Stomste wat je ooit gevraagd is aan de waterkant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-05-2008 09:17

Tja John,

Je kan toch niet verwachten dat het afbekken van kleine jongetjes die met een wat onhandige openingszin een gesprekje op gang proberen te brengen niet gewoon een karaktertrek is die zich op het board niet zou voortzetten. :D

Jeroen, het topic gaat over het stomste wat je ooit gevraagd is. Niet over de stomste reactie. Nou wint die van jou ook niet in de categorie. Geen zin hebben in een bepaald gesprek en dan ontwijkend antwoorden of met een tegenvraag het gesprek een andere kant opduwen is mij niet vreemd. Mogelijk dat iemand daar nog wat van opsteekt. Maar iemand afblaffen en daar nog trots melding van maken? Maar goed, dat is mijn reactie op zoiets. Valt verder toch niet over te praten vrees ik.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-05-2008 14:39

Het "stomste" wat me overkomen, vindt stom een raar woord maar dit terzijde was iemand die met zijn fotoboek met grote en natuurlijk kleine vis kwam vertellen hoeveel die wel niet had gevangen. :lol:

Zonder nonsens, waar gaat dit nog over?
Als ik bepaal vissen niet op de foto te willen zetten dan waardeer ik de vis niet meer? Volgens mij bepaal ik nog altijd zelf wat ik op de foto wil zetten en blijven het mijn herinneringen die tellen. De gewichten waar je mee strooit Jeroen zeggen me helemaal niets namelijk. Heb vaak meer respect voor mensen die normaal met een hobby bezig zijn dan mensen die blijkbaar goed vissen relateren aan de hoeveelheid zware vis. Of zichzelf op een platforom willen zetten om hun acties richting anderen te rechtvaardigen. Het gebeurt me geregeld dat ik vis niet weeg of fotografeer namelijk. Soms omdat ik hier geen behoefte aan heb, maar ook geregeld omdat ik geen weger dan wel camera bij me heb.

Volgens mij vis je voor jezelf en als mensen mij vragen of er wat bijzonders zwemt interpreteer ik dit in ieder geval niet als negatief. Ik pas wel op met informatie verstrekking tegenwoordig, dit is helaas nodig. Gelukkig vertoef ik daarin tegen geregeld op uitgestrekte stukken water waar de kans dat je mensen tegenkomt nihiel is. Als mensen op een target willen vissen moeten ze dit zelf weten, een target hoeft namelijk per definitie niet altijd een zware of de zwaarste vis te zijn. Het kan ook te maken hebben met de beschubbing dan wel kleursetting van de vis in kwestie.

Met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

14-05-2008 17:10

here we go again....
ik heb nooit en te nimmer gezegt waar dan ook in het verhaal of elders dat ik een goeie visser ben...dat maken andere mensen ervan want er zijn ongetwijfeld mensen hier en elders die mij er met gemak zullen uitvissen, de gewichten die ik noemde waren om aan te duiden dat ook al heb je meerdere foto boeken vol met grote kleine dikke of dunne vissen dat dat nog niet wil zeggen dat andere vissen maar te min(niet bijzonder) zijn voor je met zulke vragen krijg je van mij gewoon zo'n reactie heeft verder nix met dom slim of arrogant te maken. gewoon met het feit dat ik erg happig ben op dit soort "vissers".
en zoals al eerder vermeld zou iemand anders exact de zelfde respons krijgen van me.
als mijn ogen me niet bedriegen staat er "Stomste wat je ooit gevraagd is aan de waterkant" ik vond dit een hele stomme vraag....vandaar mijn reactie..

als ik mijzelf zo graag op een voetstuk wilde plaatsen heb ik daar al meerdere kansen voor gehad want een paar dikke vissen in een blad en mensen die naar je wijzen op een KSN meeting tijdens een diashow van jezelf is zo moeilijk niet...en je ben al gauw een bekende en natuurlijk ook voor jan en alleman een goede "karpervisser"...ik sla ff een beurt over dank je wel

wat de plaat voor mijn kop betreft daar in kan ik je zeker geen ongelijk geven maar dat had je al snel door. :wink:(laat mij hier maar zien dat het anders kan)

trots ben ik niet op mijn reactie maar ik kon het ook niet laten om het even te zeggen...misschien hadden deze "oudere" cracks het iets anders op gelost maar dat hoor ik ook vaak van mijn vismaat(55).

(misschien dat we dit gesprek eens een keer mondeling kunnen bespreken zonder verdere scheve gezichten of scheld partijen).
discussies op een scherm kunnen erg verkeerd worden opgevat.

jeroen
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-05-2008 23:36

Beste Jeroen,
Prima hoor, of we elkaar ooit tegenkomen is weer een ander verhaal.
Je standpunt is me iets duidelijker geworden nu, was handiger geweest het direct te profileren.
Ben blij te zien dat jezelf ook zoiets hebt van ja, dat had ook anders gekunt.

Succes en wat mij betreft back on topic, lijkt me nu wel duidelijk voor alle betreffende.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
K. van den Herik

15-05-2008 07:31

31 juni 2002, niet nader genoemd plasje, lingebos genaamd

Man bezig met reanimeren.
Vertel hem dat ie daar maar mee moest stoppen.

Waarom? Krijg er best nog al leven in. Hij is toch niet dood?

Kweenie, zeg ik, maar hij heeft wel nog zijn schaatsen aan en stinkt uit de bek, een beetje...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-05-2008 11:35

van den Herik, back on topic volgens mij :lol: :lol: :lol: :lol:
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

15-05-2008 11:41

Er is mij geleerd, dat je nooit stomme/domme vragen kunt stellen.


Wel dat je stomme/domme antwoorden kunt geven.

:D :lol: :lol: :lol:

Gr Paul
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

15-05-2008 11:56

Leraar van een vriend van:

"Domme vragen bestaan niet jonge, alleen voor de hand liggende antwoorden..."

Ik vond m wel sterk 8)
janwillem hilverts

15-05-2008 14:50

De vraag is nog/net zo dom als het antwoord van de persoon zelf die het niet op een normale manier kan beantwoorde :roll:
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

15-05-2008 21:01

Heb hier aan een plaatselijke plas wel meer geinige dingen meegemaakt.

1. Op de plas mag niet 's nachts gevist worden, en je mag je niet op het water bevinden dmv een boot. Voerbootjes zijn wel toegestaan.

Simon zit dus in een rubberboot, emmer voer erbij, nét op het water om uit te gaan varen en op dat moment komen er 2 controleurs aan. Controleur 1: "Wauw, da's slim, zo voer je veel compacter! Zouden veel meer mensen moeten doen hier." Controleur 2: "Eigenlijk zou je 's nachts moeten gaan zitten, de karper hier wordt overdag zo veel bevist..."

Ik snapte er werkelijk de ballen van.

2. Simon zit aan de plas te vissen, 25 m naast een stek waar de eendjes gevoerd worden. Komt er één of andere dierenactiviste aanzetten: "Jongeman, weet jij wel hoe gevaarlijk het is om zo dicht bij een eendenvoerplaats te gaan zitten vissen? Heb jij enig idee hoe groot de kans is dat jij zo'n watervogel haakt, en wat dat voor zo'n beest betekent?"
Simon: "Nou mevrouw, om op beide vragen antwoord te geven: gevaarlijk is het voor de beestjes niet, want mijn aas ligt een goede 60 m verderop en 1,5 m onder water. Daarbij denk ik dat het voor zo'n beest een hoop schrik en pijn betekent."
Activiste: "En die vis dan? Als je die vangt heeft hij toch ook gigantisch veel pijn en stress? Voel jij je dan niet lullig tegenover dat dier?"
Simon: "Nee mevrouw. Ten eerste heb ik hier een speciale mat liggen om verwondingen van de vis op de kant te voorkomen en zijn slijmlaag heel te houden. Ten tweede vis ik weerhaakloos en is het gaatje in de bek van de vis dus vergelijkbaar met een gaatje in uw arm van een injectienaald, en ten derde kiest die vis er zelf voor onnatuurlijk voedsel te vreten, en is het dus zijn eigen schuld als 'ie aan dit lijntje komt te hangen. Daarbij heb ik nog nooit een vis gestresst weg zien zwemmen en ondersteun ik de vis zelfs tot deze uit zichzelf weer wegzwemt. Zou u mij nu verder met rust kunnen laten en met die Polen aan de andere kant van de plas kunnen gaan praten, die elke voorn, brasem, karper of zeelt die ze vangen de kop in slaan om thuis in de stoofpot te kunnen belanden? Dank u."

Echt, ook hier zakt mijn broek van af.

3. Ik zit aan wéér diezelfde plas te vissen, rubberbootje op de kant, en ik krijg een run op het moment dat 5 Marokkaantjes van een jaar of 11/12 achter mij aan het voetballen zijn. Meteen volle aandacht, ze staan om me heen, maar na een goede 2 minuten lost de vis op onverklaarbare wijze. Eén van de Marokkaantjes zegt meteen: "Meneer, waar lag uw aas? Zal ik voor 50 cent uw lijn daarheen roeien?"
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
Wes Pias

15-05-2008 21:15

gister nog een mooie..
ik zit te vissen op me vaste stek,kom er ineens een man aan.
"hoi,zou ik hier wel morgen zitten want ik heb hier gister boilies in gegooit dus wou ik vandaag gaan vissen en nu zit jij ineens op m'n stek".
ik zei: ten eerste..niemand hier heeft een eigen stek maar iedere visser die ook maar het kleinste beetje verstand en vatsoen heeft gaat niet op de voerplek van een ander zitten vissen,en ten tweede zit ik hier al sinds oktobr minimaal 2 keer in de week te vissen en ligt hier al voor de nodige euro's aan mais en boilies in die ik zelf allemaal moet draaien dus lijkt me toch wel dat ik hier gerust mag zitten!
ja nou begon ie te hakkelen..dat was dan wel goed enzo en hij ging wel verder op zitten maar als ik een keer geen tijd had kon ik hem wel en paar kilo boilies brengen en wou hij wel ff voor me voeren.
ik zei dan smijt ik ze liever in de container dan dat ik dat doe..hij ging meteen weg.
was mischien wel en beetje hard maar niemand gelooft toch dat als je iemand 5kg boilies geeft hij een ander zijn stek ermee gaat aanvoeren :roll:
harm-jan dorenbos
Berichten: 37
Lid geworden op: 26-02-2008 23:12

15-05-2008 23:02

Jeroen van Groen schreef:here we go again....
ik heb nooit en te nimmer gezegt waar dan ook in het verhaal of elders dat ik een goeie visser ben...dat maken andere mensen ervan want er zijn ongetwijfeld mensen hier en elders die mij er met gemak zullen uitvissen, de gewichten die ik noemde waren om aan te duiden dat ook al heb je meerdere foto boeken vol met grote kleine dikke of dunne vissen dat dat nog niet wil zeggen dat andere vissen maar te min(niet bijzonder) zijn voor je met zulke vragen krijg je van mij gewoon zo'n reactie heeft verder nix met dom slim of arrogant te maken. gewoon met het feit dat ik erg happig ben op dit soort "vissers".
en zoals al eerder vermeld zou iemand anders exact de zelfde respons krijgen van me.
als mijn ogen me niet bedriegen staat er "Stomste wat je ooit gevraagd is aan de waterkant" ik vond dit een hele stomme vraag....vandaar mijn reactie..

als ik mijzelf zo graag op een voetstuk wilde plaatsen heb ik daar al meerdere kansen voor gehad want een paar dikke vissen in een blad en mensen die naar je wijzen op een KSN meeting tijdens een diashow van jezelf is zo moeilijk niet...en je ben al gauw een bekende en natuurlijk ook voor jan en alleman een goede "karpervisser"...ik sla ff een beurt over dank je wel

wat de plaat voor mijn kop betreft daar in kan ik je zeker geen ongelijk geven maar dat had je al snel door. :wink:(laat mij hier maar zien dat het anders kan)

trots ben ik niet op mijn reactie maar ik kon het ook niet laten om het even te zeggen...misschien hadden deze "oudere" cracks het iets anders op gelost maar dat hoor ik ook vaak van mijn vismaat(55).

(misschien dat we dit gesprek eens een keer mondeling kunnen bespreken zonder verdere scheve gezichten of scheld partijen).
discussies op een scherm kunnen erg verkeerd worden opgevat.

jeroen


oké, je idee achter de reactie op die kerel is wel goed, maar leg het hem wel uit, ipv. hem weg te jagen. leg hem bijv. uit dat jij elke vis mooi en/of bijzonder vind, waarom je dat vind, of hij dat ook vind, maar jaag hem niet weg zonder enig idee wat hij nou weer verkeerd gezecht heeft
Gebruikersavatar
Maikel v Dijk
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-01-2003 01:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

19-05-2008 13:53

1. we zaten aan een vijver waar je altijd goed kon vangen.
Komt er een vent aan die zegt: "daar zit je dan, al je spullen klaar en geen vis.
Wij zeggen we hebben er al 12 meneer. En al snel droop hij af.

2. Of je hoort van je broer op hetzelfde water dat een jongetje kwam kijken en zei " zijn jullie professionals?" hehe :D maar bleek dus een fanatieke vissertje te zijn.

3. wederom op datzelfde water en ja dezelfde vent als bij 1.
papa is dat een snoek?? en we zeiden nee dat is karper, en wederom droop hij af :p

ja en de standaard vragen over je schepnet en "heb je al wat??"
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

19-05-2008 14:52

Een jaar of 16 geleden, tijdens een sessie aan een water hier niet ver vandaan, een controle krijgen van de politie.

"Draai uw hengel eventjes binnen, ik wil zien waar we (ik vis, niet die agent) mee aan het vissen zijn." Ik draai mijn hengel binnen en die agent ziet mijn gele boilie hangen, en vraagt: "Meneer dat ziet eruit als kunstaas, weet u dat het gesloten tijd is voor kunstaas!" Zucht, ........

Ik moest die vent dus in detail gaan uitleggen wat een boilie was om dus die prent maar niet te krijgen. Gelukkig droop ie snel af toen hij merktte dat hij toch wel een beetje verkeerd zat.

Offtopic.
Het valt mij steeds weer op, ook de laatste tijd, dat agenten die een willekeurige controle uitvoeren, van toeten noch blazen verstand hebben. Natuurlijk ze kunnen niet alles weten, van elke tak van sportvisserij, maar ga dan in ieder geval geen discussie aan over thema's waar je helemaal niets vanaf weet. Op deze manier zorgt een agent er zelf toch weer voor dat hij juist gestigmatiseerd gaat worden. Dat hun werk nuttig is, ok, maar geef die mannen een cursus om in 1 oogopslag te laten zien of iemand een goedwillende visser is of een klojo, die alles probeert te verzieken.

Groetjes
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

19-05-2008 16:32

Gevraagd niet maar gehoord wel (met eigen oren).

Vrijdag 16-5-2008

Ik kom aan op mijn stek om een lekker nachie te gaan vissen. Helaas is mn stek bezet maar die meneer zou een uurtje later stoppen, dus ik besluit om een uurtje geduld te hebben. Zo raak ik aan de praat met die meneer, die eigenlijks een roofvisser is. Hij verteld mij, dat hij het ultieme van een snoek vangen vind, "Eerst een voorntje leren vangen en daarmee de snoek vangen". Ik dacht bij mijzelf, daar kan ik wel inkomen.

Zo verteld die meneer mij dat het de eerste keer is dat hij op karper vist en dat hij over een paar weken naar Frankrijk gaat om daar een meerval te vangen. Leuk zei ik. Ik zou ook graag nog wel een keer op meerval willen vissen. Jah, dat lijk mij fantasrisch zegt die meneer, maarjah dan moet ik wel karper vangen om die meerval te vangen. Huh, zei ik, hoe bedoel je dat. Nou die karper die ik hier vang die neem ik mee naar huis en ga daarmee op meervalvissen. :-? :evil: SHIT!!!!!!!!!!!!!!! Dacht ik. Ik wil mij dit jaar op dit moeilijke watertje richten en deze man gaat mn target (Oude spiegel) gebruiken als aas voor meerval.

Aangezien deze meneer onder invloed van drugs en alcohol was en een groot mes op zijn heup had hangen, heb ik daar maar niet op gereageerd, maar ik kan jullie vertellen dat hij bloed serieus was.

Ik heb de hengelsportvereniging gebeld en melding van het voorval gemaakt. Ze waren blij dat ik belde en gaan nu jacht maken op deze meneer.

Het zou maar zo zijn dat hij de topvissen vangt en meeneemt naar huis om in Frankrijk een meerval te willen vangen. Ik moet er niet aan denken.
Wes Pias

19-05-2008 16:48

hopelijk heeft ie daar ook niks gevange dan..langer niet goed zulke mensen :evil:
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

19-05-2008 16:49

het raarste wat mij oojt is gevraagd terwijl ik een karper op de onthaakmat had liggen was :
hallo jongen en heb je hier al ooit wat gevangen.
ik zo uuh jaaah.
hij zo ja da denk ik niet hier zit namelijk geen vis.
zeg ik ja meneer maar kijk eens wat ik op de mat heb liggen.
zegt hij: maar jongen wat zeg je nu dat is tog geen vis :o
zonder nog verder te praten liep hij weg :lol:




en effe een reactie op dries zijn bericht :
omg :o wat een freak dat tie maar wat pelletjes koopt ofzo.
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

