Visspullen gepikt op een water in Eindhoven.

Plaats reactie
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

10-02-2007 07:15

maar mensen proberen het ''wapen'' te laten zien en hopen dat de dief schrikt en weg gaat.
maar als je tog doorslaapt waarvoor zou je alles meenemen?

omdat het een veilig gevoel geeft.

maar als iemand in functie langskomt ben jij de ... lul.
aks je dan wakker word schijn dan met een bouwlamp in zijn bek of wat anders wat geen sporen na laat zodat je er altijd onderuit kan.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

10-02-2007 11:40

Maik van de Camp schreef:Knappe jongen die met een zakje frolic aan durft te komen zetten. Rottweilers staan erom bekend om huis, haard en baas te beschermen ten koste van alles.


Dus ook ten koste van de zak frolic :cry: :lol:
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

10-02-2007 17:03

D'r zat laatst ook 1 aan mijn hengels, ver is ie niet gekomen :o

Afbeelding
Ik zet mijn huupie in
Daan van Velzen
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-01-2007 18:22

10-02-2007 17:39

hoi,

ik snap sommigen niet.
grote mond dat ze wapens meenemen of de dief helemaal in elkaar trappen..

ik heb enkele diefstallen mee gemaakt. 1x bij mezelf. rest bij kennissen of mensen die ik aan de waterkant mee maakte.

9 van de 10x zijn ze met 3-4 man. hier begin je in je eentje niets tegen..
vaak hebben ze ook wel iets bij zich.. een knuppel of een ander slagvoorwerp..

wat mij wel opgevallen is dat ze alleen op stekken komen waar ze dicht met de wagen bij kunnen komen.

bij mij was het aan een kanaal. s'avonds rond 8 uur stopt er een busje. stappen 3 jonge mensen uit en 2 hielden mij vast. terwijl de 3e persoon binnen 3-4 minuten alles had in geladen gooiden ze mij het kanaal in en reden weg.

dit is nu ruim 7 jaar geleden gebeurd. heb gelukkig mijn hengels en de rest terug omdat ik achter ze aan ben gereden en ze in heb kunnen halen en zo het nummerbord genoteerd. politie heeft de rest afgehandeld.

met vriendelijke groeten, Daan
Gebruikersavatar
mark haak
Berichten: 144
Lid geworden op: 07-08-2006 10:52

11-02-2007 17:18

dit zal mij nooit over komen gewoon effe rambo na doen :lol: :lol:

nee hoor als het mij overkomt laat ze maar mn spullen pakken better mn spullen weg dan misschien wel mn leven.! :roll:

mvg. Mark
karpervisser&
remco jonker
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-03-2007 16:15
Locatie: Eindhoven

11-02-2008 20:01

ik vin het allemaal onzin ,, het zal welles een keer gebeure maar dat gebeurt overal ,, ik vis bijna wekelijks op de karpendonk en heb nog nooit iets meegemaakt ,, remco
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

11-02-2008 20:03

dat het nog steeds gebeurt.. :-? te gek voor woorden
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

11-02-2008 20:18

Remco,

Precies een jaar na het laatste bericht breng je weer leven in dit Topic.....toeval?
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

11-02-2008 20:27

Als mijn zoon {want die gaat ook vissen hij is pas 2 maar ik zie het meteen}
zoiets gebeurt krijgt hij meteen nieuwe spullen. Net als ik van mijn moeder gekregen heb toen er bij mij een buzzerbar en bankstick {solar} en 2 unieke swingers {gekregen van een Engelsman, die bij ons kwam vissen} en 2 Foxxies gejat waren. En allemaal van een krantenwijkje he, ga maar eens tellen, dan weet je hoelang ik daarvoor heb moeten werken.
Gejankt heb ik als een klein kind, de dief heb ik gevonden maar toen was alles al naar de klote en hij was gewoon te jong om eens even lekker de tering te slaan. Dat vond ik erg jammer want ik kookte van woede.

En mamma in de eerstvolgende KSN de karper bedank ik je, je bent de liefste moeder die er is :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

12-02-2008 23:45

Remco Jonker:
ik vin het allemaal onzin ,, het zal welles een keer gebeure maar dat gebeurt overal ,, ik vis bijna wekelijks op de karpendonk en heb nog nooit iets meegemaakt ,, remco


Heb je er de laatste tijd ook zitten vissen dan, ja toevallig viste mijn zoon er heel het weekende en gister nacht op KK en afgelopen nacht weer op Karperdonk. En zat er niet alleen dit weekend maar al meer keren dit jaar. Maar dat het onzin is is beslist niet waar, ik plaatste de topic en weet 100% dat het wel waar is. Wat ik niet weet of je er al veel gevist hebt in 2008 Remco. Maar daar gaat het niet om ga er maar wel vanuit dat het daar dus wel degelijk gebeurt is. Dus wees gewaarschuwd als je er gaat vissen, zeg dit niet om je weg te houden hoor maar we degelijk als waarschuwing.

Vlekkie...
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

13-02-2008 08:29

Mario, ergens heeft Remco wel gelijk. Het is kut naruurlijk, maar het kan overal gebeuren. En gelukkig weten de teringlijers in deze maatschappij de waarde van onze spullen nog niet echt, tenminste dat neem ik aan, we zijn een gemakkelijke prooi.
Van de engelsman waar ik die swingers van kreeg hoorde ik een verhaal {was al meer dan 10 jaar geleden!} Die was op vakantie en toen hebben ze een gat in de muur van zijn garage gerost en alles meegenomen. Moeten bekenden geweest zijn. Knap lullig
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

13-02-2008 09:17

Weet ik wel Jeroen daar heeft hij ook gelijk in, maar hij zegt dat hij bijna wekelijks op Karperdonk vist. Als dat zo was had hij er wel meer over gehoord zo bedoel ik dat. En spijtig genoeg gebeurt het daar niet alleen.

Vlekkie...
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

13-02-2008 15:35

Eerst waren het de Vuisten daarna Honkbalknuppeltje daarna een Slagersmes en nu Pistolen..
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

13-02-2008 15:44

Als ik dit zo lees heb ik hele stoere leeftijds genoten :roll:

9 van de 10 keer slaap ik onder een plutje met de achterkant van de hengels bijna tegen mijn strecher aan.
Ook laat ik niets buiten staan wat in mijn plutje past en niet 'Buiten' hoeft te staan.

Nou is het in friesland meestal erg rustig qua diefstallen ik heb dan verder ook geen extra messen,Stokken,knuppels of ander materiaal bij me.

Mocht er al iemand zijn die mijn materiaal komt stelen kan ik altijd nog de proline banckstik pakken (mijn hengels staan immers bijna in mijn plu) Masieve kwaliteit geloof me :wink:

Maar of ik hem zou durven te gebruiken....

En no But no last , Blijf gewoon van een ander zijn zuurverdiende spul af !.

M.V.G,
Gerard Brondijk
KSN
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

13-02-2008 16:29

Ik woon inmiddels in het oosten van het land, voorheen in het westen.

Ik merk wel degelijk verschil in de nachtvisserij. Heb me hier nog nooit "bedreigd" (al is dat een groot woord) gevoeld, waar ik me in het westen regelmatig onveilig heb gevoeld. Het ligt natuurlijk aan het water waar je op vist. Ook hier tref je wateren waar in de zomer s'avonds en snachts allerlei vaag volk rondhangt al dan niet met kwade bedoelingen... Gelukkig is er nog zat ander mooi en rustig water in de buurt! Mijn ervaring is dat dat in het westen lang niet zo makkelijk ging als hier :(

Helaas moet het zo zijn dat er figuren op deze wereld rondlopen die schijt hebben aan de gevoelens van anderen, geen respect hebben voor de natuur en niet van andermans spullen af kunnen blijven.
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

13-02-2008 17:16

En als je wat dikker eh... steviger gebouwd bent kun je ook dreigen naar de dief met: "Geef nu die hengel terug of ik ga op je zitten!!!" Moet je es kijke hoe snel die dan weg is :lol: :P
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
de loor kim
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-02-2008 18:43

13-02-2008 18:08

ah ja der gebeuren veel van deze dingen.
ik heb het ook meegemaakt en werd zelfs niet wakker.
nu een geluk voor hen anders ik loop dagelijks 25km dus die waren er na een klein sprintje wel aangeweest voor de moeite.
heb vaar ook ervaring met close combat etc...........

groetjes de para :)
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

13-02-2008 19:11

bluffer
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

13-02-2008 20:06

Een kat in het nauw maakt rare sprongen(kan dus aan beide kanten).Let ook eens op de spullen die je bij je hebt zoals een digitale camera of als je pizza bestelt aan de waterkant heb je ook contant geld bij je enz.enz..Als een crimi geen interesse heeft in je hengelspullen maar wel je camera of geld ben je ook de lul.Zoveel mogelijk in je tent houden en geen open huis.Ik zelf zet altijd mijn tentje op en hou alles binnen en met(onbekend) bezoek altijd achter je tent opvangen.Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-02-2008 09:06

Zodra je gaa tliggen slapen loop je het risico. Is met alles wat je tegenwoordig onbewaak achterlaat, het wordt gewoon gejat.

Tuurlijk is het niet prettig, maar het slapen tijdens het vissen is de hoofdoorzaak dat het gebeurd. Wakker blijven? Of ombeurten een nappie doen?

Of men kieze andere wateren waar men weer onbevreesd kan genieten (wat natuurlijk de hoofddrijfveer voor de visserij is, niet?) van zijn visserij...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

14-02-2008 12:43

Wia zei dat van "een kat in het nauw maakt rare sprongen" die heeft groot gelijk!!! Je kunt gerust op je hoede zijn mocht je toch willen knokken.

Heb een aantal jaren ook een akkefietje gehad, paar jongens bij mijn tent aan het bier. Ik zat 20 mtr verder bij maatje, die gasten maakten er een zooitje van met zwerfafval. Ik eiste dat ze het opruimden, deden ze niet.
Werd een scheldpartij, en toen dat te ver ging sloeg ik er 1 nok. Toen zij maatjes hem opgelapt en bij kennis gebracht hadden sloeg 1 van hun een bierfles bij mijn maat in zijn nek kapot. Het viel gelukkig mee met de verwondingen maar zo zie je maar. Blijf scherp!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

14-02-2008 21:27

Jeroen dat gebeurt gewoon ..
En dan hebben ze ook vaak een blowtje en een biertje op kan gewoon niet ,
Dat alcohol en drugs hoort niet bij het vissen!
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

15-02-2008 12:20

Lijkt me juist verstandiger dat ze een blowtje zouden roken, als er een ding is wat je niet aggressief maakt is het wel blowen, alcohol kan een ander verhaal zijn, maar praat dus niet over iets wat je niet weet 8)
Ik ga her echt het blowen niet goed zitten praten, maar iemand die af en toe een dampie doet, zal echt geen schade berokkenen aan iets en is zeer zeker goed in staat een vis te behandelen.
Iemand die nooit blowt zal ik overigens afraden dit bij het vissen dan wel te gaan doen, dan kan het wel fout gaan.

Maaaaaaaarre ff ontopic, bovenstaande is natuurlijk geen item in deze topic.

Als er iemand weet hoe het is beroofd te worden aan de waterkant ben ik dat natuurlijk wel en wil dan ook mijn medeleven betuigen aan degenen die het ook is overkomen.
Aan alle stoerdoeners hierzo, wil je echt wat doen zul je toch wakker en scherp moeten blijven.
Ga je slapen ben je hoe dan ook in het nadeel.
En zoals iemand hier eerder al zei, houd er maar rekening mee dat je zelf de dader gaat worden, vergeet niet dat we in het land wonen met het meest achtelijke rechtssysteem op aarde.
Even een mooi voorbeeldje: toen ik na mijn beroving aangifte wilde gaan doen, werd ik afgescheept met de opmerking dat dat best kan (over een paar dagen na afspraak) maar dat daar wel het risico aanvast zat van een mooie prent aangezien het buiten het nachtvisseizoen was :o
De mededeling van mijn kant dat het dan weleens zou kunnen gebeuren dat er eigen rechter gespeeld zou kunnen gaan worden, werd beantwoord met de mededeling dat ze na deze uitspraak bij het eerstvolgende geweldsdelict wel even bij mij zouden aankloppen, aangezien "mijn soort mensen" wel kennen.
Nu is dit voorbeeld wel erg extreem, maar is/was lange tijd wel gewoon hoe het werkt in mijn woonplaats, iedereen hier onder de 30 (niet duidelijk kerkgaand) word bij voorbaat al als verdachte van van alles gezien, ook al is er (nog) geen misdrijf gepleegd, tunnelvisie?? naaaaaaaahhh, valt wel mee toch.

Maar ook nu dwaal ik weer te ver af, gaat gewoon weer van alles borrelen bij elke herinnering aan het voorval van toendertijd.

Iig hoef je dus van het rechtssysteem niets te verwachten, en ben je aan de waterkant toch op jezelf aangewezen.
Let dus goed op en als je het echt niet vertrouwd, dus gewoon niet doen of of op zijn minst wakker blijven.
En zelfs dan is dus zoals hierboven ook ergens beschreven, helemaal niets zeker, als je pech hebt pakken ze je waar je zelf bij staat.

Verhaal van Jeroen hierboven sloeg trouwens werkelijk alles, toevallig, heeeel toevallig weet ik er het zijne van en kon ik de dader ook nog eens persoonlijk :oops: en al was het een 1e klas mafketel, je zou het niet van hem verwachten(achteraf geizen dan weer wel), maar bleek dus een ongeloofelijke ku-:censuur:-nker mongool.
Iig blijkt hier wel weer uit dat het vaak mensen zijn waarvan je het niet zou verwachten(in deze zaak achteraf gezien dan wel), bekenden zelfs(deze jongenwist maar al te goed wie het was, al beweert hij miss anders).
Onthoud dat dus!!
Zal het verder iig allemaal niet verder gaan oprakelen, dat is niet mijn taak.
1 ding is iig zeker, de wereld zit vol idioten en dat zal altijd zo blijven.
So be prepared!!!!


pfffffff krijg alweer lamme vingers van het typen, ga nu eerst maar weer een heerlijke rustgevende joint draaien om lekker bij te komen :wink:

gr. ferdy
menno overvliet
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-05-2005 14:25

15-02-2008 16:20

voor alle mensen die in het bezit zijn van een hond en beweren dat ze daardoor niks meer zal overkomen:

zijn jullie honden pepperspraybestendig ??

want ik zie het middel hier overal staan als verdedigingsmiddel, maar stel nou dat de dader een busje meeneemt ???

ik heb in een ander topic al eens geschreven dat we bijna beroofd werden door 4 Polen bij de Duitse grens en gelukkig is dat voor ons goed afgelopen, waarschijnlijk door ons postuur en eventuele banksticks/slagmaterialen waar we mee tegenover hen stonden, maar ik heb me heel goed bedacht dat als ze op zo`n moment een busje pepperspray op je leegspuiten, je helemaal nergens meer bent met je pijp, mes, knuppel, zaklamp, bankstick of zelfs pistool, simpelweg vanwege het feit dat je helemaal niks ziet of herkend !!!


kortom, het is een veel te gevaarlijke hobby, stop toch allemaal met vissen, dan valt er niks te jatten, niks te verkopen en bovenal, heb ik eindelijk eens rust aan de waterkant !!