DRANG NAAR HET SOCIALE LEVEN. Maar ja, dat ben ik maar.
Gast

10-01-2003 17:46

heb jij ook wel eens pech gehad met je bollies Relmer????
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-01-2003 18:12

Het enige wat mij kan weerhouden om te gaan karpervissen zijn inderdaad werk, tijd en wederhelft. De rest niet!

Bart
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

11-01-2003 16:00

Jeroen, tot een jaar terug had ik vrij weinig behoefte aan MEER sociale contacten. Dit jaar besteed ik daar meer aandacht aan mede doordat ik op kamers zit en nu zo'n 20 km van mijn thuiswateren vandaan zit. Fietsen is dan niet echt een pretje met zo'n volle en vooral zware kar achter je aan.

mvg Rob
Gast

11-01-2003 18:28

Op 2003-01-11 16:00, schreef Rob van Os:
Jeroen, tot een jaar terug had ik vrij weinig behoefte aan MEER sociale contacten. Dit jaar besteed ik daar meer aandacht aan mede doordat ik op kamers zit en nu zo'n 20 km van mijn thuiswateren vandaan zit. Fietsen is dan niet echt een pretje met zo'n volle en vooral zware kar achter je aan.
mvg Rob


Ja ik vind de tijd dat je op kamers zit sowiezo een tijd om je netwerk te verbreden. Deze tijd komt nooit meer terug, de tijd van meer vissen wel.....

By the way, vind je het nu beter of minder dat je niet zo vaak meer kan vissen?
Relmer Warning
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-03-2002 01:00

12-01-2003 18:25

Arie Bollen Ik heb inderdaad weleens problemen gehad met bollies draaien en dat vogelvoer probleem ken ik ook!!!!
Een vismaat kon toen weer goedkopere spullen gebruiken wat de schimmel veroorzaakte, ja geld is geld maar ik kies toch voor kwaliteit.

Mede voor de hardheid en de beperkte ruimte heb ik een droogrek gemaakt, toch leuk dat er mensen zijn met de zelfde intresses en gedachten.

En die factor 10 bij jou Arie Bollen kunnen nog veel meer verschillende problemen zijn.

Zo heb ik in het verleden eens een enkel nacht sessie' je meegemaakt met meerdere karpervissers bij elkaar super echt waar maar toch zijn er dan nog van die zieltjes die met hun Ford Transit (zonder gordijntjes) de verkeerde draai manouvre uithalen en bijna overhellend de rivier in donderen hihihihi, met man en macht duwen trekken en toch gelukt. En First but not least bel meneer weer mobiel om te melden dat hij de verkeerde afslag gemist heeft en nu tot de deurdorpels vast staat in de bagger.

Ja dit zijn ook van die factoren die het soms allemaal wat minder maken.




He dat is balen.

Arie (D)bollen Arie (D)Bollen Arie (D)Bollen

Oja frituurpan ruilen voor koffertje!!!!!!
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

13-01-2003 10:36

Ik zit sinds het begin van November op kamers en heb mijn horizon, naar eigen inzicht, al aardig verbreed. Ik ga vaker uit, heb meer nieuwe vrienden en heb meer lol. Alleen kosten die nieuwe sociale contacten te veel geld naar mijn zin. Ik heb één bijbaantje en het wordt hoog tijd dat ik er één bijneem, anders krijg ik de eindjes dadelijk niet meer aan elkaar geknoopt. Ik ga deze opleiding waarschijnlijk in mei afronden en dan ga ik een nieuwe studie van drie of vier jaar tedemoet en dan heb ik genoeg tijd om evt. mijn sociale contacten uit te breiden.
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen van mijn leeftijdsgroep, maar als ik mag keizen tussen een nachtsessie of uitgaan op de vrijdag- of zaterdagavond, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

mvg Rob
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-01-2003 14:36

Wederhelft zal mij niet tegenhouden, want die gaat net zo makkelijk mee. Tijd is voor mij de grootste factor, want bij een fulltime baan valt het karpervissen slecht te combineren of het moeten kortere avondsessies worden.

Groeten Peter

ps kim bedankt dat je met me meegaat vissen!!!
Relmer Warning
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-03-2002 01:00

18-01-2003 11:04

Rob van Os

Zo je bent nog al serieus bezig met je leren en wel zijn prima toch?

Een bijbaantje zou niet verkeerd zijn karpervissen en stappen zijn dure hobbies (hik Hik )

Sterkte met je studie en effe afronde die opleiding. Het grootte voordeel van school is die grote hoeveelheid vrijetijd die je weer mooi kan benutten voor het karperen.

vr groet

EW
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

18-01-2003 16:05

Relmer Warning,
Ik zeg absoluut niet dat de werkenden onder ons niets te doen hebben. Maar deze jongen moet een ingekorte versie van het 4 én 5 jaar Havo in 9 maanden voltooien. Dus zoveel tijd hou ik niet over met al dat huiswerk.
Ik heb nu één bijbaantje s'avonds maar ben haast genoodzaakt om er voor de zaterdag nog één bij te nemen. Ik ging eerst bijna nooit uit en nu nog niet zoveel hoor. Ik zou bijna met jullie willen ruilen. Trouwens een auto / rijbewijs zou ook prettig wezen maar daar heb ik simpelweg geen tijd en geld voor dus dat wordt waarschijnlijk mei.

Met tijdloze groet Rob
Plaats reactie