Hoeveel vismaten verslijt jij gemiddeld?

Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

08-10-2006 21:57

Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat want ik heb namelijk weer een vismaat versleten :-?

Ik kan ze niet meer op één hand tellen, de vismaten die ik de afgelopen
10 jaar versleten heb. Steeds geven ze het op na één of meerdere tegenvallers.
Weekje frankrijk stond gepland maar na 3 dagen stevige onweersbuien hebben
we besloten (nadat de tent ging doorlekken) het voor gezien te houden.

Gisteren zouden we gaan karpervissen op het kanaal, ik had mijn voorbereidingen
al getroffen. 2 dagen ben ik wezen voorvoeren, tent en stretcher van iemand geleend omdat
die van mijn waren gesneuveld tijdens onze frankrijk sessie. Boodschapjes gedaan, broodjes, bier, worstjes,koeken etc. gehaald en mijn stokken klaargemaakt.
12:00 hadden we afgesproken, maar om 12:00 kwam niemand opdagen. Ik informeer bij
zijn vriendin op MSN en krijg te horen dat hij naar zwartemarkt Beverwijk is, als ik rond 4
uur een smsje stuur met een vraag over het vissen krijg ik een vaag smsje over dat hij
de schuur moet opruimen :-?

Ik snap dat niet, je spreekt om 12:00 af, je komt niet opdagen maar belt ook niet af. 4 uur later laat je via sms weten dat je je schuur moet opruimen. :-?

Deze jongen weet al weer wat dat betekend :D het is over met de vismaatjes. Laat mij maar weer
lekker alleen vissen voortaan ;)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-10-2006 23:19

ga je toch lekker alleen vissen!
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-10-2006 23:31

Gisteren zouden we gaan karpervissen op het kanaal, ik had mijn voorbereidingen
al getroffen. 2 dagen ben ik wezen voorvoeren, tent en stretcher van iemand geleend omdat
die van mijn waren gesneuveld tijdens onze frankrijk sessie. Boodschapjes gedaan, broodjes, bier, worstjes,koeken etc. gehaald en mijn stokken klaargemaakt.
12:00 hadden we afgesproken, maar om 12:00 kwam niemand opdagen. Ik informeer bij
zijn vriendin op MSN en krijg te horen dat hij naar zwartemarkt Beverwijk is, als ik rond 4
uur een smsje stuur met een vraag over het vissen krijg ik een vaag smsje over dat hij
de schuur moet opruimen


Ja ik ken dit soort verhalen wel, daar sta je dan met je goede gedrag.
Ik vis tegenwoordig ook weer alleen om dit soort redenen.

Cheerz.
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

09-10-2006 09:10

nooit geen last van vis altijd aleen en het bevalt mij prima :D
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

09-10-2006 11:43

Wat dat betreft ben k wel een player, heb wel een paar echte vaste, maar vaak ga ik gewoon ook met een (niet-vissende) vriend. Tenslotte vind ik de gezelligheid erg belangrijk.
Met gezellige groet.... :wink:
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

09-10-2006 11:49

Dit is precies de reden dat ik alleen ben gaan vissen. Had m'n spullen al opgezet belt m'n 'vismaat' op dat hij niet meer kan komen om een of andere vage reden. Ik had geen zin om alles op te ruimen, dus dat was de eerste keer dat ik alleen ben gaan vissen.

Een andere keer met een andere vismaat zitten we te vissen komt er aan de horizon een grote onweersbui op ons af. Meneer werd al bang en belde zijn pappie op dat ie opgehaald wilde worden. Ik wilde blijven zitten, want zo'n onweersbui is meestal ook zo weer voorbij en de vangsten erna zijn meestal niet mis. Hij weg en de onweersbui dreef gewoon voorbij, geen regen gezien. Wel genoeg karper gezien bij mij op de onthaakmat. Gelukkig kwam een andere 'echte' vismaat s'nachts nog langs om mij gezelschap te houden, terwijl hij dat niet mocht van zijn mamma.

zit nu bijna elk weekend alleen op een nieuw water te vissen. Mijn vismaten zeggen dat ze volgend jaar wel willen mee gaan, omdat ze nu geen zin meer hebben om nog een vergunning te kopen voor die 3 maanden van het jaar die nog over zijn.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

09-10-2006 12:07

heeft zo zijn voor en nadeelen het alleen vissen. denk daarbij aan een gezellig praatje,het landen van de vis,stukje veiligheid(?),maar het alleen zijn op een prachtig water,het zelf uitvogelen van het water,en de onafhankelijkheid vind ikzelf veel aantrekkelijker :lol:
aldejekes loat goan!
patrick bruin
Berichten: 88
Lid geworden op: 04-02-2005 11:44
Locatie: den haag

09-10-2006 12:12

roderik franken schreef:Dit is precies de reden dat ik alleen ben gaan vissen. Had m'n spullen al opgezet belt m'n 'vismaat' op dat hij niet meer kan komen om een of andere vage reden. Ik had geen zin om alles op te ruimen, dus dat was de eerste keer dat ik alleen ben gaan vissen.

