Oud minister en karper vissers.

Plaats reactie
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

22-04-2007 13:44

Afgelopen vrijdag (19 april) was het weer een avond om te gaan vissen op de bij mij zo vertrouwde knuppel.
Geen spectulair watertje , nee het is een mooi eindhovens stads vijvertje waar de karpers gemiddeld om en nabij de pak hem beet 16 a 17 pond zijn.
Ik beschouw het als thuiswater voor als ik een avondje vissen meepak.

Maar nu is het zo dat mijn stek presies voor de woning ligt van een mevrouw die ooit minister is geweest.
Deze hanja may weggen (als ik die naam juist typ) heeft het niet zo op karpervissers.
Toen wij om 11 uur ( !!! ) onze spullen in de wagen legde werd dat vrouwmens net door haar chauffeur af gezet ( terijl ze 2 grote saab,s voor de deur heeft staan)mopperde ze haast onverstaanbaar dat ze het maar raar vond zo lang nog vissen.
Nu ja laat?? normaal zitten we tot een uur og 1 half 2.

Toen me vismaat uitlegde dat het juist vroeg was liep ze maar weg zonder te antwoorden.
Rare jongens die vrouwmensen.
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

22-04-2007 13:52

Tja,

Hanja May Weg ermee......
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

22-04-2007 13:56

nou ja weg ermee is ook weer grof gezegd :)
Kan me wel enigzins voorstellen dat niet iedereen gecharmeerd is van karpervissen.
Het is des vrouws he daar weinig aan te vinden :)

Dat heb ik nu met politiek , daar zou ik over gaan mopperen
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

23-04-2007 09:50

Zeurt je eigen vrouw niet dat je lang vist doet een andere vrouw het wel :-?
Misschien moet Mvr. Maai maar weg zich weer eens gaan bezig houden met het aanleggen van nog een miljarden kostende carpool strook :evil:
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

23-04-2007 12:57

Dat is pech hebben, dat ze aan dat water woont.
Als je ooit oog in oog met haar staat, kun je opperen dat er voor haar ook voordelen aan zitten: met karpervissers in de buurt (als ze tenminste uit het goede hout gesneden zijn) heb je een vorm van "sociale" controle.
Mensen die kwaad in de zin hebben, doen het in de regel niet waar vissers getuige van kunnen zijn.

Het heeft er trouwens niet veel mee te maken dat je een vrouwelijke minister treft. Het is al enige decennia aan de gang dat nota bene onze eigen politiek bezig is al de Nederlandse normen, waarden, cultuur en tradities in de uitverkoop te doen. Het sportvissen is ook iets traditioneel Hollands. Weg ermee. Hiervoor in de plaats komen hobby's als bijvoorbeeld "survivallen" in bepaalde wijken van grote steden. Je moet je over een paar jaar voorstellen dat je vereniging de leden midden in zo'n wijk dropt en wie als eerste levend en onbeschadigd de eindstreep haalt, is de winnaar. Op zich zou dit (tenminste als je slaagt in je missie) een even grote kick en adrenaline-stoot moeten geven als dat je nu zou krijgen wanneer je een run krijgt op je hengels.

En "Maai" hoeft zich nergens meer mee bezig te houden: we hebben op dit ogenblik weer een regering die capabel genoeg is om de miljarden over de balk te jagen. Ik bijvoorbeeld, ben heel blij dat ik met mijn belastingcenten bijdraag om geld te gooien in de bodemloze put dat "begeleiding en opvoeding van probleemjongeren" gaat heten.

8)

Groet,
Jacob
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-04-2007 13:02

Typische reactie van het gros van de mensen als ze 's nachts thuis komen en activiteiten voor de deur vinden. Inclusief mijzelf. Ja, ik woon ook aan stadswater. Dus Hanja May-Weggen is uiteindelijk toch een gewoon mens.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

23-04-2007 13:21

Kees Ouwehand schreef:Typische reactie van het gros van de mensen als ze 's nachts thuis komen en activiteiten voor de deur vinden. Inclusief mijzelf. Ja, ik woon ook aan stadswater. Dus Hanja May-Weggen is uiteindelijk toch een gewoon mens.


Het is maar wat je gewoon vind Kees.
Je kan haar toch moeilijk gewoon noemen alleen maar omdat ze reageert op de manier zoals jij dat ook zou doen :P (ik las wel dat je 'het gros van de mensen' schreef, maar daar heb ik nooit bewijs van gezien.)
Ik zelf reageer waarschijnlijk anders op activiteiten voor mijn deur 's nachts, maar dat kan ook komen door de plaats waar ik woon.
Ben ik dan ineens geen gewoon mens? :-?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-04-2007 13:58

Tja, in Lelijkstad wonen helemaal geen mensen.

Er zijn genoeg strubbelingen tussen karpervissers en direct omwonendende van het water om mijn punt duidelijk te maken.

Er wordt genoeg geklaagd over rumoer voor de deur en geluid van beetmelders midden in de nacht. In de zomermaanden slapen de mensen bovendien ook nog eens met de ramen open.

Natuurlijk hangt het samen met de afstand tussen de woning en de stek. Maar kijk er niet van op als je bij iemand pal voor de deur zit er wat gemopperd wordt.

Bij het aanwijzen van viswateren voor het nachtvissen zal de geschiktheid van het water mee moeten spelen. De directe omgeving speelt bij deze selectie een belangrijke rol.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie