Herintreders. Oude liefde roest nooit

Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

22-08-2006 22:20

Herintreders? Oude liefde roest nooit.

Sinds 2 jaar ben ik mijn oude liefde weer tegen gekomen. Onze paden kruisde elkaar precies op het juiste ogenblik alsof het voorbestemd was.
Ik heb 2 jaar mijn liefde opzij gezet voor andere dingen (bedenk het maar zo gek als jezelf wilt). Maar de roep naar het water was groot. Het koude windje over het water.
De natte druppels aan de tent smorgens vroeg. De bruine ratten die je snachts hoort rondom je tent. Door een slapend been onderuit gaan bij een run waardoor je strompelend
toch bij je hengels komt. De door de kou pijnlijke gewrichten en zo kan ik al het leuke en slechte dingen nog wel even verder romantiseren (of schrijven).

Nu ben ik de draad weer aan het oppakken. De eerste vangsten zijn al binnen en de eerste blanks ook. De zomer is voor mij een nieuwe frisse (en vooral warme) start geweest
maar inmiddels staat er 50 uur op de urenteller (ook wel klok genoemd). Niet enorm veel, maar het begin is er en het eind van dit seizoen voorlopig nog niet.
De temparatuur zit immers nog lang niet onder de ijskoude 10 graden en als er ijs ligt vermaak ik mezelf wel door het opzetten van een koek en zoopie tent. Of ik kan gewoon
boilies draaien zodat je in de schuur ook de zogenaamde diepvriesboilies hebt liggen bij de ontberende kou. Dat gaat helemaal vanzelf.

Ik vraag me alleen af of hier nog meer mensen (gepassioneerde vissers) zijn, die hetzelfde als ik hebben of hebben mee gemaakt. Ik ben eigenlijk blij dat ik het heb gedaan.
Hoewel nu iedereen spreekt over 50 ponders is er toch niet veel veranderd in de karperwereld behalve de technische stufjes, maar dat is eigenlijk net als de computer wereld.
Ik kan opnieuw beginnen. De gedachte hebben 2 jaar stil gelegen en ik kan nu een andere denk patroon aannemen en het oude eventueel gebruiken. Dit vooral qua verandering
van viswater.

Maar goed ik dwaal van mijn eigen spoor af. Ik filosofeer wat af tijdens de visuren. Ik zal nogmaals mijn brandende vraag stellen.

Zijn er nog meer (om het zo maar even te noemen) lot genoten?
En zo ja, hoe evaren jullie de stop? Juist handig of denk je van dat had ik nooit moeten/mogen doen?
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

22-08-2006 23:01

ik kan me helemaal vinden in jou verhaal..

ik vis al vanaf me 12 echt op karper en ben rond me 17 gestopt.. uitgaan en meisjes waren leuker. tot ik een jaar of 20 was. ik ontmoette mijn huidige vriendin en het uitgaansleven ging op een lager pitje.. ik had ineens weer veel meer tijd. en de hengels stonden er nog..

toen ik met me 21e full-time ging werken heb ik me het nodige materiaal laten vervangen. en de verslaving is weer helemaal terug.

en is op dit moment heviger dan ooit.

of ik ooit weer stop? mijn hoofd zegt van wel maar mijn hart niet..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

22-08-2006 23:40

Ik heb het uitgaan en vissen altijd heel goed weten te combineren. Meestal 1 dag vissen 1 dag uitgaan. Hiermee verspeel je wel de kans op een langere sessie, maar met een langere sessie verspeel je de kans op het uitgaan.

Daarnaast ben ik ook nog eens fervent voetbal liefhebber. Nou ja, laat ik het stellen dat ik graag naar de voetbal ga. Dit is de ene keer voor de gezellige samenhorigheid, de andere keer voor een spannende match en de volgende keer om een biertje te drinken. Dus de zondag zit vaak ook vol.

Het is bij mij een combinatie geweest van alles. Ik ben net als jou ook gaan werken. Daarnaast ook nog een studie voor 1 dag in de week. Zeg maar het werken / leren effect. Dit geeft mij regelmaat in mijn leven en dat is 1 ding wat er voor gezorgd heeft om mij terug naar de waterkant te brengen.

Vroeger viste ik 4 dagen in de week (voornamelijk overdag) en soms meer als ik een nacht mee pakte. Dit is nu niet meer aan de orde. Ik moet mij richten op 1 dag / nacht per week. Daarnaast wat kleine sessie.
Aan de ene kant vind ik dit jammer, aan de andere kant maak ik op dit moment meer spanning mee met het opbouwen van een stek voor vrijdag bijvoorbeeld. Ik kan niet wachten totdat ik ga vissen.

