Het Carp2007 reactie topic

Gebruikersavatar
Remon de Zeeuw
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2005 21:33
Locatie: brandwijk

05-02-2007 16:10

Alhoewel deze presentatie van Sjakie en z'n boys best aardig was haalde die bij lange na het niveau niet van wat ik toen heb gezien. Dit kwam mede door het wat snel 'afgeraffel' van de dia's die wat mij betreft een wat té hoog 'vleesniveau' hadden. De ondersteunende muziek had ook wat subtieler mogen zijn. Het begon veelbelovend en eindigde ook veelbelovend terwijl er eigenlijk weinig lijn zat in de tussenliggende nrs.




Het is verschil is dat die Duitse jongens de diashows beroepsmatig maken aangezien dat 4 beroeps fotograven zijn
Bij ons (Sjakie en de Polderboys) is het echter een hobby, en dus zal het ook niet mogelijk zijn om hun te overtreffen aangezien wij niet die kennis en finaciële middellen hebben...
laat je niet tot ziekelijk gedrag mee slepen in je hobby
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

05-02-2007 16:14

Vond het niet naar om naar te kijken....

Die Remon is goed in appeltjes plukken zeg... :lol:


Groetjes
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-02-2007 16:18

Remon,

Okay, duidelijk.
Denk ook niet dat het belangrijk is dat je dat niveau niet haalt maar dat je je presentatie wel kunt perfectioneren door iets met de kritiek te doen die puur opbouwend bedoeld is. Verder leuk gedaan, gaat toch veel tijd in zitten zo'n presentatie.
Kun je me wel vertellen hoe die jongens heten en/of welke meeting het was waar ze optraden?????
Groet,

John
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

05-02-2007 16:20

Ruud Visser schreef:Vond het niet naar om naar te kijken....

Die Remon is goed in appeltjes plukken zeg... :lol:


Groetjes


Erg he :wink:
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

05-02-2007 16:23

Alloa,

Raar volk loopt overal maar waar Ruud loopt wel in een extra hoge concentratie... :wink:

Verder vond ik de beurs wederom geslaagd. Het woord gekkenhuis hebben we wel 100 maal genoemd. Het wordt ieder jaar groter en dit jaar ook beter. Door de mooie ruime indeling kwamen alle producten goed tot hun recht.

En die nieuwe producten waren er wel degelijk. Het viel mij op dat de kwaliteit van de producten steeds beter en beter wordt. De goedkope en matige kwaliteitsproducten lijken te worden verdreven door de hoge kwaliteitsproducten. Ik heb zelf het idee dat we in een fase zijn gekomen dat veel dingen worden geperfectioneerd tot in de allerkleinste details. Daarbij lijken de woorden degelijkheid en houdbaarheid centraal te staan.

De nieuwe onthaakmat van Fox vond ik zelf 1 van de mooiste nieuwe producten. Lekker praktisch en superveilig voor de vis. Hij is wel behoorlijk prijzig maar zeer innovatief en visveilgheid mag iets kosten, nietwaar?

De uitvinding die Piet en Koen tijdens hun lezing vermelden mag wat mij betreft bij deze worden uitgeroepen tot innovatie van het jaar. De mannen vertelden over een systeem waarbij de vis bij eventuele lijnbreuk niet alleen het lood maar ook de hoofdlijn kwijtraakt. Zo draagt de vis bij lijnbreuk enkel de onderlijn met zich mee. Een systeem wat in de toekomst hopelijk vele karperlevens gaat redden.

Na afloop ben ik in bed beland en heb ik het klokje rond geslapen... :lol:

Gr., Martin
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

05-02-2007 16:25

Klopt ja die onthaakmat van fox die was heel erg mooi. Ben telkens terug gegaan om hem te bekijken :oops: Denk dat hij eind dit jaar maar eens gekocht moet worden. 8)
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

05-02-2007 16:40

Was inderdaag een mooie mat. Mooie hoge randen en ook stevige, zodat ze niet omklappen als de mat bijv op een hellig ligt en de vis ertegen aan drukt.

Zag ook een nieuw podje bij Fox. De trekpod ofzo ? Vond het niet veel anders als de al bestaande x-pod. Alleen de sluitingen waren iets anders enz.

Mocht ook aanwezig zijn op een workshop op zondag van 1uur bij Martin sb
Vond de workshop van martin sb wel geslaagd. Veel nieuwe informatie waar ik zelf in mijn eigen visserij ook wat mee kan. Ze hadden antwoord en duidelijke uitleg op alle vragen die gesteld werden.
Iedereen kreeg na afloop een emmertje met een inhoud.
1zak pellets
1zak boilies
300gram boiliemix ofzo
potje boilie kruim
potje dip
en een potje met 20mm en 15mm pop up's
Erg netjes dat ze dit zonder vergoeding weggaven.

Groeten
kris bos
Berichten: 75
Lid geworden op: 10-10-2006 16:35
Locatie: Castricum
Contacteer:

05-02-2007 17:14

fabian,
die pot met mix is de method mix.

bij mij heeft het de volgende dag al invloed gehad op mijn visserij ving de volgende dag eindelijk me eerste karper van het jaar 18 pond. :D

kris bos
Rolf Kerkhof
Berichten: 36
Lid geworden op: 14-02-2005 20:28
Locatie: pochendam

05-02-2007 17:38

Was wel leuk weer ff de beurs over slenteren,jammer dat er zo veel aasfirma's staan,maar ze willen natuurlijk allemaal een graantje meepikken. Het eten was dit jaar beter dan vorig jaar,ook de wachttijden.Waar ik en velen met mij zich aan storen is dat de deuren tijdens de dia voorstellingen niet dicht en /of op slot gedraaid worden,14.00 uur is 14.00,wie te laat is heeft pech,steeds dat geschreeuw van de gang en die deur die steeds open en dicht gaat,en mensen die 10 minuten voor het einde nog binnen komen(echt triest is dat)das ontzettend jammer voor de mensen die wel geinterreseerd zijn en ook voor de organisatie!verder was het naar mijn mening goed voor elkaar in zwolle,ook nog een leuk reisje gewonnen met de loterij :D
volgend jaar maar weer een kijkje nemen.Groeten Rolf.
Mooi werk!!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

05-02-2007 18:05

was de best geregelde Carp in 4x dat ik er ben geweest..

wacht tijden voor het eten waren redelijk 10 minuten ongeveer. (spits om 12 uur :))
maar de kwaliteit van het eten was niet echt goed.. slappe patat en koude/bevroren hamburgers.. heb wel een nieuwe gekregen die was wel redelijk warm..

Misschien moet Mourad nou eens echt gaan overwegen om een goede Shoarma tent er neer te zetten volgend jaar 8)

Gr. Remko
Richard bloem
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-08-2006 10:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

05-02-2007 18:07

vond het ook een van de betere v/d afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

05-02-2007 18:12

Kris,

bedankt :wink:

dacht zelf dat het meer een tigernut boilie mix was van martin sb, leek die veel op.

Die dip/attractor is toch ook iets van tiger/nut/pinda?

groete
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-02-2007 19:57

Waar was jij dan Remko, hele weekend niet gezien?
Ach ja, ik zal wel meer mensen gemist hebben.
Had mijn reactie net in het andere topic gezet:

Daaf Wolters schreef:Prima beurs vond ik het.
Opvallend ook dat er elk jaar weer veel mensen lopen te zeiken. Als je na een uurtje al weer weg was en je hebt niks nieuws gezien kan ik je verzekeren dat je niet goed gekeken hebt!
Natuurlijk zit het hem in de kleine dingen, maar ik heb toch zeker wel wat leuke dingetjes gezien en wat dingen meegenomen om te proberen. Bij sommige andere dingen ben ik na de bijbehorende uitleg snel weer lachend doorgelopen.
Als je alleen maar door de buitenste paden loopt en niet de moeite neemt om goed te kijken en eventueel vragen te stellen ben je snel uitgekeken en mis je een hoop dingen.
Verder heb ik een enorme hoop bekenden gesproken, ook altijd leuk.
Echte aanbiedingen waren er relatief weinig, maar vooral bij raven heb ik er toch wel een stel gezien.
Eindelijk zijn de paden een keer ruim genoeg en is er fatsoenlijk ruimte om even wat te eten, een hele verbetering!
Wat de prijzen in de catering betreft, als je niet wereldvreemd bent (waarschijnlijk zijn sommige karpervissers dat wel, bedenk ik me nu), had je na kunnen gaan dat dat duur zou zijn. In een dierentuin of pretpark of op een festival of een andere beurs betaal je je ook scheel, je kan er over mopperen of je kan het accepteren als een feit en je eigen eten meenemen als je dat geld er niet voor over hebt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

05-02-2007 20:02

Wat woog eigenlijk die mega-funnelweb aan die 2,5 ponds hengel?????

:roll:
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

05-02-2007 22:17

euh 940 gram!
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
kris bos
Berichten: 75
Lid geworden op: 10-10-2006 16:35
Locatie: Castricum
Contacteer:

06-02-2007 17:12

fabian,

bij mij ruikt hij naar aardbij. het meeste in mijn emmertje is aardbij dus de pellets, boilies en de method mix. mijn dip was ook aardbij maar misschien heb jij tijgernoten boilies enz. 8)

kris bos
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-02-2007 23:37

Enkele feiten m.b.t. Carp 2007:
- groter qua oppervlakte dan ooit tevoren
- meer standhouders dan ooit tevoren
- meer bezoekers dan ooit tevoren
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-02-2007 23:57

Aart,

Realistisch gezien nog altijd niet meer oppervlakte voor de bezoekers dus, al vond ik het geheel redelijk overzichtelijk tussen alle aasstands door????? Al met al een stuk beter dan de Visma waar je echt vlees nog vis bent.
Groet,

John
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-02-2007 22:50

John, meer karpervissers, groter aasverbruik, meer aasfirma's, meer aasstands. Zo werkt dat nu eenmaal. En wél meer ruimte voor de bezoekers daar de oppervlaktes van alle gangpaden verhoudingsgewijs behoorlijk groter waren dan de stijging van het aantal bezoekers.
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

07-02-2007 22:59

Ik vond het dikke voormekaar! Pluimpje voor de organisatie! Minpunt: prijzen van de catering, maar jah lintwormen moeten toch eten hebben! :P
Thijs van Dijck
Berichten: 51
Lid geworden op: 20-08-2005 13:02

07-02-2007 23:04

Carpweb zag er erg goed uit dit jaar, ik vond alles goed ingedeeld. Ook heb ik een aantal mooie prijzen gezien. Maar die onthaakmat van fox.. Ik snap niet dat ze daar geen pendels bijgeven voor als bootje, ook vond ik hem te klein... Wil niet veel zeggen, maar die matten aan de overkant bij Pro line vond ik toch veel degelijker en groter, met ook erg goeie randen en opvulling.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-02-2007 23:05

Matthijs, de catering prijzen worden door de IJsselhallen bepaald, daar heeft geen enkele beursorganisator ook maar de geringste invloed op...
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

07-02-2007 23:10

Aart Lokhorst schreef:Matthijs, de catering prijzen worden door de IJsselhallen bepaald, daar heeft geen enkele beursorganisator ook maar de geringste invloed op...


Jah klopt Aart, is bekend! Zelfde prijzen hadden ze ook bij de Kamasutra beurs! Whaha! :P

Maar was dik voormekaar en daar gaat het om!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-02-2007 14:52

Geslaagde beurs weer mijn inziens, draai hem nu 7 jaar (als ik me niet vergis) en het wordt nog altijd drukker. Ondanks dat het drukker wordt was het dit jaar goed overzichtelijk en was er een goede doorstroom in de gangpaden. Ook dat er overal vloerbedekking lag was zeker een pluspunt, daardoor toont het toch anders. Wat betreft looplijnen gezien pakte het ook goed uit, doordat de gangpaden niet geheel duidelijk waren liepen veel mensen juist nu door de stand heen. Betekende dat er veel meer bekijks was van dichtbij, ipv wat turen op een afstandje.

Dat elk bedrijf vertegenwoordigd wil zijn op deze beurs moge duidelijk zijn, of je nu gevestigd bent of naam probeert te maken, het blijft toch DE karperbeurs van Nederland. Je kan er als merk eigenlijk niet wegblijven.

Ik ben het met mensen eens als ze door al dat verkoopgeweld niet de nieuwtjes kunnen vinden, maar die waren er zeker wel. Het beste is nog altijd naar een van de medewerkers op een groothandelsstand gaan en ze te vragen wat de nieuwe producten zijn. Hoef je zelf niet te zoeken en doen zijn ook nog wat nuttigs... 8) :lol:

@Aart: Weet jij de exacte bezoekersaantallen, mag ook per mail, ben er wel benieuwd naar.
mvg

Bart van den Hurk
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

08-02-2007 16:57

Het was weer goed daar in het verre Zwolle al vond ik het persoonlijk minder goed dan vorig jaar. Vooral dan 's avonds na de beurs heb ik mij minder geamuseerd dan vorig jaar.

Mooie standen met vooral mooie materialen. Het nieuwe materiaal van Nash vond ik de moeite waard. En het vat aan de stand van Spiegel vond ik een goed idee en de sfeer rond de stand was ook voortreffelijk.

grts tom langens