Iedereen weer heelhuids thuis......

Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-08-2006 22:59

.....na sessies in het afgelopen weekend?
Ik ben mezelf nóg aan het uitvouwen na ikweetniethoeveel tijd gehurkt met m'n rubberen zooltjes op de grond van m'n (maat z'n) bivy te hebben vertoefd de laatste 36 uren. Dit omdat ik nog altijd te kortzichtig en onverschillig ben om m'n hengels binnen te draaien bij massaal onweer zoals afgelopen avond/nacht/dagen, o.a. omdat ik nou eenmaal wil vangen. Maar ook omdat ik nou eenmaal het hoogste (196 cm) en dikste punt op de boom/struikloze kilometers lange dijk aan het open water ben waar we vissen.

We dachten gisteravond eigenlijk de dans der doden te zijn ontsprongen hier in de omgeving van Leiden aangezien er rondom overal shit was behalve bij ons, het lokale schuurfeest alhier dat tot 05.00 uur duurde niet meegerekend dan. Niets bleek minder waar, want we hebben ons 'pakkie' alsnog gehad. Leek wel oorlog. Maar dat leed was nog enigzins te overzien, mede door de fles Amstel bier met 'pingel-punten' die ik om 06.30 uur (?) kreeg toegestopt van een paar lokale boerenjongens op de moeizame ren wankele terugtocht naar hun platbodem waarmee ze een paar uur daarvoor de lijnen van m'n B 3500's hadden gescheiden teneinde helemaal los te gaan op Armin v Buuren en Normaal op het 'Plompezakken'schuurfeest.

Shit happens!

Groet,

John

Nb. oh ja, geen klote gevangen. Maar het persoonlijk record van de 28 p. Hyppo van m'n maatje gister maakt álles goed.
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

20-08-2006 23:06

Moest werken dit weekend :-? Ik ga mijn deel waarschijnlijk de komende 2 dagen krijgen :wink:

Overigens draai ik ook zelden mijn hengels in ben gewoon altijd te laat om dit te doen. Gelukkig heb ik een sounderbox en auto op 5 meter van mijn stek :P
Willem Barnas

21-08-2006 09:41

Mozes kriebels John, dat klinkt effe lekker zeg, jeeeeeeemineeeeeeetje...

Van cold turkey tot fried chicken :) :) :)

ga vandaag maar effe rustig op de bank zitten.

Tot de volgende keek,
8)
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

21-08-2006 10:41

Ik mag blij zijn dat ik het leven nog heb!
Zaterdagnacht, lekker met mijn stalen kajuitboot van 6 meter een meter of 400 uit de kant op een behoorlijk grote plas.
Dit was eerste keer op deze stek en het lukte allemaal aardig.
De wind stond gunstig en ik kreeg zelfs een aantal beten.
In het eerste licht kreeg ik beet nr. 3
Daarna nog een en zo liep het goed door.
Een paar lichtflitsen in de verte.
Daarna niets meer, mijn vismaat die op een eiland een eind verder op zat belde en zei dat het onweer voorbij was en dat ie ging varen.
5 min later begon het.
Schuin links achter me in ene keer een dikke stroomstraal op het land, een hele zware klap volgde.
Ik belde mijn vader om hem te vragen even op de site buienradar.nl te kijken. Op dat moment was er een ongelooflijke flits echt mega, wat er precies gebeurde weet ik niet meer maar ik zag voor even alleen nog maar wit. Er volgde zo'n harde klap, al mijn haren stonden rechtover eind.
Voor even kreeg ik geen word meer door mijn keel, mijn vader vroeg met zijn kenmerkende knijpstem of ik nog leefde..
Na even gewacht te hebben tot het voorbij wist ik niet hoe snel ik in moest pakken, Hengels in, steekstokken uit de bodem en als een pijl terug naar de haven.
Mijn vismaten hadden het ook allemaal zonder kleerscheuren doorstaan.
Geschrokken waren we wel van het plotselinge natuurgeweld.
Dit was echt heel link, en voortaan , hoeveel runs ook, ben ik op tijd weg!

Gr. Roy
Gertjan Kremers
Berichten: 47
Lid geworden op: 07-07-2006 15:17

21-08-2006 10:43

Ik ga morgen t/m donderdag zitten. Dit weekend alleen zaterdag gevist.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-08-2006 11:41

Willem Barnas schreef:Mozes kriebels John,
Van cold turkey tot fried chicken :) :) :)

Tot de volgende keek,
8)


Helemaal waar Gé,

'T was weer(?) 'electrifying' zullen we maar zeggen. We hebben zondagmorgen nog hulp moeten bieden aan twee gasten met twee kinderen die met een zojuist gekochte houten zeilboot vanuit Stompwijk onderweg naar huis waren. Ik heb nog nooit een houten zeilboot zo snel de kant op zien varen. Een van de twee was bleek als een laken en stamelde dat hij de stroom door z'n hand voelde gaan. De mannen en kinderen waren tot op het bot nat en hebben rillend van angst en kou in onze tenten zitten bijkomen.
Na een uurtje klaarde het even op en konden ze weer verder om de laatste kilometers in hun open boot vervolgen.
Groet,

Aar
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

21-08-2006 22:36

Haha ik stond dit weekend lekker op de camping voor decibel. Maaruh heeft t geregend dan niks van gemerkt :lol: :wink:. Ik vroeg me al af hoe het kon dat mijn tentje compleet doorweekt was

Groeten wim
Plaats reactie