We zullen zien hoelang ik het vol zal houden. Of er ooit weer een minder periode komt. Waarschijnlijk wel, maar tot die tijd zal het bloed wel borrelen. Alleen is het voor mijn vriendin nog een beetje wennen, aangezien ik haar aan de haak heb geslagen binnen die 2 jaar. Maar goed ook die liefde zal niet roesten, denk ik ( je weet het nooit, je moet ook niet te ver voor uit kijken). Zolang ik niet te veel in het water loop zal ik in ieder geval roest vrij blijven.

Leuk dat andere mensen in het zelfde drijvende schuitje zitten.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

22-08-2006 23:47

ja je moet keuzes maken... ik heb toen de keuze gemaakt om uit te gaan cq werken want ik heb een tijd in de discotheek gewerkt. maar was toch wel 3-4 dagen in de week in de kroeg of discotheek te vinden..

dus vissen kon haast niet meer. 2-3 daagjes ofzo per jaar was mijn gemiddelde in die tijd..

op dit moment werk ik gewoon ma tot vrijdag en vis ik elke zaterdag. niet elke week een nachtje maar toch wel 2 nachtjes per maand..
en ach ik vang me vissen ook wel overdag dus..

me vriendin heeft ook wel eens aandacht nodig dus de zondag besteden we meestal aan uitslapen en leuke dingen doen. en als er niets te doen valt dan pakken we de hengels gewoon en gaan we vissen.

Vorig jaar is me vriendin bijna op elke nachtsessie mee geweest en had gehoopt dat ze ook door het karpervirus gegrepen zou worden maar de koorts heeft helaas niet doorgezet.. dit jaar staat zij nog op 0 nachtjes.. maar dan maar alleen of met een vismaat...

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

22-08-2006 23:56

hehe. Ik hoef mijn vriendin niet mee te vragen. Als ze iets smerig vindt zijn het wel vissen en zeker karpers. Gelukkig draait ze onregelmatige dienst en is het dus ook niet mogelijk om mee te gaan. Indien ze wel vrij heeft zit ze vaak op haar paard (ook wedstrijden e.d.) dus zij haar ding, ik mijn dingen (uitgaan met vrienden, vissen en voetbal).

Het is inderdaad keuze maken. De laatste 2 jaar ben ik ook vrij intensief met de voetbal bezig geweest (lees: spandoeken kliederen). Heb daar veel mensen leren kennen en een super tijd gehad. Wedstrijden wil ik niet meer missen (zeker europese wedstrijden) maar ik stop niet al mijn tijd daar meer in. Die tijd zal zich nu omtoveren in bruikbare vistijd of voorbereiding voor mijn vistijd.

Het is wat je zegt keuzes maken. Alleen zijn keuzes vooraf veel moeilijker dan ze achteraf blijken te zijn. Maar zo gaat dat in het leven. Misschien kunnen de water oudere mannen hier dieper op in gaan (geintje).

Wat eigenlijk nog belangrijker is vind ik dat je het naar je zin hebt. Ongeacht welke keuze je ook maakt. Na een keuze kun je vaak genoeg weer terug gelukkig, als je vindt dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt.

Maar deze herintreden gaat de wollen dekens onder. De ogen dicht doen en de wonderen van de waterwereld fantaseren in zijn dromen. Of dit op de waarheid zal berusten is een tweede. Ik vermaak me in ieder geval wel vannacht.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

23-08-2006 00:00

ander probleempje is gewoon het indelen van je vistijd als je een vrouwtje hebt..

vrouwtje wil ook aandacht en wil niet dat je elke nacht aan het water zit.. en jij en ik als karpervisser willen het liefst zo vaak en lang mogelijk :) (beetje dubbelzinnig :P)

ik betrap mij er heel vaak op dat ik wilde plannen heb om daar flink veel nachten te gaan draaien en uiteindelijk omdat je rekening houd met je vriendin/vrouw/vriend/whatever blijkt dat je maar hooguit de helft heb waar gemaakt..

ik weet namelijk zeker dat als ik vrijgezel zou zijn op dit moment ik meer nachten aan het water door zal brengen dan in mijn eigen bed.. maarja kun je niet maken ten opzicht van het vrouwtje..

maarja succes en en weltrusten..
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2006 07:44

al dat geouwehoer moet je vooraf regelen. Vissen is vissen, klaar.

Achteraf regelen? Prima, blijven alleen stinkende scheidingswonden over.

Op het moment dat ze je laat kiezen ben je te lul.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

23-08-2006 09:23

HAHAHAH Klaas , daar heb je wel gelijk in.
Ook ik ben de lul.
Eerder zonder vriendin maakte ik 1500 uur per jaar ongevver als ik nou op 500 kom is het veel.
Gelukkig ben ik nou 1 dag doordeweeks vrij door het klaar hebben van eeen studie en moet zij gewoon naar school, ook heb ik nou de kans om zondagnacht elke keer te pakken.
Dus volgende maand er weer fanatiek tegen aan.

Helaas moet ik dan wel in mijn 1tje erop uit omdat mijn vismaat dan telkens moet werken, maar ja je moet er wat voor over hebben.

groeten Joris
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

23-08-2006 09:49

Klopt als een bus.
Je moet gewoon voordat er een meissie om de hoek komt kijken al veel aan vissen zijn. Dat is dat iets wat ze van te voren weet en dus ook niet kan veranderen.

Daarom lekker blijven dromen van snel rijk worden en minder werken. Veel vissen weinig werken.
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

23-08-2006 10:17

stoere woorden hoor klaas,ik ken er meer die dat gezegd hebben,maar die zijn nu vrijgezel,of is jou hetzelfde overkomen :D :D
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

23-08-2006 10:25

Dan heb je in ieder geval genoeg tijd om te vissen!
Gebruikersavatar
Jovani Giljam
Berichten: 162
Lid geworden op: 20-08-2006 21:34
Locatie: Rotterdam

23-08-2006 10:41

Bas Bakker schreef:Klopt als een bus.
Je moet gewoon voordat er een meissie om de hoek komt kijken al veel aan vissen zijn. Dat is dat iets wat ze van te voren weet en dus ook niet kan veranderen..


helemaal mee eens!

Ik vis ook ong. vanaf m'n 12e karper toen wel vriendinnetjes gehad en zo maar das toch niks bijzonders. Echter toen ik 17 werd en geld verdiende met bijbaantjes kwam ik ook in de wereld van het uitgaan, de wereld van het vrouwen versieren, veel drank en veel geld opmaken. Ik was er daar opeens zo gek op geworden,, echt me hormonen sloegen op hol! vissen?? wat is vissen??? Na verloop van tijd een liefde gevonden ,, en vissen zat er niet meer in. Was zo'n 2 jaar met haar ,, en in die 2 jaar maar 1 keer gevist nog maar !!!!! Uiteindelijk ,, liep de relatie stuk. Ik was er kapot van !!! maar vissen ??? nee daar dag ik nog steeds niet aan,... Naarmate de tijd vorderde dacht ik alleen maar aan het vrouwlijk geslacht . Al me geld ging op aan drank, en kleding kopen. Het werd zelfs zo erg dat ik begon met krachttraining zodat me lichaam er beter uitzag en zo nog meer vrouwen kon verslinden. Dus 4x per week in de sportschool.
Zo rond me eind 19e jaar kwam ik dus een leuke meid tegen.Wat weer richting een "serieuze relatie" ging. Ik ontmoette haar ouders ,,blablabla ,, je kent het wel. Later kwam ik erachter dat haar vader en haar broer ook visten. Geen Karper maar zeevissen. Ik meegaan. En vanaf het moment dat ik een hengel in me hand had en m'n eerste koolvis vind,, wist ik het... Ik ben karpervisser !!!! Dus weer een nachtje en het mooiste zij wou mee nachtvissen. Wil jij mee nachtvissen ??? Ja zij ze. IK ving die nacht dat zij meeging 6 karperS die zij allemaal geland heeft.
Inmiddels weer helemaal verslaafd aan het karpervissen, en heb in de afgelopen 3 maanden flink wat nieuw materiaal gekocht. Gewoon thuis wat rigjes maken vind ik al helemaal geweldig.

Ja karpervissen is geweldig,, en ik vind het fijn dat me vriendin het leuk vind om mee te gaan vissen. In de wat koudere perioden hoef ik haar niet mee te vragen , want het is echt een warmweers visser hahaha.

Mja.. wat ik wil zeggen .Karpervissen moet je gewoon niet opgeven!!! Heb je er geen tijd voor,maak het dan!!! het domste wat ik ooit heb gedaan is gestopt met karpervissen. Nee karpervissen is voor altijd !!
Afbeelding
http://www.kgb-baits.nl

groot, groter, grootst...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

23-08-2006 11:26

domste wat je ooit kunt doen is je karperspul de deur uit schoppen..

er komt altijd wel weer een tijd dat je wil gaan vissen en het is dan mooi dat je je spul nog allemaal hebt.

