Sporten is slecht...

Sporten is in sommige gevallen slecht!

Eens
54
58%
Oneens
34
37%
Geen mening
5
5%
 
Totaal aantal stemmen: 93
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-03-2007 20:02

benny wil je daar meer over vertellen want je maak me wel nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

29-03-2007 20:05

Benny van de Werfhorst schreef:
Ikzelf lijd aan een ziekte, waardoor ik niet aan sporten toekom, omdat ik
daar simpelweg te moe voor ben.


F*ck hey, aan die ziekte lijd ik ook :)






(neem aan dat je begrijpt dat dit als geintje bedoeld is Benny ;))
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-03-2007 20:08

John,

Ik heb Borderline. Een psychische ziekte, waar ik o.a. ook heel moe
door ben. Vooral in de depressieve periodes. Voor de rest wil ik niet zo
over mijn ziekte uitwijden, omdat ik me geen zielepoot wil voelen. Ik ben
gewoon Benny en niet "Benny Borderline". :)

Rinus,

Tuurlijk begrijp ik dat. :D

groetjes Benny
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

29-03-2007 20:09

Benny van de Werfhorst schreef:Heren,

Deze topic is HEEL serieus bedoeld!

Ikzelf lijd aan een ziekte, waardoor ik niet aan sporten toekom, omdat ik
daar simpelweg te moe voor ben.

Tuurlijk moet er een soort balans inzitten, maar ik blijf erbij, dat alles
wat overmatig is, niet goed is.

Dus oordeel niet te snel... :wink:


Benny,

Je geeft zelf het antwoord al, alles wat overmatig is, is niet goed.
Misschien is het gekozen voorbeeld wat minder gelukkig.

Je kunt niet zeggen dat bijvoorbeeld een Pieter van den Hoogeband en Sven Kramer (beiden topsporters) slecht bezig zijn.
Wanneer sport je teveel? Deze jongens trainen dag in dag uit, en het legt ze geen windeieren. Ze zijn in topconditie.

Ik denk dat het bij sporten enorm lastig wordt om te zeggen wanneer iemand teveel sport.

Gr. Ray
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-03-2007 20:09

oke.

si goed bb :wink:
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

29-03-2007 20:42

He Benny,

Zoals ik al aangaf als je aan een ziekte lijd is het is anders. Verder is sporten gewoon gezond. Hou nu dan ook op met deze zinloze discussie. Weet het Benny borderline is moelijk mijn vriendin werkt met mensen met een zeer ernstige vorm. Wens je er veel sterkte mee.

Nog een aantal tips voor de luie karpervissers om in beweging te komen.

1. Zoek een stek die alleen per voet te bereiken is op een afstand van circa 3 kilometer van de parkeerplek. Voer hier regelmatig zeker drie keer in de week. Vervolgens is de aanschaf van een trolley aan te raden en deze te beladen met zoveel mogelijk materialen. Loop vervolgens naar je stek en je traint je benen, armen en rug.

2. Verkoop die radiografische voerboot en koopt een roeiboot of zwem je lijnen uit. Zwemmen ook in de winter aan te raden want dit is goed voor de bloedsomloop.

3. Tijdens het voeren schaf een werppijp aan en voer minstens 5 kilo per keer boillie voor boillie.

4e en laatste tip test tijdens het vissen zo vaak mogelijk het bereik van je draadloze piepers.

Als iedereen dit doet gegarandeerd gezond!

Groeten ut Ljouwert
Tight lines!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

29-03-2007 20:55

Benny van de Werfhorst schreef:Ikzelf ben ervan overtuigd, dat overmatig bewegen ongezond is!


Benny van de Werfhorst schreef:Ikzelf lijd aan een ziekte, waardoor ik niet aan sporten toekom, omdat ik
daar simpelweg te moe voor ben.


Welk van die twee was er eerst?

En waarom wil je het dan überhaupt weten?
8)
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

29-03-2007 20:57

Wat is teveel sporten?
ieder mens heeft een ander lichaam en kan dus ook meer of minder inspanning verdragen.

Wat ook al vaker is gezegd is dat het dus aan je levenstijl ligt. Je zult bepaalde dingen moeten opgeven om fit te blijven en je lichaam gezond te houden..denk aan uitgaan e.d.

Ik zelf stond vroeger 5 dagen in de week op het veld + wedstrijden.
Nu is dat nog maar 3 x, maar ik denk niet dat ik teveel gesport heb..
Sporten word pas schadelijk als je niet verontwoordelijk bezig bent en dus bijvoorbeeld oefeningen doet die dus echt schadelijk zijn voor je lichaam.

Ik vind het dus b*llsh*t dat sporten slecht zou zijn, sporten is niet slecht zolang je maar verantwoord bezig blijft. En je kan ook gerust 5-6x in de week verantwoord trainen..
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-03-2007 21:54

Sporten kan best gezond zijn, ligt een beetje aan trainingsarbeid en intensiteit.

Douwe weet er alles van. 8) [/img]
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

29-03-2007 22:08

Ik vind vissen al een sport :o elke keer die volle kar achter de fiets aan :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-03-2007 22:35

Koen,
da's Topsport!
Respect.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

29-03-2007 22:40

Sport?
Das toch zoveel bewegen dat er overal vocht uit begint te komen?
Kan nooit goed zijn...

Dat sport erg gezond voor je is lijkt mij een te stellige conclusie die te vaak gesteld wordt als dé waarheid.
Lijkt mij eerder dat beweging goed is voor je, sport is vaak niet goed voor je en ook niet voor de economie.
Bij vrijwel alle sporten is er een gevaar voor lichamelijk letsel, hetzij een blessure hetzij echt letsel.
Mag zelf bv graag snowboarden. Is sport maar niet echt goed voor me..
Heb daar al best wel wat pijn door gehad...
Gelukkig geen ernstig letsel maar had goed gekunt.
Doe dit ook niet omdat het zo gezond voor me is (en er zijn heel gezonde aspecten aan) maar omdat het leuk is..

Hoeveel uren ziekteverzuim zijn er jaarlijks door sport?
Gebroken botten, gescheurde pezen, kneuzingen etc.
Vooral voetballers lijken vaak wat te hebben, maar deze sport wordt natuurlijk ook erg veel bedreven.
Er zijn jaarlijks ook vele uren ziekteverlof doordat mensen niet voldoende bewegen..
Slibben dicht en worden ziek.

Gewoon voldoende bewegen lijkt mij voldoende om je gezondheid te helpen.
Daarmee blijft je conditie ook voldoende op peil maar loop je weinig risico op letsel.
Je verstuikt misschien eens je enkel tijdens een wandeling maar weinig kans dat je 6weken thuis ligt of zelfs blijvend een probleem hebt.

Sport algemeen lijkt me helemaal niet goed voor je.
Zwemmen en wandelen bv lijkt me dan weer wel heel gezond.
Eigenlijk alles wat inspanning vereist maar niet te hard gaat..
Vissen ook. Je komt nog eens buiten en vaak ook in een niet zo schone omgeving (of ben ik de enige zonder stofzuiger, vaatwasser en douche..) en daardoor dus ook in aanraking met die oh-zo-foute bacterieen.
Goed voor de weerstand.
:lol:
Daarom doe ik het...

Overigens is er natuurlijk een verschil tussen fysieke en geestelijke gezondheid.
Doelde hierbij op fysieke.
Psychisch kan "fysiek harde" sport eigenlijk best wel goed voor je zijn.
Het een afbeulen tenbate van het ander zeg maar, ofwel eigenlijk geen eenduidig antwoord mogelijk...


Groeten,

René
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-03-2007 23:01

Hoeveel uren ziekteverzuim hebben profsporter dan met elkaar, en is dat hoger of lager dan het gemiddelde hobbyistenverzuim?

Lichaam en geest hangen wel degelijk samen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

30-03-2007 01:02

Natuurlijk hangen beide samen..

Wat is de gemiddelde levensverwachting van een topsporter?
En wat van een wandelaar?
Weet ik veel...

Wat mij opvalt in mijn omgeving is dat de sporters veel ziekteverzuim hebben. Eigenlijk net zoveel als mensen die echt niet bewegen.
Verschil zit em dan in de aard van de uitval.
De een heeft een gebroken been en de ander heeft een scheet die dwars zit.

Ikzelf sport niet echt, afgezien van het boarden dan. Dit doe ik echter ook niet wekelijks, zoveel vakantie heb ik niet en om elke week naar Landgraaf te gaan zou mijn vangstgemiddelde nogal drukken..
Ben echter vrijwel nooit ziek..
Bij beoordelingen op het werk staat daar bij mij al heel lang: nvt

Ben wel bij elke gelegenheid buiten aan het vissen of aan het wandelen met mijn camera. Denk dat dit me zeker wel helpt bij mijn lichamelijke gezondheid. Dat dit me steunt bij mijn geestelijke gezondheid weet ik zeker. Als ik een poosje geen tijd heb heb om te vissen of anderszins buiten te spelen kan ik dit zeker aan mezelf merken...

Wil niet beweren dat sport slecht voor je is maar het goeie wordt vaak een beetje overschat.
De algemene stelling dat je moet sporten om gezond te blijven is te stellig.
Het gaat niet om sporten maar om voldoende beweging.
Sport is voldoende beweging maar brengt risico's met zich mee.

Groeten,

René
Size doesn't always matter
peter andrae

30-03-2007 02:08

Nou weet ik wel een goede oefening.

Je moet dan wel in het bezit zijn van beetverklikkers met zender en ontvanger met een bereik van 200 mtr en een stopwatch je zet gewoon je plu of tent 200 mtr van je hengels 8) alleen wel oppassen waar je vist voor je het weet kan je achter je spullen aanrennen omdat ze gejat worden,wel weer meegenomen als het vaker gebeurd kan je meteen meedoen met de marathon van New York.




Koen hoeveel km voor jou naar de waterkant met de fiets en kar.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2007 09:44

Het lijkt mij dat de effecten van sporten op je gezondheid afhankelijk zijn van de sporter zelf…

Voor iemand met overgewicht, een stevige roker of iemand met een belabberde conditie, zal het volgens mij eerder kwaad kunnen helemaal niet te sporten dan een paar uurtjes in de week intensief te bewegen.

Maar misschien dat sommige topsporters, en dan vooral die (zoals een wielrenner bijvoorbeeld) waarbij de hartslag tot boven of net onder de 200 komt en daar ook een tijd blijft, lijkt het mij dat het (incidenteel) ook wel negatief kan uitpakken.

Of de oorzaak in zo een geval ook de sport zelf is weet ik niet, het lijkt mij niet, want dan zou het vaker gebeuren lijkt mij…

Voor iemand die een aantal hartinfarcten heeft overleefd lijkt het mij ook geen goede tip om maar is te gaan werken aan zijn 100 meter sprint.

Ik heb laatst wat gelezen over een studie op muizen, de ene groep muizen kreeg veel lichaamsbeweging en de andere weinig en zij leefden net zo lang, doel van dit onderzoek was uit te zoeken of muizen die veel bewegen een kortere levensduur hebben dan zij die weinig bewegen.

Dit was dus niet zo.

Maar dat waren muizen.

Mvg. Robert 8)
8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-03-2007 10:44

Ja dat klopt mensen zijn meer ratten! 8) 8) Ben benieuwd hoe die het er vanaf zouden hebben gebracht.

Laten wij het er op houden dat verstandig sporten met een echt te bereiken doel voor ogen gezond is, alhoewel dat soms niet zo voelt. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

30-03-2007 11:05

ja het zal vast wel goed zijn als je het iederee week doet.. maar ik doe er niet aan, onregelmatig is volgens mij wel slecht. ik sta neutraal :lol:
Waroww
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
Gebruikersavatar
wubs wljan
Berichten: 251
Lid geworden op: 24-11-2006 21:13
Locatie: luttel city

30-03-2007 12:11

dat sporten
ik sport genoeg half uur heen fietsen en weer half uur weer terug en
dat elke dag 5 dagen in de week
verder elke zaterdag da ik ga vissen
half uur met voogeladen viskar dus dat traint je beenspieren
en verder wat rennen etc
en als je sporten met mate doet is het wel goed voor je lichaam ]
blijf je lekker in je vel en goenoeg energie
om dingen te doen
groeten
TIGHT LINES blankmeester
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

30-03-2007 12:21

Ik sport ook heel fanatiek minstens 4 keer per week krachttraining en daarnaast nog cardio.

Het is gewoon heel belangrijk dat je naar je eigen lichaam blijft luisteren.
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

30-03-2007 15:34

Patricia Bos schreef:Het is gewoon heel belangrijk dat je naar je eigen lichaam blijft luisteren.


Ik luister nu al heel lang hé, maar het enige wat ik hoor is "PROT" en "FWIET" en "PPPPRRRRRRRR" :o
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

30-03-2007 16:11

Wouter Vennekens schreef:
Patricia Bos schreef:Het is gewoon heel belangrijk dat je naar je eigen lichaam blijft luisteren.


Ik luister nu al heel lang hé, maar het enige wat ik hoor is "PROT" en "FWIET" en "PPPPRRRRRRRR" :o


Misschien moet je dan wat vaker gaan sporten :wink:
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

30-03-2007 16:36

zolang je maar verantwoordelijk bezig blijft kan heel veel..
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-03-2007 16:48

Weet niet hoe het met andere is maar ik kan niet zonder een beetje sporten, zowel voor m'n mentale als m'n psychische gesteldheid..

Niet te overdreven, gewoon minimaal 2 keer in de week een uurtje trainen ,in mijn geval tegenwoordi Krav Maga en anders gewoon een stukje rennen.

Ik merk aan mezelf vooral een tekort aan energie als ik een tijdje niet sport.. Daarom houdt ik het vol, ook als ik niet zo'n zin heb...

Verder, alles waar te voor staat is niet goed, behalve bij pels dan..


Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

30-03-2007 20:11

Ik doe aan tafeltennis en speel competitie in de 6de klasse bij http://www.nootwheer.nl Wie speelt er ook ping pong? Anybody? Gelukkig is het geen blessuregevoelige sport en bovendien is het een van de goedkoopste sporten. In ieder geval goedkoper dan het verzamelen van hengelsport/karperboeken.
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.