Een andere keer met een andere vismaat zitten we te vissen komt er aan de horizon een grote onweersbui op ons af. Meneer werd al bang en belde zijn pappie op dat ie opgehaald wilde worden. Ik wilde blijven zitten, want zo'n onweersbui is meestal ook zo weer voorbij en de vangsten erna zijn meestal niet mis. Hij weg en de onweersbui dreef gewoon voorbij, geen regen gezien. Wel genoeg karper gezien bij mij op de onthaakmat. Gelukkig kwam een andere 'echte' vismaat s'nachts nog langs om mij gezelschap te houden, terwijl hij dat niet mocht van zijn mamma.

zit nu bijna elk weekend alleen op een nieuw water te vissen. Mijn vismaten zeggen dat ze volgend jaar wel willen mee gaan, omdat ze nu geen zin meer hebben om nog een vergunning te kopen voor die 3 maanden van het jaar die nog over zijn.


:o :o misschien eens een vismaat zoeken die volwassen is,en los staat van zijn ouders...hahaha
mvg.patrick
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

09-10-2006 12:34

Hoi.

Gelukkig geen last van :lol:

We hebben wel een maat gehad,maar die stopte helemaal met vissen.

Verder vissen we altijd met z,n drietjes.
Nu wonen we ook met zijn drietjes, dus komt er één niet opdraven, betekend dat denk ik ook een scheiding :P

Maar dat zit er niet in :wink:

Franca :wink:
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

09-10-2006 13:26

In ieder stadje een schatje.
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

09-10-2006 13:28

John Dobbe schreef:Hoi.

Gelukkig geen last van :lol:

We hebben wel een maat gehad,maar die stopte helemaal met vissen.

Verder vissen we altijd met z,n drietjes.
Nu wonen we ook met zijn drietjes, dus komt er één niet opdraven, betekend dat denk ik ook een scheiding :P

Maar dat zit er niet in :wink:

Franca :wink:


hahaha dat is mooi geregeld :D mijn vriendin wil niets van vissen weten helaas, ik probeer het al 8 jaar :) Die gaat alleen mee als het 25 graden warm is en onbewolkt zodat ze kan gaan zonnen.
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

09-10-2006 13:29

Bas Bakker schreef:In ieder stadje een schatje.


Bas we hebben het over een vismaat, geen holmaat :lol:
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

09-10-2006 13:31

Nou, ik weet niet hoor. Maar ik HOL me altijd rot naar mijn hengels. Dat "op me dooie akkertje" gedoe is niets voor mij. Dat is dus een vereiste aan een vismaat ;)
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

09-10-2006 15:17

Ik viste eerst 1 jaar met een vismaat die ik op het ene kamp ontmoet had, volgende kamp had hij geld nodig, waar hij na kamp over ging liegen enzo, smoesjes om er onderuit te komen, geld(250 euro) heb ik nu, maar ik spreek hem nooit meer, vis mooi met een betrouwbare vismaat, altijd elke week dezefde tijden samen voeren en vissen, nooit smoesjes, mijn ouders weten mijn tijden en dagen en weten dat ze er niet tussen kunnen komen, dus dat is ook geen last.
Voer en vang!!!

I love BTW
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

09-10-2006 16:32

ik heb geen vaste vismaat...

ik vis met iedereen die het leuk vind om met mij te vissen en ik natuurlijk met hun ook :)

maar volgend jaar zal ik meer met 2 anderen samen vissen.. omdat we toch op hetzelfde water aan de gang gaan is het ook makkelijker om samen te gaan..

maar de dagsessies vis ik 99% van de tijd toch alleen.
peter andrae

09-10-2006 16:57

Ik verslijt geen vismaten vis altijd met Ruud beter kun je je niet wensen,fijn mens in de omgang altijd vrolijk en in voor een grap en natuurlijk zeer bedreven in het karpervissen,wat wil je als vismaat nog meer.


En is ie op een buitenland trip dan vis ik alleen of met Joop staat ook altijd klaar op de momenten dat je hem nodig hebt,en andersom net zo.



