Rodpod's

Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

04-10-2006 19:52

Martijn Julien schreef:
Lukas Linde schreef:Daar is het toch een forum voor?


Dit is inderdaad een forum waarop je kan discusseren over karpervissen. Ik zie hier alleen geen serieuze, zinvole discussie in. Jij wel?


Dat hangt van de argumenten af die er aangevoerd worden door de mensen die altijd een rodpod gebruiken. Kan best wezen dat er goede tussenzitten.

Door de droogte afgelopen zomer waren bepaalde kanaaloevers kurkdroog geworden waardoor je er geen bankstick de grond meer in kreeg. Toen was ik genoodzaakt een rodpod te gebruiken.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

04-10-2006 19:59

Stef.

Welke vistechnische redenen om een rodpod op een grasveld
in te zetten met de lijnen in een hoek heb jij dan gelezen ???

Of bedoel je de als grappig bedoelde opmerking van Bas.
Dat als je lijnen in een hoek van 90 graden liggen je geen
zelfhaak systeem nodig hebt.
Wat nu als de vis na de aasopname recht op de rodpod af
komt zwemmen.

:lol:

En dat sommige mensen het gewoon mooi vinden.
Is voor mijn ook geen vistechnische reden.

Met nog steeds vragende groet.

Dirk
Laatst gewijzigd door Dirkx Smits op 06-10-2006 08:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Frank de Beer, is niet meer.
Jos Kortte

04-10-2006 20:09

een "rotpod" ja..en wanneer je echt trendy bent zet je ook nog je toppen omhoog :wink:
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

04-10-2006 20:15

:-?

Iedereen vind het kutdingen (rotpods) en iedereen vind je een kneus als je er een gebruikt. Iedereen hier gebruikt losse steunen

ja hoor...

Maar als je langs de waterkant loopt heeft 90% een rodpod....rara hoe kan dit

Wat boeid het nou of je een rodpod gebruikt of niet? Als je er toch een hebt, en je stekken wijzen in ongeveer dezelfde richting, lekker boeien als je er een gebruikt :-?
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

04-10-2006 20:37

ik heb een rodpod nodig want mijn gammel ding valt uit elkaar. Ik had een goeie gevonden namelijk de JRC Duo Pod. Besteld maar na 3 maanden heb ik m'n bestelling maar geannuleerd want JRC had geen zin ze te leveren.

Afbeelding


je kan em gebruiken als rodpod ofwel als 6 individuele banksticks(4 korte 2 lange) 108euro
RVS
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

04-10-2006 21:23

Peter Ponsteen schreef:Iedereen vind het kutdingen (rotpods) en iedereen vind je een kneus als je er een gebruikt. Iedereen hier gebruikt losse steunen


Heerlijk zo'n rodpod, geen gekloot met losse steunen voor mij. En wat ieder ander daarvan vindt, zal me aan mijn reet roesten. Het ding staat als een huis en is binnen 2 tellen opgezet. Op gras, beton, keien, zand, steigers, noem het maar op. Dan ga ik toch niet met steunen lopen pielen. Ieder zijn voorkeur hoor.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2006 09:56

Ik heb sowieso altijd mijn rodpod en bandsticks samen in mijn foudraal zitten. Waar nodig zet ik de juiste materialen in.
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

05-10-2006 12:56

Niels Schouten schreef:
Peter Ponsteen schreef:Iedereen vind het kutdingen (rotpods) en iedereen vind je een kneus als je er een gebruikt. Iedereen hier gebruikt losse steunen


Heerlijk zo'n rodpod, geen gekloot met losse steunen voor mij. En wat ieder ander daarvan vindt, zal me aan mijn reet roesten. Het ding staat als een huis en is binnen 2 tellen opgezet. Op gras, beton, keien, zand, steigers, noem het maar op. Dan ga ik toch niet met steunen lopen pielen. Ieder zijn voorkeur hoor.


Sluit me hier helemaal bij aan.
Gezeur over dat een lijn niet in het verlengde van je hengel loopt. Vang je daar minder vissen door???
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

05-10-2006 13:09

ik vis overal met rodpod:
waarom:is handig,snel opgezet.
steunen staan in ut donker ook nog us vaak scheef en dan staat dat weer scheef en de belangrijkste reden als je de steunen in een harde grond moet krijgen maak je een hoop kabaal en dan kun je ut al vergetenom aan de eigenkant te gaan vissen. 8)

groeten Ricardo
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2006 13:48

chris vollenberg schreef:
Sluit me hier helemaal bij aan.
Gezeur over dat een lijn niet in het verlengde van je hengel loopt. Vang je daar minder vissen door???


Dat zou kunnen. De beetregistratie is minder en daardoor kan je vis missen. Dit vooral op water met dressuur of op water waar de vis met minder vertrouwen aast.
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

05-10-2006 14:46

Let allemaal lekker op jezelf :roll:
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2006 14:52

Waarom kom je dan op het forum?
Toch niet om je eigen berichten te bekijken.
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

05-10-2006 14:54

Laat iedereen toch lekker zelf weten hoe hij zijn hengels heeft staan. Ik heb mijn hengels altijd op een tak liggen met mijn piepers er aan vast geplakt met tape! en achter natuurlijk een tak met V vorm....
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

05-10-2006 14:58

Bas Bakker schreef:Waarom kom je dan op het forum?
Toch niet om je eigen berichten te bekijken.


Zinlose opmerking die tweede zin.
Oke de topicstarter kwam met een normale vraag. Waarom 'iedereen' met een rodpod vist ?

Maar nu gaat het meer om of je nou een goeie of slechte visser ben met of zonder rodpod. Beetje beoordelen op iemand ze spullen. Grote onzin :-?
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2006 14:59

Natuurlijk moet iedereen zelf weten hoe hij of zij zijn hengels neerzet. Maar dat betekent toch niet dat daar niet over gepraat mag worden. Ik kan me best voorstellen dat iemand zich afvraagt waarom men op het gras een rodpod neerzet terwijl zijn lijnen naar links en naar rechts leggen.

Misschien had degene het beter aan de visser zelf kunnen vragen, maar een forum is ook een oplossing. Er zijn hier namelijk ook wel mensen die dat doen.

Hij toont interesse. Bij vrouwen mag dat (of moet ik zeggen bij vrouwen moet het), mag het bij mannen dan niet?
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2006 15:01

wouter de roos schreef:
Bas Bakker schreef:Waarom kom je dan op het forum?
Toch niet om je eigen berichten te bekijken.


Zinlose opmerking die tweede zin.
Oke de topicstarter kwam met een normale vraag. Waarom 'iedereen' met een rodpod vist ?

Maar nu gaat het meer om of je nou een goeie of slechte visser ben met of zonder rodpod. Beetje beoordelen op iemand ze spullen. Grote onzin :-?


Klopt klopt, een goede visser ben je ook pas als 40+ hebt gevangen. Dat weet iedereen toch wel onderhand
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

05-10-2006 15:03

Die van mij liggen op een skypod met daarop een rx setje en natuurlijk met de ill swingers.
Mijn hengels zijn natuurlijk of van cjw of hardy of bruce & walker, met de nieuwste shimano`s eronder .
ik lig natuurlijk in een karsten tent met een bed van fox, en voor mijn tent ligt een zodiac met een electr.moter van truster en een radiogr baitboat met visvinder.

Het hoe en waarom ik vis heeft een persoonlijke smaak en gevoel, ik vis zoveel mogelijk met een pod ,waarom ik vind het ontzettend mooi staan.
En dat is mij goed recht.

P.S. ik heb geen karsten tent :D
Bram van der Werf
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-10-2006 15:18
Locatie: Rinnegom nabij Alkmaar
Contacteer:

05-10-2006 15:22

Ik heb ook een pod omdat ik het ontzettend handig vind. Weet iemand wat af van een alarm op je pod inplaats van op je hengel?(pieper dus) Ik heb een keer zoiets gehoord en dat betekend dus dat je maar 1 alarm hoeft aan te schaffen.

Bram
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

05-10-2006 16:20

Dirkx Smits schreef:Stef.

Welke vistechnische redenen om een rodpot op een grasveld
in te zetten met de lijnen in een hoek heb jij dan gelezen ???

Of bedoel je de als grappig bedoelde opmerking van Bas.
Dat als je lijnen in een hoek van 90 graden liggen je geen
zelfhaak systeem nodig hebt.
Wat nu als de vis na de aasopname recht op de rodpot af
komt zwemmen.

:lol:

En dat sommige mensen het gewoon mooi vinden.
Is voor mijn ook geen vistechnische reden.

Met nog steeds vragende groet.

Dirk
vistechnische reden een nul,ik denk dat het gewoon een trend is dat ze het rodpotje in het gras zetten en ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker opzetten is en verkassen,maar op het gras zetten voor vistechnische redenen....nee daar kan ik me niks bij voorstellen.
traditionele visser :P
De dwaas doet wat hij niet laten kan,
de wijze laat wat hij niet doen kan.
-Oosterse wijsheid-
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

05-10-2006 16:29

Ik vis veel met losse steunen, omdat ik mijn rodpod te zwaar vindt om mee te sjouwen. :roll:
Soms, als ik van een steiger of vanuit de boot vis gebruik ik mijn rodpod, maar meestal is het gewoon een steun met buzzerbar. Als de stekken ver uit elkaar liggen losse steunen, alhoewel, een hoepelrond hengel op je pod is ook wel mooi 8)

Mvg Tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

05-10-2006 16:35

Dirkx Smits schreef:Martijn.

Waarom denk je dat ik deze topic bij koffietafel praat
heb geplaatst ???


Enige zinvolle, opbouwende opmerking hier! :lol: Ik was dus te snel met reageren.
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

06-10-2006 08:43

:lol: :lol: :lol:
Frank de Beer, is niet meer.
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

06-10-2006 09:43

Stef Dijkstra schreef:
Bas Bakker schreef:
Stef Dijkstra schreef:bij sommige zal het ook een kwestie van smaak zijn, dat ze het mooier vinden als hun hengels op rodpods staan. Ik vis persoonlijk ook graag met de hengels los, op 4 banksticks...


Heheheh snel je afbeelding veranderen heh om het duidelijker te maken ;). Ik heb je wel door!


Scherpheid heerst ;)! haha nee was een foto van afgelopen weekend :P , dus haal je niet teveel in je hoofd :lol:


zie het nu ook pas... 8) maar zo is je avatar wat toepasselijker!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

06-10-2006 10:04

Gister aan de waterkant heb ik toch nog wel even hier over nagedacht.
Er namelijk nog 1 puntje aan.

Je kan namelijk een rodpod kopen ipv bandsticks omdat ze altijd en overal inzetbaar zijn. Op elke ondergrond kunnen ze geplaatst worden. Dat is niet het geval bij bandsticks. Als men dus niet genoeg geld hiervoor over heeft is een rodpod een juiste keuze vanwege de mogelijkheden. Dat dit de beetregistratie niet verbeterd mag duidelijk zijn, maar er kan wel overal en altijd de hengels geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

06-10-2006 15:30

Zozo

Ik heb al 1 hele vistechnische reden gezien
voor het inzetten van de rodpod op een graskant.
De rodpod inzetten omdat de grond zo droog is
dat er geen steun meer in te krijgen is.
Maar op een doorsnee grasveldje is dat meestal
geen al te groot probleem.

Voor de rest zijn het toch vooral de sier technische,
gemakzucht technische en financieel technische
beweegredenen.

Elke handeling die ik uitvoer aan de waterkant
Van het knopen van een onderlijntje tot het af
steunen van mijn hengels, heeft voor mijn een
persoonlijke vistechnische reden.
Waarvan ik denk dat het mijn vangsten beinvloed.

De antwoorden die ik hier zo lees bevestigen het
vermoeden dat ik al had over dit verschijnsel.

Met nog steeds nieuwschierige groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.