Gr. Remko
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2006 12:38

niks stoers aan.

Alleen als je vist moet je blijven vissen. De meeste gaan de teil in als ze zoute haring ruiken. Accuut wordt er niet meer gevist. Na een paar weken/maanden/jaar zijn ze die zoute haring zat en willen ze gaan vissen, tja dan heeft mamma ineens een probleem.

De mooiste is en blijft:

Vinkeveen, eilandje. Buurman, ja. Moet je wat vertellen. Wat dan? Jou vrouw en mijn vrouw hebben wat, geloof ik. Ja hoor. Echt wel. 2 Dagen later thuis komen, zijn beide dames opgezouten, met elkaar.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-08-2006 12:55

of je maakt een bewuste keuze om minder te gaan visen klaas zo simpel kan het namelijk. sinds de geboorte van mijn zoon vis ik op dit moment een stuk minder daar ik andere zaken belangrijker vindt.

zo zwart-wit ligt het dus niet altijd als hier wordt geprofileerd, keuzes maak je namelijk zelf.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2006 13:49

...als ik wit zeg, zeg jij toch zwart.

Keuzes maak je zelf. Inderdaad. Dus niet iemand anders ook niet je partner die er voor kiest dat jij niet meer vist.

Kinderen kunnen er niet genoeg zijn. Die moeten over 20 jaar mijn aow betalen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

23-08-2006 14:08

is geen kwestie van keuzes maken,maar als je een gezin hebt dan heb je je verantwoordelijkheden.en die gaan voor.zo niet dan heb je of geen gezin of je bent een egoist die beter alleen kan blijven en een gezin niet waard is omdat ie toch altijd van huis is,en dit loopt op den duur toch een keer fout.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2006 14:55

Die keuze maak je dus als je aan een gezin begint.

Op dat moment maak je duidelijk dat je een hobby hebt.

Heeft nix met egoisme te maken. Hooguit met jezelf al dan niet wegcijferen.

Bij een goede relatie horen ook goede afspraken.

Ook ik heb het fout zien gaan. 90 ten 100 keer kwam dat omdat pappa eigenlijk nooit viste en toen ineens altijd wilde vissen. Zo'n cultuurshock komt dan voor de mamma wel eens hard aan.

Maar ook andersom, wordt pappa boos omdat mamma ook een hobby heeft. Is pappa een keer thuis moet mamma weg. Tja, moet pappa ook niet zeuren he.

Enne 1 op de 3 huwelijken gaan sowieso fout.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

23-08-2006 15:31

Mijn topic is onderhand uitgegroeid tot het relatie problemen topic
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-08-2006 16:09

Klaas,
heb ook de optie grijs kunnen we die ook meenemen of past die niet ;-)
zeg trouwens exact hetzelfde als jou alleen net even anders uitgedrukt.


groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

23-08-2006 16:27

ja bas je hebt gelijk we dwalen een beetje af.maar zo gaat dat he.voor mijzelf is het al een hele tijd geleden dat ik weer herintrad(of zoiets) ik denk dat dat voor de meeste wel opgaat.op een gegeven moment gaan de hormonen opspelen en komt het vissen op een laag pitje te staan(bij mij dan) tot ik langs een water reed waar een flinke zw bries op stond en een oval zag staan achter de beschutting van wat struiken. ik zette mijn auto even stil aan de kant van de weg om even te gaan buurten. op dat moment vliegt die gozer onder zijn plu vandaan om een run te verzilveren,uiteindelijk de vis voor hem geschept, een praatje gemaakt,en dat was het moment dat ik mijn hengels weer uit de kast haalde.sindsdien niet meer gestopt,en mijn vrouw geeft me de ruimte om mijn ding te doen,en ik haar ook en zo hoort het nietwaar.
karpergroeten peter.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2006 16:36

hieperdepiep :lol:
Gris? c'est bon.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

23-08-2006 19:40

kan je dat vertalen klaas?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-08-2006 20:18

c'est un fait, ou par une lunette roze regardent est aussi sympathique klaas ;-)

bonsoir et la bonne nuite,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2006 21:40

mijn vrouw geeft me de ruimte om mijn ding te doen,en ik haar ook en zo hoort het nietwaar.


= hieperdepiep


verder: grijs? Prima