Meest verschrikkelijke vissessie ooit??

Gast

23-11-2002 10:46

Wat is jullie meest verschrikkelijke vissessie ooit geweest?
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

23-11-2002 10:55

dat ik ging gaan vissen met klierkoorts een paar weken geleden (het was al redelijk koud)
en omdat ik geen zin had om veel te dragen had ik GEEN slaapzak mee en alleen m'n bed chair meegenomen en natuurlijk m'n tent
ik had wel een warmtepak(poolpak) aan maar 's nachts kon ik gewoon niet slapen van de koude , verschrikkelijk was dat en het ergste van al was toen ik tegen de ochtend bijna niet meer kon slikken , kheb dan een maandje thuis gebleven

MVG miguel
tip!!! ga niet gaan vissen als je je niet echt goed voelt , ik dacht dat het ging overgaan door te vissen(rusten) maar dat is dus niet gebeurd .
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

23-11-2002 11:03

Ook al duik ik héél ver m'n geheugen in, ik kan er geen vinden.
Er waren wel sessies waar ik echt veel pech had, maar verschrikkelijk...

Er was die keer dat ik samen met een maat vier lijnen moest uitvaren op een groot water. Bij de eerste twee lijnen begon het wat te regenen en toen we aan de kant waren onze kleren toch wat vochtig. Onder het motto "Je bent jong en je wilt wat" besloten we onze kleren uit te doen (behalve boxershorts), ze in de tent te drogen te hangen, en zo de twee overige lijnen uit te varen.
We hadden de bui eigenlijk al moeten zien hangen, maar ja. Toen we op een mooie afstand van de kant waren begon het me daar te onweren! Het viel er met bakken uit, en we zagen niet eens meer waar we naartoe moesten roeien. (Jaja, als je jong bent heb je geen geld voor een elektromotor, nu trouwens nog niet :wink: )
Gevolg: Na een tijdje te hebben geroeid als gekken toch maar ergens tegen de kant gebotst. Gelukkig was het vlak bij de tent. Net geen bronchitis. Een mooie herinnering.

Een andere sessie, in april van dit jaar, steekt er dan weer bovenuit wat betreft schade. Thermometer verloren door per ongeluk met de boot door de draad te varen. Rits binnentent naar de kloten. Tacklebox naar de haaien. Buzzerbar valt, met als gevolg een afgeknakte beetmelder. Tentstok breekt doormidden. En dan zwijg ik nog over een paar honderd meter nylon, die een ander vakkundig in z'n schroef heeft verzameld.

Verschrikkelijk vind ik dit toch niet. In tegendeel, om deze sessies kan ik nog regelmatig eens lachen als ik er aan terug denk.

Verschrikkelijk zou pas zijn als je hele materiaal gepikt wordt, of als je zonder reden in elkaar wordt geslaan, al dan niet met je eigen hengel. :grin:

MVG, Mark
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

23-11-2002 11:07

Mijn meest verschrikkelijke sessie was met een maat hier in mijn dorp. Daar loopt een klein kanaaltje door het dorp met een leuk bestand. Was reden genoeg voor ons om er te gaan vissen, totdat er een wazig figuur tegen onze tenten kwam stampen, en 10 meter verderop in de struiken bleef staan en naar ons bleef kijken.
Snel alles opgeruimd, en dan om 3 uur snachts met 2 man op een scooter met meer dan overbeladen viskar, allebei zonder helm en dan midden door het centrum naar een ander water rijden. Was ook nog zaterdagavond, erg veel bekenden gezien ..

maarja, tis wat he

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

23-11-2002 11:14

Tentharingen zijn goede wapens...

Met zich niet laten klotende groet, Mark
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

23-11-2002 13:44

Ik was een jaar of 16 en was op vrijdagavond klaar met werken en ging lekker vissen met mijn vis maat, het was al pikke donker.
Eenmaal aangekomen op de stek, al de spullen opgezet, hengels uitgegooid.
Zo we zaten lekker en nemen een bakkie.
Ik vond de waterstand verdacht laag en scheen wat bij met de zaklamp, tot mijn verbazing hadden ze de plas leeg gepomt.
Toen voelde ik mij echt lullig, heb dit ooit aan mijn vader verteld.
En nog steeds is dit zijn verjaardags grapje.
Dit was mijn meest mislukte sessie ooit!!!
mvg Robert Campbell.
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

23-11-2002 14:48

Het ergste wat mij is overkomen is dat ik me een aantal weken op een bepaald water had gefocust. Ik heb er een aantal nachten gevist en gevoerd en heel veel tijd in gestoken. Ik was ongeveer 14 of 15 dus ik wist het allemaal nog niet goed. De pop-up boilie kreeg toen een beetje aandacht overal en ik ging het ook proberen. Helaas was ik zo stom geweest om niet uit te vogelen hoe je zo'n boilie moest gebruiken en heb toen in totaal 5 nachten zitten blanken omdat ik geen loodje op mijn onderlijn had gedaan. Mijn onderlijn stak dus recht omhoog! Gelukkig weet ik nu wel beter...

Owww ja, en ook ik heb een keer mijn slaapzak niet meegenomen toen het net 5 graden was buiten, dan voel je je heel kut!!
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

23-11-2002 21:13

Ik ben ooit door een vissessie in het ziekenhuis beland. Details omtrend de gebeurtenis zijn binnenkort te lezen in een artikel op hollandsekarpers.nl Zodra Frankie orde op zaken heeft.

Met geschreven groet, Bob
Gast

24-11-2002 00:21

Hahaha Robert, viel het dan niet op dat je geen plons hoorde met ingooien:D :grin: :grin:?????????????
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

24-11-2002 07:14

Ja jeroen, later hebben we het daarover gehad
dat we inderdaad geen plons hoorde, maar het viel toen niet op omdat we een endje uit de kant lagen.
Voor mij is dit verhaal een klasieker uit mijn vis geschiedenis.
mvg Robert Campbell.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

24-11-2002 07:18

Zo heb ik nog wel een paar leuke verhalen maar daar gaat dit onderwerp niet over.
Mischien een andere posting plaatsen.
Volgens mij hebben we allemaal wel leuke dingen meegemaakt.
mvg Robert Campbell.
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

05-12-2002 12:26

Mijn verschrikkelijkste sessie had ik een paar jaren geleden. Ik zat toen met mijn vismaat ergens in Nederland aan een kanaal te vissen.

Wij hadden onze tent ongeveer een uurtje of 2 staat toen t opeens ongeloofelijk hard begon te stormen. En daar stonden wij dan uit alle macht die tent op de grond te houden. Daarnaast steeg t kanaalwater dusdanig door de regenval dat t over de oevers begon te treden en wij natte voeten kregen (schoenen waren uit ivm dat wij net in ons mandje lagen).

Tot overmaat van ramp kreeg ik een run die ik aan mijn maat moest geven omdat de wind aan mijn kant van de tent tegen ons aan aan t beuken was en ik de tent niet los mocht laten. Haalt die gast er een 27 ponder uit wat voor mij een nieuw persoonlijk record had betekend.

Deze nacht zal ik nooit vergeten. Maar daarnaast wel veel lol gehad toen.
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

05-12-2002 13:32

De meest verschrikkelijke sessie die ik meegemaakt heb was 3 jaartjes geleden.

Ik zat in medio januari te vissen aan een putje hier in de buurt. 's nachts vroor het de sterren van de hemel en ijs vormde zich op het water. Mijn hengels stonden geplaatse voor de over, in een openingetje in de kant waar water in lach. Beet!!!!!!!! met een slaapdronken kop ren ik de tent uit op blote poten. Net voor de hengel glij ik uit en flikker zo de plomp in. Gelukkig lag er pas een dun laagje ijs onder de kant en was het er hooguit 1m diep. Op de kant geklommen en de hengel gepakt. Mijn maat heeft vervolgens de vis uitgedrild en gezakt. Ik in de tent alles uit gedaan, en van hem een korte broek aangedaan. Ja voor mij was het nog geen mobiele telefoon tijdperk, en voor het ook niet, dus zat er niets anders op dan met een korte broek en een dun slaapzakje de nacht door te brengen en 's morgens rond 12 uur weer door mij pa opgehaald te worden.

Al met al kan ik er nu wel om lachen, maar ik ben er wel een weekje goed grieperig van geweest. haha.

Nou tegenwoordig laarzen poolpak slaapzak -25 en een setje extra kleding, die ik tegenwoordig altijd standaard bij me hebt.

:lol:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

05-12-2002 13:39

HAHAHAHAHA zo ben ik ooit eens t water ingedonderd tijdens een snoeksessie middenin een woonwijk.

En mijn vismaat lag op de grond van t lachen. Ik wordt hier tot op de dag van vandaag nog steeds mee gepest

_________________
To Carp or not to Carp, Thats the question!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Emmerink op 2002-12-05 13:39 ]</font>
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-12-2002 13:46

peter dan sta je echt voor schut hahahaha

lachende groet
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

05-12-2002 15:24

Mijn ergste sessie was een jaar of twee geleden, ik wilde gaan nachtvissen met mijn broertje en mijn ouders (ik mocht natuurlijk niet alleen gaan.) Toen was mijn broertje vervelend en we kregen ruzie, waarop mijn ouders zeiden: WE BLIJVEN THUIS!!!!!!!!!!!!!
Toen was Rob niet zo blij meer.
(mijn broertje vist inmiddels niet meer en ik 'mag' tegenwoordig alleen gaan dus dat probleem is de wereld uit.)
mvg Rob van Os
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

05-12-2002 19:06

Dit gaat dan wel niet over mij, maar is me gebeurdt op afgelopen Zondag overkomen.


Ik kom zaterdags om een uur of 4 smiddags aan op een watertje. Al een aantal jaaren hebben ze er last van Aalscholvers, en nu hadden ze sinds kort er 4 x 2 neppe 'poppen in aalscholvervorm' ingezet. Dit viel mij meteen op, omdat ze na 3 min nog op de zelfe m² zaten. Ze zaten vast aan de bodum, en als het een beetje waaide leek het net of ze zwomden. Na alles te hebben opgezet en een nachtje gevist te hebben, smorgens bezoek te krijgen van iemand. Hij stapt uit met zijn vrouw uit de auto, en tuurt met zijn verrekijker over het water, hij ziet zo'n pop en zegt vlug tegen zijn vrouw. Pak vlug het fototoestel, er zitte daar zeldzame zwarte vogels. Dus die vrouw mooi foto's maken met hem en de vogels op de achtergrond. En hij schiet er voor haar een paar, belt hij iemand op. Ik stond er slechts 5 meter vanaf en had toen al moeite om me lach in te houden, het gesprek ging als volgt. Ja met ****** er zitten 8 zeldzame vogels, moet je vlug komen en camara meenemen.

Na dat gehoord te hebben onderbreek ik hem ff, en zeg, meneeer dat zijn 'poppen'. Ik kon me lach zeer moeilijk houden en draai vlug me kop om, de meneer zelf ging door de grond, en de vrouws reactie was, Jij ook altijd met je verrekijker, en je idiote ideen. Ik zie dat hij vertrekt, en kan het niet laten om hem nog effe een 'prettige dag' te wensen.

Ik heb niet veel mensen echt de grond in zien zakken, maar deze zakte naar china toe.

MVG J0H@N

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2002-12-05 19:44 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-12-2002 21:16

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-08-16 12:05 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-12-2002 21:18

Of ie verschrikkelijk was weet ik eigenlijk niet zo goed, Ik heb deze korte sessie wel als een mix van angstig, chaotisch, dom en achteraf lachwekkend ervaren.
Ik denk dat ik een jaartje of 30 was, dus pas 17 jaar op karper viste. Ik was nog (steeds) niet in het bezit van een rijbewijs, ik had het immers veel te druk met in de W.W.lopen en zodoende dus met vissen, Junkfood eten, hond uitlaten, vissen, slapen, hond uitlaten, vissen etc.etc.
Inderdaad ik ben ERG laat rijp geworden, ALS ik het al ben.
Enfin, zo goed en kwaad als het ging in de stromende regen de "Puch Maxi" volgestouwd en op naar de "Drievliet(sprong)" op de grens van Voorburg/ Den Haag waar zo'n mooie lange ronde kade-rand aan de overkant loopt. Een hengel naar de "Chineze muur" en de andere strak tegen de "ronde muur". Het was aardedonker en inmiddels ook nog gaan onweren en het waaide zo hard dat het onmogelijk was om je lood in het water te horen vallen.

Tent had ik nog niet, zelfs optonics vond ik ongepast/overdreven want met zo'n olielamp zag je genoeg zolang je ogen niet uit je kassen rolden. Iets wat meestal niet al te lang op zich liet wachten.
Het zal zo rond het nachtelijk uur zijn geweest dat het onweer zich massaal boven m'n stek verzameld had en de blikseminslagen niet ver van mijn 196 cm atletisch/bliksemafleidergelijkende lichaam plaatsvonden.

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik een held ben, maar met DAT bombardement aan inslagen en twee 360 cm lange carbon/kevlar stokken op twee meter afstand begon het me toch wel dun door de broek te lopen. Ik had het nooit voor mogelijk gehouden dat er EEN moment in m'n leven zou komen dat ik GEEN beet wilde hebben. Wat dus spontaan gebeurde, de linker "Chineze muur" hengel stond krom in de steun, de slip gierde en ik wist me geen raad. En wat een karpervisser die karpers wil vangen betaamd deed ik wat ik MOEST doen.
Ik pakte de hengel van de steun en wist de karper voor de brug te keren alvorens hij/zij (godzijdank) losschoot. Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik met deze losser was, ikzelf ook nog steeds niet helemaal.
Gauw de hengel neerge*****erd en zover mogelijk weg gaan staan. Dat ik er inmiddels niet echt droger op was geworden moge duidelijk zijn.

Het zal rond 01.30 uur zijn geweest dat ik het helemaal gehad had. Het onweer was zo goed als verdwenen en ik durfde het aan om de losse hengel alvast in te pakken.
Toen ik de tweede "ronde muur" hengel, waarvan ik de hele tijd al vond dat de lijn wel ERG strak stond, wilde binnenhalen hoorde ik KLOINK!!!!
Ik met m'n brommertje naar de overkant en daar lag m'n 12 mm "Richworth Tutti Frutti'tje" tussen de gemeentelijke struikrozen. M'n onderlijn haddie nacht over een ijzeren hekje tussen de bosjes op de muur aan de overkant gelegen. Iets waar ik achteraf gezien mischien niet eens zo rouwig om hoef te zijn.

Maar om nou te zeggen verschrikkelijk???
Met angstige groet,

John
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

05-12-2002 21:29

Ja, mijn meest verschrikkelijke sessie ooit.
we hadden de zooi opgezet in de buurt van een woonwijk naast een flat. Rond een uur of elf in de avond kwam er een grote groep jongeren aan die duidelijk richting het uitgaanscentrum gingen in Bunnik en deze merkten ons op. We hoorden ze schreeuwen: "Hey kijk, vissertjes... die zullen we 'ns ff lekker in elkaar trappen".
Voor we het wisten stond er een groep van een man of 10 voor onze tent die zich voordeden als buitenlanders qua accent en taalgebruik. We waren echter wel zo slim om in de tent te blijven zitten... althans... dat dachten we. De tent kreeg een paar rake schoppen, mijn sounderbox moest het ontgelden en was kaduuk. Vervolgens werd voor mijn ogen mij gehele rodpod het water in getrapt! Zeg maar dag tegen je piepers!!!
Alsof het nog niet erg genoeg was werd ik bij mijn voeten gepakt en de tent uit gesleurd... kreeg 1 trap en de jongens smeerden hem. Ze riepen nog na dat ze terug zouden komen. Iets was redelijk logisch was want ze moesten nog van de disco terug naar huis. We hebben meteen onze ouders gebeld die ons binnen een half uur van de stek hadden weggehaald...

schade:
- 2 verzopen piepers
- kapot getrapte rodpod
- gesloopte sounderbox
- gaten in me tent
- en een flinke angstaanval.


En ik ben trouwens wel vaker in het water gedonderd... zelfs toen er een bruiloft plaatsvond op zo'n 15meter van mij vandaan tijdens het snoekvissen... bij het ingooien onder een boom net een stapje te ver en... PLONS.

Groeten, Frank
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

06-12-2002 09:41

Maar dat jij in het water valt frank, dat kan ik nog best geloven .. Bij jou klopt alles sowieso allang niet meer :smile:

mvg
stefan

ps. wat hoorde ik van manfred wat jullie van plan waren met mijn naamplaatje ? :smile:
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

06-12-2002 21:28

Hoi,

ik heb ook slechte ervaringen met het vissen op de route naar de Brothers. Zaterdagnacht gewoon ergens anders zitten dus.

mijn slechtste sessie heb ik vandaag beleefd: niet gevist. Want ook al vang je niets toch is het altijd plezierig aan de waterkant. zelfs van het voeren kan ik genieten. Van de week zaten er bijvoorbeeld vijf uilen te slapen in de tak die boven mijn stek hing. was wel schrikken toen ze allemaal opvlogen!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-12-2002 21:36

hey jeroen,
pas maar op... straks worden ze wakker en schijten ze op je kop :smile:

Brothers is link!!! whaaa... klote visplek. Jij weet denk ik wel precies welke stek ik bedoel... ik ga daar nooit meer een nacht zitten.

Groeten, Frank
ps; binnenkort een keertje een sessie samen draaien op 't kanaal??? heb schitterend bericht van Marco Kraal gehad :smile:
joachim stelmaster
Berichten: 28
Lid geworden op: 20-10-2002 02:00
Locatie: sassenheim

07-12-2002 13:11

Wij zaten een keer te vissen en toen stopte er een busje zo'n 100 meter achter ons. ongeveer 5 min liet ie ze koplampen aan staan en toen zette die ze uit. er komt normaal niemand dus op zo'n moment schijt je echt in je broek. wij der heen lopen met zaklamp en schijnen opeens naar binnen. zien we een vent zitten en er kwam opeens een vrouw naar boven!!! of ze nou lag te slapen op zijn schoot of... we hebben er nog wel om gelachen!!

een andere keer zaten wij te vissen en aan de overkant een oude man die zat te vissen met vaste stok. er kwamen een stuk of 5 jongens aan met drank en wiet en alles. ze dwongen die man om te blowen en te drinken, daarna gooide ze hem en al ze spullen in het water!! wij hebben toen gelijk de politie gebeld en gelukkig werden ze gepakt!!!!!!

sindsdien neem ik altijd een buks en een honkbalknuppel mee, je weet maar nooit!!

karpergroeten, joachim
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

08-12-2002 05:19

Een verschrikkelijke sessie heb ik niet. Ik weet nog wel de meest pijnlijke sessie ooit.

Ik had het hele zooitje iets te ver gegooit en zat dus vast in een struik. Ik trok met alle macht aan de hengel, opeens schoot het lood los en knalde met volle vaart tegen m'n voorhoofd. Ik werd een paar minuten er na wakker met een hersenschudding. Heb ik een week mee op bed gelegen. Het enige voordeel was dat ik daarna wel zeker wist dat ik hersens had!

Bart

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2002-12-08 05:20 ]</font>