Ben blij dat ik dat gezeur niet heb bij ons is afspraak afspraak.


mvg peter.
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

09-10-2006 16:58

heb ook gewoon een vaste vismaat ik weet dat ik op hem kan vertrouwen soms is die wel een irritant maarja dat hoord er bij verder vis ik nog wel met verschillelde luitjes maar hoe me vismaat en ik samen werken vind ik toch het fijnste.
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

09-10-2006 17:05

Bas Bakker schreef:Nou, ik weet niet hoor. Maar ik HOL me altijd rot naar mijn hengels. Dat "op me dooie akkertje" gedoe is niets voor mij. Dat is dus een vereiste aan een vismaat ;)


Ik ren ook altijd met een kleregang naar mn hengels toe.
Alleen een keer niet ik rende naar m'n hengel
maar ik was vergeten dat het daarvoor een beetje
hard geregend had, en dat het daardoor een beetje glad
was geworden.... :D :D de gevolgen zijn te raden.... :D :D

Groenten,

Pieterjanus.
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

09-10-2006 19:32

pieter jan vd berg schreef:
Bas Bakker schreef:Nou, ik weet niet hoor. Maar ik HOL me altijd rot naar mijn hengels. Dat "op me dooie akkertje" gedoe is niets voor mij. Dat is dus een vereiste aan een vismaat ;)


Ik ren ook altijd met een kleregang naar mn hengels toe.
Alleen een keer niet ik rende naar m'n hengel
maar ik was vergeten dat het daarvoor een beetje
hard geregend had, en dat het daardoor een beetje glad
was geworden.... :D :D de gevolgen zijn te raden.... :D :D

Groenten,

Pieterjanus.


Pas maar op dat je niet op een bankstick beland.
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

09-10-2006 19:54

Heb jaren lang alleen gevist,en ga over 3 weken toevallig voor het eerst met iemand anders 2 nachtjes pakken

Ik blijf van mening dat als je een goede vismaat hebt je meer plezier aan je visserij beleeft.Hij kan je helpen een dikke big landen,je kunt ff een praatje maken.En mocht je het koud krijgen kun je bij hem in de slaapzak kruipen.


Mooi man dat karper vissen. :lol:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

09-10-2006 20:05

Een paar dagen met nick, een paar dagen met jurgen, een paar dagen met mijn broer, redelijk wat dagen met marco en een paar keer met kris. Daarnaast nog een keer met mark...

Player dat ik ook ben. 8)

Maar meestal lekker alleen.

En toch blijft het leuk als mijn vriendin eens meegaat.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Jovani Giljam
Berichten: 162
Lid geworden op: 20-08-2006 21:34
Locatie: Rotterdam

09-10-2006 20:30

Nachtvissen doe ik nooit alleen,.. Ik vind dat zo saai,.. ik maak graag een babbel, want als ik alleen aan het vissen ben lijkt wachten op een aanbeet wel een eeuwigheid te duren :P Met het warme weer gaat me vriendin graag een nachtje mee. Maar nu het kouder word ga ik met een paar goede vismaat(en) of anders met een goede vriend van me die niet vist maar wel graag een blowtje rookt en zich dan prima vermaakt.
Alleen jammer dat die dan zo hard snurkt,..whahaha! :D


Nee ik vind nachtvissen met iemand erbij gewoon veel handiger,..
Iemand kan me hengel aanpakken als ik gaat uitvaren,het is veiliger, gezelliger, geen gekut met de zelfontspanner voor foto's en als iemand me vis komt scheppen vind ik ook heel handig !!


middagjes vissen doe ik meestal wel alleen,..
Afbeelding
http://www.kgb-baits.nl

groot, groter, grootst...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

09-10-2006 21:49

Ruben vd Worp schreef:Heb jaren lang alleen gevist,en ga over 3 weken toevallig voor het eerst met iemand anders 2 nachtjes pakken

Ik blijf van mening dat als je een goede vismaat hebt je meer plezier aan je visserij beleeft.Hij kan je helpen een dikke big landen,je kunt ff een praatje maken.En mocht je het koud krijgen kun je bij hem in de slaapzak kruipen.


Mooi man dat karper vissen. :lol:


Hoe koud het ook mag zijn over 3 weken bij mij kom je niet in de slaapzak :wink:

voor de rest heb heb je 100% gelijk.. het is ook leuker om de vreugde gelijk te kunnen delen met iemand die je begrijpt..
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-10-2006 21:53

vis 95% van m,n vistijd alleen, en bevalt me prima.
vis vaak op stekken waar (bijna) niemand gaat zitten,omdat je er
geen tent/dome neer kan zetten, maar vis toch alleen maar met plu
Heb wel regelmatig ''aanloop'' van bekenden.

Die andere 5% vis ik met een zeer betrouwbare vismaat, die net
als ik zelfs van een blank kan genieten.(liever niet natuurlijk!!)

greetz, fred
benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

09-10-2006 22:42

ik vis tegenwoordig ook alleen bevalt me prima
ik kan op me eigen vertrouwen en op de rest niet
als ik ga vissen ga ik ook vissen het is beter want je bent niet elke x afhankelijk van een ander
ik vis nu elke vrijdag en dat bevalt me prima heb alleen voor een beetje gezelligheid een wereld ontvanger aan geschaft