de pukkel

Plaats reactie
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

18-11-2002 19:27

dit is voor alle vissers in en rondom zutphen..
er werd gevreesd dat de pukkel en van de bekende zware vissen dood was omdat sommige vissers zijden dat ze hem hadden zien drijfen en toen maar begraven hebben.Maar het tegendeel is vanacht bewezen!!! de pukkel leeft nog en hij is in topconditie.
zo weten julie dat ook weer.
mzzls
thijs
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

18-11-2002 20:04

Dit is zeker geen verwijt naar jou toe, maar had je niet beter je vreugde gedeeld met de lokale vissers en/of je vrienden.

Dan had je "sommige vissers die vissen die niet dood zijn en toch begraven" in de waan kunnen laten dat hun van de pot gerukte verklaringen voor waar werden aanzien.

Met voorzichtige groet, Mark
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

19-11-2002 22:18

daar heb je absoluut wel een goed punt hoor!!maar ik ben die ....vissers.... een beetje zat daar die al die raruh verhalen rondspreiden.meschien dat die jongens zo een keer doorhebben dat waar hun mee bezig zijn gewoon helemaal nergens op slaat!!!
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

19-11-2002 23:13

Toch is het een bekend verschijnsel dat er gezegd wordt dat een bepaalde vis dood is, de redenen:
-Roddel.
-Sommigen denken echt dat ze alle vissen goed herkennen.
-En proberen op die manier vissers van het water af te krijgen.

wie nog meer kan verzinnen, zet het er maar bij.

Zelf heb ik dit ook eerder aan de hand gehad, een local vertelde dat er een bekende vis dood was, noemde de naam nog eens en zij dat hij het zeker wist want hij had hem zelf gevonden op een strandje zeer kort nadat mijn maat hem voor het laatst gevangen had. Wij nogmaals de overbekende herkenningspunten van de vis opgenoemd om zeker te zijn dat we het over de zelfde hebben, het bleek zo te zijn.

Dan ga je toch even achter de oren krabben, hebben we iets stoms gedaan met die vis? hoe kan dat? hij zag er gezond uit.

Het jaar er op toch weer terug naar het water, er zitten immers meerdere mooie vissen op. En jawel de dode bleek levend.
Er zit nog 1 vis die erg op hem lijkt, wij denken dus dan zal dat hem wel geweest zijn.
Nee hoor de dag er op kwam deze er ook uit.

Met dode vis aan de haak groet, Bob
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

20-11-2002 10:52

Soms wordt zelfs zo een kwakkel de wereld ingestuurd om op te vallen. Om gehoor te krijgen bij andere vissers.

Een vis die dood aan de oppervlakte drijft kun je pas echt herkennen als je hem er ook daadwerkelijk uithaalt. Vaak zwelt een vis na zijn dood fel op, waardoor hij zwaarder en groter lijkt. Dat is voor sommigen al voldoende om één van de grotere bekende vissen vootaan "wijlen" te noemen.

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

21-11-2002 10:50

beste thijs,

hoe lang vis jij al op de vispoort?
hoe weet jij dat dit DE pukkel is?

als je wat vaker in zutphen hebt gevist zul meer vissen vangen die een pukkel op hun kieuwdeksel hebben.!!!!!

ik hoop voor jouw ( en de pukkel) dat hij nog wel leeft anders sta je hier behoorlijk voor lul.

in het begin van het jaar zou hij door een ziekte zijn geveld dit bleek gelukkig niet waar en hij is daarna weer gevangen. een aantal weken geleden kreeg ik telefoon van een kennis ( had hem ook al eens gevangen) die hem dood had gevonden. hij heeft hem samen met een andere jongen die al jaren op de vispoort vist begraven. alle twee dachten ze dat het DE pukkel was!!

zou je mij een foto kunnen sturen? en het gewicht vermelden( DE pukkel zit namelijk bijna altijd op hetzelfde gewicht)m.zelle@chello.nl


ik heb eventueel ook wel foto's voor jouw, kun je ook vergelijken

of als je naar de beurs in utrecht gaat. kom dan effe langs. ik sta in de stand van ashima.

groeten Mark

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mark Zelle op 2002-11-21 10:59 ]</font>
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

23-11-2002 21:20

Ik ben de gelukkige visser die deze vis heeft gevangen die nacht waar Thijs het over heeft! ik wist niks van het feit dat hij dit geplaatst heeft en ik baal er eigenlijk wel een beetje van!? Ik ken de verhalen over dit betreffende water, maar ik heb er nu 1 keer gevist met als resultaat een mooie dertiger die een pukkel op zijn kieuwdeksel had! de avond ervoor was er een visser langsgekomen die ons vertelde dat "pukkel" en "de kromme" dood waren? ik ken deze visser een beetje en weet niet of ik hem moet vertrouwen. ik wil dus alleen zeggen dat ik een pracht vis heb gevangen en ik hoop dat het pukkel is dan leeft hij in elk geval nog!!
ik moet wel eerlijk zeggen dat ik samen met Thijs wel dacht en nog steeds denk dat dit hem is, want hoeveel dertigers zullen er zwemmen op dit water met een pukkel op hun kieuwdeksel? ik hoor het allemaal wel, ik heb in elk geval geen zin om als leugenaar door het karpervissersleven te gaan!


ps THIJS DENK NU FF NA VOORDAT JE DIT SOORT DINGEN BEGINT
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-11-2002 21:48

hielke,

stuur mij maar een foto. zal ik je zeggen of het hem is. ik ben namelijk ook erg benieuwd!!

en er zwemmen meerdere vissen rond met pukkels! het zijn niet allemaal dertigers hoor.

als ik je op de foto zie, en ik herken je aan het water vertel ik je meer.

groeten mark
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

25-11-2002 19:58

mark bedankt voor je berichtje, ik heb je de foto's gemaild!!
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

25-11-2002 21:47

hielke dr s er maar een een leugenaar en dat is j..... dat weet jij zelf nu ook wel.
ik heb foto's van harry en sigger gezien van pukkel en ik weet dus wel zeker dat het hem was....
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

25-11-2002 23:55

Als je het niet erg vind wacht ik het commentaar van mark ook even af!!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

26-11-2002 19:41

beste thijs,

Op 2002-11-19 22:18, schreef Thijs de Weerd:
daar heb je absoluut wel een goed punt hoor!!maar ik ben die ....vissers.... een beetje zat daar die al die raruh verhalen rondspreiden.meschien dat die jongens zo een keer doorhebben dat waar hun mee bezig zijn gewoon helemaal nergens op slaat!!!



dit heb jij een aantal dagen geleden hier gepost. nu wil ik je even mededelen dat de vis van hielke niet DE pukkel is. ( wat ik natuurlijk wel had gehoopt, maar helaas)

nu sta je hier dus behoorlijk voor lul met je grote bek. je moet niet denken dat je alles beter weet. ik hoop dus ook dat je hier op reageerd en je woorden terug neemt.

die jongens die de pukkel hebben begraven vissen al jarenlang hier. ook hebben zij de pukkel al meerdere keren gevangen. en jij beweerd dus dat hun raruh praatjes hebben ( liegen dus) terwijl je zelf niet eens weet hoe de pukkel eruit ziet??!!!

en hoe weet ik dat de vis van hielke de pukkel niet is? nou omdat ik de echte pukkel zelf heb gevangen. en dus weet waar ik op moet letten. ook heb ik iemand die jarenlang op de vispoort heeft gezeten de foto's van hielke laten zien en hij herkende de vis van hielke, het gaat hier om de kleine pukkel. hij heeft deze vis vier maal gevangen maar nooit zwaarder als 25,5p (in 1999).

dus mijn advies thijs, niet meteen denken dat je alles weet. laat eerst eens foto's zien aan iemand die er langer heeft gevist en meerdere vissen heeft gevangen. die weet waar hij op moet letten. en ook al heeft er iemand ongelijk hoef je het nog niet meteen op het internet te zetten.

ps. als je geinterseerd bent in foto's van de echte pukkel. stuur dan even een mailtje dan stuur ik ze even naar je toe. of mail even waneer je er weer gaat vissen dan kom ik even langs. kun je hem zelf vergelijken. want qua bouw lijken ze totaal niet op elkaar. en ook de pukkel zit niet op dezelfde plaats.

met vriendelijke groet,

mark



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mark Zelle op 2002-11-26 19:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

26-11-2002 19:56

ik wilde er nog wel even bij vermelden dat hielke hier verder buiten staat. hij wilde dit niet eens bekend maken en hij stuurde mij meteen een mailtje met de foto's, om ook zekerheid te krijgen. dus hem valt niks te verwijten
Plaats reactie