Helden en Toppers!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

02-09-2006 06:24

Hans, is het feit dat er klootzakken rondlopen onder de karpervissers een gevolg van de pondenrace, de helden, of is het gewoon omdat ze domweg klootzakken zijn?

Denk dat het weinig met karpervissen te maken heeft dat er mensen rondlopen die het gewoon in zich hebben om het een en ander te verzieken en te verpesten.
Zie die mensen namelijk ook rondlopen in andere hobby's, sporten en de hedendaagse maatschappij.
Heeft meer te maken met de huidige maatschappij dan met enkele "helden" zoals jij ze meent.

Weet dat toen ik jong was me nooit zou permiteren wat de jeugd nou doet, mijn ouders zouden wel wat anders zeggen.
Is ook niet alleen een groepje jeugd wat dit gedrag toont, zijn meer als voldoende volwassene die niet onderdoen voor de jeugd en ze zelfs overtreffen.
Om dit nu af te schuiven op de door jouw genoemde punten lijkt me niet correct, zou je die symptomen namelijk in andere hobby's niet zien, maar ook daar zie je deze dingen terug.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2006 09:40

Heren,

Laat jullie niet zo provoceren. Rini Groothuis heeft met zijn boeken en artikelen hele menigten tot karpervissen geïnspireerd. Mij meer dan 30 jaar geleden en kennelijk nog veel jongeren jaren later toen Rini zelf al niet meer actief was. Dat kan niemand ontkennen en heeft nog niemand hem nagedaan.

En dat is de enige rol van helden en toppers.

Toen ik jong was kregen we ook heel wat kritiek van ouderen over onze mentaliteit als langharig werkschuw tuig. Ik ben vast besloten die fout niet over te nemen. De jongeren van nu bepalen hun eigen tijdsbeeld en moeten zich vooral niks op laten dringen van ouderen zoals HPE met al te demagogische trekjes.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-09-2006 09:47

Martie ik ben het roerend met jou eens, helden ken ik niet mensen die zich enorm in gezet hebbenvoor de karpervisserij ken ik wel.
Rini heeft mij op het spoor van de karper gezet, hij is daarom geen held maar wel iemand die je met respect kunt behandelen.

Verder helden wat zijn helden??

HPE, je hebt het vuurtje zoals van ouds weer snel aan, lezen blijft voor velen lastig en bij jou moeten ze eerst drie keer lezen kun je nagaan.

Bas jij hebt groot gelijk het is geweldig om zo iemand te hebben dat zijn de echte helden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

02-09-2006 10:41

Kuwoote : Rini was trots op pak hem beet 25 pond spiegel uit zijn Wilhelminakanaal en stond te glunderen in de vissport. ( begin jaren 80 )

Das net t zelfde als nu iemand in n boekje staat met n mega vis van 30 pond van Cassien of Foret. Liefst met voorplaat.( in die zin moet je dat "prutser"zien)

De vissen waar de meeste nu van dromen werden 25 jaar terug ook al gevangen.

Verder doet men alsof de meneer in kwestie iedereen hier even heeft voor gedaan hoe t wel niet zou moeten.

De een staat graag in n boekje , de ander houd zn klep.

Ook die waren er 25 jaar geleden al .

Dus is er bitter weinig veranderd .

Valt me wel op dat de meesten van dat soort na n paar jaar van t toneel raken , om vervolgens jaren geen stok meer in handen nemen.

Gr :wink:

Wat de man in kwestie verder voor leed gehad heeft zegt me vrij weinig en doet ook niet terzake.

Zou mooi worden als iedereen zich met t mijne bemoeid.

Wat n prutser weer niet allemaal los kan maken he ??
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

02-09-2006 12:08

Helden en prutsers, waar hebben we het eigenlijk over. We zijn allemaal met onze hobby bezig, de 1 die doet het op die manier en de andere die doet het nog weer anders. De 1 heeft meer geld voorhanden dan de ander, en je hebt mensen die ook nog een gezin hebben te onderhouden en niet zoveel tijd en geld in het karpervissen kunnen steken.

Wat niet wil zeggen dat veel geld en tijd alleen nodig is om 'succesvol' bezig te wezen. Beter gezegd, om veel en grote vissen te vangen.

Frank bosman schreef:
Tijd en geld kan erg bepalend zijn in onze hobby, iemand die 10 x zoveel uren maakt vangt logischerwijs meer dan de ander.


Deels mee eens. Vangt niet logischerwijs meer, maar maakt meer KANS om wat te vangen.

Iedereen met een gevulde portemonnee en zeeën van tijd kan voer in het water gooien en er vervolgens dagen erop gaan zitten teren. Maar de kunst is om het op de juiste plek neer te kiepen, in de juiste hoeveelheid, in het juiste jaargetijde en ga zo maar even door.
Persoonlijk zit ik liever 1 avond te vissen op een goed gedegen aangelegde voerplek dan 4 dagen op de dolle plof op een lukraak gekozen stukje water. Heb daar voorbeelden te over van gezien.

En is diegene die veel uren maakt in combinatie met veel voer op een misschien verkeerde stek een prutser? Misschien, in de ogen van sommigen zeker te weten waarschijnlijk. In zijn eigen visie heeft hij gewoon pech gehad en komt hij later tot bezinning.

Hans-Peter van Ee schreef:Dat de jeugd voor zichzelf kan denken dat merk ik regelmatig.
Het gaat bij veel jonge gasten echter alleen maar om ponden en nog eens ponden.
En wat dat oplevert zijn vaak geen toppers maar klootzakken (en dat is andere mensen blijkbaar ook al opgevallen) omdat een aantal lieden de zaken niet meer in het juiste perspectief kunnen zien.


WB. HPE :)

Word de jeugd deels niet zo gecreëerd? CQ klaargestoomd voordat het naar de oever vertrekt?
Kijk eens in de bladen, op Internet en op beurzen. Het draait om grote karpers, met veel ponden.
Vroeger had je dat nog niet. Reclames in bladen met dikke vissenfoto's.
Zoek het zelf maar uit was het devies, je was blij dat je überhaupt een visje ving.

Tuurlijk is de mentaliteit veranderd, maar dat is overal zo in onze hedendaagse maatschappij.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-09-2006 23:30

@Menno,

Dus je bent pas in tel als je dikke vissen vangt? Nou, bij mijn weten heeft bijv. een Jan Junge weinig bijzonders gevangen in zijn leven, maar wat een kennis heeft die man, en hij wil het ook nog eens met ons delen!

Dat geeft mij veel meer respect dan iemand die z'n klep houdt hoor Menno! Geef mij maar iemand die open en eerlijk voor- en tegenspoed van z'n visserij beschrijft. En in een boekje staan... als je van schrijven houdt en dat ook een beetje kan geeft het veel voldoening als je daar anderen van kan leren of laten genieten.

En Rini een prutser noemen? Zonder die man hadden duizenden vissers niet die inspriatie gekregen die ze nu wel hebben. Voor mezelf was die beroemde artikelenserie over kanaalvissen de aanzet om dit ook te gaan doen en sindsdien ben ik verknocht aan het vissen op de karpers van het vrije water. Rini verdient eigenlijk een koninklijke onderscheiding voor z'n werk!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

03-09-2006 08:39

Draag m voor Kees , als je met genoeg man bent gaat dat lukken.

Maar ik meen dat jij ook blij was van t jaar met je vangst waar je jaren op hebt moeten wachten???

Dan had ik als ik jou was gewoon t snoer afgeknipt toen je zag dat hij zo dik was :P :P

Ik krijg daar toch langzaam t schijt van dat iedereen zn hekel heb aan die dikke vissen.

Zal Mark bij deze ook vragen om in hun blad geen vissen groter als 50 cm te plaatsen , anders gaat m dat zeker n hoop leden kosten :P :P
Laatst gewijzigd door menno laarmans op 03-09-2006 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

03-09-2006 08:43

Oh Jah :

Nog ff iets over dat vrije water , de meesten kijken daar o zo tegen op.

Maar hoe vaker/langer dat je er vist hoe kleiner t water word.

Das ook met die "pissloot , blijf m goedvinden " bij jou t geval.

Het meeste gedeelte van t water opp is als visser helemaal niet intressant , dus dan word t al snel n stuk kleiner :P :P :P

gr :wink:

Verder kan je nog altijd n feeder kopen 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-09-2006 09:59

Nee Menno, je begrijpt me verkeerd, ik vang graag een dikke vis, en de meesten wel denk ik zo. Waar het mij om gaat is dat het niet altijd zo hoeft te zijn dat je een topvisser bent als je dikke vissen vangt, net zo min als dat je geen topvisser bent als je geen dikke vissen vangt.

Ik hoop trouwens maar dat het iedereen geen ene moer uitmaakt of je door een ander als goede of minder goede visser wordt gezien, maar dat het vooral gaat om het plezier van het vissen!

Jij weet ook wel wie ik erg waardeer, niet zozeer om z'n dikke vissen, maar hoe hij vist en wat hij er allemaal voor doet!

gr. :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-09-2006 10:15

Ach, de "bekende" karpervissers van tegenwoordig neem je toch niet serieus?!! Dat zijn juist vaak de arrogantste kwallen. Heb laatst in Hengelsport Osdorp de grootste ruzie gehad met 1 zo'n pipo. Kan er hier op het board ook een aantal noemen die zich beter dan sommige anderen voelen. Triest, in mijn ogen. Maarja..

Zoals je al zei, iedereen kan veel vis vangen, een goede visser in mijn ogen is iemand die plezier heeft in zijn hobbie. Niet iemand die zwaar vangt, want vis je op wateren waar veel zware vissen zit, vang je gagarandeerd zware vissen. Nou zag ik een tijd geleden hier ook een posting van iemand die anderen aan het verbieden sommige dingen niet te doen, terwijl hij het zelf wel doet. En het water waar hij vist zichzelf toeëigenen. Triest..
Laatst gewijzigd door Mourad Aviara op 03-09-2006 10:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

03-09-2006 10:23

Mourad Aviara schreef:Ach, de "bekende" karpervissers van tegenwoordig neem je toch niet serieus?!! Dat zijn juist vaak de arrogantste kwallen. Heb laatst in Hengelsport Osdorp de grootste ruzie gehad met 1 zo'n pipo. Kan er hier op het board ook een aantal noemen die zich beter dan sommige anderen voelen. Triest, in mijn ogen. Maarja..

Zoals je al zei, iedereen kan veel vis vangen, een goede visser in mijn ogen is iemand die plezier heeft in zijn hobbie. Niet iemand die zwaar vangt, want vis je op wateren waar veel zware vissen zit, vang je gagarandeerd zware vissen.


helemaal mee eens Mourad
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

03-09-2006 10:23

Dat laatste is verre van waar , de meesten vangen daar niks :P

Maar dat hebben er al veel zelf ondervonden.



Gr :wink:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-09-2006 10:28

Hallo!
Respect en leven en laten leven.
Doe je eigen ding en daarmee uit.

Waar mensen zich in vredesnaam druk over kunnen maken.
Kijk naar je zelf en vooral niet naar anderen.

Zij die verstandig zijn doen dit ook, zij die dit niet zijn......

Hiephoi,
Frank
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-09-2006 10:29

Frank van Amerongen schreef:Zij die verstandig zijn doen dit ook, zij die dit niet zijn......


krijgen kritiek van mij.. :lol: haha
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-09-2006 10:53

Helden en prutsers....

