Vrijdag de 13e...

Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

13-07-2007 23:21

Het is vrijdag de dertiende vandaag.

Onderweg naar m'n voerstek, zag ik een zwarte kat in de berm zitten...
Ik dacht er verder niet zo bij na.

Het waterpeil was alweer aan het zakken. Hier en daar nog drassig op de graslanden. Maar goed. Lekker aan het bollen katapulten geweest.

Ik wil weer naar de auto terug lopen en besluit om direct naar de hoger gelegen dijk te gaan in plaats van dezelfde weg langs het water terug.

Ik doe een tiental stappen en plotseling sta ik tot aan m'n kuiten in het water!!! Als ik vloekend en wel boven aan de dijk ben gekrabbeld en ik kijk naar beneden, zie ik allemaal water tussen het gras staan... en alleen maar op de plek waar ik uitgerekend weer naar boven moest lopen!!!

De hele terugweg over de dijk liep ik te soppen in m'n schoenen en ook het autorijden was weer fijn: elke keer als je de pedaal intrapte voelde je het water in je schoenen omhoog komen zetten; ja ik weet het, ik had m'n schoenen moeten afgieten, m'n sokken uit moeten wringen, enz. maar ik had het helemaal gehad daar en wou zo snel mogelijk naar huis terug voordat er nog meer gebeurde...

Het lijkt mij wel eens interessant om te zien wat er zoal gebeurt aan groot en klein "ongeluk" op dit soort dagen!

Hebben jullie ook "ongeluk" meegemaakt vandaag of op andere vrijdag de dertienden??? Had die kat er iets mee te maken? Zal ik morgen dan wel vis vangen?

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-07-2007 23:30

Ja zeker heb gvd 3 vissen in 20 min verkloot met de pen.. na 4 dagen voeren nog niks.. kloot vrijdag voor de rest niks aan de hand, voeren alleen verhoogt..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

13-07-2007 23:39

Da's inderdaad vette pech óf ongeluk!!!
Geen voortekenen gehad?

Ik had het kunnen weten met die zwarte kat, maar normaal gesproken zie ik zo vaak zwarte poesjes en daar is dan niks mee aan de hand!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-07-2007 23:56

vrijdag de 13e??
ITS ALL IN THE MIND Jacob..!!
maar ..zaterdag de 14e ???helemaal goed :wink: :wink:
succes op het natte, je hebt ze wel verdient :)

IK..??nee, jammer genoeg niet. "" moet zondagavond op vakantie
erg heh?? :D :D


p.s leuke woorden wisselingen lees ik van jou/jullie
ga zo door!!!!

gr.,fred
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

14-07-2007 00:04

Dank je wel Fred, ik ben er ook hard aan toe!!!

Ik begin alleen koppijn van m'n koppigheid te krijgen.
Toch wéér op zoek naar IJsselkarper... i.p.v. het gegarandeerde succes.

Maar het begint nu wel een beetje te knagen! Maar je hebt gelijk: zaterdag de 14e moet dan weer goed zijn (dat is het al of bijna, geloof ik), toch?

Tsja, ik heb ook altijd zo'n hekel aan die gedwongen vakanties, wat moet je in godsnaam zoal doen???

Veel plezier alvast...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

14-07-2007 00:13

Nou Jacob, succes heb je toch al?? je ben een volhouder, en dat vind
ik al gematigd succesvol.
wedden dat je zo blij ben als een baby met een schone luier, als je
er eindelijk 1 uittrekt.
Hoofdpijn van eigenwijsheid?? hmmm, klinkt enigzins bekend :wink:


en Jacob.., mezelf vermaken lukt wel tijdens de vakantie, maar
dat pesteind vliegen...
Als ik op 3/4 ben , schijn je zo,n streepje te zien onder het vliegtuig
Ze hebben er zo,n raar woord voor... evenaar
Ik ben blond.., ik snap er niks van :)

gr, fred

p.s Als ik daar ben , zal ik ook af en toe wel ff naar een i.n cafe gaan
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

14-07-2007 00:24

Vrijdag de 13e, mijn meissie is 9 dagen oud, het is buiten 21 graden, de four roses cola smaakt uitermate best, het licht gaat zo uit en het is inmiddels zaterdag de 14e.

Mijn wereld kan niet meer stuk.

Gr,
J.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

14-07-2007 00:25

Het is maar goed dat je in het vliegtuig zit, anders had je bij die streep ook nog een bezoekje gekregen van Neptunus, die kerel met z'n ZZ-top baard én z'n drietand... Normaal gesproken is het goed gezelschap, vooral de zeemeerminnetjes zijn erg innemend, maar als je er voor het eerst komt, schijnen ze je helemaal zeiknat te moeten maken...

