in de krant...

Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-09-2006 15:12

Bert,

De KSN bestaat uit 1200 en een beetje leden. De mogleijkheden zij dus onbeperkt.

O ja.

HSV De Voorn is dus absoluut niet anti karper cq karpervisser. Waarom zouden ze anders De Betuwe sponsoren?


Wat wel?

A) De gemeente wil helder water dus geen bodem woelende vis. Ja ja ik weet het.

b) in een aantal vijvers worden er wedstrijden gehouden, ook door 55 plussers.

c) deze 55 plussers balen er elke keer van, dat ze hun hebben en houden verspelen.

d) ook deze vereniging heeft elk jaar een alv

e) ook ik ben er eens geweest.

f) 28 witvissers en 2 kaprervissers Jos en ik.

g) wij kregen eur 150 per jaar voor de Betuwe.

h) de "oudjes" vertelden dat ze ervan baalden dat ze elke keer alles kwijt waren

I) ook omdat de gemeente het wilde werd toen met algehele stemmen voor besloten om de karper te verwijderen.

J) sneller als ze ze eruit krijgen worden er weer nieuwe terug gezet.

Wedden dat bovenstaande nooit uitnodigd tot vrienden maken?


Oplossing in Sliedrecht?

In principe niet zo moeilijk. Gewoon 1 water bomborderen tot karpervijver en klaar.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-09-2006 15:35

Je kan het de plaatselijke jeugd toch niet kwalijk nemen dat ze graag zo af en toe eens een karper willen vangen op de stadsvijvers?
Ik probeer het overzetten van vissen en dat soort grappen echt niet goed te praten, maar als ik dit topic zo lees vind ik de visie van die vereniging bijzonder kortzichtig.

Antikarperverenigingen bestaan volgens mij niet, anti karper leden wel. Als je maar met genoeg karpervissers naar een ALV kan komen hebben die anti karper leden vrij weinig in te brengen. Maar daar ligt nou net het probleem, nietwaar? Je zou toch maar één heuse winteravond per jaar moeten besteden om te luisteren naar het gezwam van een stel oude witvissertje...

Wat het oorspronkelijke topic betreft, wat is er nou het nut van om met je vis in de krant te staan? Denk je daar op visserijgebied mee vooruit te komen of krijg je er gewoon een harde pik van om mensen te vertellen dat je een heuse 28 ponder gevangen hebt?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-09-2006 16:19

Daaf,


De vereniging zijn de leden. De meerderheid beslist. Moest je het iemand kwalijk nemen zijn het de karpervissende leden.

De enige reactie van de "kaprervissers" is met een grote bek van een afstandje en stiekem in de hengelspullen winkel. Zie reactie op de site

En het hoeft niet zo te zijn om de "vereniging over te nemen", kom met een totaal plaatje en je zal koopman zijn.

Daaf wat is het verschil met een 28 ponder in de krant of met een andere vis in een visblad? Moet dat dan ook afgeschaft? Het was immers nieuws? Is maar een dorp hier he. Hier gebeurt nooit iets.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-09-2006 16:54

Klaas,
Die pagina's moeten inderdaad ergens mee gevuld worden, het is dan ook niet de interesse van de krant waar ik problemen mee heb. Laat ik het anders zeggen: mijn foto's komen niet in het plaatselijke dagblad, ook al wil die journalist dat zo graag en ook al zouden de vissen een stuk groter zijn.
Ik denk dat er wel degelijk een verschil is tussen een krant en een visblad (niet dat ik daar wel zomaar mijn foto's in zou willen hebben). Bijvoorbeeld het publiek wat zo'n blad in handen krijgt en leest. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, ik zie er het nut niet van in. Gevolgen kennen we echter allemaal. Of het een 28er of een 40er is, het gaat om het principe.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-09-2006 17:05

Reken maar dat Hareco bezoekers heeft gehad... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Laurens de Waard
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-05-2006 22:07
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

24-09-2006 17:57

Klaas van den Herik schreef:Reken maar dat Hareco bezoekers heeft gehad... :lol: :lol:
wie denk je dat het was die de foto naar de krant opstuurde? :wink:
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

25-09-2006 01:06

Ummz ff vraagje:z zeker weten sliedrecht? kheb nog nooit 2 plekken gezien die zo op elkaar lijken als deze stek en een stek hier in de buurt :o

wel gaaf man ,gefeliciteerd!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

25-09-2006 08:31

Bedankt voor deze toelichting Klaas heb even toelichting gegeven op je punten.


