CARPBOARD VERBETER PUNTEN….

Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 12:46

Ter aanvulling van mijn bovenstaande bijdrage...


Je moet je afvragen waarom bladen als.....de karper, de karperwereld, de spiegel, international carper en ga zo nog maar even door...maand(en) in en uit bomvol staan van goed onderhouden artikelen met een schat aan nieuwe informatie????

Er is nog zat om over gediscussieerd te worden....er wordt nog steeds zat uitgevonden, en er is nog zat om vernieuwd/bijgesteld te worden...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

29-10-2006 14:10

Nu de reactie van de beheerders/mods afwachten..

Als die uberhaupt komt..
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-10-2006 14:25

De kwaliteit van het board is achteruit gegaan volgens een groot deel van de mensen... Het merendeel zou al besproken zijn. De jongere generatie zou weinig toevoegen. Dezelfde oude koeien als hoe je bepaald aas bereid word steeds maar weer uit de sloot gehaald in plaats van de zoekfunctie. Toch wil ik ook positieve dingen naar voren halen.
Het achterlijk gezwets over tot het bot en Ali de shoarmaboer. De fotografietopics. De kwalitatief steeds betere foto's die naar buiten komen en het gevoel dat ik bij andere boards niet heb.

Wat misschien wel een idee voor het board is. Een artikel gedeelte. Zoals ikzelf op thefishcommunity (een ander board) uitgebreid over mijn vangsten en avonturen heb geschreven... zoiets.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-10-2006 15:02

Heren,

Met respect voor elkaar kom je al een heel eind! :wink:

Ook is ieder z'n beleving in het vissen anders, en kun je ook verschillende
meningen verwachten.

Ik heb ook wel mijn ergenissen, maar probeer dit altijd NIET te laten mer-
ken. Waarom...? Ik als moderator moet NEUTRAAL zijn, en niet een boe-
man of weet ik veel. Ik bekijk elke topic dus zo neutraal mogelijk. Wan-
neer mensen "scheef" gaan, zal ik/wij proberen om het op een zo neutraal
mogelijke manier op te lossen. Soms is dit niet altijd naar ieders wil, maar
daar ben ik mod voor en slik dat meestal...

Wil je het Carpboard dus verbeteren: Begin dan eerst bij jezelf, en heb
respect voor iedereen; ook al komt je mening niet altijd over één met een
ander.

Leren/opsteken = ook luisteren naar anderen! :wink:

Met z'n allen moeten we proberen om er wat van te maken, dat hoeft heus
niet te betekenen dat je het altijd met elkaar eens moet zijn of elkaar de
hand boven de kop moet houden, maar het woordje RESPECT daar draaid
het simpel om; niet meer en minder!

Harde discussies tot bepaalde hoogte zijn ook prima, als er maar respect
is voor de andere...

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

29-10-2006 21:54

kevin diederen schreef:De kwaliteit van het board is achteruit gegaan volgens een groot deel van de mensen... Het merendeel zou al besproken zijn. De jongere generatie zou weinig toevoegen. Dezelfde oude koeien als hoe je bepaald aas bereid word steeds maar weer uit de sloot gehaald in plaats van de zoekfunctie. Toch wil ik ook positieve dingen naar voren halen.
Het achterlijk gezwets over tot het bot en Ali de shoarmaboer. De fotografietopics. De kwalitatief steeds betere foto's die naar buiten komen en het gevoel dat ik bij andere boards niet heb.

Wat misschien wel een idee voor het board is. Een artikel gedeelte. Zoals ikzelf op thefishcommunity (een ander board) uitgebreid over mijn vangsten en avonturen heb geschreven... zoiets.


Ja, inderdaad.
Ik heb genoten van je Brutus verhaal toen :D
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-10-2006 11:12

Goed, Ik volg dit topic al vanaf het begin. Had mezelf een beetje voorgenomen er niet op te reageren, maar kan het nu toch niet laten.

In het begin...
In de tijd dat ik me aanmeldde op het forum liep alles veel anders. Ik kwam er als broekkie bij en had het ontzettend naar mijn zin. Je werd door (bijna) iedereen gewardeerd. Ik kan me het aftellen naar de 1000 leden herinneren. Ook toen werd er wel eens wat gelult in topics die een ander doeleinde hebben, maar ach, dat ging gewoon. Iemand zei er iets van, en het was klaar.
Ik heb er heel veel van het board geleerd (en nog steeds!) Binnen no time zat ik op 1000 posten. Allemaal goed. Ook hier zaten natuurlijk wel nutteloze posts bij, maar ach. Wie had dat nu niet?
een jaar of 2 a 3 later begon het. Er kwamen veel te veel mensen. Veel te veel 'jonge' gasten die denken dat ze de visse van de wereld zijn. En die in zo snel mogelijke tijd zo veel mogelijk postings wil hebben om erbij te horen. Vergelijk het met een dertiger. Als je die hedendaags niet hebtgevangen, hoor je er toch niet meer bij? of wel? :roll:

Ik heb het daarom een tijdje rustigaan gedaan. 1 maal per week eens even kijken zonder te posten. Ik kan me nog goed herinneren dat ik door een (toen) zeer fanatieke en sympantieke boarder ben aangesproken op een regiomeeting van de KSN. (gelukkig zie ik hem (J.P.) de laatste tijd ook weer mondjesmaat op het board) de vraag was waarom ik niet zoveel meer op het board was. De hoofdreden was dat het me niet zoveel interesseerde. Hij had het zelfde gevoel.

Een halfjaar ben ik er bijna niet geweest. Daarna zelfs een paar maanden helemaal niet. Toen ik weer terug kwam was de bom ontploft leek wel. Maar ik kon geen afstand doen van het board. op de een of andere mannier trekt het me steeds weer om 'www.karperwereld.nl' in te typen in de adresbalk.


Een goede optie vinden voor dit probleem valt niet mee. Ik heb al een paar leuke ideeen voorbij zien komen.
een ideetje van mijn kant.
iedereen die een topic opstart moet daarin van iedereen berichten kunnen verwijderen. Maar moet ook het hele topic kunnen verwijderen/slotje erop zetten en eventueel mensen blokkeren op dat topic als ze zich niet gedragen in het topic.
Zo kan iedereen zelf de topics in de gaten houden.

Het bannan van mensen is ook een optie. Maar dan moet er wel streng op gecontroleerd worden. En dat is het probleem. De beheerders en de meeste mods hebben gewoon een full-time baan en kunnen niet de gehele dag alles in de gaten houden.

Ik heb nog wel een aanta dingen die ik graag zou willen delen met jullie, maar heb er nu geen tijd voor. Zit al een half uur te typen, en heb zo tentamen... :wink:

Groeten,

Luuk


ps lees aub ff over de spelVouten heen. heb ff geen tijd om alles nog een keer door te lezen. thanx
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

30-10-2006 14:03

luuk schenkelaars schreef:Het bannan van mensen is ook een optie. Maar dan moet er wel streng op gecontroleerd worden. En dat is het probleem. De beheerders en de meeste mods hebben gewoon een full-time baan en kunnen niet de gehele dag alles in de gaten houden.



Daar is ook weer een vrij simpele oplossing voor, nl. meer mods aannemen of de oldskool members een wat hogere functie geven. Nog niet die van mod maar wel dat zij bepaalde dingen kunnen doen.
Willem Barnas

30-10-2006 14:10

welkom in de politiestaat vol gangsters...

Don WB 8)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

30-10-2006 14:40

Het plaatsen van berichten voortaan helemaal verbieden?
stefan koolstra

30-10-2006 19:07

Bas Breetveld schreef:Het plaatsen van berichten voortaan helemaal verbieden?


Onzinposts in serieuse topics het liefst wel ja :lol:

Ik blijf het topic volgen, ben benieuwd of er nog goede ideeën komen (zal best wel denk ik) en of er ook echt wat gaat veranderen

Groetjes
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

30-10-2006 19:35

Die was serieus, Stefan.
stefan koolstra

30-10-2006 19:51

Bas Breetveld schreef:Die was serieus, Stefan.


Bedoelde jou berichtje ook niet hoor :lol:

Back on topic nu weer, dit is nou juist iets wat we minder willen, onzin/vervuiling in een serieus topic :roll:

Groetjes
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

30-10-2006 21:06

Slotje...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-10-2006 21:17

Het enige wat we nu nog kunnen doen is het posten alleen toestaan aan moderatoren.

:wink:
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

30-10-2006 22:30

Jongens, laat het nu alstublieft niet weer verzanden in onzin, dan word alleen de regel maar weer eens bevestigd.


Waarom word er nauwelijks ingegaan op de inhoudelijke opmerkingen?


Het is heel simpel;

-- Vinden we het board toppie zo, hoeft er niets te veranderen? Dan laten we het lekker voortkabbelen. Hoppa, the easy way. --

-- Vinden we het board toppie, maar zijn er toch verbeterpunten?? Dan leggen we deze op tafel, en proberen deze samen op te lossen. Door niets te doen zal er ook niets veranderen.--

Niemand heeft de wijsheid in pacht, wij met zijn allen wel. Dan moeten we daar dus iets mee doen.... Net als in de grote mensen wereld, lekker poldermodellen. Gas erop.

En het volgende cliche; stilstand is achteruitgang. Cliches zijn cliches omdat ze altijd waar zijn....8)
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-10-2006 22:39

Maar het board verbetert niet als de moderatoren meer verwijderen en vaker een slotje plaatsen. Integendeel.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

30-10-2006 22:55

Kees het gaat hier toch niet alleen om moderators maar om alle gebruikers. Er zijn hier mensen die mee willen denken, waardeer dat en maak daar gebruik van nu het nog kan.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-10-2006 23:07

De gebruikers bepalen de inhoud van de berichten en hebben zelf de grootste invloed. Kwestie van discipline bij het reageren.

Veranderingen/verbeteringen van de structuur van het board of extra opties is niet iets wat de moderatoren van het board in de hand hebben.

De moderatoren zijn slechts medegebruikers die een beperkt aantal mogelijkheden meer hebben. Die van topics verplaatsen, berichten aanpassen of verwijderen, topics sluiten of verwijderen.

Dus harder optreden is een optie. Maar zodra die wordt toegpast komen er meer protesten.

Groet, Kees
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-10-2006 23:28

Heren,

Ben het met Kees eens!

Disicipline bij het reageren en respect voor elkaar, dan kom je al een heel
eind.

Wanneer wij nog harder gaan optreden, dan is het ook weer niet goed,
dus waar blijven we dan...!? :roll:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-10-2006 23:48

Heren Mods,

Ik kan er kort of lang over praten, maar ben het niet met jullie eens. En ik denk dat ik niet de enige ben.

Dit board is toch VOOR iedereen? Uit jullie reacties maak ik op dat het van de mods (en natuurlijk beheerders!) is en dat jullie alles beslissen wat men kan doen en laten. Zonder de 'leden' was er geen board. En op ieder board zijn verbeter punten. Zo ook op deze. En ik vind dat het OOK aan de leden is om dit mee te bepalen.
En natuurlijk is niet alles haalbaar en moet je ook niet heel streng gaan ingrijpen, maar er is toch wel iets te doen?
Ook jullie moeten ergens voor open staan vind ik. Als een groot gedeelte denkt dat er op welke mannier dan ook wat verbeterd wordt, dan moet daar over gesproken kunnen worden hoe, of en wat we dan gaan ondernemen.


Ik zal wel weer wat commentaar over me heen krijgen, maar dat neem ik maar voor lief. Maar ik denk dat er vele zijn die er zo over denken!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-10-2006 23:50

Benny van de Werfhorst schreef:Disicipline bij het reageren en respect voor elkaar, dan kom je al een heel eind.


Ben ik met je eens, maar maak dat een kat (in dit geval de 'leden' die zeer regelmatig topics verzieken) maar eens wijs....
Er zijn vele die zich (als het moet) best kunnen inhouden en met respect reageren of negeren. Maar lang niet allemaal!
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2006 00:12

En daar wordt ook doorgaans wel ingegrepen Luuk, maar alleen op een manier dat jij je daar niet altijd bewust van bent. We bazuinen dat niet rond. En dat komt alleen maar het board ten goede. Dus dat houden we zo.

Beetje raar trouwens dat je uit onze reacties haalt dat wij beweren dat het board van ons is. Ik zou haast zeggen het tegengestelde te lezen in de reacties.

Groet Kees
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

31-10-2006 09:20

Maar jullie zijn tevreden op de manier hoe het nu gaat begrijp ik?
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

31-10-2006 09:43

Ik ben daarintegen wel tevreden over het werk van de moderators. De moderator is een vuilnisman van het board en zorgt dat als het een puinhoop wordt, er opgeruimd wordt.

Wat mij alleen wel opvalt is dat er teveel dezelfde topics worden geopend over constant maar dezelfde vragen, daar kan wel wat meegedaan worden. Als je dan als moderator een streepje voor hebt op de anderen moet je hier dan ook bij ingrijpen, dat hoort nu eenmaal bij het totaal plaatje moderator. Ik zie dit namelijk niet als politieagentje spelen, maar meer als sociale board controle. Tik eens in de zoekmachine in "Mais (bereiding)" Talloze topics komen naar boven en de helft hiervan heeft steeds dezelfde vraag. Mannen, Moderators hier moeten we wat tegen doen.

Ik begrijp daarintegen ook wel dat het moeilijk is om alles constant in de gaten te houden, simpel de tijd is er niet altijd voor, de maatschappij draait door en er moet brood op de plank komen.

Ik opperde al eerder het idee, dat wanneer men zich als "new member" hier op het board zich aanmeld men een mail met huisregels thuis krijgt. Dat wordt wel gelezen...En je zult zien dat met de loop der tijd het steeds minder voorkomt.

Ik vermelde ook al eerder dat dit board een schat aan info herbergt, zie het als het NOS STUDIO SPORT archief van de karperwereld. Dit is toch een doodzone als hier niets mee gedaan wordt en men maar kwakeloos een nieuw topic opent omdat men te lui is om een zoek functie te gebruiken.

Het is niet erg om een topic te plaatsen over iets wat al een keer is behandeld, als er nieuwe vragen zijn moeten die ook beantwoord kunnen worden. Alleen moet je voor jezelf wel kunnen bepalen of je deze vragen moet richten in een recent geopende topic betreffende jouw vraag.

Een goed forum valt of staat bij een goed beheer, als we niet willen dat dit forum gaat afzakken naar een dramatish dieptepunt waarbij er zich steeds meer mensen van gaan afzetten omdat het constant bekvechterij is en alles eindigt in een slotje dan zal er aktie ondernomen moeten worden...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2006 09:48

Kees Ouwehand schreef:De moderatoren zijn slechts medegebruikers die een beperkt aantal mogelijkheden meer hebben. Die van topics verplaatsen, berichten aanpassen of verwijderen, topics sluiten of verwijderen.


Nee Bas, lees bovenstaande nog eens. Idëen zijn welkom, maar jullie overschatten de mogelijkheden van het moderatorschap.

Kun je binnen de gegeven beperkingen iets bedenken dat helpt en niet de sfeer negatief veranderd en een hoop onvrede achterlaat zoals de ervaring is bij de overgemodereerde boarden. En ook onze ervaring als we de touwtjes wat strakker aantrekken.

Een IP adres bannen kunnen de moderatoren niet. Structurele veranderingen, zolang mogelijk binnen de huidige software moet je ook aan de beheerders adresseren.

Groet, Kees