Voor mij bestaan er wel helden maar niet in de karpervisserij, ik zie helaas alleen veel prutsers. En met prutsers bedoel ik die gasten die je veelal in de zomer ziet met hun radio instalaties en bbq, vissers zonder onthaakmat of veel te kleine schepnetten, vissers die op karper vissen met een zeehengel en veel te grote haken.

Deze mannen worden gezien als helden, Alijn Danau, Luc de Baets, Phil Cottenier, Rini Groothuis etc etc, maar zijn het wel helden. In mijn ogen zijn dit gasten met een enorme kennis van het oude en het huidige karpervissen, maar om ze nu helden te noemen gaat erg ver. Hele goede adviseurs zijn het, en daarnaast noem ik ze liever leraren. Zonder hun boeken was ik lang nog niet zo ver als dat ik nu ben, en zou ik waarschijnlijk nog steeds geen verbanden zien die o zo belangrijk zijn binnen de karpervisserij. Dus respect voor deze mannen is er dus ook zeker wel.

Maar goed dat is mijn ongezouten mening, ik denk ook dat het een beetje aan de leeftijd ligt. Als 16 jarige jongen was Rini in mijn ogen een held, al die grote vissen :o dat wil ik ook!! Jaren later verdwijnt die fantasie wereld en kom je er achter dat je ze zelf ook kunt vangen, als je maar goed inspeelt op de situatie, daar komt dus een hele lange en goede voorbereiding aan te pas.

Tegenwoordig zie ik veelal bij de jeugd (niet iedereen hoor) een nieuwe hype ontstaan en dat is zoveel mogelijk vangen, logisch zou je zeggen. Maar als ze 3 nachten hebben geblankt zie ik dit meteen terug in de gefrustreerde berichten op dit board. Dat vind ik jammer, omdat ik van mening ben dat er meer komt kijken bij het vissen op karper. Zo heb ik eens een volledige week gevist op een mooie water in ZH en op de laatste dag ving ik eindelijk mijn eerste vis, ik was zo blij als een kind. Ik heb zitten denken wat doe ik nou verkeerd, ik kwam erachter en 2 weken erna ving ik op die zelfde stek 16 vissen op 3 nachten. Kijk, ook dat is karpervissen!!! Als ik niks vang lig ik niet in mijn tent, maar ben ik bezig met observeren, uitproberen en maak ik situatie schetsen, daarnaast schrijf ik alles op, maar goed dat is wat ik doe.

Wat ik wil zeggen is, creeer je eigen held. Jij bent de held van je zelf, kijk tegen niemand op en zie kritiek of advies als leerpunt, lees veel (er zijn genoeg boeken op de markt) kijk veel (talloze dvd's) en durf advies te vragen. Dan zul je zien dat je meer vangt en dat je ook gaat begrijpen waarom je een keer hebt geblankt.

Succes... :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

03-09-2006 12:33

DE ECHTE :P :P :P :P


Afbeelding
Willem Barnas

03-09-2006 14:34

Helemaal mee eens Menno,

"Wat ben jij erreg, ho ho ho!"

8)

Waarom de term helden? Waarom de term prutsers? Ain't we all prutsers die proberen een visje te vangen?

En of we hier gewichten bij moeten halen, jezusmina, alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft.

En dat eeuwige gezeik op zware vissen... :-?
Als het er op aan komt dan liever een mooie grote in plaats van een mooie kleine. De waarde die je aan dat gwicht hecht bepaal je jezelf, is geen norm voor of zo. De een vindt tien kilo geweldig, de ander begint een beetje aandacht te krijgen bij een kilo of 14. So what.
De een zit graag op miniwatertjes met weinig maar grote vis, de ander gaat gewoon onbezonnen en vrij wachten op het onverwachte van een rivier? De een is de ander niet.
Helden zijn mensen die hun eigen leven wagen om een ander te redden van de dood. Prutsers zijn zij die staan te kijken bij een verdrinkend kind.