Klaas van den Herik schreef:Bert,
O ja.
A) De gemeente wil helder water dus geen bodem woelende vis. Ja ja ik weet het.

Dus geen karper EN geen brasem. De Voorn heeft kilo's witvis waaronder veel brasem uitgezet vanuit de haven in de vijvers. Feitelijk gaan ze hiermee dus recht tegen het beleid van de gemeente in.


b) in een aantal vijvers worden er wedstrijden gehouden, ook door 55 plussers.

c) deze 55 plussers balen er elke keer van, dat ze hun hebben en houden verspelen.

Dit lijkt me een typisch geval van 'part of the job'. Er zijn meerdere 55-plus leden naar me toegekomen die hier over klaagden, en daar werd de karper de personificatie van het kwaad. Maar volgens mij valt het wel mee. Ik heb namelijk vaak zat staan kijken en wat me opvalt is dat er veel zijn die zó dun vissen dat een flinke zeelt niet eens fatsoenlijk kan worden geland. En daar zitten er HEEEEEL veel van in de vijvers.

d) ook deze vereniging heeft elk jaar een alv

e) ook ik ben er eens geweest.

f) 28 witvissers en 2 kaprervissers Jos en ik.

Ik ben niet welkom als lid van de HV is me meegedeeld, bovendien zal er naar mij inmiddels sowieso niet meer geluisterd worden. Er is al teveel gebeurd tussen mij en de vereniging, met bepaalde personen in het bijzonder.

g) wij kregen eur 150 per jaar voor de Betuwe.

Waarom heeft De Voorn hier aan meegedaan terwijl er geen enkel ander voordeel aan zit dan publiciteit?

h) de "oudjes" vertelden dat ze ervan baalden dat ze elke keer alles kwijt waren

Ik baal ook wel eens ergens van....

I) ook omdat de gemeente het wilde werd toen met algehele stemmen voor besloten om de karper te verwijderen.

Wanneer en waar zijn die karpers verwijderd of wanneer en waar gaat dat gebeuren?

J) sneller als ze ze eruit krijgen worden er weer nieuwe terug gezet.

Hier heb ik NOOOIT aan meegedaan, sterker nog ik KEUR het AF. Maar ik vind het wel heel logisch dat het gebeurd (is).

Wedden dat bovenstaande nooit uitnodigd tot vrienden maken?


Oplossing in Sliedrecht?

In principe niet zo moeilijk. Gewoon 1 water bomborderen tot karpervijver en klaar.

Daar gaat de hobby van velen. Lekker pielen in de slootjes met de korst, lekker een pennetje onder de treurwilg. Nee doe dan maar 1 karperwater waar de pluutjes tegen elkaar aanstaan en waar nog meer papegaaienbekken zwemmen als er nu al zijn in Sliedrecht.



MVG

Klaas


MVG,
Pieter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-09-2006 08:43

Allemaal geweldig he Pieter.

Misschien heb je gelijk, misschien niet, maar dit is niet de plek.

Als jij lid bent van De Voorn is het godsonmogelijk om je op een ALV te weigeren.


Daar is het te doen.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-09-2006 08:45

Overigens dezelfde vereniging die meebetaalde met de betuwespiegels. Tja ook De Voorn leden konden immers in bijv. Het Kanaal van |Steenenhoek moeten willen vissen.

MVG

Klaas


Daarom Pieter.