Drachster heeft een vraag en zegt hallo

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-04-2007 09:39

Hoi allemaal,

Zal me eerst even voorstellen, ik ben Dries 32 jaar jong en zit in de reclame. Hobby is dezelfde als jullie ;), vertoef graag zoveel mogelijk aan de waterkant ;)

Na een aantal jaren mijn hengels weer van stal gehaald en ben weer van plan om te gaan karperen. ik heb de tijd en de motivatie weer terug gevonden.

Toch even een vraag aan jullie, is er iemand die uit drachten of omstreken komt? Ben zelf net woonzaam in Drachten en zou graag daar eens een sessie willen plannen, is er iemand die een keertje in deze omgeving een hengeltje met mij wil uitwerpen? Of heeft iemand een tip voor mij? Ik ben verders niet bekent in deze omgeving.... Of is er iemand die een tip voor mij heeft?
Gebruikersavatar
Erwin Broekate
Berichten: 32
Lid geworden op: 17-04-2007 16:58
Locatie: Drachten

17-04-2007 18:42

Ik heb het zelfde probleem, ben net vanuit Almelo naar Drachten gegaan....
Heb inmiddels stiekem 2 nachten geblanked, want volgens mij mag het alleen in juni,juli en augustus...
Dit was afgelopen weekend, maar heb max 2 voorntjes gezien....
Helaas kan ik je ook niet verder helpen...
Ik zoek ook naar wateren, dan krijg je zoiets he...
8)
Ik vind het ook moeilijk om hier in contact te komen met andere karpervissers...
In Almelo brak je er de nek over :D LOL

Groetjes Erwin :D
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

17-04-2007 18:46

Kunnen jullie samen gaan vissen :D
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

17-04-2007 18:47

Erwin Broekate schreef:Ik heb het zelfde probleem, ben net vanuit Almelo naar Drachten gegaan....
Heb inmiddels stiekem 2 nachten geblanked, want volgens mij mag het alleen in juni,juli en augustus...
Dit was afgelopen weekend, maar heb max 2 voorntjes gezien....
Helaas kan ik je ook niet verder helpen...
Ik zoek ook naar wateren, dan krijg je zoiets he...
8)
Ik vind het ook moeilijk om hier in contact te komen met andere karpervissers...
In Almelo brak je er de nek over :D LOL

Groetjes Erwin :D


Stiekum blanken hahaha.....volgens mij mag je het hele jaar door blanken, alleen in de maanden juni, juli en augustus mag het met hengel bij het water en de andere maanden niet :D

2 karpervissers uit Drachten die een andere karpervisser uit Drachten zoeken, mooier kan het toch niet, "you are a perfect match"!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

17-04-2007 21:10

Gewoon dit topic naar de rubriek vismaat gezocht plaatsen misschien dat je daar een reaktie krijgt. Succes!
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

18-04-2007 15:06

Hallo Dries en Erwin,
Welkom in het Friese Land. Water zat bij jullie in de omgeving!
Voor relevante informatie zou je eens een praatje kunnen gaan maken met Dicky de Boer van de hengelsportafdeling van Discus Talsma aan de Zuiderdwarsvaart.
Groet Henk.
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

18-04-2007 16:45

Of een stukje doorrijden naar Hengelsportcentrum 'Arnold' te Heerenveen-Zuid(Oudeschoot, Marktweg 23). Nu nog groter dan voorheen. Deze winkel is ook aanwezig op de Sportfisker in Gorredijk. Personeel van de zaak kan jullie genoeg vertellen over wateren in de omgeving, maar Dicky de Boer zeker ook! Heeft ook al genoeg jaren ervaring in Friesland.

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

18-04-2007 22:49

Er zijn genoeg karpervissers in friesland. wij vissen zelf altijd met een clubje van drie a zes man, door geheel friesland. maar hoe meer ziel hoe meer vreugd, kom gezellig naar de hengelsportbeurs...... dan zijn de contacten zo gelegd.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

19-04-2007 22:43

Hengelsportbeurs gorredijk neem ik aan.... Helaas ga ik het weekend naar Zeeland anders had ik zeker even een kijkje genomen, maar ik heb inmiddels wat info gekregen over een aantal waters, dus het het gaat goed, mensen bedankt voor jullie reacties en info, ennuh Erwin je hebt een pb, laten we eens een Friesche karper verschalken :P
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

19-05-2007 10:51

Hee, hier nog iemand uit Drachten, ben nog redelijk beginner maar begin mede door t carpboard toch steeds meer dingen te leren. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen aan de waterkant.

Grtz!
Plaats reactie