Lang leve het heimelijk hengelen, maar denk niet alleen, maar ook niet op de laatste plaats aan jezelf. En denk ook niet dat je iets moet doen om iets te betekenen.

Mooi zo. To The Bone. Tijd voor koffie.

Jo,
weebee 8)
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

03-09-2006 14:55

mourad, je hebt helemaal gelijk. en bekend betekend nog niet dat ze goed kunnen vissen. tegenwoordig draaid alles om de commercie, kijk maar eens naar de artikelen in de bladen, de ene keer een pet op van merk A en in het volgende artikel een pet op van merk B en zo veel mogelijk de naam van merk noemen. nee er zijn nog maar een paar mensen die je serieus kan nemen en die ook nog eens echte kennis in huis hebben en het ook met anderen willen delen. en wat betreft de jeugd die worden dus helemaal gek gemaakt door de commercie, en er zijn er maar weinig die nog echt de spirit van het karpervissen ervaren of meekrijgen. en dan bedoel ik oa respect voor de natuur, omgang met collega vissers, enz. zij denken alleen ik kilo,s en hoe groter je ze vangt hoe beter je kan vissen. en een ''goeie'' visser of niet, je moet plezier in je hobby hebben, en gaan vissen wanneer je daar zin in hebt. en het moet geen moeten worden en alleen aan scoren van grote vissen denken.
groeten peter.
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

03-09-2006 14:58

willem, je brald veel onzin uit, maar nu sla je de spijker op zijn kop.
zo is het helemaal.
peter andrae

03-09-2006 14:58

Mourad daar heb ik nou nooit last van als ik hengelsport osdorp binnen kom lopen,ga dan ook niet in discussie laat toch lullen wel een winkel die veel heeft op het gebied van het karpervissen dat vind ik wel fijn je grijpt nooit mis.

Beste mensen Rini groothuis was idd zijn tijd ver vooruit en laten we nou eerlijk zijn vele smulde van zijn boeken,alleen leven we nu in een tijd van groter en zwaarder dat is nou eenmaal zo maar dat geeft niet het recht deze man af te branden.

Vissers op een voetstuk plaatsen dat doen de mensen toch zelf lekker boeiend :lol: helden binnen de karpervisserij bestaan niet wel mensen die er voor de volle 100% voor gaan en het zijn zij die de mooie vissen vangen met half werk kom je er niet werken voor je vissen.


groetje,s peter.
Willem Barnas

03-09-2006 15:41

Peter,

is dat zo?

Brald = Bralt.

hoi,
Willem
peter andrae

03-09-2006 15:53

Ik begin nu toch te twijfelen hoor willum.


hoi peter.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

03-09-2006 16:28

erg intressant om door te lezen deze topic!

is een commercieel ingestelde karpervisser gelijk een "goede" visser? denk het toch zeker niet.
dat iemand van zijn hobby zijn werk maakt en daardoor meer in de belangstelling staat is een ander verhaal.
maar jammer genoeg lopen er zeker tegenwoordig erg veel "peppy's" rond!

iedereen is een goede karpervissen in zijn eigen doen en laten. als je geniet van je hobby, alles voor je hobby en voor de karper over hebt dan ben je in mijn ogen een goede visser.

is iemand die nog nooit een 15kg vis gevangen heeft een slechtere visser als iemand die er al 10 heeft? echt niet!...
ik kan een paar jongens die alleen maar in de n-hollandse polder vissen en die zelden een 15kg vis vangen. maar vissen dat ze kunnen! daar kunnen heel wat mannetjes wat van leren! maar die jongens zoeken de plubliciteit niet op en genieten op een andere manier van hun visserij.

er zijn bepaalde wateren waar tegenwoordig erg veel grote vissen zwemmen en waar elke boerenpummel een grote vis kan vangen. ben je dan gelijk een betere visser omdat je een 19kg vis gevangen hebt? in mijn ogen niet! als je op zo'n water regelmatig grote vissen vangt en je vind de ontbrekende puzzelstukjes, dan is het een ander verhaal. dan ben je goed met je hobby bezig! en ben je een goede visser!

De echt goede vissers haal je er zo uit! maar mensen die door de vangst van een 50 ponder gelijk denken dat ze alles zijn, die moeten nodig eens terug op aarde komen. tegenwoordig is een grote vis vangen niet meer zo moeilijk, vooral op die btw wateren niet!

het is toch het mooiste wat er is als je als klein manneke met een van je idolen kunt praten! daar haalt zo'n kereltje dan weer inspiratie uit! ik vond het prachtig om met Rini Groothuis te praten! jammer genoeg lopen er tegenwoordig erg veel mannetjes met hun neus in de wolken! en voelen zich alles. je alles voelen omdat het enigste wat je in je leven hebt vissen is?...vind het eerder zielig.

je zou je bekendheid ook in kunnen zetten om de visserij te helpen, en de jeugd uit te leggen hoe bepaalde zaken werken. zo'n workshop is altijd leuk om mee te maken. en gelukkig gebeurd het ook!

Heb gewoon respect voor de vissers om je heen en laat iedereen in zijn waarde!

mvg joery
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

03-09-2006 18:07

Wil e.a.

Jeroen op'f Hof heeft het in zijn relaas over leraren.
En dat past beter bij een karpervisser van wie men vindt dat hij zijn 'sporen' heeft verdiend.
Leermeester vind ik persoonlijk een nog betere term, maar held, topper of jeugdig aanstormend talent hebben in mijn ogen niets te maken met een hobby als karpervissen.

Want is het niet zo dat beginnende karpervissers beter wat kunnen opsteken van dit soort 'trendsetters' dan dat ze tegen hen opkijken??
Rini Groothuis is zo'n trendsetter geweest, maar bovenal een leermeester .
Van hem kan gerust gezegd worden, dat hij voor veel karpervisser een inspiratie-bron is/was, maar ook hij is geen held.

Is het trouwens ook niet zo, dat als mensen jouw als een topper, held of jeugdig aanstormend talent zien, er een bepaald verwachtingspatroon ontstaat?
En menig 'grote' naam is al onder deze druk bezweken....

Karpervissen gaat eigenlijk alleen maar over leren, leren en nog eens leren.
Juist de karpervissers die vinden dat ze wat voorstellen binnen de 'scene' hadden de afgelopen jaren hun 'pedagogische' vermogen wat meer kunnen projecteren op al die nieuwkomers.
Dat had een hoop ellende gescheeld!!

met lerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-09-2006 18:48

Hans,

Mooie aanvulling op mijn relaas. Daarnaast wil ik er nog even bij vertellen dat er al reeds menig "bekende" karpervissers verloren zijn gegaan aan het verslepen van vis en het moeten tonen van geweldige karpers uit betaal putten. Mij is ook gevraagd of ik iets voelde voor een overstap naar een sponsor, moest er over nadenken en heb toen besloten het niet te doen.

Waarom niet???

Wel ten eerste wil ik graag mijn eigen ding doen, mijn eigen tijd invullen, genieten van mijn karpervissen en zeker niet onder druk komen te staan doormiddel van het MOETEN presteren. Een blank is bij mij geen verloren tijd, slecht een ervaring voor volgende sessie's. De toevoer aan boilies en materiaal leg ik dan ook gerust naast mij neer.

Geen verplichtingen en geen last van dat bekende lekke banden syndroom. Ik schrijf graag naar bladen zoals de karper. Dat doe ik voor de jeugd en mensen die wat willen bij leren. Ik lees deze bladen zelf ook graag omdat ik zelf ook wil leren.

Voor mij bestaan er wel helden en dat zijn mijn naasten, de mensen van wie ik hou en die van mij houden. De rest zijn vrienden of vage kennissen. :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding