Vissen is in!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

20-06-2007 08:50

Dit vond ik in de telegraaf. Wel leuk om te lezen dat al die investeringen van SVN zich uitbetalen!

Vissen weer in
door onze correspondent
AMSTERDAM - Vissen wint razendsnel aan populariteit onder de jeugd. Zaten in de jaren negentig 300.000 kinderen van vijftien jaar of jonger met een hengel aan de waterkant, nu is dat aantal dankzij veelbekeken visprogramma's op tv bijna verdubbeld en slaan 550.000 jongelingen met enige regelmaat een hengeltje uit.

De gemiddelde leeftijd van jonge vissers ligt zelfs rond negen jaar. Hengelen en sportvissen zijn 'hot'. Vorig jaar bleek het aantal vrouwelijke vissers binnen vijf jaar van 15.000 naar 20.000 te zijn gestegen. Sportvisserij Nederland vaardigt dit jaar zelfs voor het eerst een officieel WK-vrouwenteam uit naar de grotere viswedstrijden.

De jeugd wordt volgens Onno Terlouw van de sportvisorganisatie warm gemaakt door allerlei visprogramma's op televisie. "Op Discovery zijn dagelijks shows te zien waarin bij warme oorden naar de mooiste vissen wordt gevist." Ook de moderner wordende apparatuur en kleding springen bij kinderen in het oog. "Het is weer stoer om te vissen. Je kunt pronken met de meest geavanceerde hengels en de nieuwste gadgets", zegt Terlouw.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

20-06-2007 11:10

Jammer, nog meer concurrentie :wink: :(
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

20-06-2007 11:20

Zolang ze maar bij witvissen beginnen en niet gelijk de karperstokken pakken...

En er moeten meer vrouwen aan de waterkant 20,000 is nog loang niet genoeg voor iedereen :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Harald Bremmer

20-06-2007 14:03

ik vind het een goede ontwikkeling. Laat het nog maar harder groeien. Het zou best eens kunnen zijn dat de positie van de hengelsport sterker kan worden in dit land. De hengelsport heeft wat mij betreft de laatste jaren iets te veel in het negatieve daglicht gestaan. En bang voor echte concurrentie ben ik niet. Wat wel goed zou zijn is meer educatie zodat er niet meer "problemen" omtrent hengelaars komen. Als je meer gemotiveerde hengelaars hebt krijg je grotere clubs en verenigingen. En dus meer mogelijkheden.

Maar volgens mij zal dit wel goed komen.

Groeten Harald
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

20-06-2007 15:11

Harald Bremmer schreef:ik vind het een goede ontwikkeling. Laat het nog maar harder groeien. Het zou best eens kunnen zijn dat de positie van de hengelsport sterker kan worden in dit land. De hengelsport heeft wat mij betreft de laatste jaren iets te veel in het negatieve daglicht gestaan. En bang voor echte concurrentie ben ik niet. Wat wel goed zou zijn is meer educatie zodat er niet meer "problemen" omtrent hengelaars komen. Als je meer gemotiveerde hengelaars hebt krijg je grotere clubs en verenigingen. En dus meer mogelijkheden.

Maar volgens mij zal dit wel goed komen.

Groeten Harald


Helemaal mee eens Harald!

Gr. Patries
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

20-06-2007 17:27

Heeft iemand toevalig de Koen&Sanders show geluistert vanmiddag om 4 uur op 3FM? Hier ging het ook over dit onderwerp.
Life is ours, we live it our way
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

20-06-2007 17:47

vissen is in?

omdat het mooi weer word

jammer, van mij mogen al die badgasten die alleen vissen als de zon schijnt ook nu gewoon lekker thuis blijven
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-06-2007 23:17

Zeer kortzichtig Wes Daan. Zonder al die 'badgasten die alleen met mooi weer vissen' (jouw woorden) zou de sportvisserij veel en veel minder bestaansrecht hebben. Er zijn nog altijd 14 miljoen Nederlanders die nooit vissen en (een beetje afgerond) 2 miljoen Nederlanders die wel (en een groot aantal daarvan ook maar af en toe en meestal bij mooi weer) vissen.
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

21-06-2007 06:46

Ik ga gewoon niet vissen met stralend weer.
laat het maar regenen dan komt deze jongen pas kijken!! :lol:
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

21-06-2007 07:55

maar er zit wel een teken van waarheid in

die zogenaamde badgasten zijn wel de mensen die het 9 van de 10 verpesten van
geen vergunningen etc
het niet weten omgaan met de vis

die denken we pakken onze spullen en we gaan maar weer is

sorry maar die mogen van mij lekker thuis blijven
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
K. van den Herik

21-06-2007 08:02

wes,

Zowel in de roof- als in de karpervisserij zijn het die hards die het verneuken.

De ergsten zijn de zogenaamde "geruchtenvissers". Ken je ze? Ze komen in jou sloot ff die 50 er vangen. In elk geval dat gerucht ging dat ie 50 was.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

21-06-2007 08:55

idd namens de jeugd vissen is cool ouwe 8)

aleen komt het bij mij niet door vis-tv enzo

maar omdat ik mn eerste in schuifbare oranje hengeltje kreeg

waar ik een spinner aan knoopt me een kut-knoop

pas later ging ik op snoek (maar ook baars voorn brasem snoekbaars)

en toen ik me hier aanmelde was het raak ik wel alergies
Zoe Bogaers

04-07-2007 02:14

Ik ben er sinds kort 8ter dat ik ook wel beetje kan vissen :oops: en ik wil er zelf mee door gaan! voor my is t idd cool ja.. en ik vind t wel fyn, nu t nog rustig is, stel je voor dat je daar met een enorme volle kant zit met ze alle te vissen, zou ik niet leuk vinden, en dat zeg ik nu terwel k nog zo kort vis :P ag jaa, kheb in 1 week nog maar 1 blank voorntje gevangen :oops: , dus ik ben aardig in voor tips enzo hoe ik alles een beetje moet uitvoeren, ik ben nu zo in in vissen dat ik t haast elke dag wil doen! alleen laatst was er een beetje veel onweer, zatik daar onder een parasolletje met een vriendin HAHA was heel grappig, onweer en blinksem, en harde regen die naar beneden komt! maar voor ik aan een levensverhaal begin stop ik maar he ! haha ik sta trouwes in t forum by vraag; Hulp :$ ofzo iets was t :P

Meisje van 14 die leert vissen(H)
Plaats reactie