Zodat ze je spullen niet kunnen jatten

sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

22-09-2006 22:51

Maar Gideon hoe hoog zet je dat lijntje dan ? , lijkt mij niet zo hoog dat kan dan toch ook met zo`n sensor?

gr.
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

22-09-2006 22:57

idd Gideon je heb een punt.. :wink:

gr.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

22-09-2006 23:06

je hebt 2 categorien dieven.

1 - Dieven die op de vlucht slaan zodra ze een alarm horen of als je schreeuwend tegenover ze staat.

2 - Dieven die nergens bang voor zijn en waarschijnlijk gewapend zijn met pistool of groot mes. die laten zich ook niet afschrikken door een pieper.


mijn mening is dan ook.. een pieper/bewegingsensor is handig omdat het je wakker maakt zodra er iets aan de hand is. maar mocht het een kwaadwillend iemand zijn zoals punt 2 ben je nog de klos. en reken er maar op dat een piepende pieper geen andere mensen alarmeerd. want die denken gewoon dat je beet hebt.. pas als je begint te schreeuwen of iets dergelijks heb je kans dat iemand anders gealarmeerd is. maar als je een mes of een pistool op je gericht hebt staan durf je ook niet meer te schreeuwen hoor.

Gr. Remko
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

22-09-2006 23:16

Inderdaad Remko daar heb je ook gelijk in.
en als je ergens buiten de bebouwde kom zit te vissen en diegene is niet erg onder de indruk van je alarmpje / piepertje en dan??....

blijft toch een discusie punt... :wink:

gr.
Gijs Vennix
Berichten: 110
Lid geworden op: 23-04-2006 20:51
Locatie: diessen

22-09-2006 23:29

bij nummer 2(remco)
heb je denk ik heel veel pech daar kun je heel weinig aan doe want een bewegings melder of een lijntje heeft daar geen zin
Moto: Vange Wat Je Vangen Kan
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

25-09-2006 01:13

Dan heb je meer aan een alarmpistool of ook een groot mes :lol: heb standaard me werppijp, en meestal wel ergens meerdere messen in me tent liggen voor het geval dat. Er zijn mensen die dat natuurlijk veroordelen, en ik ben er ook geen voorstander van, en heb ze gelukkig nog niet hoeven te gebruiken. Vismaat en ik zijn al langer opzoek naar een veilige oplossing voor het vissen op stekken waar makkelijk de brutale zwijnen aan je aasemmer en schepnet komen ruiken, en je onthaakmat helemaal kapotscheuren, zeker als deze net nat is geweest van een mooie vis. Dit risico willen we niet lopen, dus het word of zo'n bewegingsmelder, of een lijntje spannenmet daaraan gewoon van die grote breekstaven, en connected aan een pieper. Werkt dit nog beetje goed dan? Geen risico qua breken van je lijn o.i.d.?

Groet Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-09-2006 06:56

Dan toch maar een grote, waakse hond mee :-)

Heeft een ingebouwd alarm, lijnbreuk komt wel voor maar is in dit soort situaties niet zo heel erg. Weet niet wat een mes / pistool is, kan wel lullig aflopen maar ik denk dat de gemiddelde dief met mes/pistool niet zo heel erg goed kan richten als er opeens 50kg door de lucht asan komt vliegen.

Maar wat ook wel wil helpen is zelf niet zo heel erg diep slapen. Ik zat afgelopen vrijdagavond tot een uur of 02.30 te vissen en ik hoorde om mij heen een aantal bierflesjes rammelen en luidruchtige boeren. Op een gegeven moment krijgt een van de bierdrinkers een run, maar niemand meldde zich bij de hengels ook NA een kwartier van af en toe uitbraak pogingen van de vis meldde zich niemand.

Nee ik ben er niet heen gelopen, ik laat mijn spullen niet onbeheerd achter en het was aan de andere kant van het water.

Die handel had ik dus zo mee kunnen nemen, als ik zou willen.

Op weg naar huis toch maar eens de mannen wakker gemaand, viel niet mee trouwens.

Dit soort vissers vraagt er ook wel om hoor! NIet dat je het kunt voorkomen als jij wakker bent, maar je kunt ook overdrijven vind ik. Als jij niet tegen de drank kunt, stop dan VOOR je niet meer kuntreageren op zaken om je heen. Jij doet hier de vissen maar ook jezelf een groot plezier mee. Mocht je een keer ladderzat te water gaan zijn de gevolgen misschien wel niet te overzien.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

25-09-2006 13:14

Afbeelding

Anders vraag je toch een shotgun in camouflage kleur aan Sinterklaas? Voor de wat minder irritante dieven heeft hij een 9MM, ook in camouflage kleur!

Ideaal voor ons karpervissers!

P.S Lijkt een beetje op de Shimano Tribal print, zal Shimano ook veiligheidsattributen produceren? :)
Gijs Vennix
Berichten: 110
Lid geworden op: 23-04-2006 20:51
Locatie: diessen

25-09-2006 18:00

zo doen wij het :wink:
Afbeelding

p.s. ze komen nooit iets jatten :lol:
Moto: Vange Wat Je Vangen Kan
Gijs Vennix
Berichten: 110
Lid geworden op: 23-04-2006 20:51
Locatie: diessen

26-09-2006 14:12

daar heb ik ook ooit aan gedacht
Moto: Vange Wat Je Vangen Kan