Helden en Toppers!!

Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-09-2006 20:39

HPE,

Voorzitterschap is totaal niet belangrijk. Belangrijker is een positieve bijdrage leveren in het verbeteren en behouden van de karpervisserij.

Bijvoorbeeld door voorlichting. In elk geval vanuit het positieve. Of dat dan als of vanuit de KSN is of als HV lid is zelfs niet belangrijk.

Commentaar geven, zeker vanaf een afstand, is gemakkelijk. Personen de grond in trappen nog veel simpeler.

Dat werkelijk iets doen is moeilijker maar een aantal doen inmiddels zoveel, dat het voor mij toppers zijn en dat heeft dan nog niet eens met viskunsten te maken, maar meer met het mens zijn.


MVG

Klaas
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-09-2006 20:49

Wil

Maar die zogenaamde helden en toppers hebben waarschijnlijk wel de invloed om in dit soort zaken meer voor te lichten.
Ze kunnen evenwel hun grote-vissen-foto's plaatsen maar tevens ook eens mensen meer op hun verplichtingen t.o.v. de karpers wijzen.
I.P.V. succes-story nummer zoveel.

Klaas

Toch nog iemand die begrijpt wie de echte toppers zijn binnen de hengelsport.
Ik denk dat we jouw daar ook onder kunnen scharen.

met tobbende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

05-09-2006 21:01

Heren

Ik ga nu richting HPE voor n bakkie aan de niet virtueele koffietafel.
Ik denk dat ik in deze discussie genoeg gezegd heb over de zaken waar ik mijn eigen aan stoor.

Ik hoop dat waneer de KSN vlag achter mijn bivy wappert
ik wat meer invloed kan uitoevenen op de lokale hsv en hengelsportwinkeliers.


Ik sluit me volledig aan bij de laatste posting van HPE.
In de hoop dat de zoganaamde toppers dit ook zullen lezen.
En in hun komende artikkelen ook n keer aandacht zullen besteden aan deze zaken .


Met n nog steeds hoopvolle groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-09-2006 21:16

remon van dusschoten schreef:Geil van leden douwe hoe meer hoe beter verder wordt er niet gedacht
geld is wat er telt en verder niets

ps wordt je op jouw leeftijd ook nog geil leuk om te weten


Al ben ik 80, geil ben ik tot ik doodga. :lol:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

05-09-2006 22:26

Hans-Peter van Ee schreef:Ze kunnen evenwel hun grote-vissen-foto's plaatsen maar tevens ook eens mensen meer op hun verplichtingen t.o.v. de karpers wijzen.
I.P.V. succes-story nummer zoveel.


Hier ben ik dus helemaal mee eens. Hopelijk haakt het nieuwe Spiegel Magazine hier een beetje op in, dan heb je dus echt een onderscheidend blad.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

05-09-2006 22:29

Niels,

als de voorkant hebt gezien en een aantal blz van het blad zit het er niet in bij de 1ste druk.. Misschien in latere nummers :roll:
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2006 23:27

Wellicht een nadenkertje HPE: als deze en soortgelijke postings op dit board iets op zouden lossen dan zouden er allang geen misstanden meer in de karpervisserij bestaan...
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

06-09-2006 00:51

later
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-09-2006 09:14

Kees Ouwehand schreef:KSN jeugdkampen, karpergroep HSV met instructieavonden, Regionale CBB'en ...

Lastig om vrijwilligers te krijgen, maar...

Wie biedt zich aan voor een landelijk netwerk?

Groet, Kees


Belangstelling hiervoor mag per PB.

Kees
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-09-2006 10:12

Beste HPE,

Even over die rectificatie van de KW, aangezien je er mijn artikelen bijhaalt zal ik ook maar meteen de goede achtergrond geven. De reden die jij schrijft, namelijk de toegenomen drukte op het water (er is trouw niemand bijgekomen van buitenaf die op het water is gaan vissen, wel wat wanderlaars maar daar bleef het ook bij). Dit was dat de KW niet wist dat er op het water niet gevist mocht worden en zij dit niet openlijk naar buiten toe uit wilde dragen (ik had het in het artikel vermeld). Van lezers was er hierop kritiek gekomen, vandaar de rectificatie. Maar tja, "niet wisten", dan is of mijn artikel niet gelezen door de redactie of ze doen dus of de neus bloed, aangezien ik er een kolommetje aan wijdt. Dat dit achteraf niet slim was moge duidelijk zijn, daar is ook behoorlijk wat kritiek van buitenaf op gekomen. Je mag namelijk wel schrijven, ook over grote vissen, maar openlijk vermelden dat je ook de wet op sommige punten wat breder neemt dat is uit den boze. Op zich kan ik daar inkomen, maar daar heb ik van moeten leren, inderdaad jeugdige overmoed zoals Wil scheef.

