is x2 echt troep ???

Plaats reactie
K. van den Herik

07-05-2008 08:26

ik had een jrc die er geen bleek te zijn.. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-05-2008 08:51

Meer een H.r.c. toch ? 8)
K. van den Herik

07-05-2008 09:11

aeo

Helaas moest ik weer voor de duurdere fox, natuurlijk weer verrot
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

07-05-2008 12:51

Fox, Solar, Daiwa, JRC, en al die grote merken laten gewoon alles bijna in china maken. Lekker grote winst marge erop ! KASSA,

Denk niet dat Fox ook maar 1cent meer aan die kinderhandjes betaald dan X2.
Alleen de materialen die bijv. Fox gebruikt zijn van hogere kwaliteit.

X2 maakt gewoon na, om de beginnende visser ook enkele nieuwe snufjes te bieden zoals de pulla etc. Zolang er geen patent om aangevraagd is mag x2 of welk merk dan ook gewoon blijven kopieren.

Maar kijk is naar de evolution serie van Fox, die met die harde onderkant speciaal voor op de barrow. Een inoviteitje van Fox?
JRC heeft het nu gewoon letterlijk gekopieerd.
Schijnbaar toch niet alleen x2 die kopieerd.

En dan te kijken naar de pioneer van Aqau en Trakker? Precies het zelfde qua werking alleen materiaal is anders ? Hier hoor je toch ook niemand over?
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

27-05-2008 14:33

Sleur al mijn vissen er al jaren uit met een X2 limited float 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-05-2008 23:20

Fabian stukker schreef:Fox, Solar, Daiwa, JRC, en al die grote merken laten gewoon alles bijna in china maken. Lekker grote winst marge erop ! KASSA,


Makkelijk om alle duurdere merken over 1 kam te scheren.

Alle Solar producten worden in Engeland ontwikkeld en gefabriceerd, vandaar de prijs!!

Nee, ik word niet door Solar gesponserd maar weet wel dat het zo is.

Ontopic: ja, X2 is echt troep, bedoeld voor mensen die hooguit 5x per jaar gaan vissen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Martin Ton
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-10-2006 11:20

29-05-2008 15:16

@Eus: Als je de rest van Fabian zijn post doorleest, zie je dat hij zijn eerste opmerking nogal wat nuanceert, dus jouw quote is best wel selectief...

En over één kam scheren gesproken, daar maak jij jezelf anders ook flink schuldig aan met je laatste opmerking...

Groeten,
Martin

(Het is volgens mij heel simpel, een aantal producten van X2 zouden idd niet door de kwaliteits controle van een Korda/Fox/Delkim/Solar/Shimano/Trakker/Amiaud/enz. (doorhalen wat niet van toepassing is) heen komen, maar een groot aantal andere producten van hetzelfde X2 doen echt niet onder voor die van de gevestigde merken, en dat voor een veel vriendelijker prijs! De enige "moeilijkheid" zit 'm hierin dat je even zelf de kwaliteit van een artikel moet inschatten voordat je daadwerkelijk tot aanschaf over gaat.)
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

30-05-2008 21:39

ik en een vriend hebben beide de oval van x2
al 4 jaar toppie... alle soorten weer hebben ze al doorstaan, tot vandaag de dag nog steeds in perfecte staat.
ben erg te spreken over de ovals!

Zoals ik menig persoon al heb horen zeggen: sommige dingen van x2 zijn goed en het andere is weer prul.
Zo heb ik geen vertrouwen in de piepers en molens en dergelijk van x2. maar de mindere modelen van spro/ultimate zijn ook niet zozeer aan te raden


my 50 cents,
Nick
Wes Pias

01-06-2008 10:49

ik vis nu bijna een half jaar met die X2 set van raven en heb er nooit problemen mee alleen zijn de piepers niet echt geweldig maar verder leuke set.
maar als je hem koopt raad ik je wel aan om gelijk in de winkel de eco pod om te ruilen voor een andere(ik heb centron hi-pod) want die eco pod is echt niks.
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

01-06-2008 14:12

Die piepers zijn idd wel **** na een flinke regenbui gaan ze raar klinken. Net een autotoeter :lol:

Maar hij heeft het wel al 2-3 jaar volgehouden. Maar na elke regenbui weet je niet wat je hoort van dat ding. :o :P
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Plaats reactie