graskarper in de winter

Plaats reactie
Gijs Obenhuijsen
Berichten: 99
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Groningen

15-11-2002 17:23

Hallo beste medevissers,

ook hier plaats ik een berichtje over het vissen opgraskarper in de winter (ik bedoel van nov. tot ong. maart). Over het vissen op "gewone" karper is mij iets bekend (weinig voeren, licht verteerbaar aas, diepe en/of beschutte plekken of juist snel opgewarmde plakken etc.), maar gelden deze "regels" dan ook voor de graskarper?
Het betreft een mooi kanaaltje van niet dieper dan twee meter en trouwens ook een vrij goed bestand aan de echte jongens!
Veroordeel me niet direct op het vissen op misschien in jullie ogen een onechte karper. Ik waardeer deze vis zeer zeker...
Van eventuele vangsten (wat voor jongens dan ook!!) hou ik jullie graag op de hoogte.
Hartelijk dank alvast en tot laterz,

Gijs Obenhuijsen
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

18-11-2002 12:22

hee gijs
ik kom ook uit grunn en misschien kunnen we wel wat info uitwisselen als je verteld welk kanaal het is. Ik weet wel dat er in het boterdiep zware grassies voorkomen (het visblad) en verder nog wel een paar wateren. Maar stuur ff een privéberiggie dan kunne we wat info uitwisselen
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-11-2002 12:40

Heren,

Over het Boterdiep heb ik nog wel wat, misschien ontnuchterende, informatie. De graskarpers die hier rondzwemmen zijn absoluut niet talrijk. De echte grote vissen van tegen of over de meter betreft slechts enkele exemplaren. Ook zijn ze inmiddels behoorlijk gedresseerd aangezien er al jarenlang fanatiek op gevist wordt.

Groeten,

Mark
Plaats reactie