Hopelijk snap je nu het verhaal wat achter het verhaal :wink:

Oh, nog iets anders, ieder mens is toch uit op erkenning in de dingen die hij doet. Erkenning door anderen geeft namelijk een zekere vorm van bestaansrecht en een zekere zin aan het leven, wat dit dan ook moge zijn. Dat karpervissers die gemiddeld groter eens ook wat erkenning zoeken is begrijpelijk, al moet ik er wel bijzeggen dat heel veel artikelen vanuit bedrijven worden gestimuleerd. Schrijvens van grote vis artikelen worden vaak of gesponsord door een bedrijf dan wel willen graag een sponsor krijgen, aangezien grote vis verkoopt (zo is het wereldje nu eenmaal, kan ik ook weinig aan veranderen) zal er in die artikeltjes vaak een grote vis staan.

Toch is het wel zo dat in de bladen momenteel de invloed van bedrijven de overhand neemt, een te grote overhand in mijn ogen helaas. Hierdoor zijn de bladen meer een reclameboekje geworden dan een informatief blad, al moet ik er wel bijzeggen dat er momenteel te weinig ontwikkelingen gaande zijn op het gebied van innovatie dan wel echte vernieuwingen binnen het karpervissen. Daarom heb ik mezelf voorgenomen of of nog enkel sfeerartikelen te schrijven in de KW (vaak ook met grote vissen foto's, maar dus niet gevangen op rigje a met bolletje b) dan wel informatieve artikelen. Momenteel heb ik nog een heel informatief artikel in de wachtkamer staan, over weersinvloeden, maar dit moet nog helemaal goed op papier komen. Zal er deze winter wel inkomen verwacht ik, dus eens geen nadruk op grote vis maar visvangen. Dit om zo hopelijk een bepaalde " trend" te onderbreken.
mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-09-2006 10:42

HEIDEROOSJES | Uniek! Lyrics


Onbeschreven, alleen en volmaakt,
Geen zin om te leven, alles kunstmaat,
Ik doe niets goed en alles gaat fout,
'k Wil niet in de rij, 'k ben een drop-out,
Geschopt, geslagen, afgemaakt,
Bespuugd, bespot en uitgebraakt,
Iedereen samen en ik ben alleen,
Maar ik sla mij door deze pijn heen.

M'n hoofd in de lucht,
M'n borst fier vooruit,
Ik ben wie ik ben en daar kom ik voor uit,
Want ik ben een mens, ik ben geen vlieg,
Ik leef, want ik adem, dus ik ben uniek!
Iedereen moet mooi zijn,
Dat maakt mij ziek,
Van ieder mens is er maar 1,
Dus ik ben uniek.
Ik ben gewoon wie ik ben,
Dat valt niet altijd mee,
Als ik sterf dan wil ik zeggen:
"I did it my way!"

Ik heb een grote bek maar m'n hart is klein,
Ik voel je woorden prikken, ja ze doen pijn,
Maar ik geef niet op, ik vecht m'n eigen weg,
Loop je mee? Nee?! Nou dan heb je pech!
Schoonheid, schoonheid, wat stelt dat nou voor,
Als je van binnen verrot bent, door en door,
Noem mij maar lelijk, dom of te klein,
Zo ben ik geboren en zo zal ik zijn!

M'n hoofd in de lucht,
M'n borst fier vooruit,
Ik ben wie ik ben en daar kom ik voor uit,
Want ik ben een mens, ik ben geen vlieg,
Ik leef, want ik adem, dus ik ben uniek!

Iedereen moet mooi zijn,
Dat maakt mij ziek,
Van ieder mens is er maar 1,
Dus ik ben uniek.
Ik ben gewoon wie ik ben,
Dat valt niet altijd mee,
Als ik sterf dan wil ik zeggen:
"I did it my way!"
(c) 2006 By SingulARtists
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

06-09-2006 11:13

de karpervisser is roomser dan de paus en meer halal dan T van Gogh
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-09-2006 11:46

Wees kalm temidden van het lawaai en de haast, en bedenk, welk een vrede er in stilte kan heersen.
Sta op goede voet met alle mensen, zonder jezelf geweld aan te doen. Zeg je waarheid rustig en duidelijk, en luister naar anderen; ook zij vertellen hun verhaal.

Mijd luidruchtige en agressieve mensen: zij belasten de geest. Wanneer je je met anderen vergelijkt, zou je ijdel en verbitterd kunnen worden, want er zullen altijd kleinere en grotere mensen zijn dan jezelf bent.

Geniet zowel van wat je hebt bereikt als van je plannen. Blijf belangstelling hebben voor je eigen werk, hoe nederig dat ook moge zijn: het is een werkelijk bezit in het veranderlijk fortuin van de tijd.
Betracht voorzichtigheid bij het zaken doen, want de wereld is vol bedrog. Maar laat dit je niet verblinden voor de bestaande deugd: veel mensen streven hoge idealen na, en overal is het leven vol heldendom.

Wees jezelf. Veins vooral geen genegenheid. Maar wees evenmin cynisch over de liefde, want bij alle dorheid en ontevredenheid is zij eeuwig als het gras. Volg de loop der jaren met gratie, verlang niet naar een tijd die achter je ligt. Kweek geest kracht aan om bij onverwachte tegenslag beschermd te zijn. Maar verdriet jezelf niet met spookbeelden. Vele angsten worden uit vermoeidheid en eenzaamheid geboren.

Leg jezelf een gezonde discipline op, maar wees daarbij lief voor jezelf. Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren. Je hebt het recht hier te zijn, en ook al is het je al of niet duidelijk, toch ontvouwt het heelal zich zoals het zich ontvouwt, en zo is het goed. Heb daarom vrede met God, hoe je ook denkt dat Hij moge zijn, en wat je werk en aspiraties ook moge zijn: houd vrede met je ziel in de lawaaierige verwarring van het leven.

Met al zijn klatergoud, somberheid en vervlogen dromen is dit toch nog steeds een prachtige wereld.
Wees waarachtig. Streef naar geluk.


Naomé
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

06-09-2006 13:34

Bart

Goed dat jij jouw kant van het verhaal laat weten, want misstanden zijn er al genoeg binnen 'het wereldje'.
Dat het meeste van jouw geschreven woord minder aandacht krijgt dan de foto's of bepaalde alinea's is niet jouw schuld of van de redactie.
Die ligt in mijn ogen bij de mensen die zelf echt niet 'roomser als de paus' zijn.
Zij lezen alleen wat zij willen lezen, en zien alleen wat zij willen zien.
Dat jij zelf inmiddels tot bepaalde inzichten bent gekomen zou nog meer 'succesvolle' schrijvende vissers aan het denken moeten zetten.

Persoonlijk ben ik niet op zoek naar erkenning, maar dat betekent niet, dat ik me daar niet in zou kunnen verplaatsen.

met erkentelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-09-2006 14:34

Hans-Peter van Ee schreef:Bart

Dat het meeste van jouw geschreven woord minder aandacht krijgt dan de foto's of bepaalde alinea's is niet jouw schuld of van de redactie.
Die ligt in mijn ogen bij de mensen die zelf echt niet 'roomser als de paus' zijn.
Zij lezen alleen wat zij willen lezen, en zien alleen wat zij willen zien.


HPE


Kijk HPE hier ben ik het met jouw voor de volle 100% mee eens, jaja zelfs wij kunnen het eens zijn :lol:

Dit is ook het feit dat ik pissig werd om je topic opening, probleem word niet veroorzaakt door die die er over schrijven of er hun boterham mee verdienen, het is wat de mensen WILLEN zien en horen.
Ieder weldenkend mens prikt de ballon van succes story's en dikke vissen
toch wel lek en kijkt verder dan zijn neus lang is.
Juist bij diegene die dit niet doen en alleen dat willen zien wat zei willen verzieken de karpervisserij ( net zoals de maatschappij ).
Denk dat verhalen en foto's van "kleine" vissen hier weinig tot niets aan veranderd.
De fout ligt daar en daar zal ook ingegrepen moeten worden, een klein gedeelte van deze "foute" groep zal misschien bekeerd kunnen worden, het merendeel zal hardere maatregelen tegen genomen moeten worden
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

06-09-2006 17:47

Bart

Laten we hopen dat meerder zogenaamde toppers jouw voorbeeld zullen volgen.

gr. Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-09-2006 19:21

Ik ben van plan om een water op te kopen , bij deze pols ik ff de animo.

Het water is n kleine 100Ha groot/klein.

Regelement:

Gevist mag er worden met 1 hengel , haakje 10 , zonder weerhaak.

Lijn max 25/00.

Voer max 100 bollen per dag ( max 15 mm)

Geen piepers en tenten.

Vis groter als 18 pond word meteen door bestuur ingevorderd.

Foto"s maken niet toegestaan.

Vistijden van 10.00 tot 16.00

Vergunningen alleen per 10 jaar te koop , 100€ per jaar.


Graag uw reacties ( of dit haalbaar gaat zijn)


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-09-2006 20:14

Geen dikkers meer dus Laarmans?

Euhhh laat maar zitten :oops:

:lol:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-09-2006 20:43

Had nogwel zn vertrouwen in u :o
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

06-09-2006 22:57

:o
Frank de Beer, is niet meer.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

28-09-2006 22:58

Menno

Heb je het water al opgekocht ??

met benieuwde groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

30-09-2006 11:14

Nee dus, hij kletst wel vaker uit die plek waar z'n hoofd aan z'n lichaam vast zit. :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie