Grondzeil ja of nee???

Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-01-2003 12:16

Goedendag medevissers, bij ons Zoetermeer is vaak contact geweest met vervelende politielui, di ons probeerde wijs te maken dat er in Zoetermeer NIET met gronzeil gevist mag worden. Dit staat echter NIET in de vergunning. Heeft iemand enig idee waar ik dit kan navragen of het wel of niet mag of is er iemand die het weet? Een vriend van mij werd door een hele vervelende bijdehante motormuis verzocht of wel gedwongen zijn grondzeil ter plekke uit zijn tent te snijden!!! Niet gedaan natuurlijk!!!! Maar ik vind het absurd dat die muis dat durft te beweren als ie niet eens in de vergunning kon aanwijzen waar het stond!!!! Kan iemand uitkomst bieden?????

Hartelijk dank!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-01-2003 12:25

Peter,

Zijn al vele discussies over geweest. Wettelijk komt het erop neer dat alles behalve een enkele paraplu met stoel eronder gezien wordt als kampeermiddel en derhalve verboden is zo lang de gemeente niet expliciet toestemming heeft aangevraagd voor "wild kamperen". Ik ken geen gemeente die dat heeft gedaan, dus zal de uitzondering hoogst waarschijnlijk ook niet voor jouw viswater gelden. Zoek het even na met de zoekfunctie van deze site, dan vind je ook de links naar de wettelijke bepalingen.

Kees
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

02-01-2003 12:27

In de kampeerwetgeving staat simpel gezegd:

Het is alleen toegestaan met grondzijl te vertoeven op de daarvoor aangewezen plekken(campings dus).
Op alle andere plaatsen wordt het vertoeven met grondzijl gezien als wildkamperen, hetgeen verboden is.

Het staat niet in de vergunning maar als karpervisser heb je net als iedereen met het hele wetboeken zootje temaken.

met vriendelijke groet

Feddrik
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-01-2003 12:29

Dank voor de reactie, maar waarom zegt die motormuis dan dat het in de vergunning staat???

groeten
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

02-01-2003 12:39

Hij weet ook niet beter.

de meeste algemene opsporingsamtenaren weten zeer weinig van de visserijwetgeving af.

MVG

Feddrik
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-01-2003 12:44

Feddrik,

bij ons in Z'meer hebben wij ook een soort boswachter die alle vissers en hun vergunningen controleert maar deze man let ook niet op de grondzeilen terwijl hij er voor is aangesteld door de gemeente!!

ik snap geen bal van het beleid in Zoetermeer.

Weet een van jullie misschien waarom er in sommige provincies wel het hele jaar door mag worden nachtgevist en bij ons in Zuid-Holland niet???? Dan denk ik dat er toch verschillen zijn tussen de verschillende gemeentes??? of zeg ik iets stoms???

MVG Peter
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

02-01-2003 12:48

Peter

De soort van boswachter die jij beschrijft is een bijzondere opsporingsambtenaar, dat wil zeggen dat hij voor een bepaald soort werk een eed heeft afgelegt, hij mag dus alleen maar controleren op, als ik het zo lees, visvergunningen.

over de rest heeft hij niets te zeggen. dat is weer werk van een ander.

MVG

Feddrik
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-01-2003 12:52

feddrik,

misschien heb je wel gelijk maar waarom verkopen ze dan tenten met vast grondzeil?? maarja das weer een ander verhaal.
het is in Zoetermeer zo moeilijk om er duidelijkheid over te krijgen, maar bedankt voor je reactie

Peter
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

02-01-2003 12:55

De tenten met grondzeil worden onderandere verkocht om mee te nemen naar visCAMPING want daar mag het dan weer wel.


_________________
MVG

Feddrik
http://www.karpervissersonline.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Feddrik Cruiming op 2003-01-02 12:56 ]</font>
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-01-2003 12:59

feddrik,

iets anders heh, ik wil een paar foto's op jullie site zetten!! kan ik die naar jou toe sturen????


Peter
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

02-01-2003 13:02

Je kan het best je foto's sturen naar Info@karpervissersonline.nl en als dat niet wil hoor ik het graag.

MVG

Feddrik
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

02-01-2003 13:08

Ik heb ze ontvangen, dank je wel zal ze binnenkort effe plaatsen

_________________
MVG

Feddrik
http://www.karpervissersonline.nl


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Feddrik Cruiming op 2003-01-02 13:10 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-01-2003 13:24

Even over je tweede vraag Peter,

Ik hoop dat ik het in correcte bewoordingen samenvat, maar:

Voor de periode juni tot augustus is er een landelijke ontheffing van het nachtvisverbod met uitzondering van de bij de visakte aangegeven gebieden (bijvoorbeeld IJsselmeer). De HSV kan daarbovenop een ontheffing aanvragen voor het het hele jaar (bijvoorbeeld zoals de Amsterdamse AHB voor een groot aantal van haar wateren). Onderling aangesloten HSV'en zouden kunnen afspreken dat voor een regio doen. Waarom het in Zoetermeer niet geregeld is (net als bij veel meer HSV'en overigens) moet je bij de desbetreffende HSV navragen.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-01-2003 13:28

feddrik,

bedankt en zal ik zeker doen!!!


Groeten en succes met jullie site!!!!
als ik meer foto's heb stuur ik ze weer

groeten
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-01-2003 13:42

en de vergunning die wij allemaal moeten kopen is daar niet iets mee te regelen dat je daar een bedrag voor betaald zodat je een vergunning word verleend om te mogen nachtrecreeren?????

Peter
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

02-01-2003 17:27

een gewone taal is niet mogelijk uit te spreken peter? waar je de arrogantie vandaan haalt dit soort termen te gebruiken, doe dat vooral waar die agenten, of wat dan ook, bij zijn. Wordt je vast als stoer aangezien, en bovenal met evenveel respect behandeld, als je zelf toont.... maar dan zal je mondje wel wat kleiner zijn vermoedelijk...

heel je houding toont precies aan waar het zoveel aan schort. je bent er namelijk gewoon helemaal van overtuigd dat jij gewoon alles mag zeggen, wat je wilt zeggen, alles gewoon mag doen waar je zin in heb, en een politieagent is bijvoorbaat al iemand die je gewoon lekker kunt uitschelden.... want gossie, hoe vervelend, hij zegt je dat egoisme (asociaal noem ik het eerder, maar alla) nu eenmaal niet getollereerd wordt. En al helemaal niet als iets tegen de wet is.....

maar goed, dat is al iets dat je vermoedelijk ook al niet van je ouders heb willen aannemen....

je hebt gelijk hoor peter, heel de wereld draait om jou te plezieren, al het andere sucks, wat jij?

maar goed, dat is maar het gezeik van een stomvervelende edwin.
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-01-2003 08:55

edwin ow wat leuk dat je mijn topic komt bekijken (afzeiken). maar je kent de situatie niet echt volgens mij dus waarom heb je gelijk al je oordeel klaar over mij??? en dan ook nog eens over mijn ouders die hier al helemaal buiten staan. Dus als je het vervelend vind dat ik zo praat je kan ook gewoon op het X drukken.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

03-01-2003 09:17

het respect wat je geeft krijg je immer terug beste peter ;o)

groeten Ed
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-01-2003 09:56

Iets wat veel mensen niet weten:

Nachtvissen valt onder twee verschillende wetsovertredingen. Namelijk de wet wildkamperen die aangeeft dat het overnachten (dus slapen) in een kampeerverblijf zoals een tent in de openlucht verboden is (Boete € 86,-)

Dan mogen ze je ook nog voor het kampeerverblijf bekeuren. De omschrijving van het kampeerverblijf is een gedeeltelijk of geheel gesloten onderkomen AAN DE GROND VERANKERD. Betekend dat mocht je wel of geen vast grondzijl hebben het geen reet uitmaakt om het maar bot te zeggen. Wil je voor deze bekeuring van wederom € 86,- geen risico lopen dan zou ik de tent niet met haringen bevestigen, wil je toch in een tent slapen. Of gewoon onder de paraplu. De ovale plu plus zijflappen is een discutabel ding, maar wordt bij ons in Brabant, Limburg gewoon getolereerd al is hij gedeeltelijk verankerd.

Let dus goed op als ze een bekeuring willen schrijven wat de omschrijving is. Wildkamperen of het kampeerverblijf. Bij wildkamperen moeten ze je namelijk op heterdaad betrappen als je slaapt in de nachtelijke uren. Bij het verblijf moet de tent dus verankerd zijn aan de grond. Mocht de agent in kwestie dit niet specifiek in het proces verbaal vermelden dan kan je altijd in beroep gaan en zal je negen van de tien keer je zaak winnen. Onthouden dus!

Nog zo'n leuk weetje off topic, als ze je ooit voor drie hengels bekeuren en ze controleren niet of er aan alle drie de hengels een haak zit. Ga dan in beroep en zeg dat er aan 1 een thermometer of marker zat. Ze kunnen je dan niks maken en de bekeuring zal geseponeerd worden.

Het is maar dat je het weet,

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-01-2003 09:59

Bart

Bedankt zal het onthouden
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-01-2003 05:16

Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

05-01-2003 13:50

Bart, bedankt,
Daar kunnen we iets mee (Ik ben het alleen niet eens met de wet :grin: maar da's een ander verhaal).

mvg Rob
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2003 17:38

Heren,

Dacht er de laatste jaren een sport van gemaakt te hebben de wet een beetje uit te pluizen. Gelukkig zijn er maar zeer weinig, die het echt weten. Ook de opsporingsambtenaren doen maar wat. Ik lees hier ook een aantal tips, die zeer zeker niet opgaan.

Onder enige vorm van beschutting: wildus zeggen dat zelfs een paraplu niet mag. zo simpel is het. Wel/geen haringen/grondzeil. allemaal bull.

Ik ga voor artikel 13.

1. Onverminderd het bepaalde krachtens artikel 14 kunnen burgemeester en wethouders
ontheffing verlenen van het verbod, bedoeld in artikel 8, eerste lid, voor het gelegenheid
geven tot het plaatsen of geplaatst houden van kampeermiddelen buiten de in artikel 8,
eerste of tweede lid, bedoelde kampeerterreinen, door groepen uitgaande van een
vereniging of andere organisatie met een doelstelling van sociale, culturele, educatieve of
wetenschappelijke aard, gedurende een in de ontheffing aangegeven korte, aaneengesloten periode.

KSN= Sociaal, educatief, wetenschappelijk, cultureel iets minder maar toch.

MVG

Klaas