Gelukkig dat ik niet blond ben, want dan zou ik helemaal niets meer snappen...

Af en toe een bezoekje aan het café kan geen kwaad, blijf wel van die scheepsbel af, je loopt anders de kans dat je glazen moet gaan wassen...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

14-07-2007 00:47

Jeroen,

Helemaal goed.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

14-07-2007 05:30

Ik heb zeer zeker geen pech gehad op vrijdag de 13e. Ik ben met mn ouders en mn broertje nu op vakantie in Canada, en ondanks de datum zijn we toch wezen vissen. Met een gids op steur. In totaal hebben we 11 steuren weten te vangen. Mijn broer en ik elk 5 en mijn pa heeft zijn eerste vis ooit gevangen, direct een lummel van 1,35 meter!

Al met al een heel goede vrijdag de 13e!
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Freek Swaans

14-07-2007 08:27

Ik heb het toch goed voor elkaar op zo'n vrijdag de 13e..
Het was hier kermis, en dan word er om half 11 altijd
vuurwerk afgestoken. Dus ik stond bij het vissen te genieten
van dit vuurwerk tot ik een run kreeg, na ongeveer 10 min
zie je dan toch een nieuw pr op de onthaakmat liggen.
M'n pr stond op 25 pond, is nu verhoogt naar 27. Dus ik mag
tevreden wezen over deze vrijdag de 13e ;)

Mvg, Freek.
Gebruikersavatar
romanootje lageweg
Berichten: 258
Lid geworden op: 21-02-2006 20:26
Locatie: den-haag

14-07-2007 09:49

En ik heb geblankt met vrijdag de 13de :lol:
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

14-07-2007 10:22

Vrijdag de dertiende mijn geluksdag ving ooit op deze dag mijn pr! :D
dennis hooiveld
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-01-2007 16:17
Locatie: Emmen

14-07-2007 10:38

...
Laatst gewijzigd door dennis hooiveld op 21-12-2009 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

14-07-2007 10:59

Nacht vissen van donderdag op vrijdag (13e). Ik had een beginnende karpervisser meegenomen, om hem wat te leren. Hij weet nu in iedergeval hoe het NIET moet. Zal even een opsomming maken:

- Direct bij aankomst regen. Vooral tijdens het opzetten, dus slaapzakken/strechers waren nat
-Even kijken of de stekken wiervrij zijn. Gooi ik 1 keer in, vliegt de speedlink van de wartel. Ach, kleinigheidje hou je...
-Even voeren aan de overkant, emmer tijgers mee en dan een gladde helling op lopen. Jawel....Klats en daar lag ik onder de tijgers met een voerschep in de hand.
-Alle hengels liggen, dus even een overwrap over de plu gooien. Nu stond alles alleen op zo'n schuine helling dat de haringen niet bij de grond kwamen. Even de voorste stormpalen door de lusjes halen (bij de deur) Bam scheur ik 2 lusjes uit. Resultaat: De overwrap stond net zo slap en krom erbij daar lusten de honden geen brood van.
-Dan wachten op een run. Dit duurde langer dan ooit, maar eindelijk hij ging. Ik stap uit mijn (uiteraard scheefstaande) strecher, loop ik tegen de enige stormpaal van mijn overwrap aan, en jawel de hele zooi staat nu echt op instorten. Vis godzijdank geland.
-Half uur na het ingooien, begon er een hengel te piepen, maar dan niet door een vis, maar een vracht drijfvuil. Opeens kwam er allerlij rotzooi (van riet en wier tot delen van houten beschoeiing) voorbij drijven. Resultaat, de hengels konden de rest van de nacht er niet meer inliggen, na een kwartier begon alles te piepen. Toplood helpt niet, toppen omhoog ook niet. Dus maar gewoon hengels binnen gehaald en eindelijk slapen (5 uur 's ochtends)
- Maar dat slapen ging niet voor lang, om kwart voor 6 werden we gewekt door een maaimachine die het riet (10 meter naast ons) af moest maaien :cry:



Resultaat, doodop na de nacht...
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

14-07-2007 11:11

Had gisteren ook een lekkere dag hoor...

De twee voorgaande nachten was het piep stil op mijn stek. Weinig actie gezien. Ondanks de twee nachten zenuwachtig te hebben rond gedribbelt tot vroeg in de morgen was het kutje pik andijvie.

Ik besloot maar de handdoek in de ring te gooien en even een nachtje thuis te slapen. Toen er een plotseling een rook ontwikkeling in mijn tentje plaats vond :o

De telefoon lader die op de accu was aangesloten vond dat het tijd werd om licht ontvlambaar te worden op die 13de gister...

Na snel als brandweerman te hebben opgetreden was het vuurtje snel gedooft 8)

Afbeelding
de tas....

Op de terug weg vond ik eindelijk de vissen. Prachtig lagen ze tussen de wierbedden en op de zandplaatjes.

Straks maar even proberen :wink:


Groetjes
Gebruikersavatar
bart willems
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-11-2003 01:00
Locatie: Emmeloord

14-07-2007 12:19

mag het ook zaterdag de 14de zijn? Want ik heb vandaag een boilienaald door mijn vinger gehad en die moest er onder verdoving uitgehaald worden dus dat wordt een week niet vissen :evil:
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

14-07-2007 12:24

waarom een week nie vissen :-?
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

14-07-2007 13:05

gisteren op vandaag een nachtje gemaakt..

bij aankomst beetje gevoerd. daarna hengels optuigen, en ingooien..

binnen 20 minuten al 4 brasems op de kant liggen.. ik dacht goh lekker zo!! :evil:

voeren maar direct gestopt en single verder vissen. na 2 brasems verder werd het rustig. voerplekken waren leeg en wachten kon beginnen.

al gauw kwam de karper. en het begon eindelijk te lopen. tot snachts 2 uur 9 karperruns gehad. waarvan 3 verspeeld!! was het spuugzat. welliswaar geen grote vissen maar toch. zat me niet lekker..

verder de hele nacht geen piepje gehad tot vanmorgen bij de koffie. gigantische fluiter en na aanslaan bleef die zeker nog 30m door razen..
aan de run herkende ik dat het om het om 1 van de oudere vissen moest gaan. die knolletjes die ze dit jaar erin gegooid hebben geven het na 1-2 minuten al op. maar dit was een vechter.

maar het ergste gebeurde.. de vis gaat met zijn kop langs een mosselbank en pats... onderlijn geknapt.. kon mezelf wel voor de kop schieten..

maarja volgende keer beter..
Ronald Drogt
Berichten: 57
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Amsterdam

14-07-2007 14:30

Anderen zeggen de 13e is mijn geluksdag. Stiekem hoopte ik hier dus ook op, ik had er zelfs een dag ADV tegen aan gegooit, vrijdag...

Donder...avond, met venijnige miezerregen onderweg naar 'mijn' eilandje, helemaal nat geworden op de boot, en ook nog met regen het boeltje opgezet. Vrijdag vroeg in de ochtend 3 runs gehad waarvan slechts 2e gevangen... niet eens de zwaardere dames van de plas.
Vrijdagochtend ontvang ik een gezellige muggenregen wat zeker 23 beten opgeleverd heeft.
Vrijdagmiddag ontdek ik een teek in mijn zij die ik er niet goed uitgekregen heb, dus het hoofdje zit er nog in... (help dit wordt missch Alzheimer)!
Kortom, van vrijdagochtend 6 uur tot vanmorgen 8 uur geen enkele karper in mijn buurt gehad... -:> Dit gebeurt me zelden op deze plas.

Eigenlijk zou ik tot zondag blijven zitten maar ben dus eerder, en redelijk balend, teruggekomen...

Heerlijk die diepere dalen (na veel inspanning) maar de onvermijdelijke pieken zullen het gevolg zijn... (toch? en wie zei dit ook al weer)
Think Global act Local
Gebruikersavatar
bart willems
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-11-2003 01:00
Locatie: Emmeloord

14-07-2007 15:05

omdat aan de andere kant van mijn vinger er een snij moest worden gemaakt om de boilienaald er uit te kunnen halen en dat moest gehecht worden.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-07-2007 18:02

dennis hooiveld schreef:vrijdag de dertiende mijn geluksdag ook , toen kwam ik op de wereld :P


De rest van de wereld had dus vette pech die dag!
Geintje hoor!

Hihaaa, gisteren juist weer geluk, eerste vakantiedag en een fantastische sessie met een heuse rivierdertiger. Hoppa, meer van dit!

Groet,
Kees

PS niet zo bijgelovig zijn Jacob!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-07-2007 18:17

Ik had er gisteren ook 3 kees,voor mij ook geen pech dus. :lol:
Gebruikersavatar
joep van rijn
Berichten: 108
Lid geworden op: 15-06-2006 17:56
Locatie: Zuid-Holland

14-07-2007 18:19

na ik heb geblankt, was vergeten om op de kalender te kijken :-? :lol:
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

14-07-2007 18:51

ben vanaf vrijdag de 13de op zaterdag de 14de normaal krijg je daar rond half 12 wel een vis maar nu bleef het stil tot de 14de om 2 uur schub van 26pond dus geslaagde sessie.