Eenden.. lief hebben of hate?

Kwaakers... kan het een vriend van jou worden?

Nee, want heb al genoeg dierenvrienden!
27
44%
Ja, dan kan ik mijn verhalen kwijt!
34
56%
 
Totaal aantal stemmen: 61
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-06-2007 19:52

Ja, dan kan ik mijn verhalen kwijt :oops:
Richard bloem
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-08-2006 10:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-06-2007 19:53

Biertje is beter Ruben :D
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-06-2007 19:54

[quote="peter andrae"][/quote];;;;

Mooi toch die kleintje,s ze konden alleen maar trots met hun nieuwe bal in het rondzwemmen zo van kijk wat ik heb gevonden,wat ik wel vreemd vond dat ze met een rode boven kwamen :roll: die van mij waren bruin,hmzzzz.




EY!

"Krijg de kelere stekkenpezer! Die rooie zijn van mij" :evil:
peter andrae

03-06-2007 20:02

:lol: Mannnnnnn zet dan ook een bordje neer hoe kan ik dat nou weten.
Richard bloem
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-08-2006 10:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-06-2007 21:57

peter andrae schreef:
Richard bloem schreef:Ik haat de meerkoeten ook.,,,als er om het kwrtier een koet aan je boilie zit te trekken word je het snel zat.



Kijk erger als wat ik gisteren had kun je niet meemaken gisteren was pa en ma koet de kleintje,s duikles aan het geven boven op mijn plek prachtig vond ik het ze kregen zelfs les in bollieduiken en ik moet zeggen die ukkie,s deden echt hun best.

Mooi toch die kleintje,s ze konden alleen maar trots met hun nieuwe bal in het rondzwemmen zo van kijk wat ik heb gevonden,wat ik wel vreemd vond dat ze met een rode boven kwamen :roll: die van mij waren bruin,hmzzzz.

Als je niet tegen dit soort dingen kunt is het beter of ergens te gaan zitten waar je er geen last van hebt,of gewoon een andere hobby zoeken.




@ Peter....Jij moet niet zo dom praten andere hobby zoeken, als jij zo"n natuurfreak bent moet je ook geen stuk staal bij een karper in de bek trekken.....moet je ook wat anders gaan doen...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-06-2007 21:59

Ruud Visser schreef:
peter andrae schreef:
;;;;

Mooi toch die kleintje,s ze konden alleen maar trots met hun nieuwe bal in het rondzwemmen zo van kijk wat ik heb gevonden,wat ik wel vreemd vond dat ze met een rode boven kwamen :roll: die van mij waren bruin,hmzzzz.




EY!

"Krijg de kelere stekkenpezer! Die rooie zijn van mij" :evil:


Peter / Ruud,
hou in het eendenpaté recept rekening met de eetgewoontes van die te gebruiken grondstofeendjes.
Eendjes gevoerd met rode bollen behoeven minder rode peper in het recept dan die gevoerd werden met bruine bollen.
Nu ken ik iemand uit A'dan Z-O, die heeeeeel veeeeeel weet van pateetjes enzo, dus wacht eerst zijn advies af voordat jullie de keuken instuiven.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-06-2007 22:02

Mannen ik hou het kort.....

Fuck the duck :evil:

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

04-06-2007 01:58

Heb na wat ik 2 weken geleden meemaakte, geen enkel respect meer
voor Meerkoeten.
Slootje achter mijn huis. Meerkoetenpaar met 5 jongen.
Leuk om al die bedrijvigheid te zien.
Jongen werden uiteraard door het ouderpaar gevoerd, en verschenen ook af en toe op de wal.

Op een gegeven moment was ik oogetuige van het feit dat de 2 ouders
1 jong heftig aan het pikken waren. Jong vluchtte de wal op; ouders volgden en het gepik ging door totdat het jong geen teken van leven meer vertoonde.

Heb dat jong, nog nauwelijks in leven, opgepakt en in een doos gedaan en afgeleverd bij een vogelasiel.

Daar wist men mij te vertellen dat zoiets "normaal" is; ouderpaar
is niet instaat alle jongen te voeren, en de zwakste moet dus het loodje
leggen, en wordt dus gedood.

Soort Natuurwet.

Nah, als ik weer Meerkoeten op mijn voerplek zie, katapultiseer ik
ze met stalen boillies. :(
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

04-06-2007 03:30

Helpen die oudermeerkoeten je van een potentiele kolere meerkoet af, is het weer niet goed........
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-06-2007 07:44

Haten als ze je aas liefhebben & liefhebben als ze je aas haten..
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

04-06-2007 08:00

:D
KSN
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

04-06-2007 08:32

wat ik mij afvraag, als een meerkoet of eend zo lekker aan het duiken is op je stek haal je dan ook je aas naar binnen of laten jullie het gewoon liggen? ongetwijfeld kan je dat kreng een keer haken...
janwillem hilverts

04-06-2007 08:58

Dan doe ik er nu nog maar een schepje boven op.....

Hoe staan jullie tegenover zwanen die je voerstek leegvreten en uiteindelijk je boillie ook nog is pakken en je een run krijgt die zo hard gaat dat je denkt..... De tering, ging de karper ook maar zo hard, maar plots zie je, je lijn de lucht ingaan....

Wack ass shit is dat! En probeer een zwaan maar binnen te halen en te onthaken 8) Ben helaas niet dichterbij dan 5 meter gekomen, werd mij te gevaarlijk, dus het lijntje maar geknipt.

Maar ook bij 1x haat ik ze nog niet.. Is toch een mooie gezicht zo'n grote school te zien. Evenals die meerkoeten. Gewoon meer voeren, blijft er genoeg over voor onze andere dierenvriend

Met dierliefhebbende groeten,

JW

O ja, ik moest de groeten van oma en opa koet doen aan jullie. En ze vroegen of er ngo iets meer gevoerd kan worden ;)
peter andrae

04-06-2007 09:57

Richard bloem schreef:
peter andrae schreef:
Richard bloem schreef:Ik haat de meerkoeten ook.,,,als er om het kwrtier een koet aan je boilie zit te trekken word je het snel zat.



Kijk erger als wat ik gisteren had kun je niet meemaken gisteren was pa en ma koet de kleintje,s duikles aan het geven boven op mijn plek prachtig vond ik het ze kregen zelfs les in bollieduiken en ik moet zeggen die ukkie,s deden echt hun best.

Mooi toch die kleintje,s ze konden alleen maar trots met hun nieuwe bal in het rondzwemmen zo van kijk wat ik heb gevonden,wat ik wel vreemd vond dat ze met een rode boven kwamen :roll: die van mij waren bruin,hmzzzz.

Als je niet tegen dit soort dingen kunt is het beter of ergens te gaan zitten waar je er geen last van hebt,of gewoon een andere hobby zoeken.




@ Peter....Jij moet niet zo dom praten andere hobby zoeken, als jij zo"n natuurfreak bent moet je ook geen stuk staal bij een karper in de bek trekken.....moet je ook wat anders gaan doen...





:lol: sorry dat ik even moet lachen 8) :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-06-2007 10:09

Peter dat is een vorm van barkrukhumor die ik ook wel waardeer mag ik met je meelachen?
Vissen is een hobby, geen religie!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-06-2007 11:23

De Meerkoet; foeilelijke, nutteloze, agressieve waterparasiet met z'n gifblauwe poten en wanstaltige nageslachtjes! Outcast, gediscrimineerd, verguist, vergald, uitgekotst etc.
http://www.youtube.com/watch?v=bfo1878wd60

Groet,

J 8) hn
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

04-06-2007 11:44

Heren

De meerkoet is 'mijn' broeder in het 'kwaad'.
Zij hebben mij meer dan eens geholpen bij het vangen en opsporen van karpers.
De natuur kent ook zo haar wetten, rechten en plichten.
Als men hier rekening mee houdt komt dat alles en iedereen ten goede....zelfs Uw vangsten.....

Ergens heeft Ruben wel gelijk wanneer hij zegt dat dit soort topics vrij nutteloos zijn.
Respect voor de natuur en haar inwoners komen altijd op de eerste plaats, dan komt er een hele tijd niets en dan pas misschien wij miezerige karpervissers.
Die allen denken dat zij wat voorstellen, en zich het recht voorhouden om alles en iedereen te verjagen, omdat er zo nodig een paar karpers gevangen moeten worden.

Vanzelfsprekend natuurlijk..........

met riet-snoeiende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

04-06-2007 18:54

Ik weet dat ik gelijk heb,maar sommigen vinden een discussie fijn om maar te discuseren.


Met schijtende groet(ben aan de diaree)

Ruben van de Worp
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

04-06-2007 19:14

eenden geen last van. alleen wat iedereen al zegt die meerkutten kunnen aardig aankutten :lol:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

04-06-2007 19:19

vogeltjes zijn lief, gewoon genoeg voer meenemen, als ze duiken geen probleem lekker bij voeren :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

12-06-2007 15:48

Eenden zijn best relaxt. Vaak neem ik oud brood mee en geef ik ze het als ze in de buurt zijn. Meer koeten wil ik het liefst afschieten.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-06-2007 16:04

sommige wateren zie je precies waar mensen hun voerstekken zijn door middel van koeten die duiken en steeds met boilies boven komen.
die beesten werken juist stekken pezers in de hand.
dat is pas een bedreiging voor het karpervissen. :lol:
Martijn Kooij
Berichten: 138
Lid geworden op: 17-05-2006 20:59
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

12-06-2007 16:09

Jij gaat meestal vissen in het gebied van de eenden en meerkoeten, dus laat die beesten met rust. Tuurlijk heb ik ook wel eens last van die beesten maar ik laat ze met rust. En natuurlijk is het niet leuk als ze je voerstek leeg eten, maar dan moet je maar op een diepere stek gaan liggen of in het donker voeren.

Op een stek hier in ambacht zit altijd 1 dikke eend op de kant, die voer ik altijd wat boilies of pellets, en meestal blijft ze dan heel de nacht zitten onder mijn rodpot. Ik heb het wel naar me zit met die eenden vooral als ze tam zijn.

Groeten, Martijn
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

12-06-2007 20:32

Martijn Kooij schreef:Jij gaat meestal vissen in het gebied van de eenden en meerkoeten, dus laat die beesten met rust. Tuurlijk heb ik ook wel eens last van die beesten maar ik laat ze met rust. En natuurlijk is het niet leuk als ze je voerstek leeg eten, maar dan moet je maar op een diepere stek gaan liggen of in het donker voeren.

Op een stek hier in ambacht zit altijd 1 dikke eend op de kant, die voer ik altijd wat boilies of pellets, en meestal blijft ze dan heel de nacht zitten onder mijn rodpot. Ik heb het wel naar me zit met die eenden vooral als ze tam zijn.

Groeten, Martijn


ik denk niet dat het goed voor die eend is om ze elke keer boilies en pellets te voeren...maargoed idd met rust laten die beesten hoewel ik die meerkoeten ook zwaar vervelend vind.