Helden en Toppers!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2006 14:11

Even schatten, begin jaren 80 gevist zeker.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2006 14:12

Ik wel Kees , jij toch ook :P :P :P
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2006 14:12

Ja, maar nu ben ik 51. :D

Kees
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2006 14:18

En wat maakt t verschil ??
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-09-2006 14:25

Dat jij af en toe nog naar huis moest voor een schone pamper. :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2006 14:26

Het verschil? Hmm, 2006 - 1980 = 26.

Ah, je was mij voor Kees. :roll:

Kees
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2006 14:29

Als of iemand van 7 geen dikke kerp kon vangen :o
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

01-09-2006 14:32

2006 - 1980 = 26

35 - 26 = 9

Geen 7 dacht ik ?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2006 14:34

Tuurlijk wel joh.

Ik vind het alleen wonderlijk dat al die vissers van toen met hun glashengels, abu molentjes en alufolie wakertjes steeds jonger worden.

On topic. Rini was trots op pak hem beet 25 pond spiegel uit zijn Wilhelminakanaal en stond te glunderen in de vissport.

Nu zie ik andere mannen glunderen met iets grotere karpers in de Karperwereld.

Daar is alles wel mee gezegd.

Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 01-09-2006 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2006 14:49

Kees :

In mijn ogen was die Rini maar n prutser.

Ik had t geluk n echte leermeester te hebben .

Die ving in die tijd al 30 , 40 en ..............ponders , maar dat geloven alleen degene die ze toen gezien hebben .

Alleen kon hij iets beter zn klep houden over details , toch nog iets van hem opgestoken 8) .

Die grote vissen hebben hier altijd al gezeten , alleen viste toen bijna niemand.

Gr :wink:

Ps ; laatst nog eens even op mn 1e fox stoel gezeten ( uit "85) maar toch zat ie vroeger lekkerder , had er wat meer plek in :P
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2006 14:53

Rini had de gave om boeiend te kunnen schrijven. Zodanig dat veel nu de indruk hebben dat toen alles beter was.

Kees
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-09-2006 14:54

HPE

Mensen hebben helden/idolen/voorbeelden nodig. En dat geldt niet alleen voor karpervissers. Pop- en filmsterren zijn ook maar mensen als jij en ik, en die verafgoden we ook. Ik zie het verschil niet zo... En het probleem ook niet. Of je bedoeld te zeggen dat dit de oorzaak is van onnodig vissenleed (meer vissers, meer onkundigen, meer frommelbekkies)?
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2006 14:57

Dus hij zoog meer uit zn duim dan dat ie ving ???

Van die heb je in 2006 ook nog zat :P

Gr :P
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-09-2006 15:06

Marco,

Maar enkelen zijn behept met een gave. de 1 kan aardig vissen de ander kan aardig schrijven. Zijn er maar weinig die het beide kunnen.

Die 30 ers en 40-ers waren cm van die boerenkarpers zeker? :P

Dirkx,

Vroeger was alles beter, komt voornamelijk omdat alle mindere dingen al gauw vergeten worden.

Ook toen was er al kift, alleen nog geen internet. Eind 70 vochten ze elkaar bijna een kerk uit.

MVG

Klaas
Arjen Lans

01-09-2006 15:27

HPE, vriend,

Ik vind jou een topper! Na een ban van een paar jaar op 2 boards (of zijn het er meer?) gewoon als vanouds terugkomen.

Ik geef je de hand en ga nog even 1200 gram voorvoeren (mag van ome Evert)

Tot horens,
Arjen
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

01-09-2006 15:52

Mijne heren in 1986 zat ik nog met folie wakertjes te vissen.
ik ben begonnen in de periode dat de boilie aan zijn opmars begon.
Aleen het vissen met een balletje aan n touwtje onder de haak,
had ik toen die tijd weinig vertrouwen in.
Waardoor ik waarschijnlijk iets langer als de rest op de ouwe manier heb doorgevist.
Met deegballen en n pennetje.

Het vissen is mijn met de paplepel ingegoten.
Op mijn derde zat ik al met mijn vader aan de waterkant en op mijn 6de
won ik mijn eerste viswedstrijd.
Ik was n jaar of 8 toen ik van mijn ouders alleen mocht vissen.
Ik kwam aan t slootje en daar zag ik ze zwemmen !
Ik heb toen aan mijn vader gevraagd of ik n werphengel mee mocht nemen.
En de eerste de beste poging was het meteen raak.
Sinsdien ben ik zwaar besmet met het virus dat karpervissen heet.

Met zwaar trillende(vann8 mag t weer) groet Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

01-09-2006 19:09

Wel een intressante vraag van je, wat moet de jeugd hiervan denken. Het karperwereldje van vroeger is niet meer te vergelijken met dat van vandaag. Toen ik een jaar of 7 begon met karpervissen waren er maar weinig jeugdige kerels geïntresseerd in deze fantastische hobby. Vandaag is dit helemaal omgekeerd, er komen steeds meer jongere gasten bij die willen karpervissen. Wat ik wel belangrijk vind is dat zij op een goede manier begeleid worden want anders loopt het in veel gevallen verkeerd af. Daarom zijn verenigingen zoals de KSN Jeugd en VBK Jeugdcel uiterst belangrijk, als je ziet dat onze kampen in België een groot succes zijn en in Nederland is dit nog een trapje hoger dan mag je toch wel stellen dat er vandaag de dag grote inspanningen worden geleverd om de jeugd zo goed mogelijk te begeleiden. Ik heb mij meningen samengevoegd in een artikeltje wat in het volgende VBK magazine verschijnt, de mensen die erop geabonneerd zijn moeten het maar eens lezen.

MVG
Tom Langens
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

01-09-2006 20:52

Tom leuk artikel blz 35 VBK jeugdcel, voor de rest vind ik dit persoonlijk weer een onzin topic waar bekende vissers ongevraagd afgezaagd worden, of HPE ken je deze vissers ? Denk het niet anders had je dit topic ook niet geopend. Zeker de verwijzing naar je poeslikkende zus geeft al aan hoe respectvol jij tegen de mede mens aankijkt.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-09-2006 21:23

Is de jeugd niet mans genoeg om zelf te beslissen wat ze denken ( af en toe twijfel ik daar wel eens aan maar wij zijn ook jong geweest )

Nu ff wat anders,

als eerste Bart, je geeft hem door je topic onbedoeld een stempel, kan je verzekeren dat dit absoluut onzin is, ken hem al een lang en Bart is goed bezig met zijn visserij, doet zijn best, vangt goed, blankt soms nog beter ( :wink: )
steekt veel tijd in zijn visserij, is bereid kennis met andere te delen maar is ook niet te groot om raad te vragen.

Een held?

Bij lange na niet, helden vliegen in een strak pakkie met een S op hun borst rond of hebben in de werkelijke wereld echt iets gedaan waar men trots op kan zijn ( hier vallen sporten of hobby's in mijn ogen niet onder maar dat terzijde )

Ook Eddy ken ik en hij is in werkelijkheid veel bescheidener dan menig een denkt, bekend is ie wel en hoge bomen...... jaja daar waait het altijd wat harder bij.

Helaas weet ik niet wie Piet Vogel tot helden heeft gebombadeerd want ik lees helaas niet alles :oops:

Ga ik ineens nu onze "helden" verdedigen?

Pffffff niet dus, waar ik me wel aan stoor Meneer HPE is dat je namen er met de haren bij sleept en ze vergelijkt met je lesbische zus.

Ik hou niet van helden of mensen voetstukken, ik waardeer mensen hoe ze zijn, of ze met mij door 1 deur kunnen, niet of zij toevallig eens een dikke vis vangen.
Dikke vissen vangen zegt niets over de visser, zegt iets over de wateren die die visser bevist.

Ik weet waar je naar toe wil maar wie ben jij om zo uit te pakken, topic was perfect geweest als je de namen er niet bij had gezet, nu meent iedereen dat alles om deze namen draait.
Je wil dat iedereen iedereen in zijn waarde laat, begin daar zelf eens mee.

Zo'n topic starten?

Wat moet de jeugd daar wel niet van vinden?
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

01-09-2006 21:55

de beste karpervissers zie je niet en hoor je niet!!!De beste karpervissers overtreden de regels niet,nemen geen voorgevoerde stekken over en doen alles op hun eigen manier,bestaan ze eigelijk wel?............
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

01-09-2006 23:12

Toch wel heel apart om te zien hoe zelfs het karpervissen aan mode onderhevig is.

Rini Groothuis werd in de jaren '80 op handen gedragen, nu wordt ie nota bene afgeschilderd als een prutser. :cry:

Ooit schreef hij in het visblad vissport een verhaal over zijn seizoen 1980 in 8 delen meen ik.

Wie dat ooit gelezen heeft zal weten dat deze man zijn tijd ver vooruit was en de naam prutser dan ook echt totaal niet verdient, in tegendeel.

Helden, toppers, whatever.
Ik zie tegenwoordig meer klootzakken aan de waterkant dan helden of toppers eigenlijk.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2006 23:14

Eus Molewijk schreef:
Helden, toppers, whatever.
Ik zie tegenwoordig meer klootzakken aan de waterkant dan helden of toppers eigenlijk.


Well said!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

02-09-2006 00:06

Wil

Lezen is een kunst, hoor.

Dat Eddy Sterckx een held is schrijft hijzelf in een artikel in het magazine De Karper!!
Bart v/d Hurk wordt in het magazine De Karperwereld als aanstormend talent omschreven.
Piet Vogel benoemd op dit forum een aantal vissers tot topper.
Ik betitel dus niemand tot iets maar ik vraag me nog steeds af wat dit soort zaken van doen heeft met een hobby als karpervissen??

Karpers vangen met boillie's en vast lood kan iedereen, dus ook mijn zogenaamde lesbische zus.

Dat de jeugd voor zichzelf kan denken dat merk ik regelmatig.
Het gaat bij veel jonge gasten echter alleen maar om ponden en nog eens ponden.
En wat dat oplevert zijn vaak geen toppers maar klootzakken (en dat is andere mensen blijkbaar ook al opgevallen) omdat een aantal lieden de zaken niet meer in het juiste perspectief kunnen zien.

met afvragende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
martie van den brand
Berichten: 53
Lid geworden op: 17-02-2006 10:36
Locatie: tilburg

02-09-2006 00:27

Wat ze nu over Rini tikken gaat me echt te ver. Ik denk dat we te lang zijn stil blijven staan in de tijd. Het is een snelle, hectische, en gevaarlijke economie waarin we leven tegenwoordig lijkt mij. EEn prutser.................
Wanneer ik Rini spreek, of wat vis met hem dan blijft het voor mij de man die alles op z'n kop heeft gezet vanaf het begin tot het eind. Enkele echtscheidingen, kinderen die je niet meer mag zien, voor prutser worden uitgemaakt. En dat alles voor en door het vissen, laat me niet lachen zeg. Onbewust je hele leven op z'n kop zetten voor je hobby, karpervissen. Ben je dan een prutser?. Het is pure passie en gedrevenheid verpakt in enkele boeken. Het is zijn eigen leven gaan leiden die boeken. Rini wilde dat eigenlijk niet. Het is niet geboren uit bekendheid of wat dan ook. Het is gewoon de revue gepasseerd in zijn leven, en Rini heeft zijn leven ingedeeld op zijn manier. Samen met iedereen genieten van het vissen.


Martie de vanger van HIJ
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

02-09-2006 00:41

Mijn "Held" op visgebied
Dat is altijd m'n opa geweest en dat zal hij ook blijven

Zolang als ik me kon herinneren ging ik met hem vissen, met z'n 2en, met wat neefjes of mijn broers.
Soms op de boot, de haven of met de aasboot.
Niemand kwam wat te kort en overal werd voor gezorgd.
Misschien kwam dit ook wel omdat hij zelf een sportviszaak had.
En dat we dus nooit verlegen zaten om een hengel, schepnet, haakjes etc. etc.

Maar wat ik wel weet is dat ik de momenten aan het water samen met mijn opa en de eindeloze uren die ik in "De Ploeg" doorbracht nooit zal vergeten.

En daar zal geen enkele "legende" tegen op kunnen hoe groot hij ze ook gevangen heeft en hoeveel boeken er ook op zijn naam staan.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507