"Belgische beginnersproblemen"!!!!!!!!!!!!!

Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-11-2002 20:51

Beste mensen,

Om maar aan te geven hoe verwarrend het kan zijn voor een beginnend karpervisser heb ik de volgende, op z'n minst opmerkelijke stukjes gekopieeerd van een andere Site:

================================
-1-
16-11-2002
KARPERVISSEN = een hobby
sinds een half jaar ben ik begonnen op karper te vissen, het was nog maar recreatief, nu heb 'k ondertussen, 2 karperstokken, 2 swingers en 2 beepers,en nu er ook nog 3 ercords geboren zijn (op onze vijver): karper van25kg(zilver), karper van 27kg( idem), karper van 30kg(idem), de laatse is door een wedstrdijvisser net de vaste stok gevangen. Nu vraag ik kan iemand me helpen om niet alleen karpers van 1-5kg te vangen maar ook de échte beesten. ben nu aan 't proberen te mixen van kikkererwten met erwten, en kemp
danku voor de info alvast
een beginneling
jorisderoost@hotmail.com
Holsbeek (B) Reageer
================================

Een dag later!!!!!!!.............
================================
-2-
17-11-2002
KARPERVISSEN = een hobby(deel 2)
hebben jullie soms ook een beetje advies om zelf montages te maken (in de winkel verkopen ze wel een starterskit), want als 'k goed aas heb wil'k ook wel goede montages hebben /maken voor geen misers te veroorzaken
thanks
een beginneling
deroostjoris@hotmail.com
Holsbeek (B)
================================

Na het bovenstaande te hebben gelezen wist ik niet zo goed of dit bericht nou bij de beginnershoek of wellicht in een ander (nog) niet bestaand forum behoort te staan vandaar ik het maar hier heb geplaatst. Wat WEL duidelijk moge zijn....
BEZINT EER GE BEGINT!!!!!!!!!!!!
Groet,

John










<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-11-17 23:02 ]</font>
Gijs Obenhuijsen
Berichten: 99
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Groningen

17-11-2002 21:21

Goh John, zou je me misschien kunnen vertellen met wat voor een stok deze wedstrijdvisser die karper van 30kg. heeft gevangen?
Groet,
Gijs
Dooitze Dijkstra
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-11-2002 01:00
Locatie: Groningen

17-11-2002 21:33

Je bedoelt een NET AAN een VASTE STOK.....
Succes met die bessten van je.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-11-2002 22:17

Ik denk dat ie 'm (met een) NET AAN heeft kunnen vangen.
Maar dat is puur wat IK denk en verder heb ik er geen mening over, alhoewel m'n gedachtengang waarschijnlijk duidelijk moge zijn.

Zoals reeds eerder vermeld zijn het twee gekopieerde berichten, meer heb ik er niet mee van doen.
Groet,

John
Gijs Obenhuijsen
Berichten: 99
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Groningen

17-11-2002 23:50

Sorry John, no offense!
Ik vond het gewoon een grappig stukje...
Ik zag het al voor me!
met vriendelijke groet,
Gijs
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-11-2002 02:43

Hee John,

Waarschijnlijk heeft Joris een hoop mailtjes gehad de eerste dag gezien zijn nieuwe E-mail adres bij zijn tweede reactie....... :smile:

Groet MB.

Ps. ben benieuwd waar je dit vandaan geplukt hebt. Mail me maar ff.... Is namelijk echt te gek voor woorden
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

18-11-2002 18:12

hey , dit artikeltje staat bij beet.nl
vraag en antwoord
ik denk dat we het hebben over een witvisser die ook eens een karper wil vangen ,

MVG miguel
( en hoe ben je zeker dat het een belg is?)
het kan toch een geïmigreerde belg zijn met afkomst van nederland ???
lol
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-11-2002 19:35

Onbegrijpelijk John,

Zilverkarpers tot en met 30 kg gevangen met de vaste stok. Bezig met te mixen van kikkererwten met erwten, en kemp. Starterskit voor montages. Help, waar gaat het over?

Nou meen ik me te herinneren dat een andere Belgische visser hier melding maakte over zilverkarpers in een vijver en hoe ze te vangen. Kennelijk met kikkererwten, …en een vaste hengel…???????

Karpervissen = een hobby. Witvisser, ik denk het toch niet.

Iemand heeft hier duidelijk hulp nodig, anders ik wel.

Met niet begrijpende groet, Kees
Jordy Waalderbos
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: aalten

20-11-2002 20:30

Hey john je vraagd om hulp bij het maken van bijv montage`s!!
Laat je eerst eens goed informeren bij een hengelsportzaak want ze kunnen je daar advies geven over materialen en het gebruik ervan!
Ga ook eens langs de waterkant om daar andere vissers een te vragen of ze je daar evetueel verder kunnen helpen!!
Ik was altijd alleen met vissen dus heb alles van me zelf moeten leren!!
Ga gewoon aan het proberen!!
En die grote vissen komen heus wel!!
ik moste er ook op wachten en dat kan best lang duren.
Zoiets kun je niet afdwingen!
Nou veel suc7 met het vissen.
TIGHT LINES Jordy
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-11-2002 21:53

Hey Jordy,

Had je even niks te doen of zo, je zit op dit moment op elk forum geloof ik terwijl Duitsland-Nederland (1-3) bezig is. Maar dit terzijde, i.i.g. bedankt voor je informatie waarvan je inm. begrepen zult hebben dat ik die niet echt nodig had al zaten er zeer waardevolle tips bij voor de BEGINNER.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

20-11-2002 22:02

hej john...
jordy is niet zo'n voetbalgek, en dat kan ik met zekerheid zeggen, ken hem al jaren....zo lang hij leeft eigenlijk, helaas :razz:

die uitslag is natuurlijk briljant, de duitsers in eigen huis onderuit....vooral de derde was een zeer mooie goal...

ow jah, nog iets over grote vissen...die moet je verdienen....en gelukje kan wel eens...maar regelamtig de beteren vangen betekent werken...hierbij moet dus je hele tactische plaatje kloppen, dus niet alleen je rig. ga dit board eens af en je zult vast wel ideeen tegen komen om een goed aanvalsplan te maken.

viel erfolg :razz:
groetjes Da Fox
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-11-2002 20:58

Dankjewel Kees,

Gelieve niet meer te reageren met NOG meer goede tips, ik ga eerst de vorige uitproberen.
Groet,

John.
Plaats reactie