19-05-2008 16:57

Dries, was het geen oude Hongaar? 8)

Vissers om en aan het Balatonmeer, Hongarije gebruiken karper doorgaans als meerval aas :) Zegt natuurlijk niet dat dat hier ook zomaar maar kan :o Wij gaan gelukkig anders met onze vriendjes om, hoe anders had dat geweest als Nederland een echt meerval land was? Wie zal het zeggen :roll:

Overigens zag hierboven iets voorbij komen over onze landingsnetten... Een welbekende inderdaad;
"Zoohooo? Ga je walvissen vangen? :lol: "

"Nee meneer, zeemeerminnen 8) "
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

19-05-2008 17:36

Beste Dries,

Als die man zijn karpers als aasvissen in Frankrijk wil gaan gebruiken, dan zou ik dat persoonlijk met een korrel zou nemen, en wel een hele grote korrel!! Weet je wat je nodig hebt om een flink aantal karpertjes (van ong. tot 1 kilo) te vervoeren richting Frankrijk, en ze ook nog levend daar te krijgen? Dan spreek je over een bak van het formaat m 1,00 x 1,00 x 1,00. Dit in combinatie met een grote luchtpomp om het water ook nog redelijkerwijs te voorzien van zuurstof. Wie haalt zich dit op zijn nek?

Een beetje visser, komt ook ter plekke wel aan zijn aasvis. Een dagje pennen/ matchen levert genoeg aasvis op voor een aantal dagen.

Dit staat los van het feit of karper/ zeelt geschikt is als aas voor meerval. Naast paling zijn de vorige twee toch wel de beste aasvissen voor een meerval te vangen. Ze hebben beide geweldige eigenschappen om het zo'n succesvol aas te laten zijn. Maar om het hele board niet tegen me te krijgen, laat ik daar niet verder op ingaan.

Ehm, en trouwens, elke zichzelf en de natuur respecterende visser weet dat je niet met een karper van een kilo of 10 kan gaan vissen.
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

19-05-2008 18:29

Zijn oude Target woog vast niet rond de 1 kilogram ;)
KSN
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

19-05-2008 19:24

Inderdaad, dus dat hij die als aasvis wil gaan gebruiken slaat nergens op. Dus het kan gewoon een onnozel persoon zijn, of hij heeft je echt in de maling willen nemen maat :)

Groetjes
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

19-05-2008 19:34

Neem maar van mij aan die ie mij niet in de maling nam. Het was echt een onnozel figuur. En wie weet haalt ie in zn kop om dat beest aan stukken te snijden..... geen idee (hij had wel een erg groot mes aan zn broek hangen), maar zijn doel was om karper te vangen en daar een meerval mee te vangen in Frankrijk. En ik kan je vertellen, het was geen grap. Gewoon een onnozel figuur. Hij vertelde zelfs verhalen dat ie hier in Nederlad een kolibrie zag in zn achtertuin :-?
Gebruikersavatar
Maikel v Dijk
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-01-2003 01:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

21-05-2008 09:08

owja ik was nog iets vergeten :oops:

We viste vroeger echt met een raargekleurde dyneema populairder werd.
Beetje blauwig maar wel met een nijlon voorslag, kwam er een controleur aan die vroeg, wat is dat voor een rare lijn?

We antwoorde: dat noemen ze dyneema meneer.
Controleur vroeg: Wat? bij de hema?

:lol:
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

21-05-2008 12:15

Een aantal jaar geleden op visvijver "De Kleuter" in Uden, toen de leden nog overgeleverd waren
aan het regime van controleur Willie ( :lol: )

Willie was zijn dagelijkse rondje rond de plas aan het maken en vertelde ons
dat hij een eendennest wist te liggen. Wat hij niet wist was dat de eieren al
uitgekomen waren en dat een paar jongens voor de grap de kapotte schillen
hadden weggehaald en vervangen door kippeneierschalen. Willie komt trots de
bossen uit lopen met z'n vondst en laat die aan ons zien, het duurde alleen
niet lang voordat hij iets vreemds opmerkte aan de eierschalen...

Verrek, die eenden leggen eier' me stempels!...


8)
Laatst gewijzigd door Sebastian Huvenaars op 22-05-2008 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

21-05-2008 17:40

Die is goed 8)
KSN